Erdem Dertsiz 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: A16xer motor araba. İntercooler, egr, turbo yok. O zaman ordan aldığı havayı soğutabilecek bir sistem yok yani. Hava 30 dereceyken arabanın içindeki sıcaklık daha fazla olur. Birde üzerinde trafikte öndeki aracın egzoz undan senin arabana doğru üflediği egzoz sıaklığını eklersen ne kadar sıcak hava aldığını düşün. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2020 Değerli arkadaşlar, arabanın yığılma sebebide anlaşıldı. Konusunda tecrube sahibi Cruze sahiplerinden bu konuda bilgi aldım. İşin ehli yutube kanalının sahibi Aral bey aynı sorunu yaşayanlardan. Kaldıki kendisi tek değil. Benim aracımın Varyatörleri arızalı. Malum ses yapıyor. Bu varyatörler aşırı sıcak durumlarda performansı baltalıyor. Motor aşırı ısındıında vanoslar uygun egzantrik açısını tutamıyor. Isındıkca cıvıyan yağ yüzünden yağ basıncı azalıp varyatörlerin yüksek devirde açıyı tutmasına mani oluyor. Benim Varyatörlerim yeni srunsuz olsaydı basınç düşükluğu kaynaklı konum kaçırma yaşanmazdı. Sadede gelirsek özet geçelim. Neden motor suyu sıcaklığı düştü : "Cruze bir özelliği olarak gaz pedalına abandığınızda, şayet motor aşırı sıcak ise termostatın elektrikle açılması normal. Benim arabamdada olan elektronik kontrollü yada Map kontrollü termostadın çalışma animasyonu. Peki neden çekiş düştü : Bozuk iki varyatör nedeniyle egzantrik zamanlaması doğru açıyı tutamadı. Her iki egzantrik dişlisinin değişmesi gerekitiğini daha önce belirttim. Bunlar motor ısındıkca işlevini yerine getirmekte zorlanıyor. Bunu çok uzun zamandır gözlemliyorum. Arabamı soğuk tuttuğum sürece çekiş sorunum yok. Hatta dur kalk trafiğe girmediğim sürece hiç bir sıkıntı yok. Sıkıntı başlasa bile düşük vites seçip motor devrini artırıp su devir daimini artırınca herşey normale dönüyor. Ama dün akşamki hiç bu kadar kötü yapmamıştı. Aşırı trafikte rampa yukarı dur kalk yapmak arabayı fena şişirdi. Sıcaklık ayaklarıma kadar vurdu. Uzun vadeli çözüm tabiki varyatörü değiştirmek. Kısa vadeli çözüm ise bilinçli kullanmak. Ben bilinçli kullanmaya devam edeceğim. Çünkü PARAM yok 😛 Erdem Dertsiz yazdı: O zaman ordan aldığı havayı soğutabilecek bir sistem yok yani. Hava 30 dereceyken arabanın içindeki sıcaklık daha fazla olur. Birde üzerinde trafikte öndeki aracın egzoz undan senin arabana doğru üflediği egzoz sıaklığını eklersen ne kadar sıcak hava aldığını düşün. Erdem ecotec kutu içi filtreli motorlarda, tam gaz yürüsen bile 30 derece çıkmıyor. Tabi ölçümü hava filtre kutusu üzerinden alıyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2020 Ben bir eşşeklik ettim. Basınçlı iken arabanın soğutma suyu kapağını açıp havasını kaçırdım. Pıst diye gitti basınç. Şimdi kontak açınca ön konsolda su şırıltısı duyyorum. Motor suyu sıcaklığı ise seyir halinde 93 dereceyi aşmıyor. Bu Durum geçiçi. Bir süre sonra son buluyor . Ama işte biraz daha beklesem böyle bişey başıma gelmiyecekti. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2020 (düzenlendi) Torque Pro kurcalarken , Klima basınc sensörünü okuduğunu farkettim. Klima kademe 1 de 111 psi , kademe 4 de 149 psi kadar basınç üretiyor. Bu değerler ne anlam ifade ediyor bilmiyorum. Bilen biri anlatsa çok güzel olur. Ayrıca Evap Valfnide görebiliyorum. ACHSpres " Air conditioning high side pressure" demekmiş. 28 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2020 Paylaş 28 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Şimdi kontak açınca ön konsolda su şırıltısı duyyorum. hava yapmış olmasın? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: hava yapmış olmasın? Hava yaptı abi. Bir süre sonra kendi kendine geciyor. Bu ilk değil. Tez canlılıkdan oluyor hep. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2020 Paylaş 29 Ağustos 2020 kendi kendine geçmez pek ama? hava yapmış ise Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: kendi kendine geçmez pek ama? hava yapmış ise Akşam çökünce iyice soğuduğunda yönermeleri yerine getiricem. Bu arabada hava alma borusu varmış. Onun izasına kadar antifriz doldurup çalıştırıcam. Fan açana kadar 2500 devirde ısıtın diyor. İşe yaramazsa hava alma borusunun ucunu cıkarıp kabarcıkları çıkartacam. Hiç bişey yapmazsam bile sistem kendi kendine havayı sistemden tahliye ediyormuş. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2020 Merhaba arabanın havasını aldığımı düşünüyorum. Ne yaptım anlatayım. Önce arabanın hava alma borusuna kadar suyu doldurdum. Motor yavaş yavaş ısınırken, baloncuklar çıktı. Motor termostat açana kadar kapağı açık bekledim. Su iyice ısındı ve taştı. Çok çok az taşma oldu. Taşan suyun içinde gazoz kabarcığı gibi kabarcıklar çıktı. Koyduğum kadar su taşarken kapaği kapattım. Göstergeye baktım araba 100 dereceyi çok tan açmıştı. Araba kapak açıkken basın olmadığı için fan açmıştı. Ben kapağı kapatınca, basınçlandı. Fan açmadı. 101 dereceyi görünce oldu bu iş deyip biraz daha devir verdim. bekledim bekledim. 101 derece sabit kaldı, Fanda açmadı, güvenlik kapağındanda taşma yapmadı. Gaz abandım halde su şıkırtı sesi gelmedi. Tamam oldu bu iş deyip. işlemi sonlandırdım. Çıkan kabarcıklardan ve su şıkırdama sesinin kesilmesinden, arabanın havasını aldığımı düşünüyorum. Bir daha tövbe kapakla oynamam açmam. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2020 Yaptığım işlem buydu . Soğutma suyu artık damlamıyorsa, boru deliğindeki alt çizgiye (siyah ok) kadar soğutma suyu doldurun. Not: Motoru çalıştırdıktan sonra, soğutma suyu seviyesini derhal aşağıya borusu deliğinin alt çizgisine (siyah ok) kadar doldurun ve kapağı kapatın. Not: Kalorifer peteğini (yolcu bölmesindedir) çıkardıktan sonra aşağıdaki ilave işler yapılacaktır: Motoru radyatör fan ayarı devreye girene kadar 2.500 dev/dak. değerinde ısıtın. Not: Kalorifer göbeğini (yolcu bölmesinde) çıkarttıktan sonra, motoru 2 dakika 2.000-2.500 dev/dak. hızında çalıştırın. Böylece soğutma sisteminin havası tamamen alınır. Gaz pedalına 3 kere basın - bu esnada motor devri 2,500 dev/dak. değerini geçmemelidir. Soğutma suyunun üzerini soğutma suyu genleşme deposunun üzerindeki hava alma deliğinin alt çizgisine kadar tamamlayın (1). Motoru Çalıştırın Gaz pedalına derhal 3 kere basın - bu esnada motor devri 2.500 dev/dak. değerini geçmemelidir. Motoru ısıtın. Soğutma sistemini havalandırın Motoru durdurun ve motorun soğumasını bekleyin. Soğutma suyu seviyesini kontrol edin ve soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) göre düzeltin. Bir test sürüşünden sonra motorun soğumasını bekleyin ve soğutma suyu seviyesini tekrar kontrol edin. Soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) ayarlayın. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Yaptığım işlem buydu . Soğutma suyu artık damlamıyorsa, boru deliğindeki alt çizgiye (siyah ok) kadar soğutma suyu doldurun. Not: Motoru çalıştırdıktan sonra, soğutma suyu seviyesini derhal aşağıya borusu deliğinin alt çizgisine (siyah ok) kadar doldurun ve kapağı kapatın. Not: Kalorifer peteğini (yolcu bölmesindedir) çıkardıktan sonra aşağıdaki ilave işler yapılacaktır: Motoru radyatör fan ayarı devreye girene kadar 2.500 dev/dak. değerinde ısıtın. Not: Kalorifer göbeğini (yolcu bölmesinde) çıkarttıktan sonra, motoru 2 dakika 2.000-2.500 dev/dak. hızında çalıştırın. Böylece soğutma sisteminin havası tamamen alınır. Gaz pedalına 3 kere basın - bu esnada motor devri 2,500 dev/dak. değerini geçmemelidir. Soğutma suyunun üzerini soğutma suyu genleşme deposunun üzerindeki hava alma deliğinin alt çizgisine kadar tamamlayın (1). Motoru Çalıştırın Gaz pedalına derhal 3 kere basın - bu esnada motor devri 2.500 dev/dak. değerini geçmemelidir. Motoru ısıtın. Soğutma sistemini havalandırın Motoru durdurun ve motorun soğumasını bekleyin. Soğutma suyu seviyesini kontrol edin ve soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) göre düzeltin. Bir test sürüşünden sonra motorun soğumasını bekleyin ve soğutma suyu seviyesini tekrar kontrol edin. Soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) ayarlayın. Bu ne ya hu. Tüm bunlar soğutma sistemindeki havayı almak için mi? ben mazda’nın suyunu değiştirirken radyatörün altındaki hortumu söktüm, boşalttım geri taktım. Üstten de suyu doldurdum. Biraz çalıştırıp seviye çizgisine getirip bıraktım. Hava falan almadım. 2 senedir sorunsuz sessiz çalışıyor. Japonların gözünü seveyim yav Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu ne ya hu. Tüm bunlar soğutma sistemindeki havayı almak için mi? ben mazda’nın suyunu değiştirirken radyatörün altındaki hortumu söktüm, boşalttım geri taktım. Üstten de suyu doldurdum. Biraz çalıştırıp seviye çizgisine getirip bıraktım. Hava falan almadım. 2 senedir sorunsuz sessiz çalışıyor. Japonların gözünü seveyim yav Zaten işe yaramadı. Radyatördeki hava alma deliğinin tıpası açılacak. Yada hava alma borusu sökülecek. İlla bana bişiler söktürülecek. Yorum bağlantısı
Ali Gök 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 Ali abi bu işler çok riskli opel ustasına yaptır araba hararet yaparsa maliyeti çok olur başka konularda test yapmanı öneririrm Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 (düzenlendi) Ali Gök yazdı: Ali abi bu işler çok riskli opel ustasına yaptır araba hararet yaparsa maliyeti çok olur başka konularda test yapmanı öneririrm Deney değil. Tamir ediyorum. Arabaya masraf yapmadan kendim çözmek istiyorum. Şartlar onu gösteriyor. Sürekli gözlem altında araba. 31 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 sen bilirsin bişe diyemem ama soğutma sistemindeki hava amatör işi tamirle riske girmemek lazım daha soft bozsanda maliyeti uçuk rakamlar olmayacak bölgelere tamir yap derim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 Ali Gök yazdı: sen bilirsin bişe diyemem ama soğutma sistemindeki hava amatör işi tamirle riske girmemek lazım daha soft bozsanda maliyeti uçuk rakamlar olmayacak bölgelere tamir yap derim. EN iyisi sistemi kendi haline bırakmak. Bir kaç km sonra uzun yola felan havası kendi kendine gidiyor. Fazla elleşmiyorum artık. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 Arkadaşımdaki 2013 model cruzeda da su sesi var. Yıllardır. Uzun yol yapması işe yaramıyor araba kaç defa uzun yola gitti değişen bişey yok. Benim çıkardığım sonuç o motor kendi kendine havasını almıyor. Bence sen de bekleme ya kendin söküp havasını al yada ustaya götür abi.Genelde 2800-3100 devirleri arası şırıl şırıl ses geliyor bizim cruzedan. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 (düzenlendi) Yasin Mümin Şimşek yazdı: Arkadaşımdaki 2013 model cruzeda da su sesi var. Yıllardır. Uzun yol yapması işe yaramıyor araba kaç defa uzun yola gitti değişen bişey yok. Benim çıkardığım sonuç o motor kendi kendine havasını almıyor. Bence sen de bekleme ya kendin söküp havasını al yada ustaya götür abi. Genelde 2800-3100 devirleri arası şırıl şırıl ses geliyor bizim cruzedan. Sadece kontak açıldığında ilk 10 saniye geliyor bende. Ayrıca, yaptığım işlem sonucunda artık araba 100 derece üstünde çalışabiliyor . Ama işte o iştesi var. şırıltı kesilmedi. 31 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 Sadece kontak açıldığında ilk 10 saniye geliyor bende. Ayrıca, yaptığım işlem sonucunda artık araba 100 derece üstünde çalışabiliyor . Ama işte o iştesi var. şırıltı kesilmedi.Havası çok zor alınıyor benim araştırmalarıma göre. Arkadaşım bir ustaya gösterdi usta çözemedi en son konsol sökülecek ve kalorifer peteği değişecek dedi. Ama araç daha 30 bin kmde. Lpgsiz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 (düzenlendi) Yasin Mümin Şimşek yazdı: Ali Darbaz yazdı: Sadece kontak açıldığında ilk 10 saniye geliyor bende. Ayrıca, yaptığım işlem sonucunda artık araba 100 derece üstünde çalışabiliyor . Ama işte o iştesi var. şırıltı kesilmedi. Havası çok zor alınıyor benim araştırmalarıma göre. Arkadaşım bir ustaya gösterdi usta çözemedi en son konsol sökülecek ve kalorifer peteği değişecek dedi. Ama araç daha 30 bin kmde. Lpgsiz yahu ne peteği meteği. Bu ustalarında kafası pırlanta. Ben çözüyüm. Sonra anlatacam sizlere. 31 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 @Ali Darbaz sat. Japon alalım sana. Uğraşma böyle şeylerle 2 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 Abi çöz detaylı yaz da arkadaşın arabasında tuvaletimiz gelmeden yolculuk yapmak istiyoruz artık. Şırıl şırıl ses insanı sinir ediyor 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Ali Darbaz sat. Japon alalım sana. Uğraşma böyle şeylerle Yasin Mümin Şimşek yazdı: Abi çöz detaylı yaz da arkadaşın arabasında tuvaletimiz gelmeden yolculuk yapmak istiyoruz artık. Şırıl şırıl ses insanı sinir ediyor Arabam gene düzeldi. Çok da güzel gidiyor. Tüketimde düştü. Sanırım birazcuk sürmek gerekiyormuş. @Tansu Kalafatoğlu arabaya iyi yatırım yaptım. Böyle ufak şeyler beni yıldırmaz. Bu arabayı terk etmem için en az 2 nci vites çatalını kırmam lazım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2020 Radyatör suyundaki hava kaldımı - kalmadımı emin değilim. Amma velakin araba "motor ısıtma" modunda takılı kalmıyor. 100 - 105 derecede gidip geliyor. Operasyonel çalışma sıcaklığında olduğu için "yakıt tasarruf" moduna giriyor. Ufacık hava için tasaruf edemiyorduk. Bu gün 4 yolculuk ile 160 km yol yaptım. Sorun morun kalmadı. Mutluluk ile efficiency kastım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ağustos 2020 Paylaş 31 Ağustos 2020 100C den aşağı düşmüyor muydu hiç eskiden? Yorum bağlantısı
Recommended Posts