Ali Darbaz 8 Aralık 2020 Yazar Paylaş 8 Aralık 2020 Bulduğum en güncel tarih 7 yıl önceye ait. Yani Çelik Silver serisi en son 7 sene evvel satılmış görünüyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 7 yıl iyi bile dayanmış. Bir gün markete gidip park ettikten sonra dönüşte marş almayabilir değişirse iyi olur. Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 Mert Gulkokan yazdı: Alinin değerler iyi volt kolay kolay yolda kalmaz Akümün belirti vermesini hiç bir zaman beklemedim. Vakti zamanı gelip yılı dolunca muhtemelen sağlıklı durumda olan aküyü hep değiştirdim. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 Koray Demir yazdı: Akümün belirti vermesini hiç bir zaman beklemedim. Vakti zamanı gelip yılı dolunca muhtemelen sağlıklı durumda olan aküyü hep değiştirdim. Çünkü ne zaman yolda bırakacağını bilmiyorsun. Benim fransızda alakasız arıza ışıkları yanmaya başlayınca bil ki aküdür diyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Aralık 2020 Yazar Paylaş 8 Aralık 2020 (düzenlendi) Arabanın el kitabında, " Motor çalışmaya mütakip 1100 devir üstünde çalışıyor ise Akü değişimi gerekir" diyor Ayrıca akü voltajı düştünde DTC hatası veriyor. Para kalmadığı için şimdilik , sallıyorum. Akü gözetimim altında, 8 Aralık 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Arabanın el kitabında, " Motor çalışmaya mütakip 1100 devir üstünde çalışıyor ise Akü değişimi gerekir" diyor Ayrıca akü voltajı düştünde DTC hatası veriyor. Para kalmadığı için şimdilik , sallıyorum. Akü gözetimim altında, 1100.. mazda’yı çalıştırdığımda 1800 ile başlıyordu katalizörü ısıtmak için. O arada akü de doluyor biraz 8 Aralık 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Aralık 2020 Yazar Paylaş 8 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 1100.. mazda’yı çalıştırdığımda 1800 ile başlıyordu katalizörü ısıtmak için. O arada akü de doluyor biraz Bu elkitabına sahip olunca, paramı kurtardığımı düşünüyorum Müthiş tasarruf ettim şu Servis manuali sayesinde. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Aralık 2020 Yazar Paylaş 8 Aralık 2020 Benim araba harbi harbi 109 beygir Dümdüz olan benim motorun silindiri. Oluklu olan 124 beygir olanın silindiri Vay arkadaş ya . Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: yutupta çok güzel gözüküyor Kaynar su çakıl taşı tekniği ile yaptım kimyasal pek sevmem. Yenisi alirim zaten 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 Mert Gulkokan yazdı: 11 sene imkansız Pederin 94 model corolla 1.3 xl aracının orjinal aküsü bile 7 sene gitti ki araçta elektronik donanım bile yoktu Motorcraft akü 10 seneyi geçmişti. Focus 1 . Değişmezdim de abs ışığı geç sönüyordu son kış. Ondan degismistik 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Aralık 2020 Yazar Paylaş 8 Aralık 2020 Hadi biraz teknik konuşalım. Cruze üzerinde, kayış tahrikli 125 amperlik Valeo Tg13 alternatör var. Yükde 87 amper güç üretiyor. Alternatörler, Yukardaki tablo sıradan bir alternatör enerji üretimi . Alternatör devir 4000 den sonra üretim düz bir doğru olailerliyor. Lakin devir artıkca verim düşüyor. Alternatör kasnağı küçük, ama motor krank kasnağı büyük. Bunun oranını araştırdım, kolaylıkla buldum. Alternatör kasnağının 2,44 ile 3,1 arasında değişiyormuş. Motor rölantide 750 devir attığında,alternatör1830 devir atıyor. Farkında iseniz, alternatörlerin en verimli çalıştığı alan 1800 2000 devirleri arası . Rölantide araba alternatörü rahatlıkla 65 amper üretebiliyor. Cruze rölantiden itibaren 15 volt üretebiliyor olması bunun en büyük göstergesi. Cruze devir artıkca ateşleme için oldukca fazla enerji harcıyor. Özelikle motor yüke binerse voltaj dahada yükseliyor. Üretilen enerjinin aküde depolanması yerine yürütmede harcıyorsunuz. Motor devrini 2000 yapıp, saate 70 km hızla sürdüğümde ise akü şarj edilebiliyor. Kısa farlar açık olsa bile üretilen enerji, motor yüke binmediği için bataryada depolanabiliyor. 2000 devirde alternatör 4880 devir ceviriyor. Neredeyse alternatörün maksimum enerji ürettiği devire ulaşıyorsunuz. Bu noktadan sonra alternatör daha fazla üste çıkamıyor. Motor 2300 devir üstüne çıktığında, ateşleme için ayrılan pay artıyor. Musluk sonuna kadar açık, fakat artanı depolamak mümkünken, biz daha fazla su tüketmek istediğimizden bidona dolması gereken suyuda kullanıyoruz. . Cruze en yüksek batarya şarj koşulu motorun 2000 - 2500 devirde , alternatörü 4500 5500 devir arasında cevirmesiyle sağlanıyor. Şunuda unutmamak lazım rölanti devri en ekonomik şarj devri. Uzun sürede fakat durduğunuz yerde sadece rölantide çalışarak, alternatörden %80 kapasite alabiliyoruz. Cruze şarj yavaş yavaş şarj oluyor. Lakin akünün enerji kapasitesi iyice düştü. Bu şekilde kullanılırsa akü aşırı ısınmada yapmıyor. Eve vardığımda akü halen soğuk oluyor. Her arabanın kendine ha bir şarj koşulu vardır. Cruze için sistem bu şekilde yapılmış Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2020 Paylaş 8 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Eve vardığımda akü halen soğuk oluyor hangi ay için geçerli bu? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Aralık 2020 Yazar Paylaş 8 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: hangi ay için geçerli bu? Bu gün Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Aralık 2020 Yazar Paylaş 9 Aralık 2020 Merhaba Değerli dostlar , akü şarj prosedürünü harfiyen yerine getirdim. Bu sabah alternatör yükü neredeyse ortadan kayboldu. Her usta şöför gibi arabasının motorundaki en ufak değişimi hissedersiniz. Alternatörün yarattığı yük neredeyse kayboldu. Bu sabah ölçme gereği hissetmedim. Araba şu an gayet akıçı ilerliyor. Bu konuyuda çözdüğümüze göre sıradaki konumuz yağ harareti olucak. Onunlada ilgili bir kaç tepitim var. Cruze yağ harareti kaynaklı ilginç bir durum gözlemledim.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Aralık 2020 Yazar Paylaş 9 Aralık 2020 Arabadaki krank havalandırma borusunda tıkanıklık olma ihtimali ile ilgili şüphelerim var. Malum kubitör kapağı üstünde yağ sızıntıları var. Bu boruyu söküp içini temizlemeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 plastik tırnakları kırılmadan dikkatlice 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: plastik tırnakları kırılmadan dikkatlice Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. Kısa çalışmalarda dediğin mantıklı olabilir ama sabah akşam çalışmalarda motor erken ısınsın derdinde isen o iş olmaz. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. Gres sürmeyeceksin Metin Akbal yazdı: Ali Darbaz yazdı: Abi şunu merak ediyorum. Motor yağı kalınlaşırsa, yüzeyde daha uzun süremi yapışık kalır. Kısa çalışmalarda dediğin mantıklı olabilir ama sabah akşam çalışmalarda motor erken ısınsın derdinde isen o iş olmaz. Aynen öyle. En fazla 5w40 veya 10w40 kullanırsın. O da sabah kartere inmiş olacak. Ama ilk marşta yağlama uzun sürecek 10 Aralık 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Gres sürmeyeceksin[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787] Viskosite 300 500 3 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Arabadaki krank havalandırma borusunda tıkanıklık olma ihtimali ile ilgili şüphelerim var. Malum kubitör kapağı üstünde yağ sızıntıları var. Bu boruyu söküp içini temizlemeyi düşünüyorum. Bu benim de kafamı karıştıran konulardan biriydi Ali abi fakat borunun temizlenmesi yetmez gibi. Külbütör kapağına monte olan valfin de durumuna bakmak lazım sanırım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Behlül Baş yazdı: Bu benim de kafamı karıştıran konulardan biriydi Ali abi fakat borunun temizlenmesi yetmez gibi. Külbütör kapağına monte olan valfin de durumuna bakmak lazım sanırım Yav bana masraf çıkartmayın , bedava haletmek istiyom ben. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 @Behlül Baş Etkilerini yazayım tam olsun. Krank Gövdesi Havalandırma Sistemi Kontrolü/Diyagnozu -- LDE, LED, LFJ, LXV, 2H0, LUW Yanlış Kullanımın Sonuçları Tıkalı bir pozitif krank gövdesi havalandırması (PCV) boğazı veya hortumu, aşağıdaki sorunlara yol açabilir: • Kaba rölanti • Bayılma veya yavaş rölanti devri • Yağ sızıntıları • Gaz kelebeği gövdesinde yağ • Motorda tortu İşlevsel Kontrol Bu sistemlerde çok aşınmış bir motordan, uzun süre ağır yükten vs. kaynaklanan sistem kapasitesini aşan her türlü kaçak gaz, gaz kelebeği gövdesine gönderilir ve motora çekilir. Krank gövdesi havalandırma sisteminin doğru çalışması, sızdırmazlığı sağlanmış bir motora bağlıdır. Tortu veya seyrelme tespit edilirse ve krank gövdesi havalandırma sistemi düzgün çalışıyorsa, olası sebep için motoru kontrol edin. Varsa sorunları düzeltin. Motor kaba rölanti yapıyorsa tıkalı bir PCV boğazı, kirli bir havalandırma filtresi, hava filtresi elemanı veya tıkalı bir hortum olup olmadığını kontrol edin. Gereken şekilde değiştirin. Aşağıdaki prosedürü kullanın: • Tıkalı hortumlar • Manifold ağzı PCV hortumunu külbütör kapağından çıkartın. Motoru rölantide çalıştırın. Vakum olup olmadığını kontrol etmek için parmağınızı hortumun ucuna yerleştirin. Hortumda vakum yoksa aşağıdaki öğeleri kontrol edin: Motoru KAPALI duruma getirin. Külbütör kapağındaki PCV boğazını kir veya tıkanma açısından kontrol edin. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 (düzenlendi) Can sıkıldıkca şu TIS programını inceliyorum. Otomatik şanzıman çok tehlikeli geldi gözüme Manual vitesli modelin vites arıza kodu sayı 5 tane DTC P0806-P0808 DTC P080A Belirtiler - Mekanik Şanzıman Debriyaj Pedalı Pozisyon Sensörünün Öğrenilmesi Otomatik odelin vites arıza kodu sayısı sayamadım DTC P0500 DTC P0562 veya P0563 DTC P0601, P0604 veya P062F DTC P0658 veya P0659 DTC P0667, P0668, veya P0669 DTC P06AC, P06AD ya da P06AE DTC P0711, P0712, veya P0713 DTC P0716, P0717, P07BF, veya P07C0 DTC P071D DTC P0722, P0723, P077C, veya P077D DTC P0741 veya P0742 DTC P0751 veya P0752 DTC P0776 veya P0777 DTC P0796 veya P0797 DTC P0815, P0816, veya P0826 DTC P0842 veya P0843 DTC P0850-P0852 DTC P0872 veya P0873 DTC P0877 veya P0878 DTC P0961-P0963 DTC P0965-P0967 DTC P0969-P0971 DTC P0973 veya P0974 DTC P0989 veya P0990 DTC P150C DTC P1761 veya P1762 DTC P182E ya da P1915 DTC P1876 DTC P2534 DTC P2714 veya P2715 DTC P2719-P2721 DTC P2723 veya P2724 DTC P2728-P2730 DTC P2762, P2763, veya P2764 Semptomlar - Otomatik Şanzıman Kontrol Solenoid Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Kontrolü Kontrol Solenodi Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Girdi Mili Hızı/Çıktı Mili Hızı Girdi Testi Kontrol Solenoid Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Temizlemesi Kontrol Solenoid Valfı ve Şanzıman Kontrol Modülü Ünitesi Solenoid Performansı Testi Şanzıman Adaptif Değerlerinin Öğrenilmesi Şanzıman Yağı Seviyesi ve Durumunun Kontrolü Boru Basınç Kontrolü Yol Testi Debriyaj Balatası Diyagnozu Motor Soğutma Suyu/Şanzımanda Su Sıvı Sızıntısı Diyagnozu Muhafaza Porozite Onarımı Şanzıman Yağ Soğutucusunun Yıkanması ve Akış Testi Yatak kovanı ve Temas Mil Kontrolü Gürültü ve Titreşim Analizi İnilti/Yüksek Gürültü Otomatik Şanzıman Yağı Sızıntıları Vites Değiştirme Göstergesi Yanlış Vites Seçimi Gösteriyor Park Yok Sert Garaj Vitesi Bütün Aralıklarda Sürüş Yok Birinci ve Geri Vites Yok Birinci, İkinci, Üçüncü ve Dördüncü Vites Yok İkinci ve Altıncı Vites Yok Sert ya da Geç Birinci, İkinci, Üçüncü ve Dördüncü Vites Sert Birinci ve Geri Vites Üçüncü ve Geri Vites Yok Sert ya da Geç İkinci ve Altıncı Vites Dördüncü ve Altıncı Vites Yok Sert ya da Geç Üçüncü ve Geri Vites Sert Dördüncü, Beşinci ve Altıncı Vites Tork Konverter Debriyajı Uygulaması Yok Tork Konverter Debriyajı Açılması Yok Sert Tork Konventörü Debriyaj Uygulaması, ya da Çalışmayan ya da Elektronik Olarak Kontrol Edilen Dolum Miktarı Kontrolü Olmaması Geri Vites Yok Yağ Basıncı Yüksek ya da Düşük 11 Aralık 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Bu sebeplerden dolayı otomatik beni çok korkutmuştur. İlk aracımda otomatikti onda da arızalar başlamıştı. Eski araçta bana kalırsa otomatikten uzak durmak lazım. Önceden en iyisi merso diye düşünüyordum. Ancak arkadaşlarımın birkaçı bu sorunu yaşadıktan sonra otomatik araç benim için uzak durulması gereken bir opsiyona dönüştü. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts