Doğan Arşiray 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 Bu motorlarda 2008 sonuna kadar turuncu renkli contalar kullanılmış. Turbo girişinde de benzer bir conta var var zaman içinde deforme olup yağ akıtıp hava kapakçıklarının motor bağlantısını eritiyor. Swirl valve hatası veriyor. Kapaklar kapalı kalmadıysa sokete takılan 4.7 ohm direnç ile halledebiliyorsunuz ancak aynı turuncu malzemeden mamul baş belası contalar, V motorun ortasında ve aşağıda yer alan yağ soğutucusunda da kullanılmış. Ne yazıkki kronik olarak er yada geç buralarda sızıntı oluyor. Bizim araçta da benzer bir durum oldu. Daha 168 bin km de oysaki. Soğutucu kırık vs değilse, ki ben öyle olacağını sanmam bir Mercedes motorunda, contaların değişmesi lazım. Bunun olabilmesi için turbo egr valfi, enjektörlerin bağlı olduğu hatlar yakıt rayı vs herşey sökülüyor. 10-12 saatlik bir uğraşı toplam iş. Bunu evde yapmak gerekli takım taklavat yetmeyeceğinden pek mümkün değil gibi. Motor yağı ve antifriz de yenileniyor mecburen. Sanayide jeep ustası bunu yapabilmek için eğey uğraşıyor ve yaklaşık 1000 tl işçilik almak istiyor. PArçalar manifolt contaları vs gibi şeyler hariç. Yağ antifriz derken 3 bin tl yi aşan masraf demek. Bu konuda ilerlemeden sorum şu, conta kaçaklarını engelleyen sıvıları kullanan varmı? Ben bu malzemelerden direksiyon kutusu için kullanmıştım eski bir arabamda. İşe yarıyordu. Çalışma mantığı oksijenle karşılaşan yerlerde malzeme kristalleşip katılaşıyordu. Aynı mantıkla iş yapan ve evdeki kalorifer kaçaklarında kullanılan sıvılar var ve gerçekten işe yaramakla birlikte eğer sistemden çıkartmazsanız kombi devirdaim motorunu ve eşanjörünü tıkıyorlar belli süre sonunda, ama tesisattaki kaçağı gerçekten kapatıyorlar. Yani evi kırmaktansa kombiyi kırmak mantıklıyken, otomobilde hele Mercedes motorunda pek uygulanabilir değil gibi hissettiriyor. Yorum bağlantısı
Ali Gök 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 abi bu tarz malzemeler yağ kanallarında bi yeri tıkarsa ne olacak ? o contadan kaçan yağ hatra dokunur miktardamı ? şimdi bu yazıyı okudum ya yarın birgün wk alırsam 1 ay sonra aynısı benim arabada olur Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Mart 2019 Yazar Paylaş 21 Mart 2019 (düzenlendi) her OM642 mutlaka bu yağ kaçağını tadacaktır. conta 4 adet. 1 adet değil. https://www.idparts.com/oil-cooler-seal-kit-om642-p-5146.html küçük ve mor renkli olanlar için bu diğerleri de değişmeli ideal şartlarda. günde 1 damla şeklinde sorun. 21 Mart 2019 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 Diğer konuda yazmıştım. Kaçağın sebebi contanın aşınıp yırtılması mı yoksa sertleşmesi mi? Sertleşiyorsa Liqui moly’nin katkısı kaçağı azaltabilir veya kesebilir. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 Mercedes'in bir recall'ı yok mudur acaba? Belki ücretsiz falan yaparlar? 10 yaşındakiaraçlarda Jeep'in parça değiştiğini gördük forumda. Yorum bağlantısı
Ali Gök 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 19 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Mercedes'in bir recall'ı yok mudur acaba? Belki ücretsiz falan yaparlar? 10 yaşındakiaraçlarda Jeep'in parça değiştiğini gördük forumda. 15 yaşında dersek 😬 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Mart 2019 Yazar Paylaş 21 Mart 2019 kaçağın sebebi contanın esnekliğini yitirip küçülmesi. turbo contası da öyle. onu değiştirmiştim. bariz deforme oluyor ısı nedeniyle. https://plus.google.com/photos/110006420902447165324/album/5848623881113808401/5848623880881049426 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 Geçen kontak değişti benim jeep te yağ kaçağı şimdilik yok olursa düşünürüm ne yapacağımı Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Nisan 2019 Yazar Paylaş 8 Nisan 2019 (düzenlendi) teşhisin üzerinden geçen neredeyse 2 ay oldu ve eksilme çok az. dokunmasam da para mı biriktirsem 8 Nisan 2019 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Nisan 2019 Yazar Paylaş 22 Nisan 2019 hala ciddi bir eksilme yok. daha ellemesemmi acaba... Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 22 Nisan 2019 Paylaş 22 Nisan 2019 Yağ kaçak önleyici eklediğimden beri yağ eksiltme problemim büyük ölçüde azaldı. Yağ değişimine 2000km kaldı. Tam sonuç belli olacak. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Nisan 2019 Yazar Paylaş 24 Nisan 2019 valla damlasın bence boşuna söküp bir de altından kıymetli tam sentetik 10 litre yağı heba etmeye gerek yok. yağ bakımı gelince söktürürüm diyorum. nereden baksan 6 ayı var. 5 tane de geyik var ehe... :S söktürmeden önce de yağ kaçak öncelyici koyup sonucu gözlemlerim böylece risk almamış olurum. baktım olmuyor zaten değişecek. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Haziran 2019 Yazar Paylaş 4 Haziran 2019 (düzenlendi) Antalya ya gittik döndük. Restore marka yağ kaçak önleyicisinin yarısını koydum. Motor yağı 9.5 litre zaten. Önerilen 6 litreye tam şişe koymaktı. Birşeyleri tıkamasın diye deneme amaçlı az koydum. Ve ilginç şekilde, tüm yol boyunca eksilme belirsiz miktarda oldu. Tuhaf durum. Gözlemleyeceğim. Ayrıca el emeği göz nuru, ABS plastiği eritebilen türde formülasyonlu aseton, ve bir miktar selülozik tinerden oluşan kokteyli de kullandım. Bu kokteyl ile bu araçta ikinci kez %4 kadar bir iyileşme elde ettim uzun yolda sabit hızla. Bu da ilginç tabi. Asetonun en kuvvetli solventlerden biri olduğu gerçek, çok da iyi yanar ancak tek başına yakıt olamıyor. Youtube da testleri vardı. zaten konulan miktar 70 litre yakıtta 300 ml kokteyl. Oldukça seyreltik. Ancak ne olur ne olmaz diye tüketilmeyecekse bu karışımı yaktı deposunda tutmak istemem. O nedenle yolculuk biterken yakıt aldım. Önceden, benzer şekilde kokan hazır bir ürün almıştım, oldukça iddialıydı temizlik konusunda onu da Journey 2.0 140 hp PD motorda denemiştim, onda da aynı etkiyi almıştım. @Servet Aydın 4 Haziran 2019 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Haziran 2019 Paylaş 4 Haziran 2019 3 depo kullandım, bende fark yok tüketim ve blok çalışma sesi vs olarak. Buradan çıkan sonuç, motorun sağlığı olması gerektiği şekilde demekki. 283.k olduk bu arada Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 Haziran 2019 Yazar Paylaş 9 Haziran 2019 araç 1 haftadır durduğu yerde altında iz bırakmıyor. ilginç bence. bütün koyduğum yarım şişe Restore marka yağ kaçak önleyici. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 10 Haziran 2019 Paylaş 10 Haziran 2019 eski wk de pek test edememiştim uzun yolda 90-100 gitmek ile 140 sabit gitme arasında 1lt fark ediyor o yüzden bu yaz 140 tan aşağıya gitmek yok. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Haziran 2019 Yazar Paylaş 10 Haziran 2019 3 saat önce, Fatih Keskin yazdı: eski wk de pek test edememiştim uzun yolda 90-100 gitmek ile 140 sabit gitme arasında 1lt fark ediyor o yüzden bu yaz 140 tan aşağıya gitmek yok. 120 civarında motorun sesi rezonansa giriyor ve bir otobüs gibi vnnnvnnnvnnvnn diye duyuluyor. işte orası en ekonomik olduğu yer. ama 90 ile gitmek ile 110 arasında gitmek arasında fark olmuyor. 120 den sonra hava direnci aşırı olduğu için illaki artıyor. motorun istediği 6. vites. o da olsa %10 az yakar bu motor. Yorum bağlantısı
Ali Gök 10 Haziran 2019 Paylaş 10 Haziran 2019 ben geçende demiştim. liberty 90 la giderken daha fazla yakıyor. az yaksın diye bir ara 90-100 kullanıyordum hep sonra basarak denedim kendimce tespitim en ideal 120 130 arası yakıyor. çünkü özellikle rampalı yollarda şehirler arası 130 sabit gidince araba vitesten düşmüyor hiç hep 4 le devam ediyor ama 100 le giderken bazen 3 e düşüyor çok gaz verip (hız sabitlemede) yeniden 4'e atma hevesiyle fazla yakıyor bu tecrübe 30 bin km liberty tecrübemin sonucudur. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran 2019 Paylaş 10 Haziran 2019 4 saat önce, Ali Gök yazdı: ben geçende demiştim. liberty 90 la giderken daha fazla yakıyor. az yaksın diye bir ara 90-100 kullanıyordum şanzımandaki bypass tan ötürü Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Haziran 2019 Yazar Paylaş 11 Haziran 2019 benzinli liberty ile dizel wk kıyası çok doğru sonuç vermez ama. liberty en az 100 km civarında yakıyordu benim hatırladığım. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Haziran 2019 Paylaş 11 Haziran 2019 100 ile 9 litre lpg yakıyor kj. Her 10 km 1 litre arttırıyor tüketimi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Haziran 2019 Yazar Paylaş 11 Haziran 2019 anca yokuş aşağı. aracın fabrika tüketim verisinin altında LPG yakması zaten mümkün olamaz. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Haziran 2019 Paylaş 11 Haziran 2019 Kullandığım kjlerin yakıt tüketimini hesap edebilecek kapasitedeyim çok şükür ki fabrika verileri altında her aracın yakıtını çekebiliyorum. Ve son, fabrika verisi şehir dışı sabit 90 veya şu hız ile ölçülmüyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Haziran 2019 Yazar Paylaş 11 Haziran 2019 wk nın yağ soğutucusuna dönersek... araç yağ damlatmıyor eskiden olduğu gibi. demekki kaçak büyük değildi. başka türlü bir açıklaması olamaz bence. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Haziran 2019 Yazar Paylaş 16 Haziran 2019 aracın motor muhafazasının altındaki nemli yağ bölümü kurumuş. demekki bu tip katkılar düşündüğümden de az miktarda konduğunda bile etki ediyor yeterki conta tipi kauçuk türevi olsun. zaten vaad ettiği tür conta tamiride kauçuk yağ contaları. Yorum bağlantısı
Recommended Posts