İçeriğe Yönlendir

Sizce En Sorunsuz Otomatik Şanzıman Hangisi?


Yalçın Erciyes

Recommended Posts

Yalçın Erciyes

Merhabalar, Foruma yeni üye oldum. Bir kaç gündür izlenimlerim oldukça pozitif site hakkında. İstanbul da yaşıyorum. İkinci el bir araç almak istiyorum. Fakat bilinçli bir şekilde kendime uygun aracı seçmekte zorlanıyorum. Belli başlı kriterlerim ise; güvenlik , ekonomik ve yakıt dostu olması, arka koltuk şaft tünelinin minimumda olması, en son olarak servis bakım maliyetlerinin makul olması.

Şanzıman olarak pek bir bilgim yok, çevremdeki arkadaşlar CVT şanzımanı çok öneriyorlar ama pek bilgim yok. Bu konularda teknik bilgi ,deneyim ve görüşlerinizi öğrenmek isterim değerli arkadaşlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Benzinli  araba ise CVT iyidir. Biraz kullanımına alışmak lazım. yakıt tasarrufu harika.

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Hoşgeldiniz.

Bütçenizi söylerseniz daha net cevaplar alabilirsiniz.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 saat önce, Yalçın Erciyes yazdı:

Şanzıman olarak pek bir bilgim yok, çevremdeki arkadaşlar CVT şanzımanı çok öneriyorlar ama pek bilgim yok. 

 

Hoşgeldiniz.. 

 

Ford'un Cvt şanzımanlısını almayın. 

Cvt nedir derseniz, şurada kısa bir bilgi bılabilirsiniz.. 

 

 

2 saat önce, Yalçın Erciyes yazdı:

Belli başlı kriterlerim ise; güvenlik , ekonomik ve yakıt dostu olması, arka koltuk şaft tünelinin minimumda olması, en son olarak servis bakım maliyetlerinin makul olması.

 

 

Bunlar için de bütçe bilsek işimiz daha kolaylaşır.. Ancak çok şey istemişsiniz, bazılarından feragat etmeniz gerekebilir.

Az yaksın derseniz Reno dci öne çıkar.

Şaft tünelinde japonlar iyi. Serviste de reno iyiler arasında, ancak düşündüğünüz model yılına göre karşınıza çıkacak olan otomatik şanzıman robotik, çift kavrama veya tork konvertörlü olabilir.. 

Bir model seçip ona odaklanmak gerek.. 

Tork konvertörlü en sağlamı ama çok yakar.. 

Çift kavrama en keyiflisi ama bozuluyor. 

Robotik en az yakanı ama en keyifsizi.  

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Yarım otomatik cvt ve dsg(çift kavrama) kullanma şansım oldu en zevklisi dsg. Sorunsuzluk olarak cvt diye biliyorum.

 

Amcamdaki yarım otomatik civic arıza lambası yakıyor arada daha servise gösterme fırsatı bulamadı (100k) da araç 

Arkadaşım dsg de bir kez garantiden kavrama değiştirdi daha sonra satıp yeni model aldı oda sıkışık trafikte çok kullanırsam azda olsa ses ve titreşim yapıyor diyor (60k) da araba.

Diğer bir arkadasım cvt civic kullanıyor 180k da araç şanzıman sıkıntısız hala.

 

Genel olarak tavsiye edilen sırasıyla 

1. Tork konvertörlü (tam otomatik)

2. Cvt (Kasnak sistemi ile çalışıyor sarsıntı hissettirmiyor ani hızlanmalarda zevksiz)

3.Yarım otomatik (kullanımı zevksiz arıza verdiğinde bakımı diğerlerine göre ucuz)

4. Çift kavrama ( bana göre kullanımı en zevkli sarsıntısız çok hızlı vites değiştiriyor,  arıza riski en fazla ve tamir fiyatları  yüksek)

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kendi incelemelerim ışığında size en uzun ömürlü şanzıman tavsiyelerim.

 

1- klasik tork konverterli 4 ileri şanzıman

2- Clutc-damper barındıran  Tork konverterli 4 ileri otomatik şanzıman

3- 6 ileri Tork konverterli otomatik şanzıman 

4- 8 ileri Tork konverterli otomatik şanzıman 

5 - easytronik - dualogic şanzıman

Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Bostancıda meşhur bir otomatik şanzımancı vardır
Ben de zamanında otomatik Boramın şanzımanını 180binde elime alınca tanışmak nasip oldu.
5 katlı yeri var. Yetkili audi servisleri bile şanzıman söküp gönderiyor buraya.

Araba değiştirme sürecinde kendileriyle epey muhabbet etme şansım oldu.
Önerdikleri iki şanzıman türü var;
Toyota corollanın 2013 model ve sonrasında 1.6 benzinlilerinde olan CVT şanzıman (avensiste de aynı şanzıman var ama torka dayanamı az 100binlerde arıza çok yaşanıyormuş)

İkincisi yine japon menşeili, volvo 2.0 dizellerde , mondeo 140beygirlik 2.0 dizellerdeki, opel insignia 2.0 dizellerinde olan aisin ve geartronic şanzımanlar

Bunlar epey sorunsuz evladiyelik dediler. Diğerleri bir şekilde en iyi ihtimalle ilk 200bin kmde revizyon ihtiyacı oluyormuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

CVT hiç kullanmadım ama genel olarak tork konvertörlü şanzımanlar sorunsuzdur.

Zaten üreticilerden bazıları tork konvertörlü şanzımana dönüş yaptı/yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Erciyes
4 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Hoşgeldiniz.

Bütçenizi söylerseniz daha net cevaplar alabilirsiniz.

 

 

 

 

50-60 Bin TL diyebilirim size.

Yorum bağlantısı
Yalçın Erciyes

Bilgi ve geri dönüş için teşekkür ederim. Toyoto Auris, Honda Civic HB, Honda Jazz  HB otomatik vites olarak almak istediğim düşündüğüm modellerdir. Bu modeller için ne düşünürsünüz fikirlerinizi deneyimlerinizi öğrenmek isterim. ilave olarak  Hatcbeck model otomatik vites önerileriniz varmıdır ? Hayırlı ramazanlar dilerim tüm forumdaş arkadaşlarıma.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
1 saat önce, Burak Uzel yazdı:

Bostancıda meşhur bir otomatik şanzımancı vardır
Ben de zamanında otomatik Boramın şanzımanını 180binde elime alınca tanışmak nasip oldu.
5 katlı yeri var. Yetkili audi servisleri bile şanzıman söküp gönderiyor buraya.

Araba değiştirme sürecinde kendileriyle epey muhabbet etme şansım oldu.
Önerdikleri iki şanzıman türü var;
Toyota corollanın 2013 model ve sonrasında 1.6 benzinlilerinde olan CVT şanzıman (avensiste de aynı şanzıman var ama torka dayanamı az 100binlerde arıza çok yaşanıyormuş)

İkincisi yine japon menşeili, volvo 2.0 dizellerde , mondeo 140beygirlik 2.0 dizellerdeki, opel insignia 2.0 dizellerinde olan aisin ve geartronic şanzımanlar

Bunlar epey sorunsuz evladiyelik dediler. Diğerleri bir şekilde en iyi ihtimalle ilk 200bin kmde revizyon ihtiyacı oluyormuş.

şanzımancının adı nedir hocam kayıtlarımda dursun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Uzel
şanzımancının adı nedir hocam kayıtlarımda dursun [emoji4]

Gün oto, Avni usta
Bostancı sanayisinde
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alparslan Coban

Tam otomatik corsa ve i20 lpg ile ekonomik yakit ( lpg siz cok yakar) konforlu vites gecisleri elde edersiniz fakat cok performans beklenmez gerci 1.4 100bg modelleri var fena degil fiyat araliginizda tavsiye edilir.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)
8 saat önce, Yalçın Erciyes yazdı:

Bilgi ve geri dönüş için teşekkür ederim. Toyoto Auris, Honda Civic HB, Honda Jazz  HB otomatik vites olarak almak istediğim düşündüğüm modellerdir. Bu modeller için ne düşünürsünüz fikirlerinizi deneyimlerinizi öğrenmek isterim. ilave olarak  Hatcbeck model otomatik vites önerileriniz varmıdır ? Hayırlı ramazanlar dilerim tüm forumdaş arkadaşlarıma.

Hosgeldiniz foruma;

Toyota Auris in 2015 sonrasi makyajli full paket olani oneririm.Guvenlik saglamlik konusunda sizi memnun edecektir.Fiyat olarak biraz daha yukarilarda seyrediyor ama incelemenizi oneririm.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
On 07.05.2019 at 10:56, Yalçın Erciyes yazdı:

Merhabalar, Foruma yeni üye oldum. Bir kaç gündür izlenimlerim oldukça pozitif site hakkında. İstanbul da yaşıyorum. İkinci el bir araç almak istiyorum. Fakat bilinçli bir şekilde kendime uygun aracı seçmekte zorlanıyorum. Belli başlı kriterlerim ise; güvenlik , ekonomik ve yakıt dostu olması, arka koltuk şaft tünelinin minimumda olması, en son olarak servis bakım maliyetlerinin makul olması.

Şanzıman olarak pek bir bilgim yok, çevremdeki arkadaşlar CVT şanzımanı çok öneriyorlar ama pek bilgim yok. Bu konularda teknik bilgi ,deneyim ve görüşlerinizi öğrenmek isterim değerli arkadaşlar.

Bu güne kadar CVT (Multitronic) Audi, DCT (DSG de denebilir) ve şu an ki aracımda olan tam otomatik şanzıman kullandım. CVT'nin düşük devirde sürekli hızlanma elde etmesi çok güzel bir şey. 160 ile 2000 devir civarlarında kalabiliyordu Audi. DSG alacaksanız modelleri önemli. VW 2015 sonrası araçlarda düzelttiğini söylüyor DSG problemlerini. 

Düşük hacimli motorlara DQ200 adlı kuru kavrama DSG-7 konuluyor. Bu şanzımanda çok sıkıntı yaşayanlar oldu.

DQ250 artık kullanılmasa da sağlam DSG'lerden biridir. Kendisi Passat B6'da ve başka modellerde kullanıldı. 6 kademelidir.

Diğer tipleri de ekleyeyim:

dq200 7 ileri kuru - 250 nm max tork
dq250 6 ileri ıslak - 400 nm max tork
dq380 7 ileri ıslak - 380 nm max tork
dq500 7 ileri ıslak - 550 nm max tork
dq511 10 ileri ıslak - 550 nm max tork
dl501 7 ileri ıslak - 600 nm max tork

Garantisiz DSG almak düşündürücü. 

Tam otomatik almanız yararınıza olur. Birkaç litre fazla yaksın ama sağlam olsun.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Yeni aisin ve zf tam otomatikler yakit konusunda iyi diyorlar.

Eat6, eat8 i arastirin isterseniz

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)

10 yıla yakındır çift kavrama kullanan ve savunan birisi olarak sanırım bundan sonra benim de tercihim tam otomatik olacak, tercihen zf-8hp gibi. Kafa rahatlığı istiyor insan bir yerden sonra.

 

2 saat önce, Yusuf Berke yazdı:

Bu güne kadar CVT (Multitronic) Audi, DCT (DSG de denebilir) ve şu an ki aracımda olan tam otomatik şanzıman kullandım. CVT'nin düşük devirde sürekli hızlanma elde etmesi çok güzel bir şey. 160 ile 2000 devir civarlarında kalabiliyordu Audi. DSG alacaksanız modelleri önemli. VW 2015 sonrası araçlarda düzelttiğini söylüyor DSG problemlerini. 

Düşük hacimli motorlara DQ200 adlı kuru kavrama DSG-7 konuluyor. Bu şanzımanda çok sıkıntı yaşayanlar oldu.

DQ250 artık kullanılmasa da sağlam DSG'lerden biridir. Kendisi Passat B6'da ve başka modellerde kullanıldı. 6 kademelidir.

 Diğer tipleri de ekleyeyim:

dq200 7 ileri kuru - 250 nm max tork
dq250 6 ileri ıslak - 400 nm max tork
dq380 7 ileri ıslak - 380 nm max tork
dq500 7 ileri ıslak - 550 nm max tork
dq511 10 ileri ıslak - 550 nm max tork
dl501 7 ileri ıslak - 600 nm max tork

Garantisiz DSG almak düşündürücü. 

Tam otomatik almanız yararınıza olur. Birkaç litre fazla yaksın ama sağlam olsun.

 

CVT ile ilgili bahsettiğiniz olumlu taraflar Audi'nin multitronic'ine has aslında, dediğiniz gibi gerçekten başarılı bir şanzıman, düşük devirde sabit tutarak çok güzel hızlanıyor ve az yakıyor. Ancak japonların sık kullandığı atmosferik benzinli - cvt ikilileri ızdırap bence, arkadaşta Corolla var, sinirinden arabayı yakacak bir gün, hızlanmıyor diye. :) 

 

6 ileri ıslak DSG bence çok çok başarılıydı, kavrama ve mekatroniğin aynı yağ ile çalışması gibi bir tasarım yanlışlığı var, bunu ayırıp bu şanzımanla devam etselerdi DSG'nin adı bu kadar kötüye çıkmazdı bence.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Aisin ve zf kullandım ikiside güzeldi, zf yağı boşaltılmış olsa bile  yürüyor bozulmuyor tecrübe ettim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

"Her şanzıman şanzımancıyı tadacaktır."

 

 

 

Hiçbir şanzıman sorunsuz değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

"Her şanzıman şanzımancıyı tadacaktır."

 

 

 

Hiçbir şanzıman sorunsuz değildir.

Ama bazisi sansizmanciyi zirt pirt tatmak ister. Bazisi nadiren...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
5 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

Yeni aisin ve zf tam otomatikler yakit konusunda iyi diyorlar.

Eat6, eat8 i arastirin isterseniz

 

Kimse yazmasa ben yazacaktim. 

Aisin uretimi sanzimanlar güzel. 

Zf sanziman kullanan araclari 50-60 bin bandinda bulmak zor. 

Eat6 sanziman guzeldir,  Butce olarak ulasilabilir seviyede. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 07.05.2019 at 16:35, Yalçın Erciyes yazdı:

Toyoto Auris, Honda Civic HB, Honda Jazz  HB otomatik vites olarak almak istediğim düşündüğüm modellerdir.

içlerinden sadece civic makbuldür sizin yadığınzı kriterlere göre.

Yorum bağlantısı
Yalçın Erciyes
On 09.05.2019 at 03:35, Öner Kurukuz yazdı:

 

Kimse yazmasa ben yazacaktim. 

Aisin uretimi sanzimanlar güzel. 

Zf sanziman kullanan araclari 50-60 bin bandinda bulmak zor. 

Eat6 sanziman guzeldir,  Butce olarak ulasilabilir seviyede. 

 

Eat6 şanzımanları bildiğim kadarı ile Fransız menşeli araçlarda yoğunlukla kullanılıyor. Ben açıkçası Japon araçlarından uygun olan bir model almayı düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)
13 dakika önce, Yalçın Erciyes yazdı:

 

Eat6 şanzımanları bildiğim kadarı ile Fransız menşeli araçlarda yoğunlukla kullanılıyor. Ben açıkçası Japon araçlarından uygun olan bir model almayı düşünüyorum. 

Eat6 Japon Aisin firmasının üretimidir. Hatta eat8 çıktı.

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...