Yusuf Berke 18 Mart 2019 Paylaş 18 Mart 2019 (düzenlendi) Caravelle ile az önce 510 kilometrelik bir yoldan geldim. 2-3 aydır bir şey gözlemledim. Sanki araçta buçuklu vites var gibi. Örneğin; tiptronik modda 2. vitesle 2500 d/dk ile yokuş çıkarken gaza biraz daha yüklendiğimde vites düşmeden devir 3200 civarlarına yükseldi ve o şekilde yokuşu çıktı. Başka bir örnek ise; 5. viteste yine sabit devirle giderken gaza yüklendiğimde vites düşmeden devir artıp araç ivmeleniyor. Bu olay neden olur? Tork konvertörü ile ilgisi varmı? Araç: Caravelle 2.5 TDi 130 OV 18 Mart 2019 tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 18 Mart 2019 Paylaş 18 Mart 2019 Tork konvertörlü şanzımanlarda, konvertör kilitlemdiği zaman buçuk diye tabir edilen böyle bişey olur. Fakat sizdeki Carevelle DSG olması lazım yani çift kavrama. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 18 Mart 2019 Paylaş 18 Mart 2019 Kaç model caravelle? 2.5 130 olduğuna göre DSG değil sanırım. Yorum bağlantısı
Yusuf Berke 18 Mart 2019 Yazar Paylaş 18 Mart 2019 19 dakika önce, Hakan Gürsu yazdı: Tork konvertörlü şanzımanlarda, konvertör kilitlemdiği zaman buçuk diye tabir edilen böyle bişey olur. Fakat sizdeki Carevelle DSG olması lazım yani çift kavrama. Araç tork konvertörlü tam otomatik, 09K şanzıman diye geçiyor. 11 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Dsg bu. Vardır bir bildiği Tam otomatik şanzıman Servet hocam. 7 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: Kaç model caravelle? 2.5 130 olduğuna göre DSG değil sanırım. Araç 2008 model. Evet DSG değil, tam otomatik. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Mart 2019 Paylaş 18 Mart 2019 Türbinli sistem. Türbin kilitlenip açılıyor vites değişmese bile. Hakan bahsetmiş zaten 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 19 Mart 2019 Paylaş 19 Mart 2019 turbo devamlı devrede oldugundan güçden düşmüyor arac 2 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 19 Mart 2019 Paylaş 19 Mart 2019 Tork konvertörünün kilitlenip açılması. Araç sabit hızda giderken ya da çok güce ihtiyaç duymadığı zaman tok konvertörü baskı balata gibi kilitlenir. Bu aracın daha az yakıtla yol almasını sağlar. Fakat hızlanmak istediği zaman ya da extra güce ihtiyaç duyulduğu zaman tok konvertörünün kilidi açılır ve yağ basıncı ile iletim sağlanır. Bu yakıt tüketimini artırır ve verimi düşürür ama araç hızlanır. 4. viteste giderken aniden gaza basınca eğer vites düşüremiyorsa araç hızlanmak için tork konvertörünün kilidini açar ve devir bir miktar yükselir. Sanki vites düşürmüş gibi olur ama vites düşürmüş gibi sarsıntı olmaz. Vites düşürdüğü zaman bariz belli olur aradaki boşluk. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mart 2019 Paylaş 19 Mart 2019 Tork konvertörü yapar bunu.. Ben mondeoda 9 vites geçişi saymıştım. Qashqai de gaza yüklendiğim zaman yapıyor benzer bir şeyi.. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 19 Mart 2019 Paylaş 19 Mart 2019 Aisin de benzer şeyi yapıyordu, 2 ile 3. vites arasında...vites geçişlerini sayıyorum saydım 7 çıktı, şanzıman 6 e bu 7 nerden çıktı noluyo yaaa dedim 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts