İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Bulduğum en güncel tarih 7 yıl önceye ait. Yani Çelik Silver serisi en son 7 sene evvel satılmış görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

7 yıl iyi bile dayanmış. Bir gün markete gidip park ettikten sonra dönüşte marş almayabilir değişirse iyi olur.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mert Gulkokan yazdı:

Alinin değerler iyi volt kolay kolay yolda kalmaz

Akümün belirti vermesini hiç bir zaman beklemedim. Vakti zamanı gelip yılı dolunca muhtemelen sağlıklı durumda olan aküyü hep değiştirdim. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Koray Demir yazdı:

Akümün belirti vermesini hiç bir zaman beklemedim. Vakti zamanı gelip yılı dolunca muhtemelen sağlıklı durumda olan aküyü hep değiştirdim. 

Çünkü ne zaman yolda bırakacağını bilmiyorsun. Benim fransızda alakasız arıza ışıkları yanmaya başlayınca bil ki aküdür diyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arabanın el kitabında, " Motor çalışmaya mütakip 1100 devir üstünde çalışıyor ise Akü değişimi gerekir" diyor

Ayrıca akü voltajı düştünde DTC hatası veriyor. 

 

Para kalmadığı için şimdilik , sallıyorum. Akü gözetimim altında, 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın el kitabında, " Motor çalışmaya mütakip 1100 devir üstünde çalışıyor ise Akü değişimi gerekir" diyor

Ayrıca akü voltajı düştünde DTC hatası veriyor. 

 

Para kalmadığı için şimdilik , sallıyorum. Akü gözetimim altında, 

1100.. mazda’yı çalıştırdığımda 1800 ile başlıyordu :) katalizörü ısıtmak için. O arada akü de doluyor biraz

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1100.. mazda’yı çalıştırdığımda 1800 ile başlıyordu :) katalizörü ısıtmak için. O arada akü de doluyor biraz

 

Bu elkitabına sahip olunca, paramı kurtardığımı düşünüyorum :) Müthiş tasarruf ettim şu Servis manuali sayesinde. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim araba harbi harbi 109 beygir :D Dümdüz olan benim motorun silindiri. Oluklu olan 124 beygir olanın silindiri :D Vay arkadaş ya . 

 

ACtC-3cOuP-DqISmT78xxUUv8f915ZO4AuUi1R58

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

yutupta çok güzel gözüküyor :f1:

Kaynar su çakıl taşı tekniği ile yaptım kimyasal pek sevmem.

 

Yenisi alirim zaten 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mert Gulkokan yazdı:

11 sene imkansız
Pederin 94 model corolla 1.3 xl aracının orjinal aküsü bile 7 sene gitti ki araçta elektronik donanım bile yoktu

Motorcraft akü 10 seneyi geçmişti. Focus 1 . Değişmezdim de abs ışığı geç sönüyordu son kış. Ondan degismistik

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hadi biraz teknik konuşalım. 

Cruze üzerinde, kayış tahrikli 125 amperlik Valeo Tg13 alternatör var. Yükde 87 amper güç üretiyor. Alternatörler, 

 

ACtC-3fiQOKrMe3y-y7ONcJmk6EfboT-T9tBKn8_

 

Yukardaki tablo sıradan bir alternatör enerji üretimi . Alternatör devir 4000 den sonra üretim düz bir doğru olailerliyor. Lakin devir artıkca verim düşüyor.  Alternatör kasnağı küçük, ama motor krank kasnağı büyük. Bunun oranını araştırdım, kolaylıkla buldum. Alternatör kasnağının 2,44 ile 3,1 arasında değişiyormuş. Motor rölantide 750 devir attığında,alternatör1830 devir atıyor. Farkında iseniz, alternatörlerin en verimli çalıştığı alan 1800 2000 devirleri arası . Rölantide araba alternatörü rahatlıkla 65 amper üretebiliyor.  Cruze rölantiden itibaren 15 volt üretebiliyor olması bunun en büyük göstergesi. 

 

Cruze devir artıkca ateşleme için oldukca fazla enerji harcıyor. Özelikle motor yüke binerse voltaj dahada yükseliyor. Üretilen enerjinin aküde depolanması yerine yürütmede harcıyorsunuz. Motor devrini 2000 yapıp, saate 70 km hızla sürdüğümde ise akü şarj edilebiliyor. Kısa farlar açık olsa bile üretilen enerji, motor yüke binmediği için bataryada depolanabiliyor. 2000 devirde alternatör 4880 devir ceviriyor. Neredeyse alternatörün  maksimum enerji ürettiği devire ulaşıyorsunuz. Bu noktadan sonra alternatör daha fazla üste çıkamıyor.  Motor 2300 devir üstüne çıktığında, ateşleme için ayrılan pay artıyor. Musluk sonuna kadar açık, fakat artanı depolamak mümkünken, biz daha fazla su tüketmek istediğimizden bidona dolması gereken suyuda kullanıyoruz. . 

 

Cruze en yüksek batarya şarj koşulu motorun 2000 - 2500 devirde , alternatörü 4500 5500 devir arasında cevirmesiyle sağlanıyor.  Şunuda unutmamak lazım rölanti devri en ekonomik şarj devri. Uzun sürede fakat durduğunuz yerde sadece rölantide çalışarak, alternatörden %80 kapasite alabiliyoruz. 

 

Cruze şarj yavaş yavaş şarj oluyor. Lakin akünün enerji kapasitesi iyice düştü. Bu şekilde kullanılırsa akü aşırı ısınmada yapmıyor. Eve vardığımda akü halen soğuk oluyor. Her arabanın kendine ha bir şarj koşulu vardır. Cruze için sistem bu şekilde yapılmış 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Eve vardığımda akü halen soğuk oluyor

hangi ay için geçerli bu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Değerli dostlar , akü şarj prosedürünü harfiyen yerine getirdim. Bu sabah alternatör yükü neredeyse ortadan kayboldu. Her usta şöför gibi arabasının motorundaki en ufak değişimi hissedersiniz. Alternatörün yarattığı yük neredeyse kayboldu. Bu sabah ölçme gereği hissetmedim. Araba şu an gayet akıçı ilerliyor. Bu konuyuda çözdüğümüze göre sıradaki konumuz yağ harareti olucak. Onunlada ilgili bir kaç tepitim var. Cruze yağ harareti kaynaklı ilginç bir durum gözlemledim.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabadaki krank havalandırma borusunda tıkanıklık olma ihtimali ile ilgili şüphelerim var. Malum kubitör kapağı üstünde yağ sızıntıları var. Bu boruyu söküp içini temizlemeyi düşünüyorum. 

 

2027614.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

plastik tırnakları kırılmadan dikkatlice

 

Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. 
Kısa çalışmalarda dediğin mantıklı olabilir ama sabah akşam çalışmalarda motor erken ısınsın derdinde isen o iş olmaz.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. 

Gres sürmeyeceksin

Metin Akbal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. 

Kısa çalışmalarda dediğin mantıklı olabilir ama sabah akşam çalışmalarda motor erken ısınsın derdinde isen o iş olmaz.

Aynen öyle. En fazla 5w40 veya 10w40 kullanırsın. O da sabah kartere inmiş olacak. Ama ilk marşta yağlama uzun sürecek

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Gres sürmeyeceksin


[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787] Viskosite 300 500
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

Arabadaki krank havalandırma borusunda tıkanıklık olma ihtimali ile ilgili şüphelerim var. Malum kubitör kapağı üstünde yağ sızıntıları var. Bu boruyu söküp içini temizlemeyi düşünüyorum. 

 

2027614.png

 

Bu benim de kafamı karıştıran konulardan biriydi Ali abi fakat borunun temizlenmesi yetmez gibi. Külbütör kapağına monte olan valfin de durumuna bakmak lazım sanırım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Bu benim de kafamı karıştıran konulardan biriydi Ali abi fakat borunun temizlenmesi yetmez gibi. Külbütör kapağına monte olan valfin de durumuna bakmak lazım sanırım

 

Yav bana masraf çıkartmayın , bedava haletmek istiyom ben. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Behlül Baş Etkilerini yazayım tam olsun. 

 

Krank Gövdesi Havalandırma Sistemi Kontrolü/Diyagnozu -- LDE, LED, LFJ, LXV, 2H0, LUW

Yanlış Kullanımın Sonuçları

Tıkalı bir pozitif krank gövdesi havalandırması (PCV) boğazı veya hortumu, aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    •  Kaba rölanti
    •  Bayılma veya yavaş rölanti devri
    •  Yağ sızıntıları
    •  Gaz kelebeği gövdesinde yağ
    •  Motorda tortu

İşlevsel Kontrol

Bu sistemlerde çok aşınmış bir motordan, uzun süre ağır yükten vs. kaynaklanan sistem kapasitesini aşan her türlü kaçak gaz, gaz kelebeği gövdesine gönderilir ve motora çekilir.

Krank gövdesi havalandırma sisteminin doğru çalışması, sızdırmazlığı sağlanmış bir motora bağlıdır. Tortu veya seyrelme tespit edilirse ve krank gövdesi havalandırma sistemi düzgün çalışıyorsa, olası sebep için motoru kontrol edin. Varsa sorunları düzeltin.

Motor kaba rölanti yapıyorsa tıkalı bir PCV boğazı, kirli bir havalandırma filtresi, hava filtresi elemanı veya tıkalı bir hortum olup olmadığını kontrol edin. Gereken şekilde değiştirin. Aşağıdaki prosedürü kullanın:

•  Tıkalı hortumlar
•  Manifold ağzı
  1. PCV hortumunu külbütör kapağından çıkartın.
  2. Motoru rölantide çalıştırın.
  3. Vakum olup olmadığını kontrol etmek için parmağınızı hortumun ucuna yerleştirin. Hortumda vakum yoksa aşağıdaki öğeleri kontrol edin:
  4. Motoru KAPALI duruma getirin.
  5. Külbütör kapağındaki PCV boğazını kir veya tıkanma açısından kontrol edin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Can sıkıldıkca şu TIS programını inceliyorum. Otomatik şanzıman çok tehlikeli geldi gözüme :D

 

Manual vitesli modelin vites arıza kodu sayı 5 tane 

 DTC P0806-P0808
 DTC P080A
 Belirtiler - Mekanik Şanzıman
 Debriyaj Pedalı Pozisyon Sensörünün Öğrenilmesi

 

Otomatik odelin vites arıza kodu sayısı sayamadım :D

 DTC P0500
 DTC P0562 veya P0563
 DTC P0601, P0604 veya P062F
 DTC P0658 veya P0659
 DTC P0667, P0668, veya P0669
 DTC P06AC, P06AD ya da P06AE
 DTC P0711, P0712, veya P0713
 DTC P0716, P0717, P07BF, veya P07C0
 DTC P071D
 DTC P0722, P0723, P077C, veya P077D
 DTC P0741 veya P0742
 DTC P0751 veya P0752
 DTC P0776 veya P0777
 DTC P0796 veya P0797
 DTC P0815, P0816, veya P0826
 DTC P0842 veya P0843
 DTC P0850-P0852
 DTC P0872 veya P0873
 DTC P0877 veya P0878
 DTC P0961-P0963
 DTC P0965-P0967
 DTC P0969-P0971
 DTC P0973 veya P0974
 DTC P0989 veya P0990
 DTC P150C
 DTC P1761 veya P1762
 DTC P182E ya da P1915
 DTC P1876
 DTC P2534
 DTC P2714 veya P2715
 DTC P2719-P2721
 DTC P2723 veya P2724
 DTC P2728-P2730
 DTC P2762, P2763, veya P2764
 Semptomlar - Otomatik Şanzıman
 Kontrol Solenoid Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Kontrolü
 Kontrol Solenodi Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Girdi Mili Hızı/Çıktı Mili Hızı Girdi Testi
 Kontrol Solenoid Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Temizlemesi
 Kontrol Solenoid Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Solenoid Performansı Testi
 Şanzıman Adaptif Değerlerinin Öğrenilmesi
 Şanzıman Yağı Seviyesi ve Durumunun Kontrolü
 Boru Basınç Kontrolü
 Yol Testi
 Debriyaj Balatası Diyagnozu
 Motor Soğutma Suyu/Şanzımanda Su
 Sıvı Sızıntısı Diyagnozu
 Muhafaza Porozite Onarımı
 Şanzıman Yağ Soğutucusunun Yıkanması ve Akış Testi
 Yatak kovanı ve Temas Mil Kontrolü
 Gürültü ve Titreşim Analizi
 İnilti/Yüksek Gürültü
 Otomatik Şanzıman Yağı Sızıntıları
 Vites Değiştirme Göstergesi Yanlış Vites Seçimi Gösteriyor
 Park Yok
 Sert Garaj Vitesi
 Bütün Aralıklarda Sürüş Yok
 Birinci ve Geri Vites Yok
 Birinci, İkinci, Üçüncü ve Dördüncü Vites Yok
 İkinci ve Altıncı Vites Yok
 Sert ya da Geç Birinci, İkinci, Üçüncü ve Dördüncü Vites
 Sert Birinci ve Geri Vites
 Üçüncü ve Geri Vites Yok
 Sert ya da Geç İkinci ve Altıncı Vites
 Dördüncü ve Altıncı Vites Yok
 Sert ya da Geç Üçüncü ve Geri Vites
 Sert Dördüncü, Beşinci ve Altıncı Vites
 Tork Konverter Debriyajı Uygulaması Yok
 Tork Konverter Debriyajı Açılması Yok
 Sert Tork Konventörü Debriyaj Uygulaması, ya da Çalışmayan ya da Elektronik Olarak Kontrol Edilen Dolum Miktarı Kontrolü Olmaması
 Geri Vites Yok
 Yağ Basıncı Yüksek ya da Düşük

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Bu sebeplerden dolayı otomatik beni çok korkutmuştur. İlk aracımda otomatikti onda da arızalar başlamıştı. Eski araçta bana kalırsa otomatikten uzak durmak lazım. Önceden en iyisi merso diye düşünüyordum. Ancak arkadaşlarımın birkaçı bu sorunu yaşadıktan sonra otomatik araç benim için uzak durulması gereken bir opsiyona dönüştü.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...