İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Servet Aydın

Ali, benzinli blok sistemini bilmiyorum.. Temelde dizel gibi benzeşse de çok farklı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Servet Aydın abi şimdi, ilk resimde 11 numaralı parça kanister. 7 numaralı parça ise kanister valfi. 

Manifoldun olduğu resimde ise 15 numara kanister valfi. Valfe 23 numaralı gaz kelebeğine giden boru takılıyor. 

23 numaralı boru twinport emme manifoldun hemen başında gaz kelebeğinden hemen sonra benzin buharını püskürtüyor. 

Benzin buharı burdan yanma odasını gönderiliyor. Bu bilgi faydası olurmu. 

 

250660.gif251643.gif

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

Birde şu gm motor yağı su gibi geldi. Lökül lökül dökülüyor. Bana aşırı akışkan geldi. 

 

 

Ordan akışkanlığı belli olmaz bidonun ağız yapısıyla alakalı.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kimin ne işe yaradığını bilmeliyim. İkincisi cuttoff yapmayan sistemin muhakkak vardır bildiği. Az yakıt gönderimi ile motorun dönüşü isteniyor yakıt desteği ile. Yakıtı kesme neler yapar bakmalı. Şartlar uygun olduğu yerlerde kontağı kapatıp bakmak lazım. Akış anında ne semptomlar yapıyor motor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Kimin ne işe yaradığını bilmeliyim. İkincisi cuttoff yapmayan sistemin muhakkak vardır bildiği. Az yakıt gönderimi ile motorun dönüşü isteniyor yakıt desteği ile. Yakıtı kesme neler yapar bakmalı. Şartlar uygun olduğu yerlerde kontağı kapatıp bakmak lazım. Akış anında ne semptomlar yapıyor motor.

 

Abi bu arada yanılmışım bende sabit emme manifoldu var, Twinport yokmuş :( 

 

 

Buharlaşıcı Emisyon Kontrol Sistemi Açıklaması

EVAP Sisteminin Çalışması

Kullanılan buharlaşıcı emisyon (EVAP) kontrol sistemi, karbon filtresi depolama yöntemidir. Bu yöntem yakıt deposundan gelen yakıt buharını araç çalışmazken tutmak için etkin bir karbon, kömür depolama aygıtı veya filtresine aktarır. Motor çalışırken yakıt buharı emme havası akışı tarafından karbon elemandan atılır ve normal yanma prosesinde tüketilir.

Yakıt deposundan gelen benzin buharları, filtreye akar. Bu buharlar karbona emilir. Motor belirli bir süre çalıştığında filtre, motor kumanda modülü (ECM) tarafından boşaltılır. Hava filtreye çekilir ve buharla karışır. Bu karışım daha sonra emme manifolduna çekilir.

ECM, evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfine enerji vermek üzere bir topraklama besler. Bu valf, atım genişliği modülasyonludur (PWM) ve saniyede birkaç kez AÇIK ve KAPALI konuma getirilir. Evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfı PWM iş çevrimi, motor yükü, yakıt ayarı ve emme havası sıcaklığı tarafından belirlenen koşullara göre değişir.

Bozuk rölanti, bayılma veya kötü sürüş özellikleri, aşağıdaki durumlardan kaynaklanabilir:

    •  Çalışmayan bir evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi manyetik valfi
    •  Hasarlı bir kap
    •  Ayrık, çatlak veya doğru borulara bağlanmayan hortumlar

Buharlaşıcı Emisyon Kabı

Buharlaşıcı emisyon (EVAP) kabı, aktif karbon granülleri içeren bir emisyon kontrol aygıtıdır. EVAP emisyon kabı, yakıt deposundan gelen yakıt buharlarını depolamak için kullanılır. Bazı koşullar karşılandığında motor kumanda modülü (ECM), evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfını devreye sokarak yakıt buharının motor silindirlerine çekilmesine ve yanmasına olanak tanır.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

@Servet Aydın Abi arabanın Kanister üzerinden EVAp valfini kullanarak seyehat etmek mümkünmü. İstiyorumki enjektörler Cut-off olsun. Evap açılıp canisterden koklaya kolaya yürüsün. Uzun yolda 60 70 km hızla giderken yeterli olmaz mı.  

 

ACtC-3fw-trZvMOylvNyKGD3V7NxTsUe7hGMCF_H

Benzin parası şirketten değil miydi ali

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benzin parası şirketten değil miydi ali

 

Tansu huylu huyundan vazgeçermi? Benim en büyük hobim yakıt verimliliği kasmak. Yeni oyuncağım Cruze. Şu an dersime çalışıyorum :) 

Motorun ne zaman açık döngüden kapalı döngüye geçtiğini araştırıyoum :) 

 

Çalışma Modu

Yürütülüyor modunun açık döngü ve kapalı döngü olmak üzere 2 durumu vardır. Motor ilk çalıştırıldığında ve motor devri önceden belirlenmiş bir devir sayısının üzerindeyken sistem Açık Çevrimde çalışmaya başlar. ECM ısıtmalı lambda sensöründen (HO2S) gelen sinyali ihmal eder. Motor ECM hava/yakıt oranını, motor soğutma suyu sıcaklığı (ECT)'den, manifold mutlak basıncından (MAP) ve gaz pedalı konumu (APP) sensöründen gelen veriler bazında hesaplar. Sistem aşağıdaki durumlar gerçekleşene kadar Açık Çevrimde kalır:

    •  Isıtmalı Lambda sensörü (HO2S), ısıtmalı lambda sensörünün (HO2S) düzgün biçimde çalışacak kadar sıcak olduğunu gösteren değişik voltaj çıktılarına sahiptir.
    •  ECT sensörü belirtilmiş sıcaklığın üzerindedir.
    •  Motor çalıştırıldıktan sonra belirli bir süre geçti.

Yukarıdaki koşullarla ilgili özel değerler her farklı motor için mevcuttur ve elektrikli olarak silinebilir programlanabilir salt okunur bellekte (EEPROM) saklanır. Sistem bu değerlere eriştikten sonra Kapalı Çevrimde çalışmayı başlatır. Kapalı döngüde; ECM enjektör memesi KAPALI iken, hava/yakıt oranını, değişik sensörlerden ama özellikle ısıtmalı lambda sensöründen (HO2S) gelen sinyal bazında hesaplar. Bu durum hava/yakıt oranının 14.7:1'e çok yakın kalmasını sağlar.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Tansu Kalafatoğlu Şu 2010 lu arabalarda yaygın olan motor freni olayı Cruze motorundada var. Bir süredir farkındaydım ama okuyup bilmekte önemli. @Servet Aydın ABi Cruze ilk kullanmaya başladığımda gözüme batan artık alıştığım olay. Araba yavaşlama modu adı altında gerçekleştirilen bir eylemmiş :) 

 

Hızlanma Modu

ECM gaz pedalı konumu (APP) sensörü ve manifold mutlak basıncı (MAP) sensöründeki sinyal değişikliklerini aracın ne zaman hızlandığını saptamak için izler. ECM daha sonra artırılmış performans için daha fazla yakıt sağlamak maksadıyla enjektör darbe genliğini artırır.

Yavaşlama Modu

ECM Gaz Pedalı Pozisyon (APP) Sensörü ve manifold mutlak basıncı (MAP) sensöründeki değişiklikleri aracın ne zaman yavaşladığını saptamak için izler. ECM daha sonra egzoz emisyonlarını azaltmak ve daha iyi (motor frenleme) yavaşlama sağlamak için enjektör darbe genliğini azaltır ve hatta kısa süreler için enjektörleri kapatabilir.

 

Yani işin özü, motor zor hava çeksin diye gaz kelebeği kapatılıp kompresyonu zorluyor araba . İ10da yoktu böyle bişey. Ayağını gazdan çeksende akar giderdi. Cruze yavaşlama moduna girmesini önlemek için %4 % 5 gaza basmam lazım :) 

 

Yakıt kesmenin kendine ait bir modu var :) 

 

Yakıt Kesme Modu

ECM aşağıdaki durumlarla karşılaştığında güç aktarma organlarını hasarlara karşı korumak ve sürülebilirliği iyileştirmek için yakıt enjektörlerinden gelen yakıtı KESER:

    •  Kontak KAPALI konumdadır. Motorun çalışmasını engeller.
    •  Kontak AÇIK durumdadır ancak ateşleme referans sinyali yoktur. Motorun boğulmasını ve erken ateşlemeyi engeller.
    •  Motor devri çok yüksektir, kırmızı çizgiyi geçmiştir.
    •  Araç hızı çok yüksektir, ölçülen lastik hızının üzerindedir.
    •  Uzun süreli, yüksek bir hızda gaz kelebeği kapalı halde yokuş inişi emisyonları azaltır ve motor frenlemesini artırır.
    •  Uzun süreli bir yavaşlama esnasında katalizatörlerin hasar görmesini engellemek için.

Burada LTFT ve STFT azcık değinmişler. 

Yakıt Trimi

ECM en iyi olası sürüş, yakıt tasarrufu ve emisyon kontrolünü sağlamak için hava/yakıt ölçme sistemini kontrol eder. ECM ısıtmalı lambda sensörü (HO2S) sinyal voltajını Kapalı Çevrimdeyken takip eder ve bu sinyali esas alarak enjektörlerin sinyal genliğini ayarlamak suretiyle yakıt beslemesini düzenler. İdeal yakıt trimi değerleri hem kısa hem de uzun vadeli yakıt trim ayarı için %0 civarındadır. Pozitif bir yakıt trim değeri ECM sinyal genliğini artırmak suretiyle fakir bir durumu telafi etmek amacıyla yakıt ilave ettiğine işaret eder. Negatif bir yakıt trim değeri ECM sinyal genliğini azaltmak suretiyle zengin bir durumu telafi etmek amacıyla yakıt miktarını azalttığına işaret eder. Yakıt beslemesinde yapılan bir değişiklik uzun ve kısa vadeli yakıt trim değerlerini değiştirir. Kısa Süreli Yakıt Ayarı değerleri ısıtmalı lambda sensörü (HO2S) sinyal voltajına yanıt olarak hızla değişir. Bu değişiklikler motorun yakıt miktarını hassas bir şekilde ayarlar. Uzun vadeli yakıt trim ayarı kısa vadeli yakıt trim ayarını tekrar ortaya çekmek ve düzeltmek için yakıt miktarında genel ayarlamalar yapar. Kısa ve uzun vadeli yakıt trim değerlerini takip etmek için bir tarama aleti kullanılabilir. Uzun vadeli yakıt trim diyagnozu uzun vadeli hız yükü öğrenme hücrelerinin bir kaçının ortalamasını esas alır. ECM hücreleri motor devrini ve motor yükünü esas alarak seçer. ECM fazla zayıf ya da zengin durum saptarsa, ECM bir yakıt ayarı diyagnostik hata kodu (DTC) başlatacaktır.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz ben tam anlamadım. İ10’da yakıtı tamamen kesmiyor muydu? Yol bilgisayarında 0 yazmıyor muydu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz ben tam anlamadım. İ10’da yakıtı tamamen kesmiyor muydu? Yol bilgisayarında 0 yazmıyor muydu?

 

 

İki video atayım.. 

Ayağımı gazdan çekince Cruze gaz kelebeğini kapatıp vacum yaratıyor. Kompresyonu artırıyor. %15 felan açık gaz kelebeği. 

 

 

Hyundai i10da ise hız artıkça gaz kelebeği  yavaş yavaş açılıyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Gaz kelebeğini kapatıp vakum oluşturunca ne oluyor? Bir de gaz kelebeği kapanıp açılsın, yakıt gelmedikten sonra silindirde ateşleme olmaktıktan sonra bi anlamı yok ki? şu egzoza takılan geniş bantlı sensörlerden alsan egzozdan ne çıktığını tam bakarsın aslında. Orada belli olur yakıt yanmış mı yanmamış mı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gaz kelebeğini kapatıp vakum oluşturunca ne oluyor? Bir de gaz kelebeği kapanıp açılsın, yakıt gelmedikten sonra silindirde ateşleme olmaktıktan sonra bi anlamı yok ki? şu egzoza takılan geniş bantlı sensörlerden alsan egzozdan ne çıktığını tam bakarsın aslında. Orada belli olur yakıt yanmış mı yanmamış mı


Tansu anlamadın dostum. benim bahsettiğim vukuat, ayağını gazdan çektiğinde oluşan motor fren etkisidir. Her iki arabada ayak gazdan çekildiğinde yakıtı kesiyor. Bunun oksijen sensöründen takibini yaptım. Fabrikasyon lpgli i10 bile ayağı gazdan çekildiğinde lpg enjektörlerini kapatıyor. Olay zaten bu değil.  

 

En başından beri izah etmek istediğim 2010 yılı yapımı ( 2005 2010 o tarihlerde üretilen arabalar) otomobiller, ayağını gazdan çektiğinde motor frenlemeye destek olması için daha fazla direnç oluşmak adına gaz kelebeğini kapatıp vakum etkisi yaratarak kompresyonu artırıyor. Ama euro 6 arabalarda tam tersi fren yapmasın araba aksın istemişler. Gaz kelebeği belli bir oranda açılıp motorun hava emmesini sağlayıp daha rahat dönmesini sağlıyorlar. Araba ayağını gazdan çektiğinde rampa aşaği süzülüyor. Düz yolda bile süzülüyor. 

 

yahu hani şu saçma sapan bir alet çıkardılar VGT denilen. O alet işte bunu yapıyor. Eski nesil arabalarda kompresyonu ortadan kaldırıp ayağını gazdan çekince süzülsün isteyenler VGT takıyorlar. 

 

Senin şu an kullandığın arabada hangi sistem var bilmiyorum. Ama hyundai i10 kullanıp düz yolda ayağını gazdan çekince ( tabi 5 nci vitesde) olayı anlayacaksın.

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hmm anladım. Sen diyosun ki yeni arabalarda rampa aşağı giderken gaz kelebeği hızlandıkça açılıyor. Eskilerde kapanıyor ya da çok az açık kalıyor. Bunu da gaz kelebeği konum sensöründen bakıyorsun. Doğru mu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hmm anladım. Sen diyosun ki yeni arabalarda rampa aşağı giderken gaz kelebeği hızlandıkça açılıyor. Eskilerde kapanıyor ya da çok az açık kalıyor. Bunu da gaz kelebeği konum sensöründen bakıyorsun. Doğru mu?

 

Bir kesim arabalarda ayak gazdan çekince fren yapsın demişler. Bir kesimde yok süzülsün gitsin demiş. 

Her aracta farklı i10 da hıza duyarlı kelebek var. Başka arabada evap tarzı valf ler var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Otomatikte biraz farklı. Rampa aşağı gazı bırakırsam motor freni yapma eğiliminde değil. Boşa bile alıyor olabilir çünkü devirle hız tutmuyor. Yani gaza bassam 3000 devirle seyredeceğim hızda, rampa aşağı aynı hızda 1200 devirde görebiliyorum devir saatini. Ya manuele çekip kendim vites düşüreceğim ya da D’de iken ayağımı frene dokundurup vitesi kendisinin küçültmesini isteyeceğim. O da farklı bi komut. Rampa inerken frene dokunursam araç vites düşürmesi ve motor freni yapması gerektiğini anlıyor. Ama otomatikte senin gibi gaz kelebeği açıklığını ne olur bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Otomatikte biraz farklı. Rampa aşağı gazı bırakırsam motor freni yapma eğiliminde değil. Boşa bile alıyor olabilir çünkü devirle hız tutmuyor. Yani gaza bassam 3000 devirle seyredeceğim hızda, rampa aşağı aynı hızda 1200 devirde görebiliyorum devir saatini. Ya manuele çekip kendim vites düşüreceğim ya da D’de iken ayağımı frene dokundurup vitesi kendisinin küçültmesini isteyeceğim. O da farklı bi komut. Rampa inerken frene dokunursam araç vites düşürmesi ve motor freni yapması gerektiğini anlıyor. Ama otomatikte senin gibi gaz kelebeği açıklığını ne olur bilemiyorum

 

Dualogic şanzımanda ayak gazdan çekilirse o anki vitesde motor freni

Ayak pedal üstünde durursa son vites takıp süzülme yapıyor. 

İ10da ayak gaz pedalına temas ediyorsa alternatör şarj iptal edip süzülme mesafesi uzuyor. 

Cruze ise ayak gaz pedalına basınca 3 litre yakarak süzülüyor. 

Ben bu yuzden boşa alıyorum genelde. 

80 le süzülürken 0.9 litre

60 ile süzülürken 2 litre gösteriyor. 

Maltepe dolgu parka gideceğim. Buluşmak isteyen olursa buluşalım. Ailece bisiklet turu yapcaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Geçen hafta sonu arabanın tekerleri 32 psi basılmıştı. Maltepe İspark aracı park ederken ön karlık sürtmüştü. Arabadan  çıktığıma dahi temas hali vardı

 

ACtC-3d5712Q7EIRDcphmhKZ-WzQRk1HQPGVSRn-

 

Bu hafta tekere 39 psi hava bastım. Yükseklik farkı muazzam. Hadi içi boşken çektim. Ama İspark demiri ile karlık arasındaki mesafe gözle görülür seviyede yüksek. 

 

ACtC-3eeAW4SZOxxgauImVatp45tpaXL5mXbhFivACtC-3eSxNULo64R_ONudwiIe_TahYsUmfkyQgHXACtC-3ckHlxBaATVp6KG1jUH-CQbCx6QATSsTS1K

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Astrada araba vitesteyıen gazı bırakımca sıfır diyor anlık tüketim

 

cruze sıfır demiyormu ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Astrada araba vitesteyıen gazı bırakımca sıfır diyor anlık tüketim

 

cruze sıfır demiyormu ?

 

Tabiki cutoff oluyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Ali Gök

 

1600 motorun freni çok yüksek. Kozyatağı Carefourdan Küçükyalıya kadar olan %1 lik eğimde süzülemiyorum. Ayağımı gazdan çekince hemen yavaşlıyor. Vitesi boşa alsam Küçükyalından önce eski tünelin izasına kadar süzülürüm. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

@Ali Gök

 

1600 motorun freni çok yüksek. Kozyatağı Carefourdan Küçükyalıya kadar olan %1 lik eğimde süzülemiyorum. Ayağımı gazdan çekince hemen yavaşlıyor. Vitesi boşa alsam Küçükyalından önce eski tünelin izasına kadar süzülürüm. 

 

Avrasya tünelinde iniş inerken 4. Viteste. Sabit hız ınıyor opel hiç frene sokunmadan 70 civarı 

5. Vitesde radar sınırına takılıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

 

Avrasya tünelinde iniş inerken 4. Viteste. Sabit hız ınıyor opel hiç frene sokunmadan 70 civarı 

5. Vitesde radar sınırına takılıyor

 

Fındık kadar motorun var. Tabi motor devrinde az. Bendeki kompresyonu görsen duramazsın :). Hemen boşa atayım dersin içinden. 

bahsettim bölüm. gaza bas çek yapıyorum hep.

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Ali Gök Başka bir ecotec motorda, 100 kmde ayak gazdan çekildiğinde 60 newtonluk Negatif tork uyguluyor motor. Yani kompresyonun gücü 60 newton. Önden arabayı yavaşlatan 60 newtonluk direnç var :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...