İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Ev hayırlı olsun o zaman. Ev çok daha mühim aytenden. :) 

 

Konusu var, açtık konuştuk forumca. Kimisi sat ev al. Kimisi satma daha fazla kredi çek dedi. Cruze olmsa satmazdım , daha fazla kredi çekerdim. Ama iki araba yük oluyordu. 

Benim konumla etkilenip bir kaç kişi daha aynı dönemde ev almıştır. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

triger su pompası v kayışı vs beraber değişir. 

değişmezse bir gün çekici ile ayrıca değişmeye gidebilir 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

triger su pompası v kayışı vs beraber değişir. 

değişmezse bir gün çekici ile ayrıca değişmeye gidebilir 

 

Ali göstergede ikaz var. Isınırsa  öter. Sıkıntı olmaz. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Ali göstergede ikaz var. Isınırsa  öter. Sıkıntı olmaz. 

 

Ona o kadar güvenme Ali abi :biggrin: Bazı hararet durumlarında o gösterge oynamıyor hiç

 

Bu arada ben kasımda devirdaimi değiştirdim. Uzun zamandır aklımdaydı değiştim içim rahatladı çünkü ordan hafif su kaçırıyordu. GM marka çıktı üzerinden (araba 184500de idi belki fabrika belki zamanında orijinaliyle değişti emin değilim ama bana fabrika çıkışı gibi geldi) contası dümdüz falan olmuş. 

 

Graf marka ile değiştirdim. Dediğin gibi değişimi de çok kolay. İşçiliği ucuz. Onu değişirken v kayışını ve direksiyon kayışını da yeniledim iyi oldu. Arabanın trigerini değiştirmiştim ama onlar bekliyordu :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Behlül Baş yazdı:

 

Ona o kadar güvenme Ali abi :biggrin: Bazı hararet durumlarında o gösterge oynamıyor hiç

 

Bu arada ben kasımda devirdaimi değiştirdim. Uzun zamandır aklımdaydı değiştim içim rahatladı çünkü ordan hafif su kaçırıyordu. GM marka çıktı üzerinden (araba 184500de idi belki fabrika belki zamanında orijinaliyle değişti emin değilim ama bana fabrika çıkışı gibi geldi) contası dümdüz falan olmuş. 

 

Graf marka ile değiştirdim. Dediğin gibi değişimi de çok kolay. İşçiliği ucuz. Onu değişirken v kayışını ve direksiyon kayışını da yeniledim iyi oldu. Arabanın trigerini değiştirmiştim ama onlar bekliyordu :biggrin:

 

Benim su pompası fişek gibi çalışıyor. Obd üzerinde takib yapıyorum. Kati şekilde su sızıntısı yapmıyor. Bu dün akşamın obd çıktısı. En ufak değişkeni anında anlarım. SU pompası çalışmasa mil kesip boşta dönse onu bile anlarım. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Voltaj neden yüksek?

 

Tüm ısıtıcılar açık, Arka cam rezistansı, Klima, Dikiz aynaları, Farlar. 

Beklenmedik bir durum değil. 

Bizim su pompası türbin şeklinde, Palaları yok. Çemberli tambur var. Bunun bozulması için milin kesilmesi lazım . 

 

chevrolet-cruze-1-6-1-8-benzinli-devirda

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Ona o kadar güvenme Ali abi [emoji3] Bazı hararet durumlarında o gösterge oynamıyor hiç
 
Bu arada ben kasımda devirdaimi değiştirdim. Uzun zamandır aklımdaydı değiştim içim rahatladı çünkü ordan hafif su kaçırıyordu. GM marka çıktı üzerinden (araba 184500de idi belki fabrika belki zamanında orijinaliyle değişti emin değilim ama bana fabrika çıkışı gibi geldi) contası dümdüz falan olmuş. 
 
Graf marka ile değiştirdim. Dediğin gibi değişimi de çok kolay. İşçiliği ucuz. Onu değişirken v kayışını ve direksiyon kayışını da yeniledim iyi oldu. Arabanın trigerini değiştirmiştim ama onlar bekliyordu [emoji3]
Keşke graf almasaydın. Üzerindeki orijinal ise çok iyi gitmiş. Ben değiştirmedim ustam trigeri değişirken orijinal devirdaim uzun ömürlü olur sızdırana kadar devam demişti. Demek o kadar gidiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tüm ısıtıcılar açık, Arka cam rezistansı, Klima, Dikiz aynaları, Farlar. 

Beklenmedik bir durum değil. 

Bizim su pompası türbin şeklinde, Palaları yok. Çemberli tambur var. Bunun bozulması için milin kesilmesi lazım . 

 

chevrolet-cruze-1-6-1-8-benzinli-devirda

Bunun devrini görebildiğin pid kodu bulsan süper di mi :) bazı obd2 adaptörleri okuyabiliyor. 
 

bana hibrit asistant demiştin. Obdlink ile düzgün çalışıyor sadece. O da kargo ile 85 dolar ediyor. Artı vergi :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:
Behlül Baş yazdı:
 
Ona o kadar güvenme Ali abi emoji3.png Bazı hararet durumlarında o gösterge oynamıyor hiç
 
Bu arada ben kasımda devirdaimi değiştirdim. Uzun zamandır aklımdaydı değiştim içim rahatladı çünkü ordan hafif su kaçırıyordu. GM marka çıktı üzerinden (araba 184500de idi belki fabrika belki zamanında orijinaliyle değişti emin değilim ama bana fabrika çıkışı gibi geldi) contası dümdüz falan olmuş. 
 
Graf marka ile değiştirdim. Dediğin gibi değişimi de çok kolay. İşçiliği ucuz. Onu değişirken v kayışını ve direksiyon kayışını da yeniledim iyi oldu. Arabanın trigerini değiştirmiştim ama onlar bekliyordu emoji3.png

Keşke graf almasaydın. Üzerindeki orijinal ise çok iyi gitmiş. Ben değiştirmedim ustam trigeri değişirken orijinal devirdaim uzun ömürlü olur sızdırana kadar devam demişti. Demek o kadar gidiyor.

 

Trigeri kaç km de değiştiridin. 10 yıl 150 bin km ömür biçiyorlar. Erken olmamış mı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bunun devrini görebildiğin pid kodu bulsan süper di mi :) bazı obd2 adaptörleri okuyabiliyor. 
 

Bana hibrit asistant demiştin. Obdlink ile düzgün çalışıyor sadece. O da kargo ile 85 dolar ediyor. Artı vergi :) 

 

 

Motorda 5,9 litre motor suyu var. su pompası motor 6000 devir attığında 165 litre suyu dakikada basıyor. 

3000 devir çevirsem , bu değer 82,5 litre olucak. 

1500 devirde ise değer 41 litreye çıkıcak.  Mekanik parça olduğu için sensör gerekmiyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Motorda 5,9 litre motor suyu var. su pompası motor 6000 devir attığında 165 litre suyu dakikada basıyor. 

3000 devir çevirsem , bu değer 82,5 litre olucak. 

1500 devirde ise değer 41 litreye çıkıcak.  Mekanik parça olduğu için sensör gerekmiyor. 

 

Hybrid’de bi obd uygulamasında klima’nın harcağı gücü gösteren bi gösterge buldum. Motor devirleri, kazanılan enerji falan. Sonra baktım. Amaaan boşver dedim. Sen puanları kap yeter dedim. Bakım napacan :) 

 

515624-E7-F545-4-C16-8-C95-53-DCBF8-C4-A

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hybrid’de bi obd uygulamasında klima’nın harcağı gücü gösteren bi gösterge buldum. Motor devirleri, kazanılan enerji falan. Sonra baktım. Amaaan boşver dedim. Sen puanları kap yeter dedim. Bakım napacan :) 

 

Çok acemi hibridcisin. Bu ekranları yeni bulman üzdü beni. Prius 2 den beri bu göstergeler var.  Biraz meraklı ol. Şimdiyece ben o araba için 10 15 tane makale yazmıştım. 

Corollar alternatörü

Corolla aküsü 

Corolla şanzımanı

Corolla 80 le kaç yakıyor

Corollo otobanda kaç yakıyor

Corolla rampa çıkma performansı 

vs vs vs vs 

Buralar tonla yeni konu başlığı ile dolmuştu . 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:
Behlül Baş yazdı:
 
Ona o kadar güvenme Ali abi emoji3.png Bazı hararet durumlarında o gösterge oynamıyor hiç
 
Bu arada ben kasımda devirdaimi değiştirdim. Uzun zamandır aklımdaydı değiştim içim rahatladı çünkü ordan hafif su kaçırıyordu. GM marka çıktı üzerinden (araba 184500de idi belki fabrika belki zamanında orijinaliyle değişti emin değilim ama bana fabrika çıkışı gibi geldi) contası dümdüz falan olmuş. 
 
Graf marka ile değiştirdim. Dediğin gibi değişimi de çok kolay. İşçiliği ucuz. Onu değişirken v kayışını ve direksiyon kayışını da yeniledim iyi oldu. Arabanın trigerini değiştirmiştim ama onlar bekliyordu emoji3.png

Keşke graf almasaydın. Üzerindeki orijinal ise çok iyi gitmiş. Ben değiştirmedim ustam trigeri değişirken orijinal devirdaim uzun ömürlü olur sızdırana kadar devam demişti. Demek o kadar gidiyor.

 

Metin hocam orijinal elbette daha iyi olurdu fakat nerdeyse 3 kat fiyat farkı vardı bir de graf markasını biraz araştırdım bazı markalar orijinal üreticisi olarak kullanıyormuş hatta emin olmamakla beraber multijetlerde ve yani cdti motorların devirdaimi graf marka imiş. O yüzden aldım açıkçası italyan malı.

 

Aynen devirdaim kolay kolay bozulmuyor ustanın da dediği gibi sızdırmadıkça devam arabanın üzerinden çıkan da yüzde 90 fabrika çıkışıydı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Çok acemi hibridcisin. Bu ekranları yeni bulman üzdü beni. Prius 2 den beri bu göstergeler var.  Biraz meraklı ol. Şimdiyece ben o araba için 10 15 tane makale yazmıştım. 

Corollar alternatörü

Corolla aküsü 

Corolla şanzımanı

Corolla 80 le kaç yakıyor

Corollo otobanda kaç yakıyor

Corolla rampa çıkma performansı 

vs vs vs vs 

Buralar tonla yeni konu başlığı ile dolmuştu . 

Yok yav. O ekranı hep kullanıyordum. Chr ve yaris’teki ibre yerine bu var corolla’da. Alternatör yok. Şanzımanı zaten irdeledik. Sabit 80’le git gel yapamadım hiç. Fırsatım olmadı. Ama basınca rampa çıkıyor gürül gürül. Motor sesi fazla. Garip. Sanırım atkinson diye. Bazı şeyleri de yazmaya üşeniyorum. Yoksa obd2 göstergelerim var yani. Frene ne kadar basarsam enerjiyi heba etmem, benzinli motor çalışınca nasıl sürmek lazım falan. Benzinli motor tekerlere güç aktarınca çok usul usul sürmek tasarruf ettirmiyor vs vs
 

uzun yol verisi sundum. Ankara’ya çok yağışlı günde, 5 kişi, klima auto’da, yazlık lastiklerle gittik geldik. Düzde 110’ rampa çıkarken 90’a kadar düştüm. 4,8lt yakmıştı. Eğer 2 kişi olsak, ankara yolundaki rampalar olmasa çok rahat 4lt’yi yakalardım. Kaldı ki o zaman tam alışamamıştım arabaya. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yok yav. O ekranı hep kullanıyordum. Chr ve yaris’teki ibre yerine bu var corolla’da. Alternatör yok. Şanzımanı zaten irdeledik. Sabit 80’le git gel yapamadım hiç. Fırsatım olmadı. Ama basınca rampa çıkıyor gürül gürül. Motor sesi fazla. Garip. Sanırım atkinson diye. Bazı şeyleri de yazmaya üşeniyorum. Yoksa obd2 göstergelerim var yani. Frene ne kadar basarsam enerjiyi heba etmem, benzinli motor çalışınca nasıl sürmek lazım falan. Benzinli motor tekerlere güç aktarınca çok usul usul sürmek tasarruf ettirmiyor vs vs
 

uzun yol verisi sundum. Ankara’ya çok yağışlı günde, 5 kişi, klima auto’da, yazlık lastiklerle gittik geldik. Düzde 110’ rampa çıkarken 90’a kadar düştüm. 4,8lt yakmıştı. Eğer 2 kişi olsak, ankara yolundaki rampalar olmasa çok rahat 4lt’yi yakalardım. Kaldı ki o zaman tam alışamamıştım arabaya. 

 

Bana video yap. Ben sevmiyom düz yazı okumayı. 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sana kalsa pillerin hangi sıcaklıkta ne kadar verimli olduğu, akşam park ederken ne seviyede bırakırsak sabaha verimli kullanma sunacağına falan bakarsın :) Ben üşeniyorum valla 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sana kalsa pillerin hangi sıcaklıkta ne kadar verimli olduğu, akşam park ederken ne seviyede bırakırsak sabaha verimli kullanma sunacağına falan bakarsın :) Ben üşeniyorum valla 

 

Valla içinden geçerim arabanın. Yeterki benim arabam olsun. 

Ümit Türk yazdı:

Abi sonraki araban ne abi. 

 

Araba alacak durumum olmadığı için düşünmediğim eylemdir. Araba alacak durumum olsaydı , 2021 i20 mild hybrid alabilirdim mesela. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Trigeri kaç km de değiştiridin. 10 yıl 150 bin km ömür biçiyorlar. Erken olmamış mı. 
Güvenemiyorsun ki. Ufaktan çatlamalar vardı. Triger konusunda risk alamam motoru yerse eski düzeni tutmayabilir. Ama devirdaim kolay iş.
 
Metin hocam orijinal elbette daha iyi olurdu fakat nerdeyse 3 kat fiyat farkı vardı bir de graf markasını biraz araştırdım bazı markalar orijinal üreticisi olarak kullanıyormuş hatta emin olmamakla beraber multijetlerde ve yani cdti motorların devirdaimi graf marka imiş. O yüzden aldım açıkçası italyan malı.
 
Aynen devirdaim kolay kolay bozulmuyor ustanın da dediği gibi sızdırmadıkça devam arabanın üzerinden çıkan da yüzde 90 fabrika çıkışıydı
Uygun başka markalar vardı ondan dedim. Valeo Gates vs.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Trigeri kaç km de değiştiridin. 10 yıl 150 bin km ömür biçiyorlar. Erken olmamış mı. 

Güvenemiyorsun ki. Ufaktan çatlamalar vardı. Triger konusunda risk alamam motoru yerse eski düzeni tutmayabilir. Ama devirdaim kolay iş.

 

Çatlağı nasıl gördünki. Sökmeden belli olmaz. yazılar silik miydi. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Çatlağı nasıl gördünki. Sökmeden belli olmaz. yazılar silik miydi. 
Sökünce gördüm :) 5 yıl 75 bin km yeterli. 850 lira olan değişim koparsa 4 5 bine malolur.
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

 

Trigeri kaç km de değiştiridin. 10 yıl 150 bin km ömür biçiyorlar. Erken olmamış mı. 

ne ?  gerçek mi bu? 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:

Güvenemiyorsun ki. Ufaktan çatlamalar vardı. Triger konusunda risk alamam motoru yerse eski düzeni tutmayabilir. Ama devirdaim kolay iş.Uygun başka markalar vardı ondan dedim. Valeo Gates vs.

 

Valeoyu da gördüm de  Valeo ile arada 100 lira fark vardı. Mesele 100 lira değil zaten de grafın kaliteli bir yan sanayi olduğu kanaatine vardım. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hanımı beklerken, üşüdüm arabada. Kontak açtım, motor zaten sıcaktı, nasipleniyim dedim. 

 

ACtC-3ffCJ3L7Mze6iCIZ2YcNg2w4KSla1_a3fFe

 

Resimdeki gibi termostat açma sıcaklığında idi hararet. 4 kademe fan açtım, neler olacak görelim istedim. 

 

ACtC-3c6J2I4NwCJtmjsTQ2Wy0c1Zo5-djUzFlQE

 

Hararet ikibucuk dakikada 30 derece düştü :D kocaman kalorifer kazanı yüzünden motor sağuyor. Termostat kapalı olmasına rağmen rölantide araba ısınamıyoz. 

Kademe 1 alınca araba rahatladı, motor olması gereken sıcaklığa ulaştı. araba hamam oldu. 

4 kademe açmamak lazımmış :D

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...