İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Far açınca rölanti devri bile değişiyor abi. Far açıkken 1.0 litre, far kapalıyken 0.8 litre okuyor. 

1.0 motor olsa neyse de, 1.6 da olmamalı öyle birşey

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

6.7 litreden 7.3 litrete yükselmiş araba

Havaların soğumasının etkisi yüzde kaç?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Havaların soğumasının etkisi yüzde kaç?

 

İstanbul geçtiğimiz günler daha soğuktu

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Yanlış tabi. 

Kayış ve alternatör kayıplarını eklemedim. Alternatör 1.5 kw tam yükte güç çeker. 

Farlar açıkken bende araba 14.5 volt basıyor. Alternatör %75 yükte çalışıyor. 

6.7 litreden 7.3 litrete yükselmiş araba


Akü doluyken yani alternatör onu şarj etmiyorken farlar kapalı akü voltajı kaç olmalı abi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:


Akü doluyken yani alternatör onu şarj etmiyorken farlar kapalı akü voltajı kaç olmalı abi?

 

Eko moda giren Cruze 12.8 volt ile çalışıyor

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Eko moda giren Cruze 12.8 volt ile çalışıyor


O zaman benim araba uzun yolda hiçbir zaman eko modda olmuyor 😅😅 Aküyü değiştirdikten sonra arabanın yakıtı düşmüştü bariz bir şekilde aküyü değişeli 1.5 ay falan oldu sanırım geri eski haline döndü akü voltajı uzun yolda genelde 13.9 3000 devir 110 km civarı hızdan bahsedigorum.

 

Acaba çok elektrik tüketen bir birim mi var lpg ya da ateşlemeden?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:


O zaman benim araba uzun yolda hiçbir zaman eko modda olmuyor 😅😅 Aküyü değiştirdikten sonra arabanın yakıtı düşmüştü bariz bir şekilde aküyü değişeli 1.5 ay falan oldu sanırım geri eski haline döndü akü voltajı uzun yolda genelde 13.9 3000 devir 110 km civarı hızdan bahsedigorum.

 

Acaba çok elektrik tüketen bir birim mi var lpg ya da ateşlemeden?

 

Sorun yok. Araba 3000 devirde 13.9 voltla çalışıyor. Ateşleme sistemi çok elektrik çekiyor.

2500 devir geçince artmaya başlıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze her türlü daha yakışıklı :D

 

 

ACtC-3c9r0zJsM67qvCvXqEj8HZ04ztZXWVECCYp

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Cruze her türlü daha yakışıklı :D

 

 

ACtC-3c9r0zJsM67qvCvXqEj8HZ04ztZXWVECCYp

merso kimin? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

merso kimin? 

 

İş Arkadaşımın. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Cruze her türlü daha yakışıklı :D

 

 

ACtC-3c9r0zJsM67qvCvXqEj8HZ04ztZXWVECCYp

biri sport görünümlü bir klasik. 

yanlış anlama abi merso daha çekici bana göre :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu gün evde işlerle uğraştım. Kızımın kreş veya ana okulu gibi durumlarını öğrenmek için okul oku gezdim. 

Bu yolculuklar esnasında tabiki Cruze yanımda idi. Şimdi bu Cruzeda ilginç bir şey var.  Bu arabanın 5 nci vitesi o kadar  tatlı geçiyor ki , nasıl çalıştığını merak ettim. 5 nci vitesin kendine ait ayrı bir kovanı var. Bu kovan içinde fazladan mekanik aksamlar var. Daha gelişmiş görünüyor. İlk 4 vites normal şanzımanın içinde iken, 5nci vites ekonomi vitesi olmaktan mütevellik, ayrı takılması tuhafıma gitti. Sanki normal vites oranı değilmişde harici  over drive  gibi duruyor. Belkide ilk üretimde amacı Overdrive olmaktı . 

 

2188715.png2188716.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

son vitese overdrive denir zaten

 

Baya baya tam teşekullü Overdrive yapmışlar abi. Bozulsa değişimide kolay, motordan indirmeden 5 nci vitesi değişiyor. Çok sevdim ben. Üstelik avuç içi kadar dişlilerden oluşuyor. 

 

shortie.jpg.w560h263.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

70 lerde vardı bu stil üretim , şanzımanı daewoo dan mı almış? GM den mi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

70 lerde vardı bu stil üretim , şanzımanı daewoo dan mı almış? GM den mi?

 

Şanzıman Gmdat D16 model. 2003 den beri Opel , Daewoo ve Chevroletlerde kullanılan şanzıman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir Alman Abimiz ,  Kanarya adalarından Atlantiği geçmek için yola çıkıyor. Ruzgar ve akıntılardan dolayı Karayiplerden önce Atlantiğin küzeyine , ordanda düz ilerleryip İzlanda ve İngiltereyi geçip Almanyaya ulaşmayı planlıyor. 

Daha yolun başında 8 nci günde Genova yelkeni yırtılıyor. Hava bulutlu olduğundan, eski tip inventörden dolayı elektrik üretimi yapamıyor. 45 amper 12 volt basan Honda jeneratörü ile gemiyi besliyor. Zırıl zırıl bu sesle ara ara yolculuk yapmak zorunda kalıyor. Küzeye gittikce hava soğuyor, soğudukca webastoya yükleniyor. Yağmur ve sert dalgalarda salına salına gidiyor. Atlantiğin en soğuk bölgesine geldiğinde webasto bozuluyor. Elektrikli ısıtıcı ile kamarayı ısıtmaya çalışıyor. Gemi otomatik pilotta gittiği için kendini soğuktan korumak adına yatağına uzanıyor.  Yatağının baş ucuna koyduğu gemiyi kontrol etmekte kullandığı iki tane tablet ile yola devam ediyor. 

Küçük ev tipi seyyar Isıtıcı çok elektrik çekiyor. Güneş panelleri kapalı havadan dolayı işe yaramıyor.  Hatta gemide ölü yük gözüyle bakıyor.  12 volt 45 amper Honda jeneratör az yakıt tüketiiği için küzüyn soğuk denizini aşmayı başarıyor. Fakat bu seferde aküleri besleyen inventör,  bu tip bir beslemeye alışık olmadığı için gemide yangın çıkartıyor. İnventör iptal. :(

Elektronik sistemler, Otopilot , rüzgar ölçerler , tüm navigasyon sistemi kapanma tehlikesi var. 

 

Alman dayın 5100 deniz mili yol kat etmiş 49 gün sonra tekrar Sıcak hava yüzü görünce mutlu oluyor. Alman amcamız, İngiltere'yi yakından geçerken  Telefonu sinyal yakaladığında mutluluğunu görmeniz lazım. 2 gün sonra Almanya varıyor.  52 günde Karayiplerden Almanyaya tek başına 5100 deniz mili yolu saate 3 4 knot hızla geçti bu alman amcamız. 

 

Bu teknenin adı Jambo.  Jambonun bu denli sorunlar yaşatması, bana makinelere olan güven duygsunu azalltı. 

 

Aynı şey Fatih Kaptanın Blue Horizon teknesinde de yaşanmıştı. Zatara adlı katamaran , İbiza adasına yaptığı seyirde , spinekarin direkten kopup uçması, Sailin Frenchman teknesinin Atlantikde günlerce rüzgarsız kalması. Daha bir çok örnek var. 

 

Fatik kaptan yelkenleri kopmaması , yırtılmaması , direklerin ve halatların zorlanmaması için yelkenleri yarım açarak seyehat ederdi. Böy böyle uzunca bir süre hiç bir arıza yapmadan hedeflerine ulaştı 

 

Yani demem oki arabamı yavaş ve sakin sürersem benimde arabam arızalanmayacak. Arabaya ek yük yaratacak , sonradan modifikasyonlar yapmayacam. Aynı jambonun  yanan inventörü gibi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Cruze camiasında plastik termostatlara karşı ön yargı var. Bunu yıkmak adına bu paylaşımı yapıyorum. 2019 Temmuz ayından beri Plastik Termostat kullanıyorum. 

Arabamda Mark IV imalatı Oem komple siyah plastik termostat bulunuyor. 

 

ACtC-3eZWgZ8wYsJdxiUoC6Is2T2-6RP8Tbz3cya

 

Temmuz 2019 dan beri sorunsuz kullanıyorum. Termostat çalışma performansına gelisek, seyir halinde 100 dereceyi aşmıyor. Genelde 99 derecede sabit kalıyor. Bu termostat plastik felan ama, hiçde ucuz değil. 

Arabanın orjinalinde kullandığı termostat : https://www.generalopel.com/urun/chevrolet-cruze-1-6-benzinli-komple-termostat-bsg

Komple plastik revizyonlu Termostat : https://www.generalopel.com/urun/cruze-1-6-komple-termostat-gm

 

Yol testi , görüldüğü gibi genelde 99 derecede çalışıyor. Hava sıcaklığı 25 derece aşıldığında ise 95 derecede çalışıyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

İkisini de inceleyince, plastik olan daha pahalı. Neden onu tercih ettiniz ki? Diğerinin eksiği nedir plastik olana göre?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Birçok markada plastik mevcut ama ön yargı çalışmasında değil ömründe. 

 

Plastik olanların genel sıkıntısı gövdedeki contadan kaçırma, bunun sebebi de plastiğin zamanla form değiştirmesi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

İkisini de inceleyince, plastik olan daha pahalı. Neden onu tercih ettiniz ki? Diğerinin eksiği nedir plastik olana göre?

 

Opel Insignia bu termostat kullanıyormuş. Revizyon görmüş yeni tip parça. O yüzden tercih ettik..

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Birçok markada plastik mevcut ama ön yargı çalışmasında değil ömründe. 

 

Plastik olanların genel sıkıntısı gövdedeki contadan kaçırma, bunun sebebi de plastiğin zamanla form değiştirmesi. 

İstemesekte sistem oraya ilerliyor hocam. Eskiden döküm olan motor blokları artık alüminyum. Ağırlığa pozitif etkisi olduğu kesin ancak ilk hararette bloğun şekli değişiyor. Eksantrik kapakları plastiğe döndü zaten bir çok modelde. Devirdaim pompalarının bile su pompalayan bölümleri plastiğe dönüyor yavaş yavaş. Bu bilinçli bir değişim. Kimse artık ömürlük motor yapmak istemiyor çünkü ömürlük motor yapınca yedek parça satamıyorlar. Halbuki yedek parça işinde (bizim pazarı düşünmeyin, avrupa pazarını düşünün) araç satışından daha çok para var.

Ali Darbaz yazdı:

 

Opel Insignia bu termostat kullanıyormuş. Revizyon görmüş yeni tip parça. O yüzden tercih ettik..

Peki orjinal termostata göre avantajı oldu mu? Cruzeların motorları da astralardaki gibi yüksek sıcaklıkta mı çalışıyor? Ben biri f kasa biri g kasa iki tane 1.6 ekotek astra sahibi oldum, ikisinin de harareti hep diğer marka araçlara göre yüksekti (astra f efsaneydi o konuda, kırmızı çizginin başlangıcına gelir orada sabit dururdu şehir içinde klimam açıksa, neler denedim, fayda etmedi, zaten sonradan su kaynattı kendisi :) )

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Bsg marka yerine öncelikli olarak orjinal ürün tercih edilmeli.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Abi plastiklerin ömrü metale göre daha kısa olabilir. Bende de şuan plastik var ki geçen sene değişmişti. Su kaçırıyor termostat yatağından. Termostatın kendisinin metal veya plastik olması çok fark etmez gibi ama termostat gövdesini eğer değişmek zorunda kalırsam bu sefer metal alabilirim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...