İçeriğe Yönlendir

Muğla’ ya Can Geldi...


İsa Acar

Recommended Posts

Ali Darbaz
6 dakika önce, İsa Acar yazdı:


Ali bey, bu yorumunuzu, biraz kaçmış olabilecek keyfimi yerine getirmek için, biraz güldürmek amaçlı olarak yazdığınızı düşünüyorum.

 

İsa bey siz araçlardan hiç anlamiyorum deyince öyle yazdim.

Yorum bağlantısı
İsa Acar
7 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

İsa bey siz araçlardan hiç anlamiyorum deyince öyle yazdim.

 

28 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Teknik bakimdan zayif olan sürücülerin 8 9 yaşindaki arac almalarini tavsiye etmiyorum. Arizayi başlangicinda hissedebilmeli. Muhtemelen Ankaradan gelirken başladi. Fakat farkedilemedi sanirim. 

 

Evet anlamıyorum, bunda hemfikiriz. Ama ülkede kaç tane 8-8-9 yaş altı araç var ve bunların sahiplerinin ne kadarı teknik açıdan bilgili. Ayrıca kim ister (klasikler hariç) yaşlı arabalara binmeyi? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
37 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Teknik bakimdan zayif olan sürücülerin 8 9 yaşindaki arac almalarini tavsiye etmiyorum. Arizayi başlangicinda hissedebilmeli. Muhtemelen Ankaradan gelirken başladi. Fakat farkedilemedi sanirim. 

 

 

Hesapta olan ile nasipte olan diye bir laf vardir. Birde külli iradeve cuzi irade gibi teknik konularda mevcuttur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
44 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Teknik bakimdan zayif olan sürücülerin 8 9 yaşindaki arac almalarini tavsiye etmiyorum. Arizayi başlangicinda hissedebilmeli. Muhtemelen Ankaradan gelirken başladi. Fakat farkedilemedi sanirim. 

 

Yanlış terim kullanılmış. 30 yaşında ok gibi araçlar var, 1 yaşında leş araçlar var. Yaş değil geçmişi, sahibi bilinen araçlara odaklanmak gerek. Misal, ben senin aracını almam. Ekonomi yapacağım diye arabaya işkence yapıyorsun. Emminin 5000 devir çeviren dizeli daha sağlıklı 1500 deviri aşmayan dizelden. Örnek olarak 

Araç tekniğini bilmeyen o kadar çok üye var ki burada. Depoya yakıtı koyar yürür. Ciğerini bilip bu işin yolda kalan şanzıman patlatan da var burada 

 

 

Fakat yazmazsam içime kurt düşer. Şanssızlık diyelim, iki araç sattı Mehmet. Birinde şanzıman dağıldı birinde ise motora doğru gidiyor iş. Adamın sattığı malda gözü kalıyor galiba :)

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Geçmiş olsun tekrar İsa kardeşim, mesajları şimdi okudum ve çok üzüldüm. Kendimi kötü hissettim şimdi inan samimi söylüyorum.Allah şahit bu veya buna benzer en ufak sıkıntı yaşamadım 3 sene boyunca. Arabayı Ankara’ya getirme nedenlerimden birisi de teslim etmeden uzun yol yapsın; olurda sıkıntısı çıkarsa teslim etmeden hallederiz düşüncesinde olmam idi. 

Sende alıp uzun yola gittin, konu açtın kullandın, sorun yok idi.

Bence en büyük problem hararet yükselince aracı kullanmaya devam ettiğinde oldu.İyi bir ustaya denk gelmişsinizdir inşallah. 

Can sağlığı olsun, arabadır hallolur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İsa Acar
11 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

...

Fakat yazmazsam içime kurt düşer. Şanssızlık diyelim, iki araç sattı Mehmet. Birinde şanzıman dağıldı birinde ise motora doğru gidiyor iş. Adamın sattığı malda gözü kalıyor galiba :)

Mehmet kardeşim, daha önce sattığı iki araç ve sonradan olanlar hakkında bilgi vermişti Servet abi bana. Kul yapısı, her an her şey olabilir. Önemli olan kasıt olmasın. Ben, bu işte kötü niyet olduğunu düşünmüyorum, nasip diyorum...

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
11 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yanlış terim kullanılmış. 30 yaşında ok gibi araçlar var, 1 yaşında leş araçlar var. Yaş değil geçmişi, sahibi bilinen araçlara odaklanmak gerek. Misal, ben senin aracını almam. Ekonomi yapacağım diye arabaya işkence yapıyorsun. Emminin 5000 devir çeviren dizeli daha sağlıklı 1500 deviri aşmayan dizelden. Örnek olarak 

Araç tekniğini bilmeyen o kadar çok üye var ki burada. Depoya yakıtı koyar yürür. Ciğerini bilip bu işin yolda kalan şanzıman patlatan da var burada 

 

 

Fakat yazmazsam içime kurt düşer. Şanssızlık diyelim, iki araç sattı Mehmet. Birinde şanzıman dağıldı birinde ise motora doğru gidiyor iş. Adamın sattığı malda gözü kalıyor galiba :)

 

Hypermil iyi bişey abi, öyle deme,  Yabancı forumlarda 1 milyon devirmiş modeller var. Hatta 600 bin kmde 1,0 motorlu toyotalar var. 65 km hızla araba sürüyor bu adamlar. ben 2500 devrin altına düşmem.  2000 devir ve altı ölü zaten. 

Yorum bağlantısı
İsa Acar
4 dakika önce, Mehmet Pınar yazdı:

Geçmiş olsun tekrar İsa kardeşim, mesajları şimdi okudum ve çok üzüldüm. Kendimi kötü hissettim şimdi inan samimi söylüyorum.Allah şahit bu veya buna benzer en ufak sıkıntı yaşamadım 3 sene boyunca. Arabayı Ankara’ya getirme nedenlerimden birisi de teslim etmeden uzun yol yapsın; olurda sıkıntısı çıkarsa teslim etmeden hallederiz düşüncesinde olmam idi. 

Sende alıp uzun yola gittin, konu açtın kullandın, sorun yok idi.

Bence en büyük problem hararet yükselince aracı kullanmaya devam ettiğinde oldu.İyi bir ustaya denk gelmişsinizdir inşallah. 

Can sağlığı olsun, arabadır hallolur.

Sıkıntı yok kardeşim, hayırlısı diyelim. Sabah ola, hayr ola...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
24 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yanlış terim kullanılmış. 30 yaşında ok gibi araçlar var, 1 yaşında leş araçlar var. Yaş değil geçmişi, sahibi bilinen araçlara odaklanmak gerek. Misal, ben senin aracını almam. Ekonomi yapacağım diye arabaya işkence yapıyorsun. Emminin 5000 devir çeviren dizeli daha sağlıklı 1500 deviri aşmayan dizelden. Örnek olarak 

Araç tekniğini bilmeyen o kadar çok üye var ki burada. Depoya yakıtı koyar yürür. Ciğerini bilip bu işin yolda kalan şanzıman patlatan da var burada 

 

 

Fakat yazmazsam içime kurt düşer. Şanssızlık diyelim, iki araç sattı Mehmet. Birinde şanzıman dağıldı birinde ise motora doğru gidiyor iş. Adamın sattığı malda gözü kalıyor galiba :)

İnan gözüm kalmadı abi, öyle şeymi olur. Aracı Ankara’da teslim edeyim diye ne kadar uğraştım.

Her ikisinde de helalleştik verdik. Allah güle güle kullandırsın dedik.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
31 dakika önce, İsa Acar yazdı:

Mehmet kardeşim, daha önce sattığı iki araç ve sonradan olanlar hakkında bilgi vermişti Servet abi bana. Kul yapısı, her an her şey olabilir. Önemli olan kasıt olmasın. Ben, bu işte kötü niyet olduğunu düşünmüyorum, nasip diyorum...

Sıfır araba. Plaka taktırdım servisten çıktım aksı koptu. Olur böyle şeyler 

30 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hypermil iyi bişey abi, öyle deme,  Yabancı forumlarda 1 milyon devirmiş modeller var. Hatta 600 bin kmde 1,0 motorlu toyotalar var. 65 km hızla araba sürüyor bu adamlar. ben 2500 devrin altına düşmem.  2000 devir ve altı ölü zaten. 

450.k da araba sattım hep. Hiper miper yok. Alanlar hala kullanır 

18 dakika önce, Mehmet Pınar yazdı:

İnan gözüm kalmadı abi, öyle şeymi olur. Aracı Ankara’da teslim edeyim diye ne kadar uğraştım.

Her ikisinde de helalleştik verdik. Allah güle güle kullandırsın dedik.

 

Gözün kalması, üzülme babında. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bu yüzdendir ki alırken dikkat ettiğinden çok satarken alıcıya ısrarla ustaya vs gostermesi için ısrar ederim. Bilmedigim bir arıza çıkarsa hem vicdanım rahat olsun hem de alan kişi sebep oldun gibi bir tavra girmesin. Burada öyle bir şey söz konusu olmasa da oluşan durum biraz nahoş olmuş. Kimse sattığı araca garanti vermez. Veremez galeriyi geçtim kurumsal 2. El firmaları bile mekanik için sözde garanti veriyor.

 

Konunun özüne gelecek olursak. Zevk için binilmek amacı ile alınmış bir araç. Ekonomik durum el veriyor ise ehil bir ford ustası araçta tecrübesi olan biri tamirat yapsın. Deneme yanılma tarzı bir tamirat zaman ve nakit kaybı yaratır araçtan soğutur. İş olurda conta ya dönerse yapılacak masraf az olmayacak.

 

Araç kalorifer hatası vermiş öncesinde anladığım kadarı ile. Su hattında bir sıkıntı net. Devamında üzerine sürülerek radyatör vs arızası da vermiş. Büyük ihtimalle su hattnda aşırı bir basınç oluşmuş. İş sadece radyatör değişip yola devam edilmeden iyice kontrol edilmeli.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
17 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Sıfır araba. Plaka taktırdım servisten çıktım aksı koptu. Olur böyle şeyler 

450.k da araba sattım hep. Hiper miper yok. Alanlar hala kullanır 

Gözün kalması, üzülme babında. 

 

Abicim, biliyorsun arabamin forumda ilani var. Forumda bilinen insansin. Sen arabami almam demen potansiyel müşterileride gonderdi gitti. 3 silindirli arabanin vites orani belli , hizi belli. Benzinli euro 6 motor araba. 2 dakika 4000 devirde surmen yetiyor kendisini yeniden programliyor.  Bilgisayarimi getirdim, yarin dolu dolu hypermil projemi yazmaya devam edecektim. Heves mevesde kalmadi. Saol. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
8 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Gittiği yol genellikle 2. - 3. vites virajlı tırmanış şeklinde. Biraz sıkıştırmış olabilir.

 

Devirdaim ile termostad senkronize mi çalışır? Yani termostad kapattığında devirdaim ne yapıyor? 

Döncem

Senkronize çalışmak değilde su hattında iki dönüş var biri kısa tur radyatör kullanılmadan biri uzun tur radyatör ile. Termostat kapalı iken devridaim motordaki suyu çeviriyor ısındıkça radyatör deki su da motordan geçmeye başlıyor. Aşırı ısınmayı engelliyor. Eğer tek başına radyatör yetemiyorsa soğutmaya fan önce birinci kademeden açıyor. Halen yetmezse soğutma fan ikinci kademe hız da soğutmaya başlıyor. Termostat acillazsa radyatör soğuk bile olsa üst kapaktaki su kaynamaya başlıyor. O da contaya zarar veriyor ve üst kapak formu bozuluyor. 

Devirdaim sıkıntısı var ise dolaşım hızı yeterli gelmezse soğutma performansı düştüğünden o da hararet yükseltiyor. Normalde su hattnda tıkanma vs yoksa devirdaim sağlıklı ise hararet yükseldiğinde kalorifer açınca içerisi hamam kıvamına gelir. Tabi kalorifer peteği tıkalı değil ve kalorifer musluğu düzgün çalışıyorsa.

 

Kara düzen kalariferde manuel musluk olur yazin fazla sıcaklık içeri gelmesin diye elle kapatılır felan ama Mondeo da bu elektro valf ile olması lazım. Kalorifer için o elektronik valf de kontrol edilmeli.

5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Abicim, biliyorsun arabamin forumda ilani var. Forumda bilinen insansin. Sen arabami almam demen potansiyel müşterileride gonderdi gitti. 3 silindirli arabanin vites orani belli , hizi belli. Benzinli euro 6 motor araba. 2 dakika 4000 devirde surmen yetiyor kendisini yeniden programliyor.  Bilgisayarimi getirdim, yarin dolu dolu hypermil projemi yazmaya devam edecektim. Heves mevesde kalmadi. Saol. 

Sen yine yaz. Geçen bende şirketin dci EDC Megan ile bı deneyeyim dedim ne kadar az yakar diye. 3 litre gösteriyordu ortalama yakıt.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Senkronize çalışmak değilde su hattında iki dönüş var biri kısa tur radyatör kullanılmadan biri uzun tur radyatör ile. Termostat kapalı iken devridaim motordaki suyu çeviriyor ısındıkça radyatör deki su da motordan geçmeye başlıyor. Aşırı ısınmayı engelliyor. Eğer tek başına radyatör yetemiyorsa soğutmaya fan önce birinci kademeden açıyor. Halen yetmezse soğutma fan ikinci kademe hız da soğutmaya başlıyor. Termostat acillazsa radyatör soğuk bile olsa üst kapaktaki su kaynamaya başlıyor. O da contaya zarar veriyor ve üst kapak formu bozuluyor. 

Devirdaim sıkıntısı var ise dolaşım hızı yeterli gelmezse soğutma performansı düştüğünden o da hararet yükseltiyor. Normalde su hattnda tıkanma vs yoksa devirdaim sağlıklı ise hararet yükseldiğinde kalorifer açınca içerisi hamam kıvamına gelir. Tabi kalorifer peteği tıkalı değil ve kalorifer musluğu düzgün çalışıyorsa.

 

Kara düzen kalariferde manuel musluk olur yazin fazla sıcaklık içeri gelmesin diye elle kapatılır felan ama Mondeo da bu elektro valf ile olması lazım. Kalorifer için o elektronik valf de kontrol edilmeli.

Sen yine yaz. Geçen bende şirketin dci EDC Megan ile bı deneyeyim dedim ne kadar az yakar diye. 3 litre gösteriyordu ortalama yakıt.

 

Hocam yaziyorumda boş yaziyorum. Kendim çalip kendim oynuyorum. Hadi günluk olsun, okudukca yaptigim araştirmalari  unutmuyayim diyorum. Ama belliki bunlari anlatmak "arabanin satışı" üzerinde negatif etki yaratiyor.  Gerek yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam yaziyorumda boş yaziyorum. Kendim çalip kendim oynuyorum. Hadi günluk olsun, okudukca yaptigim araştirmalari  unutmuyayim diyorum. Ama belliki bunlari anlatmak "arabanin satışı" üzerinde negatif etki yaratiyor.  Gerek yok. 

Her yaptığını yazmak satışı etkiliyecek diye düşünsem her kırdığım turboyu buraya koymam. :) E işin ticaretinde değilsen çok takilmam .

 

Otomobil benim için hobi meşgale. Sorun yaşayınca burdan soruyorsam yada cevap veriyor yada buluyorsam zaten bu da forumun paylaşım kısmı.

 

ha bu güne kadar kaç tane araç sattım forumdan alanda oldu her şeyini yazdım diye kötüleyen de oldu. :) Hiç biri garajda durmuyor şuan . 

 

 

konuyu dağıtmayayim bu başlıkta ama ben bildiğimi yazar paylaşırım herkes farklı yorumlar o başka. :)

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
6 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Abicim, biliyorsun arabamin forumda ilani var. Forumda bilinen insansin. Sen arabami almam demen potansiyel müşterileride gonderdi gitti. 3 silindirli arabanin vites orani belli , hizi belli. Benzinli euro 6 motor araba. 2 dakika 4000 devirde surmen yetiyor kendisini yeniden programliyor.  Bilgisayarimi getirdim, yarin dolu dolu hypermil projemi yazmaya devam edecektim. Heves mevesde kalmadi. Saol. 

Aklımda olan dilimde olur. Ağzıma bakıp araba alacak olunsa forumun dışından kimse araba almaz satmaz 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

2010 yılında bayiden sıfır Passat aldık Kayseri'den, Nevşehire gelirken arabaya yağ lambası yaktı. Lifte kaldırıp tapayı açtık içinden 2 lt den az yağ çıktı üstünü tamamlayıp geri bayiye gittik. :)

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Daha önce yazdım yine yazayım, sattığım fiestanin tahmini 400k si vardı ama ok gibiydi neyse.

Geçmiş olsun Abicim inşallah bundan sonra gönlünce binersin, şimdiki araçta da çok sıkıntı yaşadım ama halen keyifle biniyorum.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Radyatör İzmir’den yola çıktı, ben 1 saat sonra Denizli’den Muğla’ya doğru yıla çıkacağım. Termostat yuvası aldım bi de yanıma buradan, değişecek olursa, en azından bi daha parça bekleme derdi olmasın diye. İnşallah conta falan sıkıntı çıkarmaz, hayırlısı.

2 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Daha önce yazdım yine yazayım, sattığım fiestanin tahmini 400k si vardı ama ok gibiydi neyse.

Geçmiş olsun Abicim inşallah bundan sonra gönlünce binersin, şimdiki araçta da çok sıkıntı yaşadım ama halen keyifle biniyorum.

En 2 yıl binerim diye düşünüyorum,  kredilerim bitene kadar, sonrası ya nasip 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
32 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

2010 yılında bayiden sıfır Passat aldık Kayseri'den, Nevşehire gelirken arabaya yağ lambası yaktı. Lifte kaldırıp tapayı açtık içinden 2 lt den az yağ çıktı üstünü tamamlayıp geri bayiye gittik. :)

Gozleri körmuymus? 

Bakamamislarmi yagina?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
9 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Gozleri körmuymus? 

Bakamamislarmi yagina?

 

İşte sıfır araç olunca herhalde tamdır diye düşünmüşler araç üretimden gelip bayiye çekilmiş, bizde aynı şekil sıfır araç herşeyi tamdır diye düşünüp kontrol etmedik. Bide yolda yeni motor diye asılıp duruyorum iyi mi :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
(düzenlendi)

Allah tren kazası vermesin. Geçmiş olsun İsa bey.

 

Ben de Mehmet ten araç alıp, sonrasında elini cebine atmak zorunda kalan birisi olarak net olarak şunu diyebilirim;

 

Mehmet’ in bu süreçte hiçbir kabahati yok, Allah var ne kadar da üzülmüştü sağolsun.

 

Bende İsa Bey gibi aracı alınca baktırma ihtiyacı duymadım. Sonrasında 3000 lira şanzıman, 1000 lira işçilik, selenoid valf filan derken 4500-5000 civarı para harcadım yaklaşık.

 

Bu durumdan dolayı Mehmet e zerre kızgın değildim, kendime kızgındım.

 

Kardeşinden bile mal alsan baktıracaksın ki, kimseyi zan altında bırakmayacaksın.

Ki bırakmadım da.

 

Mehmet de kısa bir süre önce aracı Ersel Çevik komutandan satınalmıştı aracı.

 

Aracın şanzımandan 3 farklı silikon olduğunu, şanzımanın daha önce de işlem gördüğünü söyleyince usta, Ersel Komutanı da aramıştım Allah var.

 

Ersel komutanım da sağolsun detaylıca anlatmıştı, aracı almadan önce arkadaşı olan ustasına baktırdığını, şanzımanda vs en ufak bir problem olmadığını, açılmış şanzımanı olan aracı alıp satmayacağını ve üzüntüsünü dile getirmişti sağolsun.

 

Bende arkadaşı olan ustanın bakıp orijinal dediği, Mehmet inde abi bende iken hiçbir arıza çıkarmadı dediği aracın şanzımanını yenilemek ve LPG taktırmak suretiyle abime teslim ettim. O da 6-7 ay kullanıp komşusuna sattı. Komşusu hala dua eder abi ne güzel araç satmışsın bana diye.

 

Bütün derdimiz bir çuval cıvatadan olsun. Parayla çözülecek sorunlara üzülmeyi bırakalı çok oldu.

 

Kul yapısıdır bozulur, yapılır. Allah tren kazası vermesin.

 

Hasan Basri Bayraktar abimizden de mondeo almıştım, hiç baktırmadım.

Araç değil, Hasan Basri hocam arıza vermişti. 😃 Haftada 3-5 kez arayıp araç iyi mi sıkıntı var mı, bişey olursa mutlaka ara diyordu güzel insan.

 

Mehmet, Allah 3 üncüden esirgesin abim. 😂

 

 

tarihinde Ahmet Kiriş tarafından düzenlendi
Öylesine
  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Geçmiş olsun, ikinci el araba olur böyle arızalar sonuçta sıfırı çok para, o kadar masraf olur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

2017 yazıydı.

2012 yılında 5. sahibi olarak kullanmaya başladığım Fiesta’m ile Çanakkale - Trabzon yolundaydım. 

Müthiş bir arefe günü trafiği ve otoban bile felç durumdaydı. Gerede’ye sabahın ilk ışıklarında ulaşmıştım derken kaputtan duman yükseldiğini gördüm. Hararet göstergesi ise hiç oralı değildi. Çektim kıyıya bekledik tabi bir süre. 

Tekrar yoldaydım. Tam olarak neresiydi hatırlamıyorum ama o trafik çilesinde hararet göstergesi bir kademe artarak yine duman çıkmaya başladı. Çektim kenara yine beklemedeyim. 

Yürümekte ısrarcıyım çünkü bayram namazına gideceğim yerde olmak istiyorum. 

Trafik çilesi bitmiş normal bir şekilde yolumda gidiyordum akşamın ilk dakikalarında. Ordu’nun içinden geçerken bir anda hararet göstergesi tavan yaptı. Duman vs. yoktu bu arada. Tabi çektik hemen ilk müsait yere. Sağolsun forumdan bir çok arkadaş yardımcı olmak için seferber oldu. 

 

Sonuç devirdaimin çalışmaması sonucu piston gömlek çizmişiz. Belki öncesinde oldu belki de o esnada. Ama kullanıcısı olduğum için ne gerekiyorsa yapılsın dedim. Rakam telaffuz etmeyeyim ama epey belimi bükmüştü.

 

Olacağı varsa, göstere göstere de geliyorum dese, bazen yapacak bir şey olmuyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
2 saat önce, Ahmet Kiriş yazdı:

Allah tren kazası vermesin. Geçmiş olsun İsa bey.

 

Ben de Mehmet ten araç alıp, sonrasında elini cebine atmak zorunda kalan birisi olarak net olarak şunu diyebilirim;

 

Mehmet’ in bu süreçte hiçbir kabahati yok, Allah var ne kadar da üzülmüştü sağolsun.

 

Bende İsa Bey gibi aracı alınca baktırma ihtiyacı duymadım. Sonrasında 3000 lira şanzıman, 1000 lira işçilik, selenoid valf filan derken 4500-5000 civarı para harcadım yaklaşık.

 

Bu durumdan dolayı Mehmet e zerre kızgın değildim, kendime kızgındım.

 

Kardeşinden bile mal alsan baktıracaksın ki, kimseyi zan altında bırakmayacaksın.

Ki bırakmadım da.

 

Mehmet de kısa bir süre önce aracı Ersel Çevik komutandan satınalmıştı aracı.

 

Aracın şanzımandan 3 farklı silikon olduğunu, şanzımanın daha önce de işlem gördüğünü söyleyince usta, Ersel Komutanı da aramıştım Allah var.

 

Ersel komutanım da sağolsun detaylıca anlatmıştı, aracı almadan önce arkadaşı olan ustasına baktırdığını, şanzımanda vs en ufak bir problem olmadığını, açılmış şanzımanı olan aracı alıp satmayacağını ve üzüntüsünü dile getirmişti sağolsun.

 

Bende arkadaşı olan ustanın bakıp orijinal dediği, Mehmet inde abi bende iken hiçbir arıza çıkarmadı dediği aracın şanzımanını yenilemek ve LPG taktırmak suretiyle abime teslim ettim. O da 6-7 ay kullanıp komşusuna sattı. Komşusu hala dua eder abi ne güzel araç satmışsın bana diye.

 

Bütün derdimiz bir çuval cıvatadan olsun. Parayla çözülecek sorunlara üzülmeyi bırakalı çok oldu.

 

Kul yapısıdır bozulur, yapılır. Allah tren kazası vermesin.

 

Hasan Basri Bayraktar abimizden de mondeo almıştım, hiç baktırmadım.

Araç değil, Hasan Basri hocam arıza vermişti. 😃 Haftada 3-5 kez arayıp araç iyi mi sıkıntı var mı, bişey olursa mutlaka ara diyordu güzel insan.

 

Mehmet, Allah 3 üncüden esirgesin abim. 😂

 

 

İnşallah abi.

Bende şu an mevcut aracımı bacanağımdan aldım. Aynı şekilde baktırmadan aldım.Yolda gelirken arıza ışığı yandı.Dpf filandır diye dert etmedim. Geldim tekrar çalıştırdım söndü. Geldikten sonra aynı arıza ışığı 4 kez daha yandı. Bilgisayara bağlattık, turbo basınç sensörü hatası verdi. Söndürdük. 1 hafta oldu 3 kez daha yandı. Şimdi servise götürmeyi düşünüyorum.

Şimdi bu tür şeyler olabilecek şeyler.Sıfır alsam bayiye gider anlatırım ama sıfır araç almadım sonuçta. Hangi parçanın ne zaman arızalanacığını bilebilsek keşke.

Forumdan araç aldım 2 defa, 3 defa da sattım. Şimdi olsa yine alırım. Üye olalı 9 yıl olmuş, şunu öğrendim. Art niyet olan hiç kimse yok bu forumda. Maddiyat dışında çok fayda gördüm, belki çok faydam da olmuştur.

Allah can sağlığı versin.

Gerisi halloluyor çok şükür.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...