İçeriğe Yönlendir

Astra Alınır mı?


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Hiç Astra binmedim. Hevesimi alayım diyorum."J" kasa olursa dizel otomatik, "K" kasa olursa benzinli(LPG olmayacak) otomatikte olur. Farkındayım, segment aynı değil, ebadları da aynı değil. Sadece sormak istediğim; "Siz olsanız, Scenic3 ü satıp Astra alır mıydınız?". Aracın içi çok küçük müdür? 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

J kasa güzeldir. K kasa olanları kullanmadım ama onunda J kasadan farklı olacağını düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Scenic'i satıp Astra almazdım. Çünkü ikisi farklı amaca hitap eden araçlar. Genişlik konusu ise test etmek gerek. Bence Scenic'deki ferahlık hissini ararsınız.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkam Elma

4 aydır j kasa dizel otomatik kullanıcısı olarak diyebilirim ki yükseklik ve tavan ferahlığı olarak tabiki scenicle mukayese kaldırmaz fakat sedan bagajı geniş ve iç hacim gayet yeterli düzeyde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

benim boyum 1,85 ön koltuk bana ayarlıyken arkama hanım sığamıyordu onun boyu 1,72.Acilen 4 ay binip tatilden sonra sattım mondeoya tekrar dönüş yaptım.scenic te rahatsanız bence astra j ye geçmeyin.K ya binmedim ama plazada incelediğimde çok fark olmadığı aşikardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

1.4T motor aşrı sorunlu daha önce GTC kullanıyordum... Beni biraz fazla uğraştırdı... Scenic le astrayı karşılaştırmak çok mantıklı değil...  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Sadece arka koltuğuna oturun ve bir 3-5 dk zaman geçirin. Kararınızı aşağı yukarı vermiş olursunuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
1.4T motor aşrı sorunlu daha önce GTC kullanıyordum... Beni biraz fazla uğraştırdı... Scenic le astrayı karşılaştırmak çok mantıklı değil...  
Asiri ne sorunu vardi :)
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Bir çok arkadaşımda opel var ama hepsi farklı sorunlardan muzdarip çevremde 1 tane memnun olan görmedim Astra'dan. Ya benim arkadaşlar sorunlu araç aldılar.Yada bu araçlar gerçekten sorunlu.Yerinizde olsam almazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
21 dakika önce, Onur Bulut yazdı:

Bir çok arkadaşımda opel var ama hepsi farklı sorunlardan muzdarip çevremde 1 tane memnun olan görmedim Astra'dan. Ya benim arkadaşlar sorunlu araç aldılar.Yada bu araçlar gerçekten sorunlu.Yerinizde olsam almazdım.

evet hic memnun olmayanda var cok sevende hic ama hic sorun yasamayanda ..

Biraz sans isi bu araclar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Bir saat önce, Onur Bulut yazdı:

Bir çok arkadaşımda opel var ama hepsi farklı sorunlardan muzdarip çevremde 1 tane memnun olan görmedim Astra'dan. Ya benim arkadaşlar sorunlu araç aldılar.Yada bu araçlar gerçekten sorunlu.Yerinizde olsam almazdım.

Sıfır alıp kullananlara sorun bence, 5 kullanıcı değiştirmiş bakımsız araçlarda normal sıkıntılar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Benim arkadaşımda da j kasa 1.4 t vardı. 60 binde turbo bozmuştu. Ben de bu vesileyle soğumuştum kendilerinden.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Servisin kullandığı yağlar sıkıntı çıkarıyormuş. 2CR Serhat öyle söylüyordu bir videoda. Marka yağ (motul, liqui moly, mobil vs) kullanıldığında bir problem oluşmuyormuş. Bahsettiği sıkıntı segmanlarla ilgiliydi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

4.5 yil 70500 km sifirdan beri bende olan 1.6 benzin lpg li Astra J sahibiyim. 3.5 yil 53500 km dir de lpg liyiz.

Gecen sene bu zamanlar 50500 km de iken bobin degisti 200 lira. Sol arka amortisorum patlak degisecek. 70k km de de fren balatalarim degisti 200 lira goze batan durumlar diyelim. Gerisi rutin bakim bujidir yagdir lastiktir falan filan.

Arka koltuk standart C sinifi ne dar ne genis. 2 adet 6 yas alti cocuk sahibiyim bagaj simdiye kadar bana problem olmadi. Hala iddia ediyorum sedandan daha fazla yuk aliyor arka pandzotu kaldirinca.

Kronik diyebilecegim kaliperlerden ses gelebiliyor. On amortisor kulelerinde sanirim fabrikasyon uretimden dolayi lokurtu sesi gelebiliyor. Turbo motorlarda ise turbo catlatma olayi var ben bunu turbo kullanmayi bilmemeye bagliyorum. Motor isinmadan araca yuklenme, turbo sogumadan stop etme gibi. LPG de supap sorunu var tamamen lpg montaji ile alakali sukur Allah a bende sikinti olmadi. Kendi ustam 50 binde motor da actigini, 180 binde hala sorunsuz kullananda oldugunu belirtince bende taktirmistim direk. 1.4T de ise supap sorunu ile karsilasmadim. Montajin onemli oldugunu tekrar hatirlatayim. Otomatiklerinin vites kolu ust plastigi erken yipraniyor. Sustali anahtarliginin dugmeleri ice gocuyor zamanla.

Artilari
- Fiyat performans araci en dolusu bile guzel fiyatlara alinabiliyor, 3 liraya 5 kofte veren en guzel aractir
- Yol tutus guzel buna bagli suspansiyon sert, Watts suspansiyon olursa tadindan yenmez
- Arac Doblodan bile uzun neredeyse arti mi eksimi bilemedim, dingil mesafesi de uzun yol tutusa etkisi veya katkisi vardir sanirim
- Ic ve dis tasarim gercekten cok dikkat cekici, benim fikrim Astra da her halef selefini asmistir, J kasa ise bu konuda nirvana, K kasa yine tasarim anlaminda iddiali olsa da J kasa kadar vaov dedirtmemistir, o heybeti gosterememistir
- Otomatigi tork konvertorlu kisa zamanda ariza ihtimali dusuk
- Halojen aydinlatma iyi (bixenon kullaninca yetersiz gelebiliyor :))
- 2012 de makyajlandi, ic kadrana beyaz fon eklendi, on arka tampon degisti sis farlari ve sinyaller degisti, on farlar karartildi
- Gunumuzde turbosuna sirali sistem uygulanan kac arac var bilmem ama 1.4T bu konuda nadir araclardan
- 1.4T 140 hp benzinli, 1.6 CDTI 136 hp dizel iddiali motorlar
- Aracin agir olmasi sebebiyle yola daha iyi oturmasi diyenler var
- Parca konusunda sorun yok bircok internet sitesinde uyguna parca bulunabiliyor
- Cruze ile ortak altyapi var Cruze parcalari Astra ya da olabiliyor
- Vitesler kemikli tabiri caizse joystik gibi tik tik geciyor kimisi bundan keyif almayabilir benim hosuma gidiyor
- Yuksek suratte guven veriyor ama hizi belli ediyor

Eksileri
- Agirlik yakitta dezavantaj, 1.3 dizeli haricinde tum motorlari muadillerinden 1 2 litre fazla yakabiliyor, K kasada bu fark kapandi gibi birsey
- Suspansiyon yol tutus iyi ama sert, bana VW den sonra sert geldi, Focusla farkli degil, benim yazlik ve kisliklarim 17 bununda etkisi vardir
- On direkler A sutunu oluyordu galiba kavsaklarda gorusu kisitliyor, on kelebek camlari da gorusu kisitliyor
- Burnu uzun oldugundan bir cogunun on tampon kismi surtuktur [emoji16]
- Dingil mesafe uzun olunca askida kalma ihtimaliniz var, evimin otoparkina giremiyorum mesela tas falan koymak gerekebiliyor
- Opel PSA gruba gecti bu arti mi eksi mi bilemiyorum
- VW den gectigim icin olabilir ses aliyor, ozellikle korna icerde otuyor
- Orta konsol bilgi ekrani multimedya takildiginda (oem multimedyalarda sanirim dokunmatik yok) ulasmak islem yapmak biraz zorluk yasatiyor
- Forumlarda cok fazla altyapi yok, yabanci forumlarda dahil, Turkiye de elle tutulur bir Opel forumu yok diyebilirim (opelim.net falan var ama J kasa da yeterli paylasim yok, opelsizasla.com kapandi)
- Lpg konusunda montaj onemli supap sorunu olabiliyor



Benim aklima gelenler bunlar. Baska bilgisi olan varsa ekleyebilir.

Scenice gore yakit, genislik haricinde alinir diyorum.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

@Metin Akbal hocam artısı kadar eksi yazmışsın. Öncelikle tebrik ederim, güzel analiz. 

 

Arka koltukları gerçekten de rahat değil. Tahta gibi. Ben bu konuyu opel ‘e hiç yakıştırmadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
[mention=76937]Metin Akbal[/mention] hocam artısı kadar eksi yazmışsın. Öncelikle tebrik ederim, güzel analiz. 
 
Arka koltukları gerçekten de rahat değil. Tahta gibi. Ben bu konuyu opel ‘e hiç yakıştırmadım. 
Tahta gibi degilde soyle diyeyim cukurda kaliyor oturma alani rahat degil ozellikle inis binislerde. Gomuluyorsun koltuga o rahatsiz ediyor.
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Bugüne kadar hangi arabayı sorsam o alınır mı ne yapıyorsun diyen birileri mutlaka çıktı 😀 Vw alayım dersin, DSG patlıyor alma derler, Ford Focus 3 alayım dersin iç hacmi dar derler, Renault alayım dersin naylona o para verilir mi derler, Mercedes alayım dersin yav iyi araba da çok pahalı bakımları da masraflı derler, Citroen Peugot Fransız malı çok arıza çıkarır, Honda Civic göçüyor yeni Civicler önden hafifçe tıklasanız yaya kaput koruma açılıyor masraf 27 bin tl, Alfa parçası pahalı zaten bozuluyor namussuz işi gücü bozulmak, Toyota eski Toyota değil aaabiii, Saab son sahibi olursun, ilk beş yıl sen BMW’ye binersin ikinci beş yıl BMW sana, Hyundai-Kia çok yakıyor derken araba kalmadı piyasada milletin aklına uyarsak alacak araba yok 😀

 

Her araba alınır, her marka güzeldir, Astra’lar da verdiğiniz paraya göre mükemmel arabalar. Her aracın öne çıkan bir özelliği vardır, bence kişi kendini mutlu edecek şeyi bilirse doğru markayı bulur ve mutlu olur. Mutsuz olan isteklerine uygun arabayı bulamayandır. 

  • Beğen 10
  • Teşekkür 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Metin hocanin yazdiklarina j kasa 1.3 diz dizel olanin birkac detayini ekleyeyim.

1.3 ecoflex diye gecen kasada ise yakit tuketimi yok. Tuketmiyor resmen.

Turbo 1.3 litrelik kucuk bir motora sahip ve 95bg olmasina ragmen akillara zarar bir hizlanma ve kullanisli bir motora sahip. Donanim olarak bizde olan arac cosmo paket diye geciyor. Aracta yok yok. 2011 modelinde afl far sistemine ek otomatik kisa uzun far sistemi dahi var..

Elektronik park freni, cift kademeli kolcak, arac telefon eslestirme, donuse duyarli sis farlari, ve daha birsuru sayamadigim detaya sahip.. Yukarda bahsedildigi gibi 3 liraya 5 koftelik arac konusunda gercekten astra modeli her kasasiyla memnun ediyor. 

Kronik diye adlandirilan hata ve sorunlar her aracta oldugu gibi opelde de var. Bazilari gercekten bıktırabiliyor.. Ama en baba markalarin dahi sorunlari olabiliyor. malum bende H kasa olani mevcut. Konu ise J ve K uzerine.. Opel uzerine ihtisasim vardir. Tarafsiz bakinca yarin arac alacak olsam yine cok buyuk ihtimalle opel alirdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...