İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur

suspansiyon yayı olabilir arkalar, dümdüz mü bu geçilen zemin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

suspansiyon yayı olabilir arkalar, dümdüz mü bu geçilen zemin?

 

ABi, Arabayı otoparktan çıkarıyorum. Resimde görünen sokağın başına götürüyorum. Kırmızı çizdiğim manevrayı yaparken yay atma sesi geliyor. Yol eğimsiz , fazla prüz yok. 

 

ACtC-3dFhMiA-oEfRnCM0-uFF7_td07-9Ai_d5ks

ACtC-3dG4n_Vwn1J0f36_kTMShkv2OhTdPmaKB6N

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

donggg diye tek ses ise yaydır bir kez yapar bir daha yapmaz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

donggg diye tek ses ise yaydır bir kez yapar bir daha yapmaz

 

Aynen bir defa yapar. Oda araba sabahladığı zaman yapıyor. 

 

Abi arabanın tüm hidroliklerini boşalttırabileceğim ( debriyaj merkez dahil) bir yer söylermisin. Bu haftasonu arabanın tüm hidroliklerini yenilemek istiyorum. Profesyonel bir ekip varsa yardımcı olabilirmisin. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

usta işi dir o sıvı değişiminde aşırı bir ekipman gerekmiyor, çevremiz fordçu diğerlerini bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
 
Aynen bir defa yapar. Oda araba sabahladığı zaman yapıyor. 
 
Abi arabanın tüm hidroliklerini boşalttırabileceğim ( debriyaj merkez dahil) bir yer söylermisin. Bu haftasonu arabanın tüm hidroliklerini yenilemek istiyorum. Profesyonel bir ekip varsa yardımcı olabilirmisin. 
frenin kaliperini oradaki yağ çıkan zamazingo kırıldığı için çekici ile ustaya gelen araç gördüm. Sanayide makina ile değiştirin bence hava derdi olmasın yoksa hortum bidon falan uğraşırsınız. Birde volswagen grubunda hava alma işini pc ile arabaya yaptırıyorlar falan
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mekanik usta hepsini yapar. Benim ustam mazda’nın direksiyon, şanzıman, fren, motor suyunu çekirdek çitler gibi değişmişti. Fren olayı da eğer iç temizlik yapılmayacaksa, sadece yağ değişecekse çok kolay. Civataları gevşetin. Damlamaya başlasın. Fren yağını hiç boşluk kalmayacak şekilde üstten sürekli doldur. En son en uzak tekerden başlayarak fren bas civata aç civata sık şeklinde varsa eğer havası da alınmış olunur. 2 kere böyle değiştik 3 sene kullandım. Fren performansı çok iyiydi hava olayı yaşamadım. Frenler de japon sanılmasın. Ford ate fomoco yani :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mekanik usta hepsini yapar. Benim ustam mazda’nın direksiyon, şanzıman, fren, motor suyunu çekirdek çitler gibi değişmişti. Fren olayı da eğer iç temizlik yapılmayacaksa, sadece yağ değişecekse çok kolay. Civataları gevşetin. Damlamaya başlasın. Fren yağını hiç boşluk kalmayacak şekilde üstten sürekli doldur. En son en uzak tekerden başlayarak fren bas civata aç civata sık şeklinde varsa eğer havası da alınmış olunur. 2 kere böyle değiştik 3 sene kullandım. Fren performansı çok iyiydi hava olayı yaşamadım. Frenler de japon sanılmasın. Ford ate fomoco yani :) 

 

Benim elim kaşınıyor. Kafama takıldımı tam takılıyor. Debriyajın ve frenin yağını değiştirem kafamdan çıksın istiyorum. Ben böyle işleri yapamam. Frenciye gideyim yapsın. Ön diskleride gösterecem. 

 

 

Şu diskleri değiştirmem gerek. 

 

ACtC-3dCKqgxR5BMCF-5HVEtAJNWmEUgbx9f3-Vi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim elim kaşınıyor. Kafama takıldımı tam takılıyor. Debriyajın ve frenin yağını değiştirem kafamdan çıksın istiyorum. Ben böyle işleri yapamam. Frenciye gideyim yapsın. Ön diskleride gösterecem. 

 

 

Şu diskleri değiştirmem gerek. 

 

ACtC-3dCKqgxR5BMCF-5HVEtAJNWmEUgbx9f3-Vi

Bence balatayı da yavaşta. değiştirmen gerek. İkisini bir yaparsın ama

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bence balatayı da değiştirmen gerek

 

Tabiki, hepsi bir arada kombin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Şu diskleri değiştirmem gerek. 

çizilene kadar devam rahat 20 bin gider bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

çizilene kadar devam rahat 20 bin gider bu

Zaten frene basmıyor :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Zaten frene basmıyor :) 

sürüş tarzına göre 20 tahmini de oraya dayanmakta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Şase kodundan Cruze klima sistemini incelerken, şu parçaya rast geldim. Bu demek olurki Cruze da PTC var anlamına mı geliyor. 

 

9077da3d-3af9-4e1f-8e71-7ad6eb7cc7ef.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zamane her arabada ptc opsiyonu sunulmakta. üst segmentte zaten ptc li gelmekte

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

zamane her arabada ptc opsiyonu sunulmakta. üst segmentte zaten ptc li gelmekte

 

Abi arabamın şase kodu ile sistemde arama yapınca,  donanım listesinde "ELEC, HEAT, AUX" tabiri var. 

Şablondaki 45 numaralı parçaya tıklayınca bu parça kodu geliyor.   13460447    CORE,AUX HTR(COMPL)

 

Yani baya baya arabamda PTC varmış abi :) Zaten diyorum bu nasıl garip bir klima, hemen sıcak hava üflemeye başlıyor. Şaşkınlık içindeyim. 

 

249705.gif

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Zaten diyorum bu nasıl garip bir klima, hemen sıcak hava üflemeye başlıyor. Şaşkınlık içindeyim. 

klima sıcak üflemez.

ptc var ise sabahki şarj dinamosu daha hızlı devreye girmeli idi, soketi çıkık olmasın? ptc 1. saniyede sıcak üfler 5 dak sonra değil?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

klima sıcak üflemez.

ptc var ise sabahki şarj dinamosu daha hızlı devreye girmeli idi, soketi çıkık olmasın? ptc 1. saniyede sıcak üfler 5 dak sonra değil?

 

5 dakika değil abi, ben çeviri çevirmez sıcak üflüyor. hatta arabanın hafiften silkelendiği oluyor. 

Abi ısıtıcının nerde olduğunu buldum. 

 

Auxiliary Heater Core Replacement

Removal Procedure


2027683
2027710

Note: Pull back the instrument panel compartment (4) from the instrument panel compartment bracket just far enough to gain access to the instrument panel compartment lower bracket bolt (3).

Remove instrument panel compartment lower bracket bolts (1, 3).


2027718

•  Remove the 2 auxiliary heater core bolts (1).
•  Disconnect auxiliary heater core wiring harness plug .
  1. Disconnect the negative battery cable. Refer to Battery Negative Cable Disconnection and Connection .
  2. Remove instrument panel compartment assembly. Refer to Instrument Panel Compartment Replacement .
  3. Remove instrument panel lower trim panel. Refer to Instrument Panel Lower Trim Panel Replacement - Right Side .
  4. Remove the 2 instrument panel bolts (1).
  5. Remove instrument panel compartment lower bracket (2).
  6. Remove auxiliary heater core (2).

Installation Procedure


2027718

Caution: Refer to Fastener Caution in the Preface section.

•  Install the 2 auxiliary heater core bolts (1) and tighten to 2.5 N·m (22 lb in).
•  Connect auxiliary heater core wiring harness plug.


2027710

Note: Pull back the instrument panel compartment (4) from the instrument panel compartment bracket just far enough to gain access to the instrument panel compartment lower bracket bolt (3).

Install instrument panel compartment lower bracket bolts (1, 3) and tighten to 9 N·m (80 lb in).


2027683

  1. Install auxiliary heater core (2).
  2. Install instrument panel compartment lower bracket (2).
  3. Install the 2 instrument panel bolts (1) and tighten to 2.5 N·m (22 lb in).
  4. Install instrument panel lower trim panel. Refer to Instrument Panel Lower Trim Panel Replacement - Right Side .
  5. Install instrument panel compartment assembly. Refer to Instrument Panel Compartment Replacement .
  6. Connect the negative battery cable. Refer to Battery Negative Cable Disconnection and Connection .
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gece gece uykum kaçtı. Arabada ptc var diye sevindik. Yarın işyerinde ilk iş paneli sökmek olucak. Bu arada türkçesi yardımcı kalorifer peteği olarak geçiyormuş :) 

 

ACtC-3eTfyrdFszCn4ZOmHynA345iRJB2pvN-483

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Yarın işyerinde ilk iş paneli sökmek olucak.

sebep?

piston yerinde mi diye motor sökmeye benzedi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

sebep?

piston yerinde mi diye motor sökmeye benzedi?

 

Merak. Merakımı gidermek için. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Merak. Merakımı gidermek için. 

kontak aç kaloriferi aç 30 saniyede araç içi ısnır ise ptc devrede mevcut demektir, piston orada mı diye motor sökülür mü?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kontak aç kaloriferi aç 30 saniyede araç içi ısnır ise ptc devrede mevcut demektir, piston orada mı diye motor sökülür mü?

 

Çağlar abi, sabah dediğini yaptım. Kontak açıp , Marşı basmadım. 2 kademe fanı açtım, ısınan bişey yok. 

Sonra motoru açtım, içeriye sıcak hava gelmesi bir bucuk dakika sürdü. 

 

Eski arabaya göre çok çok kısa bir süre ama ptc için çok uzun süre :( . Valla bilemedim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...