İçeriğe Yönlendir

Opel Astra J Balataları Değiştirdim (Kendin Yap-DIY)


Metin Akbal

Recommended Posts

Metin Akbal

 

Simdi diyeceksiniz ki manyak misin fren olayini da mi sen yaptin :) Kendisi ugrasan ugrasmayi seven adam icin motor indirmek bile mevzu degil yeter ki imkan olsun.

 

Astra J aracim 70 bin km ye dayandi. Eski aracim Bora da 75 binde ses yapmaya basladigi ici degistirtmistim bu aracimda da ses yapmaya basladigi icin 4 teker birden degistirdim. Olay gercekten cok basit once videolari vs izleyerek fizibilite yaptik sonra ise koyulduk.

 

Balatalarimiz Hi-Q marka. Opel sayfalarinda cok arastirdim. TRW Delphi Bosch ses yaptigini ogrenipte bu balatalarin hem uygun hemde OEM Kia Hyundai parcasi ureten bir firma oldugunu ogrenince bu markada karar kildik. GM marka on arka takim 600 700 liralara cikinca n11 indirimleri ile balatalari 180 lira gibi bir fiyata temin ettik.

 

Yaz lastiklerini takmak icin hazir tekerleri sokmusken balatalarida aradan cikardik.

 

Ilk once fren hidrolik kapagini yerinden cikardik.

 

Fren diskini gorunce kaliperin alt kisminda fitilli yerde vida goreceksiniz 10-11 anahtarla vidayi cikarip kaliperi yukari kaldirdik.

 

54aeea200b1bc7b2c905a4f00d4d04db.jpg

 

Kaliperi yukari kaldirinca balatalari tornavida yardimi ile yerinden kolayca cikarttik. Zaten kizakli bolme oldugundan rahatca cikarip yerine yenisini taktik.

 

913f9d63588f51937741d4ed35ea06b3.jpg

 

Eski ve yeni balatayi gorelim.

 

fa670de0496bb4cc256451c52c819d13.jpg

 

Yeni balatayi yerine takmadan once balata spreyi ile temizlik yaptik.

 

Balatalari takarken hangisini nerden nasil soktugunuzu unutmayin cunku bu akt fotodaki kancali balatalar isimizi karistirdi sag sol tekeri tekrardan sokmek zorunda kaldik :)

 

c0e93f617ee99b557ac3ee390359f685.jpg

 

Sonra yeni balatalari ittirdik. Fren kaliper pistonunu iskence yardimi ile balatalara oturacak sekilde iceri aldik. Sanayide levye ile kastiriyorlar bu da ek bilgi zararli bir islem degil.

 

c0629d5cbcd1ccbd1b1801792c0a5bf6.jpg

 

Kaliperi yerine oturtup ilk fotodaki vidayi yine yerine taktik.

 

 

Arka balatalari sokerken islem onler kadar basit degilmis orada ufak bir detayi atlamisiz :) Kaliperi komple soktuk cunku el freni halati vs olunca kaliper yukari kalkma asagi inme durumu olmadi. Alt ve ustte kaliperi fren merkezine baglayan vidalar var alt vidanin fotosu da su bu aparatta ne ise yariyor opel sayfalarinda soracagim.

 

d9cee9794326823415e00ca4f16cd057.jpg

 

4c3c8eedb4580dac4f632fab340d3442.jpg

 

Arka balatalari sokmesi takmasi kolay ama fren itici pistonlari iceri sokebilmek icin ozel aparatlar oluyor. Hem pistonu cevirip hem sikistiran aparat lazimmis. Balatayi degistirdik ama kaliperi yerine oturtamiyoruz. Aksam 8 9 gibi @Mehmet Ozyurek Emmi hazretleri ve @Mustafa Arıkan ile istisare ederken Mustafa fikir verdi. Emmi çekici çağır dedi :D Mustafanın verdiği fikir doğrultusunda şunu yaptık. 2 kisi calisirken hem iskence ile pistonu ittirmek hem de ayarli pense ile pistonu cevirmek sureti ile senkron calistik o yuzden bu kisimlarin fotosu yok. Gece 11 de isimizi bitirdik ve yazlik lastiklerimizi de taktik :)

 

 

Simdi onemli notlar ve noktalar

 

1- Arka balatalari cikarirken el frenini cekili unutmayin yoksa 2 saat nerde sorun var diye aranip durursunuz [emoji16]

 

2- Ayarli pense de levye cekic kadar onemli bir parcaymis muhakkak takim cantanizda bulunsun aksamin 9 unda ayarli pense almaya tam hirdavatci kapanirken almaya gittik [emoji16]

 

3- Balatalar yeni oldugu icin henuz alisma suresinde o yuzden frenleme zayif cok dikkat.

 

4-Kancalı olan balatalara özellikle dikkat hangisini nerden hangi yönlü söktüğünüzü unutmayın. Yoksa ben gibi tekerleri tekrardan söküp sağ sol yer değiştirmek zorunda kalırsınız :)

 

Keyifli forumlar.

 

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Güzel işlemler. Arka fren balatalarını değiştirdikten sonra 24 saat el frenini çekmeyin diyorlar. Nedenini bilmiyorum. Bana öyle demişti galiba usta. Yanlış da hatırlıyor olabilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
12 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

1- Arka balatalari cikarirken el frenini cekili unutmayin yoksa 2 saat nerde sorun var diye aranip durursunuz emoji16.png

 

Çekici çağırsan böyle olmazdı :)

 

Karşıyım ben böyle şeylere.. 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Eline saglik hocam. Kendi kendine kimseye muhtac olmadan yapilan ve  basarili olunan bir isin mutlulugu tarif edilemez..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Güle güle kullanın. Son bi kaç gündür balata , arka amortisör , z rot ve yağ değişim videoları ve konularına bakıyorum. Sanırım yavaştan ben de başlayacağım. Takım çantamı toplamaya başladım tork anahtarım ve lokmalı torx uçlarım yok. Bu konudan sonra ayarlı pense de alınacaklar arasında [emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rifat Berber

En son geçen 80.000'e gelince focusun balatalarını değiştirttim. Şimdi ismini vermek istemedim Bursa'da özel bir ford servisi teker başına 75 TL , toplam 300 TL balata değişim işçiliği yazmıştı. Bu arada yapılan tek iş bu değildi, 75bin bakımı da vardı. 

Elinize sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kani Kaya

Emeğinize sağlık.. netten balata alıştırma videoları var.. çevre yolunda birkaç kere 100 e çıkıp 20 km hıza düşün ..başlayanlar yerine oturacaktır..koku çıkması gerekiyor bu işlem esnasında..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Helal olsun motor indiririm belki ama freni eleyemem ben

SM-J810F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
6 dakika önce, Levent Güzelkalp yazdı:

Helal olsun motor indiririm belki ama freni eleyemem ben

SM-J810F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

levent bey tapatalk imzanizi kapatirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Güle güle kullan :)

 

Yalnız balata değişimi falan bunlar arabayı yıkamak gibi sıradan işler :p

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Tevfik Işık yazdı:

Kendi kendine kimseye muhtac olmadan yapilan ve  basarili olunan bir isin mutlulugu tarif edilemez..

 

elinde kalıyordu.. Kara kara düşünüyordu nasıl takacağım ne olacak diye..

Araba kapalı garajda, çekici giremiyor..

Balata yerine turmamış teker takılamıyordu

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Yuuutup ustalığı da bu kadar oluyor. Ama bu acemliği de atmak anlamına geliyor ki bir dahaki sefere rahat yaparsın.

 

Ben Golf 7’nin arka balatalarının değişimini izlemiştim usta yaparken. Yarım saat obd ile aracı bağlanıp ikna etmeye çalıştı sonunda da başardı. Yoksa onda sadece mekanik işçilikle balata değiştirilemiyormuş.

Vel hasıl, teknoloji ilerledi, artık hiç bir işi hafife almayalım.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Güzel...
Yapmak ya da yapmamak işte bütün mesele bu :)

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
 
elinde kalıyordu.. Kara kara düşünüyordu nasıl takacağım ne olacak diye..
Araba kapalı garajda, çekici giremiyor..
Balata yerine turmamış teker takılamıyordu
 
Eski balatayı takıp ustaya giderdi ?
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Hocam eline sağlık halletmişin güzel olmuş.

Ek bir bilgi daha; pistonları ittirmeden önce fren hidrolik kabının kapağını açmak gerek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

O pistonları söküp gresle yağlamakta gerekebilir bazen sıkışıp çalışmadığı zamanlar oluyor , yinede kolay değil elinize sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

elinde kalıyordu.. Kara kara düşünüyordu nasıl takacağım ne olacak diye..

Araba kapalı garajda, çekici giremiyor..

Balata yerine turmamış teker takılamıyordu

 

 

😂😂😂 Ne geceydi ama

 

 

1 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Yuuutup ustalığı da bu kadar oluyor. Ama bu acemliği de atmak anlamına geliyor ki bir dahaki sefere rahat yaparsın.

 

Ben Golf 7’nin arka balatalarının değişimini izlemiştim usta yaparken. Yarım saat obd ile aracı bağlanıp ikna etmeye çalıştı sonunda da başardı. Yoksa onda sadece mekanik işçilikle balata değiştirilemiyormuş.

Vel hasıl, teknoloji ilerledi, artık hiç bir işi hafife almayalım.

 

Elektronik el freni daha fena. Arabayi ikna edecem siye ugras dur.

 

Bir saat önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:
 
elinde kalıyordu.. Kara kara düşünüyordu nasıl takacağım ne olacak diye..
Araba kapalı garajda, çekici giremiyor..
Balata yerine turmamış teker takılamıyordu
 

Eski balatayı takıp ustaya giderdi ?

 

 

Eski balatayida takamadik olayi anlayana kadar. 3 5 saat gecti ampul yandi kafada hallettik.

50 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Hocam eline sağlık halletmişin güzel olmuş.

Ek bir bilgi daha; pistonları ittirmeden önce fren hidrolik kabının kapağını açmak gerek. 

 

Tekrardan sagolasin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
7 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

DIIIIIIY :D Kolay gelsin.

 

Amin insallah 😁

7 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Güzel işlemler. Arka fren balatalarını değiştirdikten sonra 24 saat el frenini çekmeyin diyorlar. Nedenini bilmiyorum. Bana öyle demişti galiba usta. Yanlış da hatırlıyor olabilirim. 

 

Valla eski arabamda da degismisti usta hic oyle bisey demedi ustad. Sagolasin.

7 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Elinize sağlık. 180 TL 4 balata ise çok iyiymiş.

 

Normalde 200 de toplam n11 zincir kupon kampanyasindan 180 e geldi ustad. Tesekkur ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
7 saat önce, Tevfik Işık yazdı:

Eline saglik hocam. Kendi kendine kimseye muhtac olmadan yapilan ve  basarili olunan bir isin mutlulugu tarif edilemez..

 

Az cok ugrasmayi seviyorum bizde sikinti olan vakit. Secim tatilini firsat bildik yaptik. Tesekkur ettim :)

 

6 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Yaptiklarimiz yapacaklarimizin teminatidir. 😆

 

Gaza geldim bizim arabadan bi A3 cikar mi ki 😂

 

6 saat önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Güle güle kullanın. Son bi kaç gündür balata , arka amortisör , z rot ve yağ değişim videoları ve konularına bakıyorum. Sanırım yavaştan ben de başlayacağım. Takım çantamı toplamaya başladım tork anahtarım ve lokmalı torx uçlarım yok. Bu konudan sonra ayarlı pense de alınacaklar arasında emoji23.png

 

Ince detaylari gozden kacirma emin ol oyle hareket et 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
 
Ince detaylari gozden kacirma emin ol oyle hareket et [emoji16]
Evet bu yüzden ilk önce filtre değişimi ile başlarım. Daha önce kapı sacı söküp takmışlığım var o yüzden biraz cesaretliyim [emoji23] aracın bakımına daha çok var o zamana hem el aletleri tamamlanır hem de ufak tefek şeylerle elimi alıştırırım diye düşünüyorum
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
4 saat önce, Kani Kaya yazdı:

Emeğinize sağlık.. netten balata alıştırma videoları var.. çevre yolunda birkaç kere 100 e çıkıp 20 km hıza düşün ..başlayanlar yerine oturacaktır..koku çıkması gerekiyor bu işlem esnasında..

 

Olur olmaz frene basiyorum alissin diye. Bi 50 100 km kadar yoracak bizi. Tesekkur ettim.

 

4 saat önce, Levent Güzelkalp yazdı:

Helal olsun motor indiririm belki ama freni eleyemem ben

SM-J810F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Issiz olursak onuda yapariz herhalde 😁 Tesekkur ettim.

 

55 dakika önce, Adnan Çakır yazdı:

O pistonları söküp gresle yağlamakta gerekebilir bazen sıkışıp çalışmadığı zamanlar oluyor , yinede kolay değil elinize sağlık.

 

Problem olunca ustaya gideriz abi sanirim bi 50 km yol yaptik ustune sorun yok gibi gorunuyor.  Tesekkur ettim.

3 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Güle güle kullan :)

 

Yalnız balata değişimi falan bunlar arabayı yıkamak gibi sıradan işler :p

 

Oyle pis isleri yikamacilara yaptiriyoruz artik kesmiyor daha pis islere sardik 😁 Tesekkur ettim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...