İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

@Ali Darbaz    Sonradan takılan lpg nin yanması alev almasından bahsetmiştin abi, benim sana "seninki fabrikada mı takılıyor" diye sormamın başka bi sebebi de buydu. Senin arabana da sonradan lpg takılmadı mı ? Yukarda yazdığım sıfır arabaları bayiilere götürüp taktırmıyorlarmı ? Sıfır hondalara lpg takılırken gördüm. Senin arabana da öyle takmadılarmı diyorum yani. Eğer ki öyle ise senin arabana da sonradan lpg takılmış oluyor. Yani senin arabana lpg montajı yapan adam 2 saat sonra 99 clioya da lpg takıyor. E bu ikisini aynı adam yapmışsa sendeki nasıl güvenli de bendeki güvensiz ? 

Sattığın arabanın fabrika çıkışlı lpgli olması sana neden güven veriyor bende bunu soruyorum işte, tehlike açısından soruyorum motor sağlamlığını kastetmedim. Sıfır arabalara normal bayiilerde lpg takılıyorsa, aynı dükkanda fabrika çıkışı olmayan arabaya da lpg takılıyor. E onu takan adam seninkini sağlam takıyor da, fabrika çıkışı lpg ibaresi bulunmayan arabadaki hatalı mı takıyor. İşçiliği yapan usta aynı. :)

 

Ebrar, Hyundai sakarya fabrikasını gezmiş adamla konuşuyorsun farkındamısın. Hyundai i10 1.0 lpg motorunun komple  montajına tanık oldum. Katalizörü subabı hatta emme manifoldu bile farklı. Sen değilmiydim yazdığım herşeyi okuyan. Parça kodları hatta motorun kodu bile farklı. Hangi firma lpg li motoruna kod vermiş. Üstüne SAE dökümanı yayınlamış. 

İ10 benzinlinin kodu G3LA , 

LPG motorun kodu B3LA 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Koray Demir yazdı:

100 km de ortalama 20 liradan hesap edersek baya bi para ediyor. Aynen. Lpg motoru yıpratıyor bindiğine sayacaksın ve yine diyorum ki bindikten belli süre sonra satıp yenisini alacaksın olay basit 😊 Benzin ucuz olsa kimse alternatif yakıt sistemi arayışına tabiri caizse macerasına girmez zaten.

 

Abi ben sana katılmıyorum, lpg li arabayı ömürlük binersiniz, bakımını eksiksiz ve zamanında yaptırırsanız, lpg ayarını referansı iyi olan düzgün bir işletmede yaptırırsanız, arabanın hararetine de dikkat ederseniz hiçbirşey olmaz. Sanayide olmasam size inanacağım ama malesef öyle değil :) şu videoyu izleyin, benzinde giden günler utansın :) Benzinin ucuz olma ihtimali çok çok düşük, geriye yapılacak tek şey kalıyor :)

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Koray konuya sonradan dahil oluyorsun. Ayda 1000 bilemedin yılda 15000 km yapan insanlardan bahsedlyoruz. Zaten demişim dizel aldiririm diye.

Eyvallah. O kısmı görmedim değil. Benzinle kullanım dışında bi şeyler eksik değil mi sizce 6 ay veya daha fazla süre kapalı kalan sistem daha çok tehlike arz eder ekipmanlar korozyon yapabilir veya kuru kalan hortumlar çatlar ya da  çürür. Ya tamamen sökeceksin ya da hiç takmayacaksın ben de aynı fikirdeyim. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Ebrar, Hyundai sakarya fabrikasını gezmiş adamla konuşuyorsun farkındamısın. Hyundai i10 1.0 lpg motorunun komple  montajına tanık oldum. Katalizörü subabı hatta emme manifoldu bile farklı. Sen değilmiydim yazdığım herşeyi okuyan. Parça kodları hatta motorun kodu bile farklı. Hangi firma lpg li motoruna kod vermiş. Üstüne SAE dökümanı yayınlamış. 

İ10 benzinlinin kodu G3LA , 

LPG motorun kodu B3LA 

 

 

 

Abi sen beni anlamıyorsun ki, ben sana lpg sisteminin tehlikesinden bahsediyorum, yanıyor, patlıyor, güvenli değil diyorsun. Senin arabana lpg yi kim takıyor ? Bayii takmıyormu ? E onu takan adam sokaktaki diğer benzinli arabalara da takıyor işte. Onların patlama tehlikesi varsa seninkinin de var. Aynı yerlerde montaj yapılan arabanın birine güveniyorsun da ötekine neden güvenmiyorsun diye soruyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Su on yargilari bi assak.

Cok yazdim cok sildim. Kendi fikirlerimizi kabul ettirmeye calisip farkli fikirlere kapali olmak.

Neden Avrupa da yaygin iken ulkemizde tu kaka bu lpg. Avrupada kizartma yagindan yakit uretirler biz hala lpg li lpg siz mi.

Aracim benzinli kadar guvenli (bu guven mevzudu da neyse arabaya mi guven, patlamamasina mi guven). Sanki fabrikasyon lpg de tank yok, sanki fabrikasyon lpg haşa tanri montaji. Fabrikasyon lpg nin belki benim aracimdan farki motoru belki hala belki diyorum ona gore uretilmistir (ama bununla alakali da net veri yok iste su kadar magnezyuma su kadar aluminyum lpg li motora, ust kapak contasi silisyum orani bu kadar toryum orani su kadar, devirdaim pompasinda pervane capi lpg li de su kadar normalinde bu kadar vs).

Muhasebem muhasebeci kadar iyi degildir ama lpg den yaptigim tasarrufla arabaya 2 3 sandik motor koyulur, hatta sifir araba alinir. Montaji adam gibi yaptirmayip arabasina da adam gibi bakmayip sonra eee lpg arizasi lpg den oldu yok yaa oldu canim.

Afedersiniz ama birakalim bu bos muhabbetleri. Teori bilmek ayri, pratige dokmek ayri, teoriyle pratikte karsilastigin sonuc ayri. Kim neyle isterse oyle binsin, arabasini iyi tanisin nerden neyle karsilasabilecegini az cok tahmin etsin.

Eski arabamda 85 bin km, yeni aracimda da 70 bin km dir lpg li biniyorum. Hadi lpg kaynakli diyelim eski aracimda 1 bobin degisti birde hararet musiri degisti. 1 bobin 50 lira hararet musiri yetkilide degisti antifriz vs 70 lira odemistim. Aldigim lpg den oldugunu dusundugumden 2 kere de lpg enjektoru degisti. Garantiden degisti. Yeni aracimda 1 kere bobin degisti onunda bobin ucu plastik catlama yapmis ateslemeye parazit yapiyordu, bobin aslinda yine saglam. 200 liraya yeniledim. Birde regulator diyaframi catlamis mars esnasinda boguluyordu. Onu da 120 liraya yeniledim. Ustelik simdiki aracip lpg sebebi ile supap problemi yasandigi soylenen araclardin. 200 bin km kapak acilmamis olanini biliyorum 50 binde motor yapilanini da. Fark ne?

Farkli fikirleri de artik kabul edelim ki, kendi fikirlerimize de saygi gosterilsin.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Su on yargilari bi assak.
 

 

Güvenden kastımız, deponun patlaması değil. Yolda kalma korkusudur . 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 

Güvenden kastımız, deponun patlaması değil. Yolda kalma korkusudur . 

Korkunun ecele faydasi yok. Kalirsan kalirsin. Bu duyguyla bu paranoyaklikla omrumce yasayamam ben. Hepimiz olecegiz olmeyecegimizin garantisi olmadigi gibi yola cikinca kalmayacagimizin da garantisi yok. Ben araba sifir aldigimda 6 aylikken kaldim. Servo direksiyon ariza isigi ile AFL ariza isigi yakti ki arabamda servo ve AFL yok. Yetkili servise cekildi sorun cikmadi. Sorun nerde diye kafayi mi siyirdim hayir, arabama guvenim sarsildi mi hayir. Kaygi bozuklugu mu yasamam gerek bunun icin hayir. Boyle seyler icin beynimin karincalanmasina izin vermem. Herseye hazirlikli olmaliyim, arabanin saglamligindan daha onemli olan psikolojik saglamliktir. Ben saglamsam gerisi teferruattir.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ocak ayında gergi bilyasındaki sorunu farkettim.  Bunuda forumda paylaştım. 

 

Bu sorunu burda paylaştıktan sonra babamı "Usta" dediğimiz insanlara yönlendirdim. Usta denen abi "bu idare eder" deyip babamızı başından savmış.  Önceden planlanmış Sivas yolculuğu öncesi tekrar götürdü , yine bunda sıkıntı yok demiş. Babamı sanayiden göndermiş. 

 

Yolculuğa çıktıktan sonra gece 01:00 de arabanın gergisi dağıldı. O anda direksiyonda ben vardım :( Allahın sevdiği kuluymuşumki o saate otobanda yardım alabildik. Çok güzelde sirkelendik. 

ACtC-3d-wAcrdP4rzFOccU-xCD8xtbtP79j3vclu

 

Benim Güven duymaktan kastım budur. Arabanın bizi yolda bırakmaması. Bu tip durumları kaldıracak yapım yok. Kriz yönetimim zayıf, bu nedenle hazırlığa aşırı önem veririm. 

Benim güven duygum LPG li arabaları kapsamıyor. 

Dayımın 3 defa tamir edilmiş olmasına rağmen LPG kaynaklı hararetten sürekli bozulan Feliciası 

Dayımın Tüvden LPG sıkıntıları nedeniyle muayenesi onaylanmadağı için kalan Mazdası 

Eniştemin Bogaz köprüsünde Lpg nedeniyle arıza verip yolu kapatan Accent Erası

Amca oğlunun Lpg tesisatı nedeniyle yanan, akabinde kurtarmak için 3500 tl harcadığım Pejo 306 sı

Bende Lpg dönemi i10 ile kapandı. 

 

 

Metin Akbal yazdı:

Korkunun ecele faydasi yok. Kalirsan kalirsin. Bu duyguyla bu paranoyaklikla omrumce yasayamam ben. Hepimiz olecegiz olmeyecegimizin garantisi olmadigi gibi yola cikinca kalmayacagimizin da garantisi yok. Ben araba sifir aldigimda 6 aylikken kaldim. Servo direksiyon ariza isigi ile AFL ariza isigi yakti ki arabamda servo ve AFL yok. Yetkili servise cekildi sorun cikmadi. Sorun nerde diye kafayi mi siyirdim hayir, arabama guvenim sarsildi mi hayir. Kaygi bozuklugu mu yasamam gerek bunun icin hayir. Boyle seyler icin beynimin karincalanmasina izin vermem. Herseye hazirlikli olmaliyim, arabanin saglamligindan daha onemli olan psikolojik saglamliktir. Ben saglamsam gerisi teferruattir.

 

 

Hocam sizin çoçuk yok mu, Ailecek gidilen bir yolculukta ailecek perişan olmak istemem.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Türk insanın maliyet muhasebesi sıfır. Düzgün muhasebesini tutsalardı lpgnin yarardan çok zararı olduğunu, maliyet ve verim açısından balansta olduğunu görürdü. Ülkemizde en baba turbo araba bile %38 verimli iken %35 verimli atmosferik arabaya neden lpg takarlar anlam veremiyorum. 
Bu işin maddi olduğu kadar  manevi boyutuda var. Lpgli arabada güven duygusu sarsılıyor 


Benim arabanın verimi kaç?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

Benim arabanın verimi kaç?

 

 

Benim bahsettiğim en baba turbo motor araba zaten senin arabaydı. %38 

Ea211 Evo olsaydı araban %39 derdim. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Benim bahsettiğim en baba turbo motor araba zaten senin arabaydı. %38 
Ea211 Evo olsaydı araban %39 derdim. 

Supercharger da var yok mu onun etkisi 3-5 puan gilan
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:


Supercharger da var yok mu onun etkisi 3-5 puan gilan

 

yahu o ekonomi için konmamış, gaza basınca sen yapış diye konulmuş. Aksine bu model beygiri ucuza üretiyor fakat beygir fazlalığında atlara saman yetmiyor. Tamam beygir başına 240 gram benzin yakıyorsun ama gaza basınca hurra 75 80 beygir zıpladığı için tüketim yükseliyor. Biz basınca 20 beygir zıplıyor. Sen 70 80 . Kıyasla işte . 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

İ10 bambaşka bir otomobil. Sonradan lpg ile kıyas kabul edilmez. Kaputu açıp baksan duramazsın. 

 


i10’u lpg’de kullanmama kararın vardı bi ara :) 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
yahu o ekonomi için konmamış, gaza basınca sen yapış diye konulmuş. Aksine bu model beygiri ucuza üretiyor fakat beygir fazlalığında atlara saman yetmiyor. Tamam beygir başına 240 gram benzin yakıyorsun ama gaza basınca hurra 75 80 beygir zıpladığı için tüketim yükseliyor. Biz basınca 20 beygir zıplıyor. Sen 70 80 . Kıyasla işte . 

Yaksın ya. Günde 12 kilometre ayda 300-400 km yol yapıyorum.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

i10’u lpg’de kullanmama kararın vardı bi ara :) 

 

Lpg nin LTFT ayarı beni korkutuyordu. Sonra 2016 model i10 fabrikasyon lpg bulup test ettim. OBD kaydı alıp kendi arabamla yanyana izledim. İki arabada ltft değerleri aynı çıkınca benzinden LPGye geçtim. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
 

Abi sen beni anlamıyorsun ki, ben sana lpg sisteminin tehlikesinden bahsediyorum, yanıyor, patlıyor, güvenli değil diyorsun. Senin arabana lpg yi kim takıyor ? Bayii takmıyormu ? E onu takan adam sokaktaki diğer benzinli arabalara da takıyor işte. Onların patlama tehlikesi varsa seninkinin de var. Aynı yerlerde montaj yapılan arabanın birine güveniyorsun da ötekine neden güvenmiyorsun diye soruyorum.

Ebrar bayi takmiyor. Fabrikadan Banttan o sekilde cikiyor araç.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:


Yaksın ya. Günde 12 kilometre ayda 300-400 km yol yapıyorum.

 

Yazık o arabaya. Sen erken turbo kesersin gibime geliyor. Yağlar ısınmadan stop ediyorsun. Ben senin yerinde olsam ufak bir alto alırım atmosferik. 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ocak ayında gergi bilyasındaki sorunu farkettim.  Bunuda forumda paylaştım. 
 
Bu sorunu burda paylaştıktan sonra babamı "Usta" dediğimiz insanlara yönlendirdim. Usta denen abi "bu idare eder" deyip babamızı başından savmış.  Önceden planlanmış Sivas yolculuğu öncesi tekrar götürdü , yine bunda sıkıntı yok demiş. Babamı sanayiden göndermiş. 
 
Yolculuğa çıktıktan sonra gece 01:00 de arabanın gergisi dağıldı. O anda direksiyonda ben vardım [emoji20] Allahın sevdiği kuluymuşumki o saate otobanda yardım alabildik. Çok güzelde sirkelendik. 
ACtC-3d-wAcrdP4rzFOccU-xCD8xtbtP79j3vcluDpb0iF6sdkKVGSbhOImJU1csJa9QmmtRL_jsYcoFEs6Wj2arIzEEh0TTOalOJY5CVlkYXk4ixfKdk3weaOC1rPCAuT07xeksoHVzC9M669-VQ-Z22bk_cQ=w1080-h608-no?authuser=0
 
Benim Güven duymaktan kastım budur. Arabanın bizi yolda bırakmaması. Bu tip durumları kaldıracak yapım yok. Kriz yönetimim zayıf, bu nedenle hazırlığa aşırı önem veririm. 
Benim güven duygum LPG li arabaları kapsamıyor. 
Dayımın 3 defa tamir edilmiş olmasına rağmen LPG kaynaklı hararetten sürekli bozulan Feliciası 
Dayımın Tüvden LPG sıkıntıları nedeniyle muayenesi onaylanmadağı için kalan Mazdası 
Eniştemin Bogaz köprüsünde Lpg nedeniyle arıza verip yolu kapatan Accent Erası
Amca oğlunun Lpg tesisatı nedeniyle yanan, akabinde kurtarmak için 3500 tl harcadığım Pejo 306 sı
Bende Lpg dönemi i10 ile kapandı. 
 
 
 
Hocam sizin çoçuk yok mu, Ailecek gidilen bir yolculukta ailecek perişan olmak istemem.
Cruze de lpg yok ama yolda kaldin? Araba neden yandi? LPG de neden su kaynatti? Biraz mantikli dusunelim.

Bende biri 4.5 digeri 6 yasinda 2 cocugum var. Yolda perisan olmamak icin her zaman hazirlikliyim. Tevekkulumu yaparim, gerisi Allah in takdiri. Tevekkulunu yapacaksin Bismillah deyip yola cikacaksin.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Merhaba değerli arkadaşlar.
Bakımı yapılmış arabam ile 83 km uzunluğunda Belgrad ormanına gittik. Belgrad ormanında Neşet Suyu yürüyüş parkurunda 6 kmlik koşumuzu yaptık. Üstüne evden getirdiklerimiz ile piknik yaptık. Köprü parası 10,5 lira
Belgrad ormanı giriş ücreti 13 tl
Benzinli Cruze yakıt bedeli 36 tl.
Belgrad ormanında 2 adet çay ve 1 litre portakal suyu 17 tl
Ailem ve kızım ile kaliteli bir haftasonunun manevi değeri paha biçilmez.
 

 

Metin Akbal yazdı:

Cruze de lpg yok ama yolda kaldin? Araba neden yandi? LPG de neden su kaynatti? Biraz mantikli dusunelim.
Bende biri 4.5 digeri 6 yasinda 2 cocugum var. Yolda perisan olmamak icin her zaman hazirlikliyim. Tevekkulumu yaparim, gerisi Allah in takdiri. Tevekkulunu yapacaksin Bismillah deyip yola cikacaksin.

 

Yok abi ben lpg takmam, bana danışanada takma derim. Yani yapacak bişey yok. Tasarruf isteyen ekonomik araba sürsün. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Yazık o arabaya. Sen erken turbo kesersin gibime geliyor. Yağlar ısınmadan stop ediyorsun. Ben senin yerinde olsam ufak bir alto alırım atmosferik. 
 

Benim yerimde olsan otobüsle gidersin arabayla gitmezdin. Yeteri kadar ısınıyor motor endişe etme. Atmosferiğe bineceksem 2.0 litre üstü olmalı.

Az yaksın istersem 1400-1500 bandında pedalı okşayarak sürerim. Çok matah bir durum değil bence.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sorun lpg’de değil. Bu forumda yüzlerce dizel araç problemi yazıldı. Sorun mazot mu diyelim, dizel motor mu diyelim o zaman? Sorun yanlış bakım hatta bakımsızlık. 10 kişinin 5’i onbin km’de hava  filtresini kompresörle üfletip geri takıyor. 10 kişiden 8’i hangi yağı kullandığını bilmiyor. Aracına uygun yağ konunu bilmiyor bile. Yağ filtresi hava filtresi en adisinden kullanıyor. Her türlü yan sanayi parça motorda deneniyor. Dizel makineler ilk çalıştığında 4 bin devirde vites attırılıyor. Lpg’li aracı sıkıştırarak kullanıyorlar. Lpg yol harita ayarından haberdar insan sayısı çok az. Böyle kullanıcının motorunun bozulması sorun çıkarmasını lpg’ye bağlamak doğru değil. 
 

senin aracında benzinli motor var @Ali Darbaz  bu motora 30-40 civarı daha farklı malzemelerden üretilmiş aynı parçalar takılıp piyasaya sunuluyor. Daha dayanıklı diyelim. başka farkı yok. 
 

Mazda’nın skyactiv yüksek sıkıştırma atkinson motoruna lpg takıp uzun uzun kullanan çok var. Birkaç motor hariç çoğu araca lpg uyumlu. En kötü 100 bin bir supap gayd conta takımı değiştiriyoruz. 
 

güvenlik konusunda da fark yok. Tank multivalf hepsinde aynı. 
 

Misal japonyada yanlış bilmiyorsam tüm taksiler lpg’li. Var mı sorun? Yok. 
 

bu arada yakıt verimi konuşuldu. Daha yeni saatte 100 km hızla psa dizel motorla uzun yol yapan manuel arabanın 4 litre tükettiğini gördük. Günün fiyatlarıyla 23,5krş eder. 
 

bendeki benzinli tam otomatik motor da 100km hız sabitleyiciyle 24-25krş yakıyor. Manuel olsa 22 krş civarı. Ekonomi hesabını iyi yapalım. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

@Tansu Kalafatoğlu Lpg devrini i10 ile kapattım. Otomobil sürmek benim en büyük hobim. Yakıt ekonomisi kasmak bayıla bayıla yaptığım icraat. 4 aydır yakıta para vermiyorum. Paramı biriktirip Sorunsuz Cruze projeme başladım. Zaten proje adımıda paylaşmıştım "Randımanlı Gülten" diye komikde bir ismi var. Aylık ev kredisi ödeyeceğim bir dönemde, hiç bir masraf çıksın istemiyorum. İleriye dönük yaptığım planlamada Cruze için 12000 km kotam olduğu tespit ettim. Ben bu kotaya razıyım, Hyundai i10 senelik 16500 kmden fazla yapamıyordum. Cruze ile 12000 km kredi ödemesi döneminde bana fazla fazla yeter. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hadi hep beraber LPGli Cruze gerçekten ekonomikmi hesaplıyalım 

Spritmonitör sitesine göre LPGli Cruze 9,48 litre gaz yakıyor 

Spritmonitör sitesine göre Benzinli Cruze ise 7,99 litre benzin yakıyor 

Spritmonitörde benim benzindeki ortalamam 6,93 litre benzin yakıyormuşum 

 

12000 km bedeli LPG için : 100 kmde 36,6 lira 

12000 km bedeli Benzin için : 100 kmde 50.1 lira

Benim yakıt tüketim ortalamam : 100 kmde 43,5 lira

 

Hiç bişey yapmadan sürdüğüm gibi kullanmaya devam etsem ( bu değer dahada düşer) 100 kmde 7 lira fazla yakacağım. Gerek varmıdır ? 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Birde şunu ekliyeyim. 

Bu İsveçli igor 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/464042.html

Hipermilci İgor 100 kmde 7,67 litre yakıyor. Buz gibi memlekette yaşıyor adam 

 

Buda izmirli cruze sahibi. 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/546365.html

11,61 litre lpg ve 0,17 litre benzin yakıyor. 40 derece sıcakta yaşıyor bu adam. 

 

İgor 100 kmde 48 lira yakıyor 

İzmirli ise 100 kmde 44,3 lira LPG + 1 liralık benzin yakıyor

 

Ben ne anladım bu işten . Diyceksiniz afr ayarı bozuk felan. Bunu ben bilemem. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...