İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Akbal

Valla dizellerde var ama benzinlilerde yok şimdi baktım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

İşin ilginci 2012 modeldi yanlış hatırlamıyorsam, 4 zamanlı tek silindirli hava soğutmalı karbüratörlü bir motosikletim vardı, onda bile egr vardı (ben alana kadar vardı, sonra karbüratörlü motorda egr ne işe yarar deyip egr girişine klavuzla diş çektirip vidaya bakır conta koyup locktite ile sıkmıştık :D Gerçi onun karbüratör memesini de büyütmüştüm, açık hava filtresi, büyük ön dişli falan derken sürekli tekere geliyordu ama neyse. Neticede euro 5 bir motorda egr olmaması ilginç. Sizi büyük bir dertten kurtarmış. 

 

Fakat soğutma suyu konusunda dikkatli olun. Yine ekotek 100 hp (sanırım tam 101'di) bir astra f aracım vardı. Kendisinin yerini başka hiç bir aracım dolduramadı. Bu araç azar azar su eksiltirdi, bende bagaja %50 antifiriz %50 saf su karışımı koymuştum 5 litre, eksildikçe tamamlıyordum ki haftada çok çok 250cc alıyordu. Bu arada termostat, genleşme bidonu, hortumlar, genleşme bidonu kapağı falan değişti. Radyatör kontrol edildi (zaten yeniydi, aldığımda eskisinde kaçak vardı, değiştirmiştim) falan ama kaçak bulunamadı. Su eksiliyordu ama nereye gittiği meçhuldü. Sonra yaz geldi, aracın harareti özellikle klima açıkken yükselmeye başladı. Tabi yine tuttuk sanayinin yolunu. Opeller böyle, yüksek hararetle çalışır dediler. Takriben 100-110 derece arasıydı sıcaklık. Herhangi bir işlem yapılmadı, bu arada haftalık eklenen su&antifiriz miktarı yarım litreye çıkmıştı. Kardeşim yüksek lisans ile ilgilibir şey için Kayseri'ye gitti, dönüşte, hemde uzun yolda trafik falan da yokken hararet yaptı araç. Su bitmiş. Neyse, getirdik aracı Ankara'ya. Verdik tamirciye. Üst kapağın altındaki conta bozukmuş. Eksilen suyu 2 numaralı yanma odasına veriyormuş, oradan da buhar olarak egzozdan atılıyormuş. Yaptırdık, ama hararet gördüğü için mi yoksa beceremediler mi bilmiyorum, aracın eski tadı yoktu. İlk çalıştırmada subap fincanları şıkırdıyordu, 30 saniye sonra kesiliyordu şıkırtı falan. Uğraşır çözerim diyen bir tanıdığa sattım. 

Bu aracı abartısız 20-25 ustaya götürdüm ki bunların en az yarısı sadece opel/gm grubuna bakan ustalardı. Kimse anlamadı arızayı. Vaktinde teşhis koyulsa muhtemelen halen o araca biniyor olurdum.

 

Hocam bendeki durum öyle değil. Bende soğutma sıvısı azalması tamamen durdu. Arabada yeterli Antifriz bulunmaması kaynaklı bir sorun. Sizin astranız aşırı derecede su eksiltiyormuş. Ama bizdeki su eksiltme oranı ancak fotoğrafları yan yana koyup karşılaştırılarak anlaşılacak seviyede eksilme. 6400 kmde 300 mililitre su kaybı, yani aşaği yukarı bir kutu kola hacmi kadar su eksiltmesinden bahsediyorum. Sizdeki kadar su eksilmiş olsaydı , çok vakit kaybetmeden servise götürmüştüm. Bu durum beni çıldırtırdı. 

Koray Demir yazdı:

J’yi bilmiyorum belki donanımsal değişiklikler yapmışlardır. G ve H kasalarda vardı.

G kasanın orjinal benzinli Egr valfi şu:

https://www.generalopel.com/urun/opel-astra-g-1-4-1-6-egr-valfi

 

Aynı sonuca bende vardırm, Eski modellerde egr valfi var. Eski laçetti modellerinide buna dahil edebiliriz. Ama sonraki çıkan kuşak motorlarda bu egr yok. Ama daha güçlü ve daha az yakıyorlar. ( bir önceki nesile göre) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Önümüzdeki hafta ben yokum. Çok yoğun bir tempo ile çalışmam gerekiyor. 

Bu arada hava sıcaklığı burda gece - 8 diyor. Umarım sabah kontak açar araba. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sabah arabaya korka korka marş verdim. Tek marşda aldı. Arabanın kapısı, camları buz tutmuş. Asıla asıla Açtım kapıyı. Harika tutuş performansı ile korkmadan kaymadan işe varabildik. . 

 

ACtC-3fVwn_KBUo7thYyrr8beln4JzHc2LH0ECVL

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat
Ali Gök yazdı:

mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok  hayatımda duymadım su eksilttiğini 

ama iyi yapmıyorlar, korozyon illaki vardır suda, bari 1-2 litre ekleseler antifriz

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Bahadır Taşpolat yazdı:

ama iyi yapmıyorlar, korozyon illaki vardır suda, bari 1-2 litre ekleseler antifriz

eklemez inat çünkü :D   

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Falkenler bir harika dostum. Acımadan donmuş zemine giriyorum. Miss gibi tutuyor. Milet yazlıklarla yola çıkmış tekerler kitlenmiş kaya kaya iniyor. 

Bende hanıma usta şöför, über şöförüm ben diyerek hava atıyorum. Kız tarafının gözünde arabalı karizmatik enişte mod on oldum. 

Miss... :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Karda yazlık lastik ile yokuş aşağı inmek nedir, nasıl bir özgüvendir, nasıl bir ustalıktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Evren Erakçora yazdı:

Karda yazlık lastik ile yokuş aşağı inmek nedir, nasıl bir özgüvendir, nasıl bir ustalıktır. 

Allahtan buralara kar yağmıyor yoksa tecrübelerimi anlatmış olacaktım size.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Sabah arabaya korka korka marş verdim. Tek marşda aldı. Arabanın kapısı, camları buz tutmuş. Asıla asıla Açtım kapıyı. Harika tutuş performansı ile korkmadan kaymadan işe varabildik. . 

 

ACtC-3fVwn_KBUo7thYyrr8beln4JzHc2LH0ECVL

Fena yağmıs ya😨

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

-5 derecede kontak açtık, sıkıntı olmadı. Tek marş ile aldı. Şüphem artık kalmadı. Arabanın trigeri değişimi ile su pompasınıda değiştirin deniliyor. Sanırım böyle denmesindeki sebep, triger üzerinde olduğu sanılması. Benim su pompası motorun dışında, istediğin zaman söküp takabilirsin. Yani vosvoslarda olduğu gibi trigere bağlı değil. Trigere egzantrikten başka bağlı olan birşey yok.  Su pompası alternatör kayışı ile tahrik ediliyor. AYrıca su pompasıda direksiyon hidrolik pompasını tahrik ediyor . 

 

Ne güzel lego gibi motor. su pompası, hidrolik pompası çok kolay müdehale edilecek yerde. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

-5 derecede kontak açtık, sıkıntı olmadı. Tek marş ile aldı. Şüphem artık kalmadı. Arabanın trigeri değişimi ile su pompasınıda değiştirin deniliyor. Sanırım böyle denmesindeki sebep, triger üzerinde olduğu sanılması. Benim su pompası motorun dışında, istediğin zaman söküp takabilirsin. Yani vosvoslarda olduğu gibi trigere bağlı değil. Trigere egzantrikten başka bağlı olan birşey yok.  Su pompası alternatör kayışı ile tahrik ediliyor. AYrıca su pompasıda direksiyon hidrolik pompasını tahrik ediyor . 

 

Ne güzel lego gibi motor. su pompası, hidrolik pompası çok kolay müdehale edilecek yerde. 

Bu tip konularda japonlar çok iyi. Her şey basit, mümkün olduğunca ayrı ve kolay. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şunuda eklemek lazım. Yağ pompası doğrudan krank üzerinden dişli ile tahrik oluyor. Kayışı felan yok. Direk dişi ile kranka bağlı. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu tip konularda japonlar çok iyi. Her şey basit, mümkün olduğunca ayrı ve kolay. 

 

Trigeri değişeceksen su pompasınıda değiştir diyorlar. Oysaki triger ile bağlantısı yok. Ama bende ister ayrı ister kit halde yağ ve su pompası komple bütün parça olarak satılıyor. Bütün takım halde değişirsem trigeride sökmek gerekiyor. Ama bu tip işe gerek yok. Oldukcada pahalı bir parça 

 

https://www.opelparcaci.com/urun/chevrolet-cruze-1-6-yag-pompasi-orijinal-gm

 

250702.gif

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Eski nesil araçlarda trigere bagli ama yenilerde yok VW dahil.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Eski nesil araçlarda trigere bagli ama yenilerde yok VW dahil.

 

Su pompasının ağırlığıda , triger kayışını yıpratır. Mantıklı olanı yapmışlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yerdeki sarı çizgi kay nedeniyle kaybolmuş. Sabah park ederken çok uğraştım. Millet bana laf etmesin sonra :D. Ayağımla başını sonunu kazıdım, çizgiye göre park ettim.  

 

ACtC-3fdU6S7AtTZ3DJB0fGkuRW_Ob3zR1iXPVDZ

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

-5 derecede kontak açtık, sıkıntı olmadı. Tek marş ile aldı. Şüphem artık kalmadı. Arabanın trigeri değişimi ile su pompasınıda değiştirin deniliyor. Sanırım böyle denmesindeki sebep, triger üzerinde olduğu sanılması. Benim su pompası motorun dışında, istediğin zaman söküp takabilirsin. Yani vosvoslarda olduğu gibi trigere bağlı değil. Trigere egzantrikten başka bağlı olan birşey yok.  Su pompası alternatör kayışı ile tahrik ediliyor. AYrıca su pompasıda direksiyon hidrolik pompasını tahrik ediyor . 

 

Ne güzel lego gibi motor. su pompası, hidrolik pompası çok kolay müdehale edilecek yerde. 

-5 nedir ki, ben -21'de 1999 mondeoyu çalıştırmıştım, tek marş. Benzinli araç böyledir, -30 olsa bile çalışır. 

 

Bu sabah -9 ile kadjar çalıştı mesela. Aküden korkuyordum ama sorun olmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

-5 nedir ki, ben -21'de 1999 mondeoyu çalıştırmıştım, tek marş. Benzinli araç böyledir, -30 olsa bile çalışır. 

 

Bu sabah -9 ile kadjar çalıştı mesela. Aküden korkuyordum ama sorun olmadı.

Yani. Sivas ağrı Erzurum’da arabalar sürekli çalıştırılıyor. Gece -20 ağrı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

-5 nedir ki, ben -21'de 1999 mondeoyu çalıştırmıştım, tek marş. Benzinli araç böyledir, -30 olsa bile çalışır. 

 

Bu sabah -9 ile kadjar çalıştı mesela. Aküden korkuyordum ama sorun olmadı.

 

Benim cruze su kapasitesi ve yağ kapasitesi çok fazla ısınması çok uzun zaman alıyor. 13 dakikada ancak 80 dereceyi görüyoruz. İç sirkülasyon alırsam 2 3 dakika erken ısıtıyor. Bu sabah ön cam çözülmedi. Çok uğraştık. 

Şu an için tek sıkıntımız bu. Akü idare ettiği için akü için ayırdığım parayı trigere yatıracam. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yani. Sivas ağrı Erzurum’da arabalar sürekli çalıştırılıyor. Gece -20 ağrı

 

Akü 5-6 yaşında olunca insan tedirgin oluyor. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim cruze su kapasitesi ve yağ kapasitesi çok fazla ısınması çok uzun zaman alıyor. 13 dakikada ancak 80 dereceyi görüyoruz. İç sirkülasyon alırsam 2 3 dakika erken ısıtıyor. Bu sabah ön cam çözülmedi. Çok uğraştık. 

Şu an için tek sıkıntımız bu. Akü idare ettiği için akü için ayırdığım parayı trigere yatıracam. 

Benim bugün soğutma suyu ne zaman 80 dereceyi gördü biliyor musun, yaklaşık 20-25 dakika sonra. Ama bende ptc var. 

Yağ sıcaklığı geçen ay dış hava 6 derece iken en yüksek 84 derece görmüştüm. Yarın sabah unutmazsam tekrar bakayım. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim cruze su kapasitesi ve yağ kapasitesi çok fazla ısınması çok uzun zaman alıyor. 13 dakikada ancak 80 dereceyi görüyoruz. İç sirkülasyon alırsam 2 3 dakika erken ısıtıyor. Bu sabah ön cam çözülmedi. Çok uğraştık. 

Şu an için tek sıkıntımız bu. Akü idare ettiği için akü için ayırdığım parayı trigere yatıracam. 

 

Akü 5-6 yaşında olunca insan tedirgin oluyor. 

Aküyü ekle sen bütçeye Ali hocam. Her an "benden bu kadar " diyebilir. Ama akü elzem değilken triger elzem. Önceliği trigere vermek mantıklı. Aracın çalışmaması (aytene binersiniz en kötü) çalışıp triger kopartmasından her zaman iyidir :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Aküyü ekle sen bütçeye Ali hocam. Her an "benden bu kadar " diyebilir. Ama akü elzem değilken triger elzem. Önceliği trigere vermek mantıklı. Aracın çalışmaması (aytene binersiniz en kötü) çalışıp triger kopartmasından her zaman iyidir :) 

 

Ayteni haziran ayında sattım hocam. Ayten benim arabamdı. Babam "sen ev alırsan arabam senin olsun" deyince satıp ev aldım. Arabada (cruze) bana kaldı. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Ayteni haziran ayında sattım hocam. Ayten benim arabamdı. Babam "sen ev alırsan arabam senin olsun" deyince satıp ev aldım. Arabada (cruze) bana kaldı. 

Ev hayırlı olsun o zaman. Ev çok daha mühim aytenden. :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...