İçeriğe Yönlendir

Muğla’ ya Can Geldi...


İsa Acar

Recommended Posts

İsa Acar
Geçmiş olsun. Bende hiç öyle bir sorun olmadı. Daha önceki 2 kasa Mondeo da olmuştu o da ben farkına varamadan conta yakmıştı. Keşke ilk başta farkına varınca kenara çekip hareket ettirmeseydin. Umarım büyük bir sıkıntı açmaz. Çok üzülürüm. 
Allah daha büyüğünden esirgesin.
Gelişmeleri mutlaka haber ver

Şimdilik bir sıkıntı yok, hafta sonu uzun yolda da bi sıkıntı çıkmaz umarım.
Daha önce hiç başıma gelmediği gibi, sesli ya da görsel uyarı/ikaz bir şey olmayınca devam ettim. Sağlık olsun, inşallah büyük bişi çıkmaz[emoji106]
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Sen yinede kontrol ettirmeden yola çıkma. Bir yerden kaçak olabilir. Soğutma suyu deposunda çatlak var mı baktın mı?

ben ilk aldığımda  değiştirmiştim depoyu çünkü.Belki yine kılcal çatlak olmuştur?

Ya da radyatörde kaçak filan?

Mutlaka kontrol ettir

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Sen yinede kontrol ettirmeden yola çıkma. Bir yerden kaçak olabilir. Soğutma suyu deposunda çatlak var mı baktın mı?
ben ilk aldığımda  değiştirmiştim depoyu çünkü.Belki yine kılcal çatlak olmuştur?
Ya da radyatörde kaçak filan?
Mutlaka kontrol ettir

Benim gözlemleyebildiğim bir kaçak durumu yok. Çarşamba günü Emre ile buluşacağız, o da bakar. olmadı bi de tamirciye giderim.

Bi de şanzıman yağı, buji, triger vb bunlara değişim yapmış mıydın? Tarihlerini hatırlıyor musun Mehmet hocam? [emoji848]

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Bujileri kendim değiştirmiştim kablolarıyla beraber. 1.5 sene filan oldu. Şanzıman yağıda o kadar oldu değişeli ama alttan boşalt üstten dök şeklinde, şanzıman indirilmedi.Triger ben aldığımda değişmiş denmişti, sonra ben değiştirmedim.

Depodaki kaçak öyle bariz olmuyor, motor ısınınca hava kaçırır gibi oluyordu.Tıslama şeklinde, kenarını nemlendiriyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Bujileri kendim değiştirmiştim kablolarıyla beraber. 1.5 sene filan oldu. Şanzıman yağıda o kadar oldu değişeli ama alttan boşalt üstten dök şeklinde, şanzıman indirilmedi.Triger ben aldığımda değişmiş denmişti, sonra ben değiştirmedim.
Depodaki kaçak öyle bariz olmuyor, motor ısınınca hava kaçırır gibi oluyordu.Tıslama şeklinde, kenarını nemlendiriyordu. 

Tamamdır, teşekkür ettim [emoji106] ben içimi ferah tutuyorum, sen de ferah tut, bir tek ölüme çare yok [emoji6][emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Ya mutlaka öyle,

Benim arabada da 2-3 gündür motor arıza lambası yanmaya başladı. Bakalım ne çıkacak

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Hareket ettirmemek en onemli kisim..
İnsallah basitce hallolur..

Bundan sonra dikkat edeceğim tabiki de. En başında çekip kenara bi bakmam gerekirdi ama neyse artık [emoji848]
Ya mutlaka öyle,
Benim arabada da 2-3 gündür motor arıza lambası yanmaya başladı. Bakalım ne çıkacak

İnşallah önemli bişi yoktur. Bende ki arıza ışığı da kendiliğinden söneli iki gün oluyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
4 saat önce, İsa Acar yazdı:


Bundan sonra dikkat edeceğim tabiki de. En başında çekip kenara bi bakmam gerekirdi ama neyse artık emoji848.png
İnşallah önemli bişi yoktur. Bende ki arıza ışığı da kendiliğinden söneli iki gün oluyor.

Oksjen sensörünü değiştin mi?

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Oksjen sensörünü değiştin mi?

Değiştirmedim. Buradaki LPG ci, sorun enjektörde dedi. Bi veri gösterdi PC den, hep 3 küsur çalışırken, arada bir 1 e düşüyor. En kötü Enjektörün birinde sorun var dedi. Bi de enjektörler çok eskiymiş, 2011 mi 2012 mi. Ben de tamam kalsın dedim, Denizli’de baktırayım diye düşündüm.
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
22 dakika önce, İsa Acar yazdı:


Değiştirmedim. Buradaki LPG ci, sorun enjektörde dedi. Bi veri gösterdi PC den, hep 3 küsur çalışırken, arada bir 1 e düşüyor. En kötü Enjektörün birinde sorun var dedi. Bi de enjektörler çok eskiymiş, 2011 mi 2012 mi. Ben de tamam kalsın dedim, Denizli’de baktırayım diye düşündüm.

Bilgisayarda hata kodu oksijen sensörünü işaret ediyordu ama tabi usta öyle dediyse bilemem.Daha önce enjektörün birini değiştirmiştim ben zaten.O çift olandan biri çalışıyordu,diğeri yedek diye sana da söylemiştim.

Denizli'ye ne zaman gidiyorsun?

Yorum bağlantısı
İsa Acar
6 dakika önce, Mehmet Pınar yazdı:

Bilgisayarda hata kodu oksijen sensörünü işaret ediyordu ama tabi usta öyle dediyse bilemem.Daha önce enjektörün birini değiştirmiştim ben zaten.O çift olandan biri çalışıyordu,diğeri yedek diye sana da söylemiştim.

Denizli'ye ne zaman gidiyorsun?

Senin dediğin sensörün fiyatı 160 TL. idi, sorun yok. Cuma öğleden sonra çıkmayı planlıyorum, orada bi baktırayım da, olmadı sensörü de değiştiricem. 

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

geçmiş olsun,nazara geldi mondeo,umarım tez zamanda sorunu çözersiniz daha büyük sıkıntılar yaşamadan,bakımları ne durumda aracın? 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
29 dakika önce, Erdem Bozkurt yazdı:

geçmiş olsun,nazara geldi mondeo,umarım tez zamanda sorunu çözersiniz daha büyük sıkıntılar yaşamadan,bakımları ne durumda aracın? 

Teşekkür ederim erdem bey, sağ olun. Yağını suyunu tuzunu bir kaç bin km önce değiştirmiş Mehmet bey, aynı şekilde lpg filtresini de. Şanzıman yağı ve buji-buji kabloları da 1,5 yıl olmuş. Ben genel anlamda kontrol ettiremedim daha..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba yakınımda olsaydı, obd2 elm 327 bağlayıp, hararetin sebebini bulurduk. Termostat ise termostat, pompa ise pompa. Motor soğutma sistemlerine hakim bir  insan, nerde ne olduğunu anlayacaktır. Verilere bakarak bulurduk. . 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Şimdi, Ali Darbaz yazdı:

Araba yakınımda olsaydı, obd2 elm 327 bağlayıp, hararetin sebebini bulurduk. Termostat ise termostat, pompa ise pompa. Motor soğutma sistemlerine hakim bir  insan, nerde ne olduğunu anlayacaktır. Verilere bakarak bulurduk. . 

Düşünmeniz yeterli Ali bey, çok teşekkür ederim. Bahsi geçen cihaz internette 30 ila 100 TL. arası değişiyor. İşe yarayan hangisi acaba? Ondan önemlisi, ben alsam, hiç bir şeyden anlamayan benim işime yarar mı? :unsure2:

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, İsa Acar yazdı:

Düşünmeniz yeterli Ali bey, çok teşekkür ederim. Bahsi geçen cihaz internette 30 ila 100 TL. arası değişiyor. İşe yarayan hangisi acaba? Ondan önemlisi, ben alsam, hiç bir şeyden anlamayan benim işime yarar mı? :unsure2:

 

 

Abi, videoya çekersin, youtubeye koyarsın. Bizde burda sorunu anlarız. Ben burda sora sora  çözdüm herşeyi. Bu video benim hararet takip ettiğim bir video. Termostadı denedim. 85 derecede termostad kapatırken, 90 derecede sonuna kadar açıyor araba. 87 derecede sabit kalıyor. Sende bir video yapıp atarsan burdaki ustalar sorunu çözebilir. 

 

 

Yorum bağlantısı
İsa Acar
5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Abi, videoya çekersin, youtubeye koyarsın. Bizde burda sorunu anlarız. Ben burda sora sora  çözdüm herşeyi. Bu video benim hararet takip ettiğim bir video. Termostadı denedim. 85 derecede termostad kapatırken, 90 derecede sonuna kadar açıyor araba. 87 derecede sabit kalıyor. Sende bir video yapıp atarsan burdaki ustalar sorunu çözebilir. 

 

Cihazı al diyorsun yani, yanlış yorumlamadıysam. :unsure2:

Peki hangi cihaz? link atabilir misin?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

İsa geçmiş olsun. Hararet yükselmesi durumunda aracı hemen durdurman gerekir. Durup, stop etmeden motoru gözle kontrol edeceksin, su kaçıran bir yer, delik patlak bir hortum, tüten bir yerler.. Sonra kapatıp, senin de yaptığın gibi suyuna bakacaksın. Fan açtığı halde hararet yüksekse düşmüyorsa ya su yoktur, ya hava vardır, ya conta yanıktır. Su berraktı diyorsun, sanırım su eksilttiği için hararet yaptı. Antifriz koy, görebildiğin tüm hortumları takibe al, sızıntı varsa antifriz renginden belli eder.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
23 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Abi, videoya çekersin, youtubeye koyarsın. Bizde burda sorunu anlarız. Ben burda sora sora  çözdüm herşeyi. Bu video benim hararet takip ettiğim bir video. Termostadı denedim. 85 derecede termostad kapatırken, 90 derecede sonuna kadar açıyor araba. 87 derecede sabit kalıyor. Sende bir video yapıp atarsan burdaki ustalar sorunu çözebilir. 

 

 

Bu programın adı ne ali bey elm 327 ile kullanbılrımıyız 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
9 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

İsa geçmiş olsun. Hararet yükselmesi durumunda aracı hemen durdurman gerekir. Durup, stop etmeden motoru gözle kontrol edeceksin, su kaçıran bir yer, delik patlak bir hortum, tüten bir yerler.. Sonra kapatıp, senin de yaptığın gibi suyuna bakacaksın. Fan açtığı halde hararet yüksekse düşmüyorsa ya su yoktur, ya hava vardır, ya conta yanıktır. Su berraktı diyorsun, sanırım su eksilttiği için hararet yaptı. Antifriz koy, görebildiğin tüm hortumları takibe al, sızıntı varsa antifriz renginden belli eder.

Teşekkür ederim Önder abi, ilk defa başıma geldiği için bilemedim. Tecrübe etmiş oldum, çok şükür bu bilgi bana pahalıya patlamadı diyebiliyorum şu an :unsure2:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
4 dakika önce, İsa Acar yazdı:

Cihazı al diyorsun yani, yanlış yorumlamadıysam. :unsure2:

Peki hangi cihaz? link atabilir misin?

 

Arabanın marka model bilgisine istinaden bir araştırm yapmak lazım. Çalışmayan şeyi aldırmayım size. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Şimdi, Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın marka model bilgisine istinaden bir araştırm yapmak lazım. Çalışmayan şeyi aldırmayım size. 

Ali bey bu arada siz arabayı satmaktan vaz mı geçtiniz? Bir arkadaşıma önerecektim de :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Bu programın adı ne ali bey elm 327 ile kullanbılrımıyız 

 

Bu program , elm327 ile çalışması için yapılmış bir Rus yazılımı.. 

Önce programı kurucaz, sonra görüntü kayıt eklentisi kurulcak. 

 

Program : https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque

Eklentisi. https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.recorder

 

Ben ayrıca eklentinin tipinide değiştirdim. Volkswagen style gösterge ile kayıt yapıyorum artık. Bu şekil bir kadran tasarımı okunaklı oluyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
2 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın marka model bilgisine istinaden bir araştırm yapmak lazım. Çalışmayan şeyi aldırmayım size. 

elm 327 var evde vag 409 kabloda var  arac transporter 2.5 tdi 2001 model hararet ıbresı eskıden otobanda 90 da satbıl duruken sımdı 70 lerde kalıyor sehırıcı yerınden kalkmıyor sorun hararet möşürümü yoksa termostat acıkmı kalıyor ona bakacam 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...