İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Doğan Arşiray

ukalalık gibi olmasında 1.6 ile 1.3 ü kıyaslıyorsunuz sadece.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

ukalalık gibi olmasında 1.6 ile 1.3 ü kıyaslıyorsunuz sadece.

 

Hep başkasına fındık motorun var demek istemiştim :D

 

Dizel motorun kompresyonu düşük devir sayısından ve büyük dişli oranından ötürü düşük olmazmı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dizel motorun kompresyonunun yüksek olması tamamen strok boyu, ve silindir çapından ileri geliyor. bunun aktarma organlarıyla frenleme gibi yola katarılması ise tamamen dişli oranları ile ilgili.

 

bir araçta sıkıştırma ne kadar çok olursa o aracın alt devirdeki torku ve dolayısı ile devirlenmeye başlaması yani ataleti yenmesi kolay olur. ancak yükek oktanlı yakıt gerektirirki predetonasyon olmasın. ( benzin ) yoksa dizeln kendisi predetonasyon ile çalışıyor zaten. bu bile aslında dizel motorun en kadar basit ve üstün bir mekanik eser olduğunun kanıtı. yakıtı besle devirlensin, hepsi bu.

 

ilginç bir örnek Devrim arabasını yaparken tasarladıkları motor aslında strok ve piston çapı orantısı ile dizele çok yakınmış. en çok sevilen ve dengeli motorlar kare motor denen strok boyu ile piston çapının orantısının 1 olduğu motorlardır.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Stroke_ratio

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Babamın Chevrolet Cruze 115715 kmde teslim aldım, 

Araba olmuş 117729 km  . 

 

Araba 36 gündür bende 2014 km yol yapmışım. Benzinde dolaşmanın henüz maddi acısını yaşamadım. İ10 yokluğunu henüz hissetmedim :( 

Covit nedeniyle arabayı kullanıyorum. Yoksa haftada 1 defa bile sürmem. Sadece haftasonu kullanırdım :( 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Cruze soydaşı ayna zamanda kardeşi olan bir araba var. Chevrole Volt.  Bu iki araba zamanında en ekonomik Chevrole modelli olarak satıldı. İki arabada Delta 2 platformunu kullanıyor.

 

Chevy_Volt_and_Cruze_Eco_2011.jpg

 

Volt 1,4 ecotech motora sahip . Cruze ise aynı motorun 1,6 modeline sahip. 1.4 olanın yakıt tüketim haritası aşağidaki gibi.

 

0000030797-volt-engine-map2-png.165609

 

İki motoruda yan yana koysanız çokda faklı olmadıklarını görürsünüz. İki motorda temelde aynı. 

 

gm-1-4l-ecotec-luu-volt-elr.jpggm-1-8-liter-i4-ecotec-luw-engine.jpg

 

Volta kullanılan motor 84 beygir üretiyor. Bu motordan yola çıkarak ecotek motorun bir sweet noktası var. İşte orası 2200 devir. 

 

voltenginemappresentation-png.165421

2200 devir araba en düşük yakıt tüketimini yakalıyor. 235 gram benzin yakıyor. 2200 devir bu tip motorlarda en ideal piston hızının olduğu nokta. Ben bu noktayı Chevrolet Cruzeda hesapladığımda 80 km hıza denk geliyor. Volta yapılan hesaplama şeması ise aşağidaki gibi . 16 beygir ile 85 km hız yaptığından inanılmaz ekonomik oluyormuş. 

 

voltenginemappresentation_0082-png.16556

Chevrolet Cruze ile Voltun kardeş  olduklarını öğrenmek ilginç :) 

 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Opel Ampera'nın muadili olan elektrikli araç mı bu Volt? Hani benzinli motoruyla jeneratörü çalıştırıp aküyü şarj eden araba? Anlamadığım jeneratörü çalıştırmak için neden 1.4 litre bir motora ihtiyaç var? Daha küçük bir motor iş görmez mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yurdaer Elay yazdı:

Opel Ampera'nın muadili olan elektrikli araç mı bu Volt? Hani benzinli motoruyla jeneratörü çalıştırıp aküyü şarj eden araba? Anlamadığım jeneratörü çalıştırmak için neden 1.4 litre bir motora ihtiyaç var? Daha küçük bir motor iş görmez mi?

 

Evet aynen öyle. Benzinli motoru ile Jeneratörü çalıştırıyor. Buda verimlilik haritası. 

Soldaki motorun tork üretiken verimliliğini göteriyor. Sağdakide Jeneratörün verimliliği. 

Volt 2121 devir dakikada 32 beygir üretiyor. Bunun 16,3 beygirini jeneratörü şarj ederken kullanıyor. Geri kalan 15,7 beygirde ise 6ncı vites üzerinden tekere aktarıyor. 

6 ncı vitesde 1460 devire düşüyor, tekere 15,7 beygir iletilip saate 53 mil yani 85 km hızla yol alıyor. 

 

ACtC-3dDSQsAnf37D52ZB0X7--WkVkfgpq4rvdAt

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Güzel teknoloji aslında.. Neden yaygın değil peki? Maliyet mi fazla?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

Güzel teknoloji aslında.. Neden yaygın değil peki? Maliyet mi fazla?

 

Sıkıntı şöyle. Gm üzerine düşmedi. Göstermelik yaptı. Araplardan para alıyorlar. Gm zaten batık. Araplarda vermezse hepden batar. 

İkinci dünya savaşında almanya yenilince opele el koydu. 

70 yıl sonra fransızlara opeli satmak zorunda kaldı. Koredeki fabrikaları kapattı. Şu an yok oluşun eşiğindeler. Trumpa bakar. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Darbaz yazdı:

 

Sıkıntı şöyle. Gm üzerine düşmedi. Göstermelik yaptı. Araplardan para alıyorlar. Gm zaten batık. Araplarda vermezse hepden batar. 

İkinci dünya savaşında almanya yenilince opele el koydu. 

70 yıl sonra fransızlara opeli satmak zorunda kaldı. Koredeki fabrikaları kapattı. Şu an yok oluşun eşiğindeler. Trumpa bakar. 

 

GM yapmaz veya yapamazsa başka bir marka yapardı. Yani demek istediğim bu sistemin genel olarak maliyeti mi fazla acaba? Ya da yeterince verimli mi değil? Küçük bir patlamalı motorla jeneratör çalıştırıp, elektrik motorunu çalıştıracak pile güç sağlıyorsun. Benzinli ya da dizel motor ne kadar ekonomik olursa o kadar uzun menzil. Küçük ölçekli dizel motor jeneratörlü lokomotif gibi işte :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu adamın videosunu 26 dakika boyunca izledim. İzlerkende çok büyük keyif aldım. Keşke bizdede böyle boş yollar olsa , rahat rahat arabamızı sürsek. İstanbulda yaşadığım için üzülüyorum :( 

Adam şaka maka 3,9 litre yakıt tüketimi ile Turboyu bile devreye sokmadan yolunu bitirdi. 1200 devir bandında en fazla 50 mil hıza çıktı. Bende bu arkadaş gibi boş yolda kullansam , bende az yakarım :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Ben hiç sağdan direksiyonlu araba sürmedim.. videoda ilgimi çeken tek şey oldu :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Manevi sahibi BABAM,

Kanunen sahibi KERDEŞİM,

Genelde kullanan ben olduğum Chevroletimize nasıl gözüm gibi baktığımı, nasıl severek kullandığımı kayda aldığım bir video. 

 

Chevrolet Cruze ile nasıl yaktı tüketimi düşürdüğümü tüm ayrıntılarına kadar anlattım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Manevi sahibi BABAM,

Kanunen sahibi KERDEŞİM,

Genelde kullanan ben olduğum Chevroletimize nasıl gözüm gibi baktığımı, nasıl severek kullandığımı kayda aldığım bir video. 

 

Chevrolet Cruze ile nasıl yaktı tüketimi düşürdüğümü tüm ayrıntılarına kadar anlattım. 

 

 

Büyüklere soruyorum. Hep böyle düşük devirde kullanımda neler olabilir?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Büyüklere soruyorum. Hep böyle düşük devirde kullanımda neler olabilir?

 

Düşük devir mühendislik dilinde 1200 devir ve altı olarak gösteriliyor. Ben arabayı yüke boğmuyorum, 1500 devirin üzerinde yüksüz kullanıyorum.  Yüke bindiğinde motor sesi artar. Ayrıca yüksüz kullandığımı kabine dolan şanzıman sesinden anlarsın. 80 km hızda 2300 devir ceviriyorum. Arabanın kadanı 300 devir eksik okuduğunu belirtmiştim. Kadranda görüğüm değer +300 devir. 

Yabancı kaynaklar bazıları kran milinde zorlanma olacağını söyler, bazıları ise hiç bişey olmaz "motor luggin olmasın yeter" der. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu aracın rüzgar direnci ve sürtünmesi iyileştirilemez mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Araba 0,29 rüzgar direnci var. Daha altı mümkün değil. 

 

https://www.autonews.com/article/20151130/OEM03/311309985/mini-wind-tunnel-fine-tunes-gm-designs

 

 

Hatta şöyle bir reklamı var 

 

 

Bir başka reklam 

 

O rakamları artık suv’lar yakalıyor. D ve e segmentler 0,22-0,24 cd arasında. Dışarıdan müdahale iyileştirme oluyor mu merak ettim. Sabit hızda en büyük düşman lastik ve hava sürtünmesi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Seri ürerimde rekor yeni mercedes a serisi sedan’da. 0.22 cd oranıyla ve 2,19m2 alanla doğan gibi süzülüyordur. 
 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Seri ürerimde rekor yeni mercedes a serisi sedan’da. 0.22 cd oranıyla ve 0,49m2 alanla doğan gibi süzülüyordur. 
 

 

0.49 m2 ön yüz alanı olmaz. Orda bi iş var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden? 

Düzelttim 👍

 

Hem kışlıl lastik hemde cruze en sevdiğim jantı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...