İçeriğe Yönlendir

W210 E200 Kompresör Elegance


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Dış tasarım.

 

90 larin marjinalitesi kedi gözler. Mercedesin köşeli hatları bu modelde yuvarlanıyor. Makyaj öncesi tasarım daha köşeli. Tamponlar küt ama makyajla bu sert mizaç yumuşatılmış. 95 yılında 124 kasa bitince daha limuzinvari boyutlar oluşmuş. Devasa bagaj 520 litre. Dıştan da bu genişlik çamurluklardan belli.  

 

Geniş aks aralığı ile iç hacim de öyle 3 oda bir salon tadında. Şaft yolu olmasına rağmen bir 202 kasa dan çok daha geniş.

Ön koltuklar klasik Mercedes kendinden de yaylanıyor. Ki süspansiyon elegance için zaten yumuşak. Ani şerit değişimlerinde kasanin salınımı yüksek. Ki yere yakın denebilecek bir araç. Paket seçeneğine göre koltuklar mekanik ayarlı yada full robotik. Hafızalı koltuklar lüks ve sukseli. Makyaj ile standart donanım da yarı elektrik destekli. İç detayda gerçek ahşap kaplama var. Koyu ceviz favorimiz. Donanım paketi sizin hayal gücünüzü kalmış. Başlıcalari otomatik çift yönlü klima. Arka yolcular için hava mefrezleri standart. Düşük versiyonda klima manuel sağ sol ayrımı mevcut. Aktif karbon filtre ile koku giderici otomatik klimada mevcut.

Ses sistemi standart Audio 30 da 4 kapı hoparlör on iki tweeter arka pandizotta iki adet bas hoparlör. Makyaj öncesi bazı modellerde tweeterlar konsolda on cama yakın. Bose sistemlerde hoparlör kalitesi daha yüksek ve kendi mini amfisi mevcut.

 

Teyp çeşitliliği de mevcut. Makyaj öncesi beker kaset çalar klasik mercedes. Makyaj sonrası Audio 30 kaset çalar şık kaset çalar kapağı ile kaset gizli. CD changer opsiyonel ve fiber optik ile ana üniteye bağlı.

 

Comand opsiyonel bir donanım ve nirvana. Navigasyon TV gibi özellikleri ile konsolda şık bir duruşu var.

Yine makyajlı versiyonda CD çalar alınabilir.

Makyaj öncesi direksiyon klasik ve fonksiyonsuz olmakla beraber makyajda tuşlar ile telefon radyo ve daha büyük bir yol bilgisayarı geliyor. Makyaj öncesi iki satır ekran km ve bazı teknik bilgileri kapsıyor. Makyajla can bus özelliği ile araç hakkında daha detaylı bilgiler arıza bilgileri yol bilgisayarı geliyor. Dizel versiyonlarda daha çok özellik ile motor yağı seviyesi felan görülebilir. Benzinli versiyon da bu eksiklik ne yazikki var. Yine makyaj öncesi kadranda yol bilgisayarı olmaması nedeniyle kadran içinde ampul kontrolu radyatör su seviyesi silecek su seviyesivs gibi ikaz lambası mevcut. Makyajla bu tip bilgileri ekranda görsel olarak malfaction ibaresi ile geliyor.

 

Makyaj öncesi güvenlik donanımları bı tık düşük yada makyaj sonrası daha dolu denebilir. Asr makyaj öncesi standart ve tadında. Vites çerçevesi etrafında iptal tuşu var. Makyajla yerini bı üst versiyon ESP donanım da ekleniyor. Agresif bir ESP değil ve yerinde müdahale ile kasanın savurmamasi sağlanıyor. Yine airbag donanım olarak yılının gerektigi gibi. Kapılarda ön konsol da ve perde tavan airbag mevcut. Tabi en çok yastık yine makyajla geliyor. Bas destekli ABS standart. Fren dozlamasi yerinde sonuçta 1600 kilo boş ağırlık var.

 

Aksesuar donanım dediğimiz gibi hayal gücü ile sınırlı. Deri koltuklar opsiyonel ama tr için standart tadında sonuçta lüks araç diye satılıyor. Koltuk ısıtma soğutma hatta arka koltuklarda da opsiyonel.

 

Otomatik eğim sensörlü far yıkamali Merceksiz d2r Xenon 95 yılında bile alınabiliyormus. 

 

Elektronik arka makam perdesi ve manuel arka yan cam perdeleri görmek mümkün 

Dizel versiyonlarda webasto ısıtma bulunabilir.

 

Elektronik katlanır yan aynalar opsiyonel donanım manuel olanlar sabit denebilir ama yaylı mekanizması ile geçici kapanabilir.

 

Kararan iç dikiz aynası yanında  sürücü kısmında dış dikiz aynası da opsiyonel olarak elektrokrom kararma özelliği var hafıza paketi olan versiyon da sağ ayna geri vites ile otomatik aşağı konuma gelebilir.

 

Sensör paketi opsiyonel olup far ve yağmur sensörü de alınabilecek donanım listesinde.

 

Sunroof opsiyonel ve tercih sebebi. Çift yönlü cam sunroof mevcut.

 

Makyaj öncesi sustalı tip anahtarı olup makyajla klasikleşen kızıl ötesi anahtar mevcut. Anahtardan cam ve sunroof açılıp kapanabilir .

 

Torpido kısmı konsol yapısı gereği dar denebilir ama bunu derin kol dayama ile telafi ediyor. Orta konsol soğutmali. Yine comand olmayan versiyonda teyp altinda şık ve kullanisli bir kapakli goz mevcut. Gozluk vs koymak icin islevsel.Nokia araç kiti ile araç telefonu opsiyonel.guncel olarak çağ dışı kalsa da 90 lar için lüks göstergesi.

 

Arka kolçak kısmı bardaklik ve ilk yardım çantası için gizli bir göze sahip.

 

Genel iç donanım bu şekilde dönebilir kaçırdığımiz donanım illaki vardır [emoji4] dolusu çok dolu olunca.

 

Motor mekanik

 

Geniş motor gamı benzinli ve dizel olarak her kitle için bir şeyler var. En düşük versiyon m111 atmosferik 136 PS en yüksek versiyon e55 AMG V8 ünite 354 PS.

 

Dizel üniteler atmosferik 220d 75 PS ile başlayıp e320 cdi 197 lik ünite ile bitiyor.

 

Makyaj öncesi dizeller pompa dizel eski om604 kodlu 4 silindir 2.0 ünite nirvana ise cdi 3.2 om613

 

 

Şanzıman 5 ileri makyaj ile manuel 6 ileri manuel,4 ileri otomatik ve makyajla 5 ileri efsanevi 5g-tronic.

 

Aktarma organları olarak arkadan çeker veya yüksek motorlu versiyon da 4 çeker 4matic.

 

Dizel için çok konuşamamakla beraber benzinli efsane motor m111 için  bir kaç kelam edebilirim sonuçta bir kaç versiyonuna sahip oldum.

 

 

M111.920 kodlu ünite w210 da kullanılmamis 1.8 ünite olup giriş seviyesi 210 da m111.940 ünitenin daha dertsiz versiyonu ( dip not m111.940 w124 e200 de kullanılan nispeten miladi dolan çok nokta enjeksiyonlu pms beyni dertli sensörleri ömrünü tüketmiş ünite) m111.942 olarak 136 PS 190 nm torkla kasayı iyi kötü kaldırabilen bir ünite .

 

İşin içine kompresör girince işler değişir çarşı karışır. M111.947 motor w210 kompresöru e200 yapan ünite. 186 PS ( kimisi 192 PS dese de o motor m111.943 dür ve w210 da kullanılmamistir.)

 

Kaplinli kompresör yüksek performans beklentisini olmadıkça atmosferik çalışır ( sabit hız düşük devir gibi şartlarda) güç istenince kaplin devreye girer ve silindir icinde çarşı karışır. Yakıt körüklenir kazanı dolan kömür kazanı gibi şaft delice 270nm Torku diferansiyele aktarır. Önde atlı ordusu koşmaya başlar.

 

Herkes tüm kompresörleri bu motor dese de makyaj sonrası bu motor yerine  nadir rastlanan  versiyon 186 PS lik  m111.947 ünite benzer özelliklidir.

 

Makyajla beraber en dertsiz ünite sunulmuştur. M111.957 . 163 ps 230 nm. Bu motor temeli m111.974 versiyon 2.3 litre olanın vergi sınıflandırmasi sonucu 2.0 olarak üretilen  aşırı besleme bir versiyonudur. Daha rafine nispeten daha tutumlu versiyon.

 

Makyajla e200 kompresör için kullanılmış olup benzer güçteki w203 kasa m111.955 un esinlendiği bir ünite. ( Bunu yazma sebebi motor hacim ve güçleri benzer olsa da aynı motor değildir.)

 

 

Teknik bilgi  nette bulunabilir olup tecrübe ettiğim tüketim ve diğer versiyon kullanımları ile manuel 6 ileri viteste şehir dışı sakin kullanımda ( otoban hızında öyle 80 90 kanamadan 100 120 arası) 7 litreleri görmekte. ( Bu değer w203 için 5 ileri otomatik m111.955 ünite 2.0 da 6 litre altına kadar düşebilir ama ağırlık farkı 200 kg civarında w203 için. W203 1450 kg w210 1650kg nerdeyse)

Şehir icinde yol bilgisayarı çok deli rakamları görebilir 17 18 çok marjinal değerler değil kısa mesafede. Ki soğuk motor marş ile sıfırlanmis yol bilgisayarı 13 kusur litre ile başlıyor. Altı ve üstü sizin gaz pedalı olan ilişkinize bakar.

 

Karma 10 litre tüketim ile İzmitte kullanıyorum.  Bilenler için Kocaeli Körfez İzmit arası trafiksiz çevre yolunda 8 litreye düşüyor. 

 

 

Hızlanma konusuna gelecek olursak. 10 sn altında manuel 6 ileri 163 lük ünitemiz.

 

Top speed 230 civarında teknik veri var ama bı türlü deneme kısmeti olmadı.  210 km hızı geçerken 6 ya attım ama yol müsait olmayınca sonuna gelemedik 220 rahat çevre yolunda bı denemem oldu 230 u uzun yolda aşacaktır. Ama önceki c200 ve c230 w203 ler gibi gitmediği aşikar.

 

7eb02df6c2f704e3529971c4e4f6b7de.jpg

 

ec4fda073794b1ef1e66aa27c1f331b6.jpg

 

6c75f91ce247239e18c9f1d105343085.jpg02e78706cc15aae3a76c6621b742eb07.jpgfe435c2a2ef1d7bb61263c82cd3651ef.jpg

 

8bd491832897e7b2a20d52bec891e1dc.jpg92c2aef60e9c3b523b35504ecb40d93d.jpg

 

74377ac1ba979fdc2626d75e702ad8b8.jpg987a144e10ca5900731e294f1eb68da2.jpg

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Şimdi, Çağlar Bayur yazdı:

makyajlı olsa alınır diyorsun yani?

Yine alacak olsam makyajlı bakarım daha şık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

74377ac1ba979fdc2626d75e702ad8b8.jpg

 

8 delik jantlar ile nefis durmuş :nazar:

 

Bu kasa E2 paket 2001 model inşallah bir gün nasip olur

W140'tan sonra nasıldır bilmiyorum ama onun kadar dikkat çekmiyordur sanırım

 

detaylı bilgiler için teşekkürler Mustafa bey 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ne güzel anlatmışsın, bu kadar rakam/kod olmasına rağmen tek nefeste okudum. Çok güzel bir anlatım, tebrikler. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

50 yaşından sonra binilecek tek araba. E2 paket olsun birde makyajlı olsun daha ne olsun. 

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Niye bu kadar ucuz bu
Mercedese binen Sizlersiniz ben bilmem başgan bilir [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Selim Bilgin

Jant orijinal bence de.

Short kasa benzinli w221 bana da mantıklı gelmeye başladı, bizim sitede bir tane gümüş gri AMG paket var, kafamı karıştırıyor her gördüğümde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...