İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mustafa Karahan

@Ali Darbaz hypermil ile yağ kaçaklarının ilgisi nedir? Külbütör kapağı contası kronik cruzelarda.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Karaca yazdı:

@Ali Darbaz hypermil ile yağ kaçaklarının ilgisi nedir? Külbütör kapağı contası kronik cruzelarda.

 

Benim motivasyonum bozuldu. O yuzden hipermil yapmıyorum bir süredir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Ayan

Geçen gün kardeşimin 2012 model Cruze aracını bakıma soktuk sabahları ısınmadan yürüyünce stop ediyordu. Subap değişimi yapıldı tüm contalar hortumlar termostat triger baskı bakata değişti . Şaşırdıgim nokta bunlarda alt karter contası yok dendi silikon varmış o bölgede ilginç geldi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Araba 10 yaşından fazla. Yağ kalıntıları görmek normal. Kafaya takılacak şey değil. Bundan sonra ufaktan bazı sorunlar başlayacak. Gayet normal

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Enes Ayan yazdı:

Geçen gün kardeşimin 2012 model Cruze aracını bakıma soktuk sabahları ısınmadan yürüyünce stop ediyordu. Subap değişimi yapıldı tüm contalar hortumlar termostat triger baskı bakata değişti . Şaşırdıgim nokta bunlarda alt karter contası yok dendi silikon varmış o bölgede ilginç geldi. 

 

Alt karterde malesef conta yok. Silikon çekiyorlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araba 10 yaşından fazla. Yağ kalıntıları görmek normal. Kafaya takılacak şey değil. Bundan sonra ufaktan bazı sorunlar başlayacak. Gayet normal

 

Yağ seviyesi sensörü yuvasından sızıntı var. Onun değişmesi için karter sökülecek. Karter sökülürse, sıvı conta ve süzgecte değişecek. 

Hadi yaptırsam bu sefer gene 3 4 ay sonra bozulursa canım dahada sıkılır. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Enes Ayan yazdı:

Şaşırdıgim nokta bunlarda alt karter contası yok dendi silikon varmış o bölgede ilginç geldi. 

karter yapısı gereği tam düzmdüz öpüşme yüeyine sahip olmadığından sabit mantar/kauçuk contalar sızdırmazlık sağlamaz.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Yağ seviyesi sensörü yuvasından sızıntı var. Onun değişmesi için karter sökülecek. Karter sökülürse, sıvı conta ve süzgecte değişecek. 

Hadi yaptırsam bu sefer gene 3 4 ay sonra bozulursa canım dahada sıkılır. 

 

 


Düzgünce yapıldıktan sonra bir şey olmaz heralde abi. Şanzımanı yapan usta bunlarda karterden kolay kolay kaçak olmaz demişti bilemem tabi doğruluğunu. Yağ müşürünün ordan olması ilginçmiş

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:


Düzgünce yapıldıktan sonra bir şey olmaz heralde abi. Şanzımanı yapan usta bunlarda karterden kolay kolay kaçak olmaz demişti bilemem tabi doğruluğunu. Yağ müşürünün ordan olması ilginçmiş

 

Bak burda adam değiştiriyor. Çok saçma yerde. 

 

 

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Yere damlamadığı sürece çok ciddi bir sorun değil diye biliyorum. Canını sıkmana değmez bence abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Yere damlamadığı sürece çok ciddi bir sorun değil diye biliyorum. Canını sıkmana değmez bence abi

 

Haklısın , 40 ,000 tl araba alıp akarı gideri olmasın diye uğraşıyoruz.  

 

Yeni aldığım Falken lastiklerden bir tanesi hava kaçırıyor :( 

 

ACtC-3e2srGZnn3qVKf9BZYUlgPmPgZV-J4qEBnb

 

Arabanın cam silecek suyunu "Antifrizli" olanı ekledim. Gece 0 derece kadar düştü. 

 

ACtC-3dnPhIkoI3kUHFxaZPsXlrs8WdMZN6oUb61

 

Arabanın soğutma sıvısı stabil eksilmiyor. Biliyorsunuz uzun bir süre eksilme sorunu vardı. Antifriz oranını yükseltince eksilme tamamen kesildi. 3350 km oldu su eksilmiyor. 

 

ACtC-3cWd_TPXc2EgHr8sbs5ZMiJjuIT5I1SH-2N

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Antifriz oranını yükseltince eksilme tamamen kesildi. 3350 km oldu su eksilmiyor. 

 

aniden eksillirse yolda bırakmasın kontrol etmeye devam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

aniden eksillirse yolda bırakmasın kontrol etmeye devam

Araba tam performans da sürülmediğinden bir çok arizayi saklıyor. İlk sollamada pimi çekilmiş bomba efect :bomb:

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araba tam performans da sürülmediğinden bir çok agrizayi saklıyor. İlk sollamada pimi çekilmiş bomba efect :bomb:

 

İşte hipermil faydaları :D

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araba tam performans da sürülmediğinden bir çok agrizayi saklıyor. İlk sollamada pimi çekilmiş bomba efect :bomb:

sonra uzun yolda istanbul dışında kalma arızaları hep böyle başlıyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa?

"Akacak soğutma sıvısı motorda durmaz."

 

Yaz bunu güzel laf 😛

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mustafa Tüfekçi yazdı:

"Akacak soğutma sıvısı motorda durmaz."

 

Yaz bunu güzel laf 😛

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa?

 

Çağlar Bayur yazdı:

sonra uzun yolda istanbul dışında kalma arızaları hep böyle başlıyor

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

"Akacak soğutma sıvısı motorda durmaz."

 

Yaz bunu güzel laf 😛

 

Rakamlar ve detaylar çok sıkıcı , ama anlaşılan paylaşsam gerekiyor. 

 

Arabanın sahipliği tarafıma gectiği günden bu yana düzenli haftalık resimler çekip raporluyorum. 

6400 kmde 300 mililitre soğutma sıvısı kaybı yaşadım. Sonra eksilen soğutma suyu yerine dexcool 1 litre antifirz ekledim. 3300 km olmuş sıkıntı. yok. 

13500 km önce motor yağını değiştirdim. Motor yağındaki eksilmede 200-300 milim arasında.  

Falken sağ arka lastik bir gecede 34 psi basıncdan bir gecede 28 psi'a düşmüş. 

 

Değerler bu şekilde. Şu an canımı sıkan ön takımdan gelen lukurtu sesi var. Parçalarımı aldım, ama iş montaja gelince işcilik için param kalmadı. Aralık ayı bordolu çalışan olarak çok deli kesintiler yaşadık. Bu durumdan ötürü arabanın bakımını 15000 km ye salladım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze yeni lastikleri ile kara çıktı. Eski petlas pt535 ile kıyaslamanız için onunda videosunu aşaği atıyorum. 

 

 

 

Hyundai i10 da kullandığım Pt535 otoparktan bile çıkamamıştı 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa?

Yeni antfirzler ufaknbir yerden kaciriyorsa havayla temas ettiginde o bolgede donma ozelligide gosteriyor muhtemelen oyledir biyerdedelik vardir kical orayi antfriz dondurmustur

benik jeepte benzer bi olay vardi biyerde once kacirmsi sonra donmustu degismistik nerde birakacagi belli olmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Yeni antfirzler ufaknbir yerden kaciriyorsa havayla temas ettiginde o bolgede donma ozelligide gosteriyor muhtemelen oyledir biyerdedelik vardir kical orayi antfriz dondurmustur

benik jeepte benzer bi olay vardi biyerde once kacirmsi sonra donmustu degismistik nerde birakacagi belli olmaz

 

Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltiyor. Bende yeterince antifizi olmadığı için , suyun erken kaynaması sorunu idi. Basınç kapağından, su buharlaşıp atıyordu. Bunun izleri var, takibi mümkün. Arabanın soğutma suyu kapağı santimetrekareye 1,4 kilo basınca dayanıyordu. Soğutma sıvısındaki antifirz oranı düşük olduğu için, kapakta yüksek basınc yaratıyordu. Kapaktaki, güvenlik subabından gaz halde su buharı tahliye oluyordu. 

Antfiriz kaynama noktasını yükseltince , su buharlaşma oranı düştü. Kapağın tuttabildiği santimetre kareye 1,4 kilo basıncın altında kaldı. Sızıntı durumu ortadan kalktı. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltiyor. Bende yeterince antifizi olmadığı için , suyun erken kaynaması sorunu idi. Basınç kapağından, su buharlaşıp atıyordu. Bunun izleri var, takibi mümkün. Arabanın soğutma suyu kapağı santimetrekareye 1,4 kilo basınca dayanıyordu. Soğutma sıvısındaki antifirz oranı düşük olduğu için, kapakta yüksek basınc yaratıyordu. Kapaktaki, güvenlik subabından gaz halde su buharı tahliye oluyordu. 

Antfiriz kaynama noktasını yükseltince , su buharlaşma oranı düştü. Kapağın tuttabildiği santimetre kareye 1,4 kilo basıncın altında kaldı. Sızıntı durumu ortadan kalktı. 

mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok  hayatımda duymadım su eksilttiğini 

1 ton arıyla dağlarda geziyor hemde mersin sıcağında . ovada üstünde gübre arkasında lombardin bağlı toprak yollarda debeleniyor 1 cm eksiltme yok

dediğine yanlış demiyorum ama tam doğruda değil. evvelinde eksilme varsa ya kapağın bozuk yada sistemde kaçak vardı şuan geçici tıkadı antfirz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok  hayatımda duymadım su eksilttiğini 

1 ton arıyla dağlarda geziyor hemde mersin sıcağında . ovada üstünde gübre arkasında lombardin bağlı toprak yollarda debeleniyor 1 cm eksiltme yok

dediğine yanlış demiyorum ama tam doğruda değil. evvelinde eksilme varsa ya kapağın bozuk yada sistemde kaçak vardı şuan geçici tıkadı antfirz

 

Doğrudur Ali , her sahip kendi aracını bilir. Aracın akıbetini titizlikle raporuyorum. Bunun huyuda böyle. Yakıt verimliliği için bir çok katakülle yapılmış Euro5 motorda. Allah'tan EGR, DPF yok.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...