İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Cruze ile son durum. 

Kilometre saati çalışmama sorununu 2 haftadır yaşamıyorum. Arabanın Sigorta kutusunu ve Akü bağlantılarını temizlemek işe yaradı 

Amorsitör Takozu ile barıştık. 2 haftadır sağa direksiyonu cevirdiğimde çıkan cıyaklama olmuyor. 

Arabanın görünürde varyatörün marş anında tır tır ses çıkarması dışında hiç bir sorunu kalmadı. 

 

Araba için bir adet dolar hesabı açtım. Şirektimden gelem ödemeyi bu hesaba yatırıyor. Yakıtan tasarruf edip artanı dolar olarak biriktiriyorum. İlk iki dolumda 22 dolar biriktirdim. 

Bu da tasarruf yapma şevkimi artırıyor. Peki biriken bu para nere gidecek. Bununda bir listesini yaptım. 

ACtC-3cULlAL3dWLcjApok60ADDkG8MtVBVHSkc6

ACtC-3dPhojM0DejomETsEp40DdeSmj2adrACWz7

Belli bir miktar biriktikce, kısım kısım listedi ürünleri alı evde stoklamayı düşünüyorum. 

Bazılarını kafam rahat olsun diye , bazılarından şüphe ettiğim için, bazılarınıda önerdikleri için değiştireceğim. 

Amorsitör küleleri ilk değişecek kısım.

 

Su pompası, Varyatörler ile Triger kayışını aynı zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Ama varyatörleri değiştirmekten vazgecebilirim. 

Arabayı gaz çekip süzüldüğünde ön teker bilyasından geldiğini hissetiğim bir zırıltı var. Ama öyle çok çok zor anlaşılır bir titreşim.  her iki Porya değiştirerek şüphemi eleyecem 

Porya değişirken burçları aşınan Z rotları değiştireceğim. 

İyice iz oluşan her iki ön fren diskini değiştireceğim . Balatalarda yenilecek .

Otoyolda 120 km hızla giderken yerinden çıkan V kayışını içimdeki şüpheden kurtulmak için değiştireceğim. 

Debriyajın bitmek üzere , ve yukarda kavrıyor . Artık miladı dolmasını beklemeden değiştireceğim. 

İnternette gördüğüm bazı Cruze resimlerinde sıkıntı yarattan  yağ tayzik contalarını değştireceğim. Bu araba için yağ tayziki, benim gibi düşük devirli kullanıyorsanız çok önemli. 

 

Bu gün satın aldığım ev boşaldı, 1 hafta taşınması sürecek. İşlerim aşırı yoğun ve benimde kafam yorgun. Bir daha forum ne zaman girerim mechul.  bu konu başlığını takip etmeye değer bulan 16 kişi için mümkün olduğu kadar not girmeye özen göstereceğim. Bu yıl sonuna kadar hedefim 400 dolar biriktirip listedeki bir kaç maddeyi elemek. 

Sağlıcakla kalın

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Cruze ile son durum. 
Kilometre saati çalışmama sorununu 2 haftadır yaşamıyorum. Arabanın Sigorta kutusunu ve Akü bağlantılarını temizlemek işe yaradı 
Amorsitör Takozu ile barıştık. 2 haftadır sağa direksiyonu cevirdiğimde çıkan cıyaklama olmuyor. 
Arabanın görünürde varyatörün marş anında tır tır ses çıkarması dışında hiç bir sorunu kalmadı. 
 
Araba için bir adet dolar hesabı açtım. Şirektimden gelem ödemeyi bu hesaba yatırıyor. Yakıtan tasarruf edip artanı dolar olarak biriktiriyorum. İlk iki dolumda 22 dolar biriktirdim. 
Bu da tasarruf yapma şevkimi artırıyor. Peki biriken bu para nere gidecek. Bununda bir listesini yaptım. 
ACtC-3cULlAL3dWLcjApok60ADDkG8MtVBVHSkc6SbaSh4qUlmeVm63ERvHH1PHQqlb13yQywKFNMpA2rvx61qwltnIfbxKWiRHL-_YR7updvZaN23kbt4GtS7qDPVv0wEq5NIsrqLLbDjI6VurQ4uL53a5vnQ=w1080-h661-no?authuser=0
ACtC-3dPhojM0DejomETsEp40DdeSmj2adrACWz7W_4R3C2DHFKc-R7LnZ1_dSjPhMDlDvgmObbulYqzRWw32Rs9VFbRJuvSXvybVYwoVvgpgNTghoJ7HOsfVO-uKOMmfylStRqlEqtf5jvRPRQ_QRckFl8kBg=w1080-h387-no?authuser=0
Belli bir miktar biriktikce, kısım kısım listedi ürünleri alı evde stoklamayı düşünüyorum. 
Bazılarını kafam rahat olsun diye , bazılarından şüphe ettiğim için, bazılarınıda önerdikleri için değiştireceğim. 
Amorsitör küleleri ilk değişecek kısım.
 
Su pompası, Varyatörler ile Triger kayışını aynı zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Ama varyatörleri değiştirmekten vazgecebilirim. 
Arabayı gaz çekip süzüldüğünde ön teker bilyasından geldiğini hissetiğim bir zırıltı var. Ama öyle çok çok zor anlaşılır bir titreşim.  her iki Porya değiştirerek şüphemi eleyecem 
Porya değişirken burçları aşınan Z rotları değiştireceğim. 
İyice iz oluşan her iki ön fren diskini değiştireceğim . Balatalarda yenilecek .
Otoyolda 120 km hızla giderken yerinden çıkan V kayışını içimdeki şüpheden kurtulmak için değiştireceğim. 
Debriyajın bitmek üzere , ve yukarda kavrıyor . Artık miladı dolmasını beklemeden değiştireceğim. 
İnternette gördüğüm bazı Cruze resimlerinde sıkıntı yarattan  yağ tayzik contalarını değştireceğim. Bu araba için yağ tayziki, benim gibi düşük devirli kullanıyorsanız çok önemli. 
 
Bu gün satın aldığım ev boşaldı, 1 hafta taşınması sürecek. İşlerim aşırı yoğun ve benimde kafam yorgun. Bir daha forum ne zaman girerim mechul.  bu konu başlığını takip etmeye değer bulan 16 kişi için mümkün olduğu kadar not girmeye özen göstereceğim. Bu yıl sonuna kadar hedefim 400 dolar biriktirip listedeki bir kaç maddeyi elemek. 
Sağlıcakla kalın
 

Ali bey taşınmada kolaylıklar dilerim. Gerçekten çok zor ve sıkıcı bir iş yükü doğuruyor. Döndüğünüzde görüşmek üzere.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabaya ne kadar süre daha binme planın var?

 

Bunun cevabı cok zor. Eşim ile her sabah mesai gidiyoruz. Servis imkanı yok. Covit pandemi geçene kadar arabasız kalamayız. 

Ayrıca arabayı kendime hobi belledim. Kafa dağıtıyorum. Bu aralar oyuncağım oldu. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hacı Şenyurt yazdı:


Ali bey taşınmada kolaylıklar dilerim. Gerçekten çok zor ve sıkıcı bir iş yükü doğuruyor. Döndüğünüzde görüşmek üzere.

 

Teşekkur ederim. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın yağından hiç memnun değilim. Onuda eklemek isterim. 

 

Bu konuda bir sürü test ve ses analizi yaptım. Motor gürültüsü artmış. Tüketim yükselmiş. Isınması ve performansın artması gecikiyor. Motor yağı operasyonel sıcaklığa 13 dakikada ulaşıyor. Kışın ne yapacaz bilmşyorum. İşimiz var bu yağ ile. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın yağından hiç memnun değilim. Onuda eklemek isterim. 

 

Bu konuda bir sürü test ve ses analizi yaptım. Motor gürültüsü artmış. Tüketim yükselmiş. Isınması ve performansın artması gecikiyor. Motor yağı operasyonel sıcaklığa 13 dakikada ulaşıyor. Kışın ne yapacaz bilmşyorum. İşimiz var bu yağ ile. 

Ne marka? Gm mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ne marka? Gm mi?

 

Gm 5w30 dexos 2.

Yağ almadığıma çok pişmanım desem yeridir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Şu motor yağıni önerdiler 

Helix ultra ect 0w30

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

shell yağ lambası yaktırısa sıkıntı

Neden?

 

shell ve total bence çok güzel yağlar üretiyorlar

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

shell yağ lambası yaktırısa sıkıntı

 

Abi yağ ve yağ filtresini tekrar değiştirsem , yinede arıza lambası yakma ihtimali varmı. Yağ tipi değiştiği için kurumları toplar diyorsun sanırım. Her yeri tıkar düşüncesi bile korkunç. 

Yağın tüketime etkisini örnekle anlatayım. bu sabah işe geldiğimde tüketim 5,1 litre idi. Aslında 4,8 4,9 litre ile kapıya gelirdim. herşey aynı iken 5,1 litre olması şüphe uyandırıyor.  

https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-ect-c2-c3-0w30-100-sentetik-motor-yagi-5lt-pm-HB00000HYOF1?wt_gl=cpc.6817.dsa.nelk.oto-oto-aksesuar-urunleri&gclid=Cj0KCQjw7ZL6BRCmARIsAH6XFDI6bBHP6uGSShK7yVPIxK8EEanrtlvtUdqnpev6TJckdjhOz6XHrhQaApL9EALw_wcB

Cruze aracına sıvı conta sürdüren bazı arkadaşların varyatörleri bozulmuş. Sebep ise varyatör valflerinin filtrelerine  sıvı conta kalıntıları dolması . 

sCmCwM.jpg

05hEhw.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden?

 

shell ve total bence çok güzel yağlar üretiyorlar

shell gazdan yağ üretimine geçtikten sonra ilk marşta yağ lambası yakan çok oldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

shell gazdan yağ üretimine geçtikten sonra ilk marşta yağ lambası yakan çok oldu

Shell Hyundai’nin yetkili servis dolum yağı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Shell Hyundai’nin yetkili servis dolum yağı.

kim daha çok prim verirse artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Shell Hyundai’nin yetkili servis dolum yağı.

 

Hunko castrol kullanıyor. Kendimden biliyorum. Hatta en son castrol magnatech 5w30 a5 geçiş yaptılar. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Hunko castrol kullanıyor. Kendimden biliyorum. Hatta en son castrol magnatech 5w30 a5 geçiş yaptılar. 

Evet yetkili servisler arası farklı tedarik ve uygulamalar mevcut. Ama nihayetinde Castrol de Türkiye’de Bursa Gemlik tesislerinde üretiliyor 😎 En son satış sonrası madeni yağ işbirliği anlaşması 5 yıl uzatılmıştı süresi mi doldu ki acaba? Hatta Shell Madeni Yağlar, Hyundai'nin Türkiye'de ilk fabrikasının açıldığı 1997 yılında ilk dolum yağı tedarikçisi idi ve bazı Honda yetkili servisleri de Shell Helix kullanıyor.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Evet yetkili servisler arası farklı tedarik ve uygulamalar mevcut. Ama nihayetinde Castrol de Türkiye’de Bursa Gemlik tesislerinde üretiliyor 😎 En son satış sonrası madeni yağ işbirliği anlaşması 5 yıl uzatılmıştı süresi mi doldu ki acaba? Hatta Shell Madeni Yağlar, Hyundai'nin Türkiye'de ilk fabrikasının açıldığı 1997 yılında ilk dolum yağı tedarikçisi idi ve bazı Honda yetkili servisleri de Shell Helix kullanıyor.

 

 

 

Koray Demir yazdı:

Evet yetkili servisler arası farklı tedarik ve uygulamalar mevcut. Ama nihayetinde Castrol de Türkiye’de Bursa Gemlik tesislerinde üretiliyor 😎 En son satış sonrası madeni yağ işbirliği anlaşması 5 yıl uzatılmıştı süresi mi doldu ki acaba? Hatta Shell Madeni Yağlar, Hyundai'nin Türkiye'de ilk fabrikasının açıldığı 1997 yılında ilk dolum yağı tedarikçisi idi ve bazı Honda yetkili servisleri de Shell Helix kullanıyor.

 

 

 

Hepsi burada ile kendim tedarik edip castrol 5w30 a5 alıp denemiştim. Harika sonuclar almıştım. Tüketim 7 litreden 6.4 litrelere kadar düşmüştü. Yerli olması güzel. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Hepsi burada ile kendim tedarik edip castrol 5w30 a5 alıp denemiştim. Harika sonuclar almıştım. Tüketim 7 litreden 6.4 litrelere kadar düşmüştü. Yerli olması güzel. 

Bir de 0w30’a geçin ve sonucu burdan paylaşın kesinlikle biraz daha düşecek.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Hepsi burada ile kendim tedarik edip castrol 5w30 a5 alıp denemiştim. Harika sonuclar almıştım. Tüketim 7 litreden 6.4 litrelere kadar düşmüştü. Yerli olması güzel. 

İnternetten yağ alırsam bu marka en son castrol olur. 

Koray Demir yazdı:

Bir de 0w30’a geçin ve sonucu burdan paylaşın kesinlikle biraz daha düşecek.

0-20’de daha da düşer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şöyle bir idda var. 

Yağ çok akışkan olması "pomping lost" yani pompalama kayıplarını azaltıyor. Fakat bu seferde istenilen akmazlık ve yağ film kalınlığı düşüyor. 

Motor sıcakken Varyatörlere dolan yağ, kontak kapanınca hızla kartere süzülüyor. Burada istenilen yağın akmadan orda yapışıp kalın tabaka halinde  kalması. 

Alırım 0w20 ama motorun içinde film oluşmaz, sıcakken kontak kapatıldığında metal üstünden akıp giderse ne olucak.  İlk çalıştırmada sürekli bir aşınma söz konusu olmazmı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze motorunu 107 derecelerde çalıştığını sık sık gördüm. Bu sıcak hali ile dur kalk trafikte, debriyajın kavramasından, motorun sesine kadar her şey değişiyor. Soğuk iken çok nizami çalışır iken, 100 derece yağ ısısına ulaştığında direksiyon üzerinden bir zırıltı hissetmeye başlıyorum.  Özellikle ayak gazdan çekince bu ince zırıltı kesik kesik kendini belli ediyor. 

Bu zırıltı (ses yok direksiyonda kıpırtı gibi) motor yağının sürtünmeyi absore etmekte başarısız olduğundan dolayı olduğunu düşünüyorum. 

Ayak gazdan çekildiğinde süzülürkken kat edilen mesafede bir miktar kısalmasıda yağ konusunda kafamı kurcalıyan bir diğer madde. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Cruze motorunu 107 derecelerde çalıştığını sık sık gördüm. Bu sıcak hali ile dur kalk trafikte, debriyajın kavramasından, motorun sesine kadar her şey değişiyor. Soğuk iken çok nizami çalışır iken, 100 derece yağ ısısına ulaştığında direksiyon üzerinden bir zırıltı hissetmeye başlıyorum.  Özellikle ayak gazdan çekince bu ince zırıltı kesik kesik kendini belli ediyor. 

Bu zırıltı (ses yok direksiyonda kıpırtı gibi) motor yağının sürtünmeyi absore etmekte başarısız olduğundan dolayı olduğunu düşünüyorum. 

Ayak gazdan çekildiğinde süzülürkken kat edilen mesafede bir miktar kısalmasıda yağ konusunda kafamı kurcalıyan bir diğer madde. 

 

üst devirlerde nasıl araç? 110 derece yağ ısısı çok fazla değil. 120 yi görüyoruz vw de.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

üst devirlerde nasıl araç? 110 derece yağ ısısı çok fazla değil. 120 yi görüyoruz vw de.

 

Devir artıkca 130 derceye kadar çıkıyor bu motorlar. Dün 5 nci vitesde rampa yukarı 160 km hıza çıktım. Ayağımı gazdan çekince epey yüksek kompresyon ile yavaşladı.

 

ACtC-3fCkNrnpxngXd8cYx-sAgMiysHHPsVuTBD3

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Keyfini sür. benim hatırladığım yüksek devire yatkın bir motor vardı onlarda.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...