İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Keyfini sür. benim hatırladığım yüksek devire yatkın bir motor vardı onlarda.

 

Keyif nihai olsun diye , 5500 liralık parça yenilemesi yapacağım. Hipermil ile yaptığım tasarufu dolar olarak bankada biriktiriyorum abi. Yoksa arabanın biriken ve yapılması gereken çok işi var.  Bu gün debriyajın kaçırdığını hissettim. Bir debriyaj seti, birde amortisör külelsi takozu lazım bana en acilinden lazım. :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sabah ilk çalıştırmada Cruze ısınma süresi . Araba motor yağı sıcaklığını en hızlı şekilde artırmak için 99 derece motor suyu sıcaklığında sabitleniyor. 00:58 30 derece aşılıyor 03:40 60 derece aşılıyor. 08:00 Akü şarjı tamamlanıyor. 08:23 90 derece aşılıyor. 09:30 99 derece motor soğutma suyu operasyon sıcaklığına ulaşıyor. Termostat açılarak aşırı ısınmanın önüne geçiliyor. 14:24 Motor yağ sıcaklığı 101 derece ulaşır. Bundan sonra yağ soğutulmaya başlanır. Çünkü yağ ısınmaya devam eder. Gm 5w30 yağın kinomatic viskositesi 40 derecede 70 iken 100 dercede 10 cst olarak ölçülmüştür.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bidonun ağız yapısından kaynaklı olarak biraz hızlı akıyor sadece. Bazı yağlarda kapağın içinde ve daralan dolum ağzı gibi bir çıkıntı vardır bu yüzden yavaş akar:

 

ubaqg8.jpg

 

Absürt bir durum göremedim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Bidonun ağız yapısından kaynaklı olarak biraz hızlı akıyor sadece. Bazı yağlarda kapağın içinde ve daralan dolum ağzı gibi bir çıkıntı vardır bu yüzden yavaş akar:

 

ubaqg8.jpg

 

Absürt bir durum göremedim ben.

 

Ali Gök yazdı:

bidon ağzından akış hızına göre yağ kalitesimi ölçüyoruz ?

 

Onu bilmem ama, az önce bidonun sahte yağ olma ihtimalinin yüksek olduğunu farekttim. Çünkü bu gm motor yağının burnu uzuyan cinsten kutusu var. Bendekini burnu felan uzamıyor.

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu adamın motor yağınında burnu uzuyor :( bendeki kara kapaklı bişiy :( 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yurt dışı veya Almanya’da Polonya’da üretimi yapılan GM yağın kapakları farklı olabilir oraya takılmayın. Yağı servisten veya yetkili satış bayiinden alın. GM yağlarını önceden Petrol Ofisi üretiyordu şu an LUKOIL Lubricants Middle East Madeni Yağ San. ve Tic. Ltd. Şti. fason üretiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Yurt dışı veya Almanya’da Polonya’da üretimi yapılan GM yağın kapakları farklı olabilir oraya takılmayın. Yağı servisten veya yetkili satış bayiinden alın. GM yağlarını önceden Petrol Ofisi üretiyordu şu an LUKOIL Lubricants Middle East Madeni Yağ San. ve Tic. Ltd. Şti. fason üretiyor.

 

Sağ olun. Üretici firma bayisi ile görüştüm. Türkiye dolum Gm yağları burunsuz oluyormuş. Teyit ettim sizin dediğiniz gibi çıktı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sürekli şehir içine girsen, dur kalk yapsan, uzun yol yapsan biraz daha kalın yağ kullanabilirsin. Ama amerika’da markalar emisyon değerlerini Ortalama olarak tutturmak zorunda. Yani corolla’da düşük çıktı, daha yüksek emisyonlu supra veya avalon’da yüksek çıktı. Bunun ortalaması kabul ediliyor. Bildiğim kadarıyla böyle. Dolayısıyla corolla’da yakıt tasarrufu için 0-20 yağ kullanıyorlar. Birçok marka tasarruf için 0-20 kullanıyor. Sen de kullan. 
 

Benim yağın 100 derece viskozitesi 9,8 mesela. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim arabada motor yağ sıcaklık sensörü yok :) 

 

Bendede yok. Yağ sıcaklığı ile su sıcaklığı bende 103 105 derecede eşitleniyor. Yağ soğuk iken soğutma suyu 99 derece geçmiyor. Ama yağ ısındıysa 100 dereceyi aşıyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bendede yok. Yağ sıcaklığı ile su sıcaklığı bende 103 105 derecede eşitleniyor. Yağ soğuk iken soğutma suyu 99 derece geçmiyor. Ama yağ ısındıysa 100 dereceyi aşıyor. 

 

 

Bunu nasıl biliyosun. 

Yani yağ sıcaklığını ölçmedin ki hiç

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bunu nasıl biliyosun. 

Yani yağ sıcaklığını ölçmedin ki hiç

 

Arabanın motor suyu sıcaklığı 103 derece ulaştığı anda yağın da 103 derceye ulaştığını anlıyorum. Bunu çizelgeside var. Bulunca atarım. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar.

Bu gün tuhaf bir şey oldu. Anlatıp paylaşmaz isem içimde kalır. Bu gün çok sıkışık bir programım vardı. Akşam gec saate evin içme suyu ihtiyacını karşılamak için Şile Üvezli köyüne gitmem gerekiyor. Yola çıktım, Alemdağ rampasında yol çalışmasından dehşetül vahşet bir traifik var. Rampa yukarı defalarca dur kalk dur kalk arabayı iyice şişirdim. Öyle böyle değil, kalkamaz hale geldi araba. Ayağım altındaki güç eriyip gitti. Neyseki 30 dakikada 2 kmlik rampayı balatayı bitirmeden çıktık. Mecbur çekiş düştüğü için devirli kalkış yapmak zorunda kaldım . Balata beni korkuttu. Kokma olmadı ama sonucta insan endişeleniyor "masraf" çıkıcak diye.

Neyse yol çalışması bitince bastım gaz , bastım bastım ama araba 5 de yürümüyor. Resmen araba uyuşmuş. Silindirler belini doğrultamıyor. Beni bir soğuk terler bir soğuk terler. Araba bozuldu öldü gitti diyorum. 4 ncü vites 80 km hızla zar zor yürüyor araba.

Araba radyatörde soğuk havayı vurunca, yani açık yola çıkınca hızlıca termostadı sonuna kadar actı. Öyle böyle değil. İlk defa görüyorum. Motor okadar aşırı ısınmışki, havalandırmanda ayaklarıma brülörden alev püskürür gibi sıcak hava vuruyor. Araba motoru soğutmak için sonuna kadar termostadı açınca, birazda devir görünce hararet ibresi ortadan bir anda çeyreğe düşdü.

Ben böyle 5 dk sürdüm arabayı gözlemledim. Yavaş yavaş gücü küveti yerine geldi, gaz pedalı altı torkla doluyor. Ama halen termostat sonuna kadar acık. Hararet ceyreğe düşmüş yani 60 derece altında yürüyor. Arabanın gücü eski formuna ulaştığında birde tekrar hararet ortaya geldi.

Bu olay 5 - 6 dakika sürdü. Araba kendi kendini korumaya almış. Anlaşılan yağ sıcaklığı bir hayli artınca motor gücü düşürülüp, soğutma prosedürüne gecmiş. Sıcak yağ soğutulana kadarda 60 derecelerde sürdüm.

Bu durum başkasının başına geldimi aranızda. Çok spesifik bir durumda kaldım. Rampa yukarı durkalk trafiğe girdim. Aşırı ısınınca motorun çekişi düşüyor. Hemde öyle böyle değil. Bildiğiniz uyuşuk eklem ağrısı çeken bir ihtiyara dönüşüyor.

Bu durum sık sık okuduğum arabanın bazen çekmediğini söyleyen Cruzcuları hatırlattı. Acaba lpg kullanan arkadaşların motoru ve yağı çok ısınıyor ve moto kendini korumaya aldığı içinmi bu şekilde bir güçten düşme yaşıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Tansu Kalafatoğlu

Buldum sana bahsettiğim çizelgeyi. 

Coolant motor suyu sıcaklığı 

Lubricant ise motor yağı sıcaklığı 

Bu motor 2000 devir e 10 newton tork üreterek çalışan bir 1.7 benzin motoru 

Cizelgeye göre Termostat örnek motorda 7 nci dakikada açılıyor. Bu motor 95 derecede termostat açıyormuş. 

Motor yağı termostat açılana kadar ancak 75 dereceye kadar ısınıyor. 

Motor yağı 13ncü dakikadan sonra ancak soğutma suyu sıcaklığını aşıyor. 

15 nci dakikada ise yağ okadar ısınıyorki bu sefer soğutma suyunun ısısını yukarı çekiyor. 

ACtC-3fSOaNcxPeXxEux1R6mLa1fRzQp4h-zEdee

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 Şimdi bir grafik daha . 

Bu meşhur NDEC testinde bir arabanın Soğutma suyu ve Motor yağı sıcaklığı cizgisi. 

1200 saniye süren test parkurunda araba 14 km kadar yol yapıyor. 

Grafiğin saniye hattı üzerinde yukarı aşaği inen cizgi arabanın hızı. 

Kırmız düz çizgi bu test parkuru boyunca normal bir otomobilin yağ sıcaklığının nasıl artığını gösteren bir hat.

Norma bir araba kırmızı cizginin yükselmesi gibi testin sonuna kadar ancak 75 derecelere kadar motor yağı saıcaklığını artırabiliyor 

Cruze gibi dexos 2 yağ kullanan motorlarda operasyonel yağ sıcaklığı 105 derece.

Amerikan Epa otoban testlerinde, sıcak motor testleri "105" derece ile yapılıyor.  YAni motor 105 dereceye kadar ısıtıp öyle ölçüyorlar . 

Ameikan araba testlerinde tüketim düşük çıkabiliyor.  Epa sıcak motor testinde 90 km hızla 4,5 litre yakan 2,5 litrelik motor,

Soğuk motor testinde 70 km hızla sürülüyor olmasına rağmen 7,9 litre tüketim çıkarıyor. 

Ama Avrupada soğuk kontak ile başlanıyor. Tüketim verileri yüksek çıkıyor. 

 

ACtC-3d-nKvKeQGOJDIo_xNw_RGbRGMK03jh3fc5

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

araçlar soğutma suyu yada yağ sıcaklığı arttı diye kendini korumaya almaz ecuda böyle bir kontrol malesef yok. öyle olsa 150 derece olan yağda ben 200 ün üzerinde gidemezdim. yada hararet gören bir motor şişip sıkışmazdı.

Senin başına gelen iat yada egt nin artması. 

iat artarsa motora giren hava çok ısındığı için motor şişer.

egt artarsa motor gucu kısıp egzoz sıcaklığını düşürmeye çalışır.

Bu arada termostatın ya bozuk yada sıkıştı bu havalarda ya 90 derece olan motoru 60 dereceye düşürebilmek için uludağdan aşağı iniyor olman lazım. hava zaten 30 derece motorun marşına basarken 30+ başlıyorsun hayata.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu bence giren havanın ısınması nedeniyle hava akışmetrenizin yanlış yetersiz çalışması ve hava yoğunluğunun azalması sonucu olan bir durum. 

Erdem Dertsiz yazdı:

araçlar soğutma suyu yada yağ sıcaklığı arttı diye kendini korumaya almaz ecuda böyle bir kontrol malesef yok. öyle olsa 150 derece olan yağda ben 200 ün üzerinde gidemezdim. yada hararet gören bir motor şişip sıkışmazdı.

Senin başına gelen iat yada egt nin artması. 

iat artarsa motora giren hava çok ısındığı için motor şişer.

egt artarsa motor gucu kısıp egzoz sıcaklığını düşürmeye çalışır.

Bu arada termostatın ya bozuk yada sıkıştı bu havalarda ya 90 derece olan motoru 60 dereceye düşürebilmek için uludağdan aşağı iniyor olman lazım. hava zaten 30 derece motorun marşına basarken 30+ başlıyorsun hayata.

aynı anda yazmışız evet aynen

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın motor suyu sıcaklığı 103 derece ulaştığı anda yağın da 103 derceye ulaştığını anlıyorum. Bunu çizelgeside var. Bulunca atarım. 

 

 

 

 

Bu doğru değil bence. Bende yağ sıcaklık göstergesi var. suyla alakası yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu bence giren havanın ısınması nedeniyle hava akışmetrenizin yanlış yetersiz çalışması ve hava yoğunluğunun azalması sonucu olan bir durum. 

aynı anda yazmışız evet aynen

 

Aynen Abi denk gelmiş :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Erdem Dertsiz yazdı:

araçlar soğutma suyu yada yağ sıcaklığı arttı diye kendini korumaya almaz ecuda böyle bir kontrol malesef yok. öyle olsa 150 derece olan yağda ben 200 ün üzerinde gidemezdim. yada hararet gören bir motor şişip sıkışmazdı.

Senin başına gelen iat yada egt nin artması. 

iat artarsa motora giren hava çok ısındığı için motor şişer.

egt artarsa motor gucu kısıp egzoz sıcaklığını düşürmeye çalışır.

Bu arada termostatın ya bozuk yada sıkıştı bu havalarda ya 90 derece olan motoru 60 dereceye düşürebilmek için uludağdan aşağı iniyor olman lazım. hava zaten 30 derece motorun marşına basarken 30+ başlıyorsun hayata.

 

Bilemedim. Ben göstergeli an ve an takip ettim. Alemdağ rampasındanki trafikten çıkıp, tekrar ömerli rampasını tırmanana kadar hararet 60 derecelerde sürdüm. 

Arabanın soğuk hava emme sistemi var.  Yani motor kaputu altından çekmiyor. Tampondaki cruze mazgalında kendine ait gizli hava emiş ızgarası var. 

EGT için mantıklı olabilir. Ama dur kalk trafikte egt artmaz diye biliyorum. Ne tekim i10da öyle bişey olmuyordu. çok sıkışık trafiğe girdi. 

Cruze katalitik konverterinde  ısı ölçemiyorum. Ölçebilsem inceleme şansım olurdu. 

 

Beklenen bilgi facebook grubundan geldi. Cruze dip gaz basıldığında termostadı elektrikli olarak açıp motoru soğutuyormuş. Bunu gözlemleyenler ve başkalarından duyanlar bana dönüş yaptı az önce. Aynı bendeki gibi hararet ibresi çeyreğe düşermiş. 

 

Yine şöyle bir açıklamayı gördüm. LXV motorun termostadı ile ilgili yazılmış. 

 

"Electronically Controlled Thermostat
The coolant thermostat’s operating point is electronically controlled to optimize engine
temperatures during different phases of operation to enhance fuel efficiency. The engine
control module monitors sensors and controls the thermostat based on mapping that
takes into account the wide range of engine operating conditions, including temperature
and load."

 

Ben pek gaza basmadan araba sürdüğüm için bu durumu ancak bu gün gözlemleyebildim. 

 

ACtC-3cUcRINfbkcq2_BhRZdXwZEDTOmglCg9QBo

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ama halen cevap bulamadığım tek konu var. Arabada 2 tane adam gidiyorken, arabam trafikten çıktığımda neden gücten düştü. Ben halen bunun cevabını bulduğuma inanmıyorum. 

Klima actım, ama bu yüzden araba çekmiyor deyip anından kapattım. Fakat geri kalan dakikalarca neden normalleşmediğini anlayamadım. 

EGT şimdilik en mantıklı cevap gibi duruyor. Keşke egt ölçebilseydim :( 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Bu doğru değil bence. Bende yağ sıcaklık göstergesi var. suyla alakası yok. 

 

Abi motor yağı sıcaklığı, soğutma suyu sıcaklığını aşmadığı sürece cruze asla 99 derece sıcaklığı aşmıyor.  Ne zaman yağ ısınıp 100 derece aştı, o zaman 107 dereceye kadar su sıcaklığı cıkıyor. 

Obd kayıtlarımın hepsinde 13 14 dakikadan sonra soğutma suyu ısısı 100 dereceyi aşıyor. Bunun bilgisi yağ soğutucusundan çıkan su borusu direk ısı sensörüne bağlanıyor. Ordan anlıyorum. 

Erdem Dertsiz yazdı:

bu araçta intercooler var mı?

 

A16xer motor araba. İntercooler, egr, turbo yok. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...