İçeriğe Yönlendir

WK 3.0CRD OM642 Motor Yağ Soğutucusu Kaçakları


Doğan Arşiray
Çözüme git Selim Bilgin tarafından,

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Bu motorlarda 2008 sonuna kadar turuncu renkli contalar kullanılmış. Turbo girişinde de benzer bir conta var var zaman içinde deforme olup yağ akıtıp hava kapakçıklarının motor bağlantısını eritiyor. Swirl valve hatası veriyor. Kapaklar kapalı kalmadıysa sokete takılan 4.7 ohm direnç ile halledebiliyorsunuz ancak aynı turuncu malzemeden mamul baş belası contalar, V motorun ortasında ve aşağıda yer alan yağ soğutucusunda da kullanılmış. Ne yazıkki kronik olarak er yada geç buralarda sızıntı oluyor. Bizim araçta da benzer bir durum oldu. Daha 168 bin km de oysaki.  Soğutucu kırık vs değilse, ki ben öyle olacağını sanmam bir Mercedes motorunda, contaların değişmesi lazım. Bunun olabilmesi için turbo egr valfi, enjektörlerin bağlı olduğu hatlar yakıt rayı vs herşey sökülüyor. 10-12 saatlik bir uğraşı toplam iş. Bunu evde yapmak gerekli takım taklavat yetmeyeceğinden pek mümkün değil gibi. Motor yağı ve antifriz de yenileniyor mecburen. Sanayide jeep ustası bunu yapabilmek için eğey uğraşıyor ve yaklaşık 1000 tl işçilik almak istiyor. PArçalar manifolt contaları vs gibi şeyler hariç. Yağ antifriz derken 3 bin tl yi aşan masraf demek.

 

Bu konuda ilerlemeden sorum şu, conta kaçaklarını engelleyen sıvıları kullanan varmı? Ben bu malzemelerden direksiyon kutusu için kullanmıştım eski bir arabamda. İşe yarıyordu. Çalışma mantığı oksijenle karşılaşan yerlerde malzeme kristalleşip katılaşıyordu. Aynı mantıkla iş yapan ve evdeki kalorifer kaçaklarında kullanılan sıvılar var ve gerçekten işe yaramakla birlikte eğer sistemden çıkartmazsanız kombi devirdaim motorunu ve eşanjörünü tıkıyorlar belli süre sonunda, ama tesisattaki kaçağı gerçekten kapatıyorlar. Yani evi kırmaktansa kombiyi kırmak mantıklıyken, otomobilde hele Mercedes motorunda pek uygulanabilir değil gibi hissettiriyor.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

abi bu tarz malzemeler yağ kanallarında bi yeri tıkarsa ne olacak ?

 

o contadan kaçan yağ hatra dokunur miktardamı ?

 

şimdi bu yazıyı okudum ya yarın birgün wk alırsam 1 ay sonra aynısı benim arabada olur :D 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

her OM642 mutlaka bu yağ kaçağını tadacaktır. :) conta 4 adet.  1 adet değil.

 

https://www.idparts.com/oil-cooler-seal-kit-om642-p-5146.html  küçük ve mor renkli olanlar için bu diğerleri de değişmeli ideal şartlarda.

 

günde 1 damla şeklinde sorun.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Diğer konuda yazmıştım. Kaçağın sebebi contanın aşınıp yırtılması mı yoksa sertleşmesi mi? 

Sertleşiyorsa Liqui moly’nin katkısı kaçağı azaltabilir veya kesebilir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mercedes'in bir recall'ı yok mudur acaba? Belki ücretsiz falan yaparlar?

10 yaşındakiaraçlarda Jeep'in parça değiştiğini gördük forumda.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
19 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Mercedes'in bir recall'ı yok mudur acaba? Belki ücretsiz falan yaparlar?

10 yaşındakiaraçlarda Jeep'in parça değiştiğini gördük forumda.

15 yaşında dersek 😬

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Geçen kontak değişti benim jeep te yağ kaçağı şimdilik yok olursa düşünürüm ne yapacağımı

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

teşhisin üzerinden geçen neredeyse 2 ay oldu ve eksilme çok az. dokunmasam da para mı biriktirsem :) 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

Yağ kaçak önleyici eklediğimden beri yağ eksiltme problemim büyük ölçüde azaldı. Yağ değişimine 2000km kaldı. Tam sonuç belli olacak.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

valla damlasın bence boşuna söküp bir de altından kıymetli tam sentetik 10 litre yağı heba etmeye gerek yok. yağ bakımı gelince söktürürüm diyorum. nereden baksan 6 ayı var. 5 tane de geyik var ehe... :S

 

söktürmeden önce de yağ kaçak öncelyici koyup sonucu gözlemlerim böylece risk almamış olurum. baktım olmuyor zaten değişecek.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Antalya ya gittik döndük. Restore marka yağ kaçak önleyicisinin yarısını koydum. Motor yağı 9.5 litre zaten. Önerilen 6 litreye tam şişe koymaktı. Birşeyleri tıkamasın diye deneme amaçlı az koydum. Ve ilginç şekilde, tüm yol boyunca eksilme belirsiz miktarda oldu. Tuhaf durum. Gözlemleyeceğim.

 

Ayrıca el emeği göz nuru, ABS plastiği eritebilen türde formülasyonlu aseton, ve bir miktar selülozik tinerden oluşan kokteyli de kullandım. Bu kokteyl ile bu araçta ikinci kez %4 kadar bir iyileşme elde ettim uzun yolda sabit hızla. Bu da ilginç tabi. Asetonun en kuvvetli solventlerden biri olduğu gerçek, çok da iyi yanar ancak tek başına yakıt olamıyor. Youtube da testleri vardı. zaten konulan miktar 70 litre yakıtta 300 ml kokteyl. Oldukça seyreltik. Ancak ne olur ne olmaz diye tüketilmeyecekse bu karışımı yaktı deposunda tutmak istemem. O nedenle yolculuk biterken yakıt aldım.

 

Önceden, benzer şekilde kokan hazır bir ürün almıştım, oldukça iddialıydı temizlik konusunda onu da Journey 2.0 140 hp PD motorda denemiştim, onda da aynı etkiyi almıştım.

@Servet Aydın

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

3 depo kullandım, bende fark yok tüketim ve blok çalışma sesi vs olarak. Buradan çıkan sonuç, motorun sağlığı olması gerektiği şekilde demekki. 283.k olduk bu arada 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

araç 1 haftadır durduğu yerde altında iz bırakmıyor. ilginç bence. bütün koyduğum yarım şişe Restore marka yağ kaçak önleyici.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

eski wk de pek test edememiştim uzun yolda 90-100 gitmek ile 140 sabit gitme arasında 1lt fark ediyor o yüzden bu yaz 140 tan aşağıya gitmek yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
3 saat önce, Fatih Keskin yazdı:

eski wk de pek test edememiştim uzun yolda 90-100 gitmek ile 140 sabit gitme arasında 1lt fark ediyor o yüzden bu yaz 140 tan aşağıya gitmek yok. 

 

120 civarında motorun sesi rezonansa giriyor ve bir otobüs gibi vnnnvnnnvnnvnn diye duyuluyor. işte orası en ekonomik olduğu yer. ama 90 ile gitmek ile 110 arasında gitmek arasında fark olmuyor. 120 den sonra hava direnci aşırı olduğu için illaki artıyor.  motorun istediği 6. vites. o da olsa %10 az yakar bu motor.

Yorum bağlantısı

ben geçende demiştim. liberty 90 la giderken daha fazla yakıyor. az yaksın diye bir ara 90-100 kullanıyordum hep sonra basarak  denedim kendimce tespitim

 

en ideal 120 130 arası yakıyor.

 

çünkü özellikle rampalı yollarda şehirler arası 130 sabit gidince araba vitesten düşmüyor hiç hep 4 le devam ediyor ama 100 le giderken bazen 3 e düşüyor çok gaz verip (hız sabitlemede)

 

yeniden 4'e atma hevesiyle fazla yakıyor

 

bu tecrübe 30 bin km liberty tecrübemin sonucudur. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
4 saat önce, Ali Gök yazdı:

ben geçende demiştim. liberty 90 la giderken daha fazla yakıyor. az yaksın diye bir ara 90-100 kullanıyordum

şanzımandaki bypass tan ötürü

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

benzinli liberty ile dizel wk kıyası çok doğru sonuç vermez ama. liberty en az 100 km civarında yakıyordu benim hatırladığım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

 anca yokuş aşağı. aracın fabrika tüketim verisinin altında LPG yakması zaten mümkün olamaz. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kullandığım kjlerin yakıt tüketimini hesap edebilecek kapasitedeyim çok şükür ki fabrika verileri altında her aracın yakıtını çekebiliyorum. Ve son, fabrika verisi şehir dışı sabit 90 veya şu hız ile ölçülmüyor 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

wk nın yağ soğutucusuna dönersek... araç yağ damlatmıyor eskiden olduğu gibi. demekki kaçak büyük değildi. başka türlü bir açıklaması olamaz bence.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aracın motor muhafazasının altındaki nemli yağ bölümü kurumuş. demekki bu tip katkılar düşündüğümden de az miktarda konduğunda bile etki ediyor yeterki conta tipi kauçuk türevi olsun. zaten vaad ettiği tür conta tamiride kauçuk yağ contaları.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...