İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Abi plastiklerin ömrü metale göre daha kısa olabilir. Bende de şuan plastik var ki geçen sene değişmişti. Su kaçırıyor termostat yatağından. Termostatın kendisinin metal veya plastik olması çok fark etmez gibi ama termostat gövdesini eğer değişmek zorunda kalırsam bu sefer metal alabilirim

 

Tek parça bütünmü aldın. Benim Cruze berbat trafikte kaldı. Ama hiç sorun yaşamadık. Tek parça almalısın. Ayrı ayrı alıp takanlar hep sorun yaşadı. 

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Burda suya yağ karışma olayı var. Baya yeri söküyorlar. Sadece yag sogutucusu degil ,yağ pompasıda suyla temastaymış. Senin icin yararlı olabilir ön fikir açısından.


Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gürbüz yazdı:

Burda yağa su karışma olayı var. Baya yeri söküyorlar. Sadece yag sogutucusu degil ,yağ pompasıda suyla temastaymış. Senin icin yararlı olabilir ön fikir açısından.

 

Bu video yeni düşmüş, hemen izliyeyim. Fakat bu sorun bilinen bir sorun. Antifiz kullanmamaktan dolayı böyle vakalar yaşanıyor. Ben bu gün arabanın kalorifer borularının kapağını söktüm. Antifriz kullanımı sayesinde pırıl pırıl kalmış. Hiç bir sızıntı yoktu. 

 

Malesef bu sorun Cruza özelinde değil, Aynı tehlike A16xer ve menşei motoru kullanan arabaların ortak sorunu .

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
 
Bu video yeni düşmüş, hemen izliyeyim. Fakat bu sorun bilinen bir sorun. Antifiz kullanmamaktan dolayı böyle vakalar yaşanıyor. Ben bu gün arabanın kalorifer borularının kapağını söktüm. Antifriz kullanımı sayesinde pırıl pırıl kalmış. Hiç bir sızıntı yoktu. 
 
Malesef bu sorun Cruza özelinde değil, Aynı tehlike A16xer ve menşei motoru kullanan arabaların ortak sorunu .
Bu adam guzel ve temiz çalisiyor. Takip ediyorum. Yeni ekledi bu videoyu.


Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gürbüz yazdı:

Bu adam guzel ve temiz çalisiyor. Takip ediyorum. Yeni ekledi bu videoyu.

 

 

Kanalına geçen hafta abone oldum , fren hidroliklerini boşaltma şekli çok güzel. Ama debriyajdaki hidrolik nasıl boşalcak anlatmamış. Adam bana çok uzakta. Yakın olsa giderdim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu sabah gectiğimiz günlerde izlediğim bir videoya istinaden BCM korumaya almak istedim. Karşıma pırıl pırıl bir borular geldi. Anlatmaya gerek yok video hazır. 

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

O şekilde üzerine poşet koymak ne kadar korur ki? Sanki daha iyi bir koruma düşünülmeli. Videoda bahsedildiği gibi, oraya ayakkabıdan da kar-su falan gelebilir ama esas risk o üstteki kalorifer radyatörünün bir şekilde akıtma yapması gibi görünüyor. Bu durumda ikea poşeti yetersiz gelmez mi? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

O şekilde üzerine poşet koymak ne kadar korur ki? Sanki daha iyi bir koruma düşünülmeli. Videoda bahsedildiği gibi, oraya ayakkabıdan da kar-su falan gelebilir ama esas risk o üstteki kalorifer radyatörünün bir şekilde akıtma yapması gibi görünüyor. Bu durumda ikea poşeti yetersiz gelmez mi? 

 

Geçici önlemler bunlar. Aklıma yatmadı zaten. Neyle karşı karşıya olduğumu bilmiyordum. Değişik çözümle düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Murat Sahın yazdı:

İstemesekte sistem oraya ilerliyor hocam. Eskiden döküm olan motor blokları artık alüminyum. Ağırlığa pozitif etkisi olduğu kesin ancak ilk hararette bloğun şekli değişiyor. Eksantrik kapakları plastiğe döndü zaten bir çok modelde. Devirdaim pompalarının bile su pompalayan bölümleri plastiğe dönüyor yavaş yavaş. Bu bilinçli bir değişim. Kimse artık ömürlük motor yapmak istemiyor çünkü ömürlük motor yapınca yedek parça satamıyorlar. Halbuki yedek parça işinde (bizim pazarı düşünmeyin, avrupa pazarını düşünün) araç satışından daha çok para var.

Ne yazıkki öyle, 2015 model fiestamda sübap kapağı terletme yapıyordu contasını değiştirdim. Kapak plastik.... Biliyorumki bir süre sonra o kapak değişmek zorunda kalacak yine, sonuçta esniyor ve formu değişiyor. Termostatı ben almadan önce contası değiştirilmiş yetkili serviste, yine plastik....

 

Çok daha eski modelli birçok aracımız oldu daha önce, hiçbirinde bırakın kapak contasını orjinal termostatı dahi değişmedi. Hatta trigeri zincirli olduğu için değişmeyen oldu(10 sene 150000 km kullandık) zinciri geçtim devirdaim o kadar uzun süre fabrikasyon soğutma suyu ile çalıştı. Kendi aracım için durumu yazdım, daha da bir şey demiyorum... 😐

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

O sünger varken o poşet ne yapabilir ki default_smile.png Bende sünger yok orada. Sünger suyu çeker. Oraya çatı mantığı düşünmeli bcm yi sarmakta tehlikeli. Özellikle yaz sıcağında hava tahliye vs olmazsa bcm ıslanmasın derken yakarsan masraf yine aynısı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

O sünger varken o poşet ne yapabilir ki default_smile.png Bende sünger yok orada. Sünger suyu çeker. Oraya çatı mantığı düşünmeli bcm yi sarmakta tehlikeli. Özellikle yaz sıcağında hava tahliye vs olmazsa bcm ıslanmasın derken yakarsan masraf yine aynısı.
 

 

Nasıl yani ya, sünger fazlalıkmı bende :D Ben bir kontrol edeyim milletin arabasında nasıl önlemler var. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Nasıl yani ya, sünger fazlalıkmı bende [emoji3] Ben bir kontrol edeyim milletin arabasında nasıl önlemler var. 
Streç e saran var, poşetleyen var, folyo yapan var.

Süngere fazlalık ya da gereksizlik diyemem ama su çekerse bcm için saha tehlikeli olduğunu söyleyebilirim.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Streç e saran var, poşetleyen var, folyo yapan var.

Süngere fazlalık ya da gereksizlik diyemem ama su çekerse bcm için saha tehlikeli olduğunu söyleyebilirim.

 

En büyük önlem Antifrize. Videodaki arabanın kaloriferinde sudan dolayı pas ve sıvı conta çıktı. Ayrıca seninde söylediğin gibi arabanın  BCM üstünde sünger yok. İlginç :(

 

 

 

Sünger 

 

ACtC-3er0ubXnubZSVLuCGYBgr8E6H94kpvXerL7

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Süngerin üstüne ev çatısı gibi sağa sola eğimli bi plastik parça uydur derim,sıvı akması halinde sağa sola dağılır hem de fark edilmesi kolay olur

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın egzos sıcaklığı ölçmeyi başardım. Egzos sıcaklığı rölantide 495 - 500 derecede çalışıyor. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Bu sabah gectiğimiz günlerde izlediğim bir videoya istinaden BCM korumaya almak istedim. Karşıma pırıl pırıl bir borular geldi. Anlatmaya gerek yok video hazır. 

 

 

 

Bunu yanlışlıkla yeni konu olarak açmışsın Ali.. 

Buraya taşıdım bilgin olsun.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Adamın Cruze telefon şarjı yüzünden bozulmuş. Aküsü telef olmuş. İlginç bir hikaye. 

Arkadaş, yaptığı araştırmada benim konularım kesinlikle önüne çıkmıştır. Bu mesajı arkadaş bu gün yazmış :D

 

Selamlar,
Özellikle Otomatik Şanzımanı olan araç sahiplerine arıza çözümüdür.
Uzun zamandır şanzıman selenonid valf ve 2-3 vites arası vuruntu problemi vardı. Şanzıman yağı iki kez değiştir. Valfler filtre vs her şey yapıldı. Kış ayına girdiğimizden sorun dahada büyümeye başlamıştı. Geçenlerde yeni bir şarj aleti aldım. Çakmaklığa takılı duruyordu ve aracı marşa bastığımda motor arıza ışığı ile beraber şanzıman hata kodları alıyordum. Bir anda aklıma geldi şarj aletini çıkardım ve araba birazda olsa normale döndü. Sonra lpg yi sigortasını söküp iptal ettim şanzıman dahada serileşti vuruntular azaldı. Bir kaç denedim ve her seferinde arıza çıkıyordu. Kısa bir araştırma sonrasında farkettim ki akü yeterli amperi sağlamıyordu. Hemen varta 72 amper akü ile değiştirdim. Tüm şanzıman sorunları bir anda kesti. Vuruntu gitti. Araç fişek gibi oldu. Üsteşik LPG kullanımında bile benzin gibi oldu. Sorun şanzıman beyninin ve selenoidler için gerekli amper değerinin karşılanamıyor olması imiş.
P0700-p0962-p0963-p0964 arıza kodları alan, aracında vites geçişleri (şanzıman yağını değiştirmesine rağmen) özellikle 2-3 aralığında vuruntu yaşayan, LPG takılı olan ki bu tüm araçlar için geçerli,
İlk işiniz bir oto elektrik ustasına gidip AKÜ AMPER değerlerini ve Şarj Dinamosunun gerekli voltaj ve amperi sağlayıp sağlamadığını ölçtürsünler.
OTOMATİK ve LPG varsa akünüz kesinlikle 72 amper olmalı. Hatta bütçeniz yetiyorsa 80 amper. Olmasında fayda var. Ve kesinlikle Varta kullanın...
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

normal bunu her teknisyen bilir önce akü ve şarj kontrole dilir, amerikayı yeniden keşfetmek diye atasözümüz var

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın egzos çıkış sıcaklığını ilkez ölçmeyi başardım . 850 derece sıcaklığı aşmıyor. Hyundai i10 1000 dereceyi buluyordu. Cruze 850 derece , i10 1000 derece. Gerçekten çok ilginç. Araba okadar ısı üretecek benzinide yakmıyordu. Cruze iki katına yakın yakıt tüketiyor ama i10 nu egzos gazı sıcaklığında geçemiyor bile .  Bu da hyundai i10 fakir karışım ile yandığının bir göstergesi. Araba ecu o şekilde programlanmış. 

 

ACtC-3eMvjMtnee7kRB8saQZNKSaIxdCjaytOh-r

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

GM bize sünger konusunda kıyak geçmiş heralde 🤣 Ama faydası mı olur zararı mı tartışılır 

 

@Ali Darbaz Bu arada abi o program ful sürüm mü? Ben de car scanner kullanıyorum ama ben egzoz sıcaklığını ölçemedim nerde onu da bulamadım. Benim egzoz sıkıntılı bir de.. Bakmak lazım 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

GM bize sünger konusunda kıyak geçmiş heralde 🤣 Ama faydası mı olur zararı mı tartışılır 

 

@Ali Darbaz Bu arada abi o program ful sürüm mü? Ben de car scanner kullanıyorum ama ben egzoz sıcaklığını ölçemedim nerde onu da bulamadım. Benim egzoz sıkıntılı bir de.. Bakmak lazım 

 

Car scannerde menü içinde Connection var. Orda select connectin profile kısmında bende yazan kalın yazıya bak. Chevrolet Obd II /....... şeklinde gidiyor. Sendede aynısı seçilmesi gerekiyor. Eğer başka bilgiler seçilmişse üstüne tıklayıp - Otomobil markası listesi - Chevrolet - aldında görebilirsin. 

 

ACtC-3co7-8onGHcJwQUwQneuicg36jQPlO7YylQ

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ayrıca en fazla 975 dereceye çıkabildim. Araba 975 dereceye çıkınca güç kesip tekrar 880 derece altına düşürdü. Tabi araba hızlanma ivmesinde düştü. Egzos soğudunda tekrar evmelenme arttı ama , egzostaki sıcaklığın artması ivmelenme süresini uzatıyor. Grafiktede görüldüğü gibi egzoz manifoldu 975 olunca 3000 4000 devir arası 25 saniye sürdü. hız farkı 34 km gibi bişey. 

 

ACtC-3eedRb7Y24zB3xsoFG3Ij1ABfoJYRjGVmFQ

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze motor ısınma süresi. Sıcak ayarda kalorifer açtığımda süre uzuyor. Grafikte daha yatay bir çizgi haline geliyor. 

 

ACtC-3eXvppFSMLzoD6QFj4ou2DmPZbKbZXu7Rff

 

Burda ise arabanın trafikte ECU voltajı. Düz yolda Ecu doğrusal bir voltajda çalışıken trafiğe girince voltajda dalgalanma oluyor . Sondaki kısım ekonomi moduna girince oluşan voltaj düşmesi. Trafikte ecu voltaj dalgalanmasına istinaden kaput altındaki hararetinde artığını gözlemledim. Emilen hava sıcaklığı yavaş yavaş artıyor . Motorun düşük devir ile beklemesi Ecu ve enerji kaynaklarının stoklanması için iyi değil. Araba hareket istiyor. 

 

ACtC-3f4fAfhHmIsMbCgjLQfO5CUJ90yXlZUognr

Bu grafik ise güç kaynağımızın, marş anındaki tepkisini ölçmüş. Ecu enerjisi marş anında 10 volta düşmüş. Tabi 12 voltu gören ecu seferberlik ilan edip 20 dakika süren yolculuk boyunca 14,5 voltta amperi basmış. Bu durum %80 Alternatör yükü anlamına geliyor. 

 

ACtC-3dilj-dd-5zy3JpfWHl06qqM3-V2wMghQZ1

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Günaydın. 

Arabanın altında , karterin çevresindeki yağ sızıntılarını gördüğümden beri canım sıkkın. Hipermili bırakma sebebim oldu. Önce üst külbitör kapağı contası , sonra karter contası yağ sızdırması moralimi bozdu. Hipermil yapmayı o günden sonra kestim. Günlerden sonra bu gün Hipermil yaptım, keyifsizliğime rağmen yapabildiğim skor 5,9 litre olmuştur. 

Debriyaj değişimi ve şanzıman kulağı değişimlerini askıya aldım. Yaza kadar yapılacak tek şey yağ bakımı ve ön takım için aldığım parçaların değişimi olacak.  Keyifsizim...

 

ACtC-3fcQSn2-pKd6eKy0B3JBYSoBUVubLMyK4rc

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...