İçeriğe Yönlendir

Rıfkının Dönüşü - Series 3


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
5 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Tamamen pilli yapınca menzil şarj akü ve güç çok yüksek. Ama hibrit olunca 5-10 kw motor ve 72 volt 150 kilo akü ile iş bitiyor. Bi nevi takviye.. muayenede sök motoru bagajda ses düzeni aküsü... ;)

 

getirisi ise sürekli yokuş aşağı tatlı yokuşta araç kullanıyorsun.

Benzin 15 liraya çıkınca bunlara izin çıkacaktır. Hepimiz araçların tepesine panel koyacağız.

panel işini bir çözseler zaten direk elektriğe geçerdik, ne yazıkki bu panellerden güneş enejrisinden su ısıtan sistemler gibi verim alamıyoruz, henüz....

4 saat önce, Servet Aydın yazdı:

21yy için en ideal olanı hibrittir. İşletme maliyeti düşük, çevreye zararı minimum. Tamamen batarya ile emisyon daima yüksek olacaktır 

onun içinmi rav4 e koymuşlar 2.5 benzili emisyon canavarı motoru, corollaya koymuşlar 1.8 - 2.0 atmosferik işe yaramaz motoru...... tam batarya olacak arkadaş, o bataryada yeşil enerjiyle hemen dolacak şekilde olacak, o zamana dek dizel candır yerim hibriti :tongue:

 

çevreye gelince, kimsenin taktığı yok, zaten dünyada reset atacak, kendini imha tuşuna basıldı ve geri dönüşte yok, üzgünüm, o fırsat kaçtı ....

 

hibrit =  motoru rektefe isteyen arabaların motorlarına katılan yağ katkısı, yani oyalama...

 

kısaca bitkisel hayatta biraz daha tutalım mantığı, sonuçta ölüm kaçınılmaz....

 

yapılması gereken tüm güçle bu pil şarj hızı ve gereken enerji denklemini çözmek, bütün güç buna verilmeli, çevre ayağına bunu yapacak zaman zarfını hibritle dolduran firmaların bu para kazanma taktiğine fitil oluyorum, tıpkı egr dpf gibi boş iş, adamlar para kazansın yeter, çevrede işin kılıfı, saklan arkasına sat hibiriti, gitmeyincede daya hibirtin yanına hayvan gibi motoru, neymiş çevreciymiş, hadi canım sizde....

 

birtürlü kafama yatmadı şu hibrit işi....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
29 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

onun içinmi rav4 e koymuşlar 2.5 benzili emisyon canavarı motoru, corollaya koymuşlar 1.8 - 2.0

Emisyon değerine bak önce. Eskide kaldı büyük cc yüksek emisyon ve nox. Senin über misli ile fazla zararlı çevreye. Dizel 1.0, 3.0 benzinden misli ile fazla zararlı 

 

Panele gelelim. Güneş mkare'de 4 kw veriyor. Araba tavanı 2 mkare 8 kw ile anca yattığı yerde şarj olur. O da 20 saat güneş görürsen. Enerji kanunu belli sınırı belli 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Emisyon değerine bak önce. Eskide kaldı büyük cc yüksek emisyon ve nox. Senin über misli ile fazla zararlı çevreye. Dizel 1.0, 3.0 benzinden misli ile fazla zararlı 

 

Panele gelelim. Güneş mkare'de 4 kw veriyor. Araba tavanı 2 mkare 8 kw ile anca yattığı yerde şarj olur. O da 20 saat güneş görürsen. Enerji kanunu belli sınırı belli 

enerji kanunumu? güneş 4 kw veriyor kısmını açarmısın, güneşmi veriyor yoksa biz çok daha fazlasını verdiği halde 4kw sinimi şuan için alabiliyoruz?

 

fotoelektrik panellerin güneşi elektriğe çevirme verimi nedir onuda yazarmısın, ben bu panellerden %98 verim bekliyorum, tıpkı su ısıtan güneş panelleri gibi, bu açıdan diyorum gelişmesi lazım, sen kanuna aykırımı diyorsun? ilk sorum anahtar oldu şimdi :)

 

sanırım buldum:

Türkiye'nin ortalama yıllık toplam güneşlenme süresi 2640 saat (günlük toplam 7,2 saat), ortalama toplam ışınım şiddeti 1311 kWh/m²-yıl (günlük toplam 3,6 kWh/m²) aslında gelmesi gereken 1 metrekarelik alana yaz aylarında ve öğle güneşinde maksimum 48,5 megawatt enerji alıyormuş fakat atmosfer şartları bulutlar vs. engelliyormuş....

 

bu durumda benim foto paneller %100 verimle çalışsada gelen 3.6 kWh  enerji, yani hikaye kaldı bizim %100 verimli paneller, doğrumudur?

 

kısaca yatar benim güneşten faydalanıp tam elektrikli araçla keyif sürme planlarım :D

http://www.yildiz.edu.tr/~okincay/dersnotu/GunesEnerjisiGiris.pdf

 

ne yapıyoruz, o zaman uzaya çıkıp mikrodalgaları yakalayalım elektriğe çevirip aşşağı yollayalım, hani şu eski proce :crazy:

 

duruma bak...

 

Yeryüzünde arazi sınırlı: İnsanlığın artan enerji ihtiyacını tümüyle güneş panelleriyle karşılayamayacağımız kadar sınırlı. Sonuç olarak bütün gezegeni güneş panelleriyle kaplarsak doğal yaşamı yok etmiş oluruz ve bize yaşayacak yer kalmaz (2100’lerdeki 11 milyar insanı yeraltına almadığımız sürece).

 

yatar bu iş, bu durumda başka proce ise şöyle, Nükleer Füzyon bunu bulmak şart, buna ilave olaraksa uzayda sistem kurarak bun Dyson küreleri deniyormuş, uzayda yere göre 60 kat fazla ışık olup 8 kat daha fazla elektrik üretebilirmişiz...

 

uzay güneş enerjisi alma uyduları (yüzlerce) ve dünyada nükleer füzyon destekli ana üretim = ben tam elektrikli araçla turluyorum :D

 

hehhehe, şaka bir yana demekki iş kötü, bize fena seviyede enerji lazım, nüfus artıyor, kaynaklar az petrol zararlı ve azalmakta, ya bu işi çözerler-ya bu gezgenden gideriz kolonileşiriz- yada nüfusu yarıdan fazla düşürmek lazım, WW3 .... başka çare yok.

 

dizele devam, übere selam, ne yapalım yani :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Evet. Bunun dışında bataryanın kimyasal yapısı yeryüzünde olan minareller ile belli. Kalem pili 100 amper gibi bir güce çıkarmak imkansız görünmekte. Kaldı ki, pilin imalatı harbiden ciddi enerji istiyor. Ve yine imhası da bir o kadar fazla enerji istiyor. Elektrik destekli sürüş yöntemlerinin merkezinde biri olarak verimli hibrit en karlı ve mantıklı olanıdır. Ha yeni bir içten yanma motor icad edilir, 0.5 cc motor 80 gr emisyon ile 200 bg verirse hibrit sistemi iyicene verimli olur 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Evet. Bunun dışında bataryanın kimyasal yapısı yeryüzünde olan minareller ile belli. Kalem pili 100 amper gibi bir güce çıkarmak imkansız görünmekte. Kaldı ki, pilin imalatı harbiden ciddi enerji istiyor. Ve yine imhası da bir o kadar fazla enerji istiyor. Elektrik destekli sürüş yöntemlerinin merkezinde biri olarak verimli hibrit en karlı ve mantıklı olanıdır. Ha yeni bir içten yanma motor icad edilir, 0.5 cc motor 80 gr emisyon ile 200 bg verirse hibrit sistemi iyicene verimli olur 

Hımm yatar bu iş, kaldık yine gıcık hibrite...

 

uzaya çıkmak şart oldu, ayrıca kaynak ve materyal bulmakta lazım orada, boşa debelenmiyor adamlar uzayda, ya çıkacağız yada burada birbirimizi yiyeceğiz, belli oldu durum, ya dünya reset atacak (bu zaten kesinde, ya sı fazla...), ya insalık kendine bir reset atacak, ya uzaya çıkıp yayılacağız ama gezgende reset atılacak, ortak payda reset, kaçış yok yiyeceğiz, uzaya kaçabilenler şanslı kesim gibi, tabii oradada sağ kalabilirlerse....bu arada bizim ülke ne alemde hiç sormayayım :)

 

gelecek nesillerin işi çook zor, şimdiden onlar için üzülüyorum vallahi....

 

konu nereden nereye geldi yahu :) pardon hocam...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ekvatorda metrekareye öğleyin düşen enerji 1200 watt. %20 panel kullananlar ekvatorda 240w alır. Normalde 150w civarı alınıyor metrekareden. 2 metrekare panel 300w verir 6-7 saat. Yani 2kwh 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

70 kwh akü ile gereksiz yük yapana kadar 25 kwh akü ile yakıtı yarıdan fazla düşürmek daha verimli 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Araba 10 gün yatarsa kapıda akü dolar kendi. Ama paneli kanatlı açılır yaparsan 3-4 güne inebilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
20 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Bindim. Parasını haketmiyor. Bence direkt olarak 100bin eksik yazılmalı tüm rakamlar.

bazı araçlar içindeki  kullanıcı için bazısı dışındaki bakıcı için alınır.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Araba 10 gün yatarsa kapıda akü dolar kendi. Ama paneli kanatlı açılır yaparsan 3-4 güne inebilir

 

Böylece arabayı güneşten korumak için portatif tentemiz de olur 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek

Tamamen pilli uymaz bize

Uymayanı uydururlar, biraz bekleyin Mehmet hoca yakında . Reisin seçimine bağlı her şey;bir tarafta Bağdat yolu Şam’da kayası, diğer yönde Kerbela’da susuz yaz.
Elon musk Trump ın s 400 yüzünden Türkiye’ye yapacağı ambargosuna takılmazsa önümüzdeki yıl Aytemiz petrolden yeni bir hizmet var.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı:

Aytemiz petrolden yeni bir hizmet var.

 

Tesla alacak gücümüz mü kaldı :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Naki bey konuları kaşımayalım abi. Doluyuz zaten ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
Naki bey konuları kaşımayalım abi. Doluyuz zaten [emoji6]


c21f9713fc8d99fff514f17ee80f75e4.jpg
Emperyalist ülkelere söylenmiş güzel bir söz
Ömer Hayyam
  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
Tamamen pilli yapınca menzil şarj akü ve güç çok yüksek. Ama hibrit olunca 5-10 kw motor ve 72 volt 150 kilo akü ile iş bitiyor. Bi nevi takviye.. muayenede sök motoru bagajda ses düzeni aküsü... [emoji6]
 
getirisi ise sürekli yokuş aşağı tatlı yokuşta araç kullanıyorsun.
Benzin 15 liraya çıkınca bunlara izin çıkacaktır. Hepimiz araçların tepesine panel koyacağız.


Hocam bir makine mühendisi arkadaşınız ile
Karavanları önce hibrite çevirin üzerine güneş paneli 4 tarafa açılabilecek sunroof mekanizmalı gölgelik sistemi kurun.
İsterseniz Land Cruiser alırsınız Rıfkıyı Ödemiş’te ortak kullanırız[emoji39]

Not: panelin hücreleri kızaklı kat kat olacak park halindeki araçta manuel açılacak uçlara çadır direği desteği konulabilir. Tahminim araç tavanı uzunluğuna bağlı 8 veya 14 panel kullanılabilir.

. 4579b3f22318d44ba7cfcbcd162427b0.jpg
 
Böylece arabayı güneşten korumak için portatif tentemiz de olur [emoji846]


Sizin gölgelikten ilham aldım yeni bir proje sundum Recep Bey[emoji4]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mahallede bi land cruiser var zaten önümden geçip duruyor ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
3 saat önce, Emrah Korkmazz yazdı:

Hayırlı olsun.

 

Tavan genişliği yetersiz geldi   onay alamdık:)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
3 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Mahallede bi land cruiser var zaten önümden geçip duruyor ;)

 

Kırmızı simlisi benim de ilgimi çekiyor New York da olsa binerdik.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Göktürk
5 saat önce, Sami Demirpaz yazdı:

Rıfkının kayıp ikizi mi hocam ?

 

Tam ikiz sayılmaz bu 2A sanırım öyle görünüyor ikizi denilebilir.

 

Biraz önce bir tarlaya girdim başka traktör dışında hiçbir araç giremez.

alet gidiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
5 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

başka traktör dışında hiçbir araç giremez

hocam kesin bilgimi :nargile:

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...