İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Bu videoyu geçenlerde çektim. Buğu düzeyini görebilirsiniz. 

 

https://youtu.be/ZYih3Bw5WeI

Hocam bu ne? Yolu nasıl görüyorsun böyle? Tehlikeli değil mi böyle trafiğe çıkmak? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Selçuk hocam şu sirkülasyon ve doğru kalorifer kullanımının sırrını anlatıverseniz de bizde faydalansak :D Ben araç çok buhar oluyorsa klima açıyorum buharı alsın diye :) 

 

Klima sistemi nemi emer ve boşaltım için dren kullanır. Cruzeda böyle bir dren var.  Sen arabanın HVAC sistemini buğu çözme moduna alınca, buğu çözer , nemi emer ve boşaltır . 

Murat Sahın yazdı:

Hocam bu ne? Yolu nasıl görüyorsun böyle? Tehlikeli değil mi böyle trafiğe çıkmak? 

 

Kameranın önü buğu ama ben göz izam temiz. Silecek seviyesinde hep buğu . Yoksa çarpardım arabayı :D

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Murat Sahın yazdı:

Selçuk hocam şu sirkülasyon ve doğru kalorifer kullanımının sırrını anlatıverseniz de bizde faydalansak :D Ben araç çok buhar oluyorsa klima açıyorum buharı alsın diye :) 

Dışarıdan hava girişi açık olsun yönlendirme cam veya cam+ayak olsun yeterli, araç kalabalık olursa ek olarak klima devreye alınabilir. Hava çok soğuk ise klima hep devrede olur bende.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Az sonra adımın yazılı olduğu uzay gemisi Mars'a inecek. Biz cam buğusunu konuşuyoz. :D

 

Kızım , Hanım ve Ben o Amerikan yapımı Mars Rover'i "Perseverance" ile iniş yapacaz :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Harbiden hep merak etmişimdir. Hibritte benzinli motor sürekli çalışmıyor. Nasıl ısınıyor peki? Motor soğur sonuç olarak. Kalorifer peteği neyle ısınıyor ki?

evden çıkarken yanıma sıcak su torbası alıyorum dedim ciddiye almadınız :) 

hibritlerde ana ısınma yöntemi benzinli motorun sıcaklığına bağlı. onun haricinde priuslarda pct var. corolla'da var mı bilmiyorum. vardır heralde. ayrıca aklımda başka birkaç soru daha var. soğutma suyu egr, katalizör, inverter gibi yerlerde de geziyor. ama inverter soğutma suyu ile motor soğutma suyu ayrı. kalorifer inverterın soğutma suyundan faydalanıyor mu onu da bilemiyorum. bunlar kafamdaki sorular. cevap bulamadım.

 

ama ana konu içeride ısınma. aracın içini ne kadar sıcak tutmak istersen motor o kadar fazla çalışıyor. o yüzden tüketim artıyor. ısı pompası gibi elektrikli arabalara koyulan sistem yok.

 

@Ali Darbaz uzmanlık sorusu. ben hep ısınma için manuel kullanım yaptım. motor sıcaklığı 70'lere gelince araç pilde bile gitse sıcak hava üflüyor. ama bu durumda motor sıcaklığı hızlı düşüyor. dolayısıyla motor tekrar çalışmaya başlıyor. sırf sıcak hava üflesin diye çalışıyor yani. priuschat okudum ama net cevap bulamadım. sence;

 

-benim yaptığım gibi dereceyi high yapıp, motorun çalıştığı zamanlarda fanı açıp, stop edeceği zamanlarda kapatmak mı. böyle yapınca yarım saatlik kullanımda aracın içi adam gibi ısınmıyor.

-aynısını kalorifer sıcaklık derecesini 23-24'e getirip sürekli fanı düşük hızda açık tutmak mı?

-yoksa düşük fan hızında auto yapıp klima ışığı da yanıp 23 dereceye ayarlamak mı ekonomi yaptırır. 

 

klimanın yeşil yanması bazı yorumlarda sadece nem için olduğu, elektrikli kompresörün az çalıştığı söyleniyor. bir de kitapçıkta sıfırın altındaki derecelerde klima nem alma fonksiyonu çalışmaz yazmış sebebi fizik kuralları sanırım

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

evden çıkarken yanıma sıcak su torbası alıyorum dedim ciddiye almadınız :) 

hibritlerde ana ısınma yöntemi benzinli motorun sıcaklığına bağlı. onun haricinde priuslarda pct var. corolla'da var mı bilmiyorum. vardır heralde. ayrıca aklımda başka birkaç soru daha var. soğutma suyu egr, katalizör, inverter gibi yerlerde de geziyor. ama inverter soğutma suyu ile motor soğutma suyu ayrı. kalorifer inverterın soğutma suyundan faydalanıyor mu onu da bilemiyorum. bunlar kafamdaki sorular. cevap bulamadım.

 

ama ana konu içeride ısınma. aracın içini ne kadar sıcak tutmak istersen motor o kadar fazla çalışıyor. o yüzden tüketim artıyor. ısı pompası gibi elektrikli arabalara koyulan sistem yok.

 

@Ali Darbaz uzmanlık sorusu. ben hep ısınma için manuel kullanım yaptım. motor sıcaklığı 70'lere gelince araç pilde bile gitse sıcak hava üflüyor. ama bu durumda motor sıcaklığı hızlı düşüyor. dolayısıyla motor tekrar çalışmaya başlıyor. sırf sıcak hava üflesin diye çalışıyor yani. priuschat okudum ama net cevap bulamadım. sence;

 

-benim yaptığım gibi dereceyi high yapıp, motorun çalıştığı zamanlarda fanı açıp, stop edeceği zamanlarda kapatmak mı. böyle yapınca yarım saatlik kullanımda aracın içi adam gibi ısınmıyor.

-aynısını kalorifer sıcaklık derecesini 23-24'e getirip sürekli fanı düşük hızda açık tutmak mı?

-yoksa düşük fan hızında auto yapıp klima ışığı da yanıp 23 dereceye ayarlamak mı ekonomi yaptırır. 

 

klimanın yeşil yanması bazı yorumlarda sadece nem için olduğu, elektrikli kompresörün az çalıştığı söyleniyor. bir de kitapçıkta sıfırın altındaki derecelerde klima nem alma fonksiyonu çalışmaz yazmış sebebi fizik kuralları sanırım

 

Benim bu soruya net bir cevabım yok. Senin motor çalıştığında elektrik üretiyormu. Kuru kuru dönüyorsa bu kaç devir dakika oluyor. 

Ben olsam otomatik klimaya güvenirdim. 

Hipermil tayfası 21 derecede otomatik klima ayarı yaparlar. Bazı manyaklar 19 derecede otomatik klimada kullanırlar. Üzerlerinde stormbek çeket giyerek sürerler. 

Klimayı manual oynamak tüketimi düşürür. Ama dikkat çeker. 

Sende hypermiler adamlar gibi otomatik 21 kullanabilirsin. 

 

Klima zaten buğu çözme modunda otomatik çalışıyor. Buna senin müdehale şansın yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim bu soruya net bir cevabım yok. Senin motor çalıştığında elektrik üretiyormu. Kuru kuru dönüyorsa bu kaç devir dakika oluyor. 

Ben olsam otomatik klimaya güvenirdim. 

Hipermil tayfası 21 derecede otomatik klima ayarı yaparlar. Bazı manyaklar 19 derecede otomatik klimada kullanırlar. Üzerlerinde stormbek çeket giyerek sürerler. 

Klimayı manual oynamak tüketimi düşürür. Ama dikkat çeker. 

Sende hypermiler adamlar gibi otomatik 21 kullanabilirsin. 

 

Klima zaten buğu çözme modunda otomatik çalışıyor. Buna senin müdehale şansın yok. 

Motor kuru kuruya hiç çalışır mı.. ya pilleri doldurur ya tekerlere güç verir ya da her ikisini yapar. Kavrama yok. Motor çalıştığı an sisteme dahil. 1400 devrin altında hiç çalışmıyor. Min 1400. 
 

ben biraz da oto mod deneyeyim.  Klimanın ne kadar enerji çektiğini obd’den okuyabiliyorum. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

 

İki aydır yağ değişecek :( . Aldık yağı bekliyoz. 

 

giphy.gif

 

 

Ver mehteri. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor kuru kuruya hiç çalışır mı.. ya pilleri doldurur ya tekerlere güç verir ya da her ikisini yapar. Kavrama yok. Motor çalıştığı an sisteme dahil. 1400 devrin altında hiç çalışmıyor. Min 1400. 
 

ben biraz da oto mod deneyeyim.  Klimanın ne kadar enerji çektiğini obd’den okuyabiliyorum. 

 

Onlarca Hybrid asistance videous izledim, 1,8 prius modelleri 90 ile giderken 1100 devir çeviriyor. senin araba 1400 devirde kalorifer yakıyor olması büyük bir kayıp :( 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

evden çıkarken yanıma sıcak su torbası alıyorum dedim ciddiye almadınız :) 

Yarım milyonluk arabaya binip sıcak su torbası kullanmak :D Hiç bana göre değil ne yalan söyleyeyim. Ben hele şu mevsimde çocukların aşısı falan varsa, önce arabayla ilçeyi turlayıp motoru ısıtıyorum. Sonra geri gelip çocukları alıyorum ki onlar üşümesin. Opelde garajda çalıştırıp yedek anahtarla kitleyip gider evde çay içerdim. O ısınıyordu. Bunu denedim, işe yaramadı. Rölantide işime yarayacak kadar ısınmıyor. Sizin araç bende olsa muhtemelen o benzinli motor hep çalışırdı, ekonomi falan yapamazdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Onlarca Hybrid asistance videous izledim, 1,8 prius modelleri 90 ile giderken 1100 devir çeviriyor. senin araba 1400 devirde kalorifer yakıyor olması büyük bir kayıp :( 

1100 devirde çalışması çok saçma ama. Önceden konuşmuştuk. Motorun en verimli devirleri diye. Eğer motor çalışacaksa bunu en verimli aralığında çalıştırmak mantıklı değil mi? Kuru kuruya elbet çalışmıyor. Madem motor çalışıyor bari verimli çalışsın, az yakıtla üretebileceği maksimum elektriği üretsin mantığı hakim bence. 
 

bende 1100 devir çok kısa bir zaman diliminde oluyor. 1100 olduktan sonra ya motor stop ediyor, ya tekrar devreye giriyor. Yani rampa çıkarken motor çalışıyor. Bir yerde yavaşlıyorum. O sırada motor stop etmek yerine 1100’e geliyor ve benim gaz pedalı hamlemi bekliyor. Ona göre ya stop edecek ya tekere güç vermeye devam edip 1400 devre çıkacak. Bu çok kısa süren bi an. 
 

izlediğin videolardaki hybridler kaçıncı nesil acaba

Murat Sahın yazdı:

Yarım milyonluk arabaya binip sıcak su torbası kullanmak :D Hiç bana göre değil ne yalan söyleyeyim. Ben hele şu mevsimde çocukların aşısı falan varsa, önce arabayla ilçeyi turlayıp motoru ısıtıyorum. Sonra geri gelip çocukları alıyorum ki onlar üşümesin. Opelde garajda çalıştırıp yedek anahtarla kitleyip gider evde çay içerdim. O ısınıyordu. Bunu denedim, işe yaramadı. Rölantide işime yarayacak kadar ısınmıyor. Sizin araç bende olsa muhtemelen o benzinli motor hep çalışırdı, ekonomi falan yapamazdım. 

Ben ankara’da yaşasam hibrit araba tercih etmezdim zaten :) istanbul’da da senenin bazı zamanları bu kadar soğuk oluyor. Yoksa 7-8 derece ve üstünde sıkıntı yok. Motor da hemen soğumuyor. İçeriyi ısıtmak için ekstra motor çalıştırmaya çok gerek kalmıyor

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Yarım milyonluk arabaya binip sıcak su torbası kullanmak :D Hiç bana göre değil ne yalan söyleyeyim. Ben hele şu mevsimde çocukların aşısı falan varsa, önce arabayla ilçeyi turlayıp motoru ısıtıyorum. Sonra geri gelip çocukları alıyorum ki onlar üşümesin. Opelde garajda çalıştırıp yedek anahtarla kitleyip gider evde çay içerdim. O ısınıyordu. Bunu denedim, işe yaramadı. Rölantide işime yarayacak kadar ısınmıyor. Sizin araç bende olsa muhtemelen o benzinli motor hep çalışırdı, ekonomi falan yapamazdım. 

Hah işte bende bu ısınma muhabbetine dizele ısınamıyorum. Şirkette dizel kullanan arkadaşlarım ısınmaısnı beklerken ben marşı vurur vurmaz yola çıkıyorum arkamdan sövüyorlar. Ben eve giriyorum onlar yolu bile yarılamamış oluyorlar :):):) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ümit Türk yazdı:

Hah işte bende bu ısınma muhabbetine dizele ısınamıyorum. Şirkette dizel kullanan arkadaşlarım ısınmaısnı beklerken ben marşı vurur vurmaz yola çıkıyorum arkamdan sövüyorlar. Ben eve giriyorum onlar yolu bile yarılamamış oluyorlar :):):) 

Hele biraz yokuş aşağı ise dizel de çok geç ısınıyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Hah işte bende bu ısınma muhabbetine dizele ısınamıyorum. Şirkette dizel kullanan arkadaşlarım ısınmaısnı beklerken ben marşı vurur vurmaz yola çıkıyorum arkamdan sövüyorlar. Ben eve giriyorum onlar yolu bile yarılamamış oluyorlar :):):) 

 

Ümit hocam, pandemide az biniyorum, yine de son bir yılda 15 bin çevirmişim neredeyse. Normalde 20 bin km'yi geçiyorum yıllık. Benzinle katlanılası değil. LPG takıldığında ise bagaj ölüyor. Opel'e simit taktırmıştım, ama o zamanda stepne bagajda kalıyor. Normalde çok sorun değil ama şuan bebek arabası falan da olunca, linea'nın bagaja sığamıyorum :) 

Sizin arkadaşlar fazla bekliyordur. 2 dk beklemek kafi. Ben çalıştırınca 2 dk beklerim, her yer yağlanmış olur. Sonra yola devam ederim. Stop etmeden önce de 30-60 saniye arası beklerim turbo ataletle dönmeye devam ettiği için. Opelde de çalıştırınca 2 dk beklerdim yağlansın diye. Beklemek konusunda çok fark yok bence, sağlıklı olan 2 dk beklemek her araçta. Fark ise, opel 3. dk'dan itibaren ılık, 5. dk'dan itibaren sıcak üflerdi :D Linea'da bu 13-15 km sonra oluyor. Zaten suv'a geçince dizel almayacağım. Atmosferik benzinli :D 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hele biraz yokuş aşağı ise dizel de çok geç ısınıyor

 

Multijet yine iyi, pederdeki tdci focus hiç ısınmazdı :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1100 devirde çalışması çok saçma ama. Önceden konuşmuştuk. Motorun en verimli devirleri diye. Eğer motor çalışacaksa bunu en verimli aralığında çalıştırmak mantıklı değil mi? Kuru kuruya elbet çalışmıyor. Madem motor çalışıyor bari verimli çalışsın, az yakıtla üretebileceği maksimum elektriği üretsin mantığı hakim bence. 
 

bende 1100 devir çok kısa bir zaman diliminde oluyor. 1100 olduktan sonra ya motor stop ediyor, ya tekrar devreye giriyor. Yani rampa çıkarken motor çalışıyor. Bir yerde yavaşlıyorum. O sırada motor stop etmek yerine 1100’e geliyor ve benim gaz pedalı hamlemi bekliyor. Ona göre ya stop edecek ya tekere güç vermeye devam edip 1400 devre çıkacak. Bu çok kısa süren bi an. 
 

izlediğin videolardaki hybridler kaçıncı nesil acaba

Ben ankara’da yaşasam hibrit araba tercih etmezdim zaten :) istanbul’da da senenin bazı zamanları bu kadar soğuk oluyor. Yoksa 7-8 derece ve üstünde sıkıntı yok. Motor da hemen soğumuyor. İçeriyi ısıtmak için ekstra motor çalıştırmaya çok gerek kalmıyor

 

4 ncü nesil prius idi. 

Verimlilik 1100 devirden başlıyor. 

 

attachment.php?attachmentid=3648&d=12442

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

4 ncü nesil prius idi. 

Video var mı? Sanmıyorum 1100 devirde gideceğini. 
 

misal bu 3.nesil. Bu da 1400 civarı en düşük devri

 

https://youtu.be/oE1_DNkHgMM

 

bu 4.nesil. Bunda en düşük devir daha fazla. Hep 1400 üstü

 

https://youtu.be/xc_aYMe1ZJI

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Video var mı? Sanmıyorum 1100 devirde gideceğini. 
 

misal bu 3.nesil. Bu da 1400 civarı en düşük devri

 

https://youtu.be/oE1_DNkHgMM

 

bu 4.nesil. Bunda en düşük devir daha fazla. Hep 1400 üstü

 

https://youtu.be/xc_aYMe1ZJI

 

Adam hız sabitleyici aktif 90 ile giderken 1100 devir etrafında dolanıyordu. Rus menşeili video idi. Bu adamdı sanırım. Ama prius 3 imiş. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=oE1_DNkHgMM

https://youtu.be/oE1_DNkHgMM?t=1576

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Adam hız sabitleyici aktif 90 ile giderken 1100 devir etrafında dolanıyordu. Rus menşeili video idi. Bu adamdı sanırım. Ama prius 3 imiş. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=oE1_DNkHgMM

https://youtu.be/oE1_DNkHgMM?t=1576

Farklı bir durum var çözemedim. Ya rampa inerken b moduna alıyor. Ya da bilmediğim bir şey. Ama kesin konuşmuyorum. Ben hiç 70-80km hızlarda sürmüyorum. Ya şehir içinde düşük hız veya en fazla 60-70km, ya da şehir dışı 110 ile gidiyorum. 
 

bu videodaki şeyi denemek için sıcak motorda o hızlarda sürerim bir gün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Videoyu biraz daha izledim. Bu çocuk rampa aşağı b moduna almış büyük ihtimalle. Çünkü araç 1000 motor devir civarında dönerken elektrik motoru ya sıfır ya da enerji üretiyor. Arada da frene basıyor. Ama yanlış yapıyor. B modu tasarrufu azaltır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Videoyu biraz daha izledim. Bu çocuk rampa aşağı b moduna almış büyük ihtimalle. Çünkü araç 1000 motor devir civarında dönerken elektrik motoru ya sıfır ya da enerji üretiyor. Arada da frene basıyor. Ama yanlış yapıyor. B modu tasarrufu azaltır. 

 

İlla diyorsun , hybrid kirala, tatile onla git. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

İlla diyorsun , hybrid kirala, tatile onla git. 

İçinde kalacağına aklında kalsın :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu kişi odtü’de hoca sanırım. Toyota forum’da konuşmuştuk. 2 tane hybrid asistant videosu var. İkisinde de 1300-1400 devir altında sürüş yok. 
 

https://youtube.com/channel/UCNrhj3jAhOL1pvWTqAeHJEQ


 

Senin gönderdiğin eleman b modunda sürüyordu büyük ihtimalle. Gereksiz yere termik motoru devreye sokuyor. Halbuki frene basarak gitse enerji üretecek. Benzinli motor üretilebilecek enerjiyi emiyor. Tüketimi az çıkmış çünkü rampa iniyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu kişi odtü’de hoca sanırım. Toyota forum’da konuşmuştuk. 2 tane hybrid asistant videosu var. İkisinde de 1300-1400 devir altında sürüş yok. 
 

https://youtube.com/channel/UCNrhj3jAhOL1pvWTqAeHJEQ


 

Senin gönderdiğin eleman b modunda sürüyordu büyük ihtimalle. Gereksiz yere termik motoru devreye sokuyor. Halbuki frene basarak gitse enerji üretecek. Benzinli motor üretilebilecek enerjiyi emiyor. Tüketimi az çıkmış çünkü rampa iniyor. 

 

Senin bu adam tam hipermiler. 

Adam 80 90 yapmadı. 52 60 km .

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Senin bu adam tam hipermiler. 

Adam 80 90 yapmadı. 52 60 km .

Bence arkasından kalaylamışlardır adamı. Ben istanbul’da böyle sürsem vururlar beni 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bence arkasından kalaylamışlardır adamı. Ben istanbul’da böyle sürsem vururlar beni 😁

50-60 km yapılacaksa elektrikli bisiklete binsinler 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...