Ali Darbaz 27 Mayıs 2019 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2019 10 ay öncesine ait video. Servisden yeni almiştim arabayi. Ekstra 120 tl verip yağ kanal temizligide yaptirmiştim. Sebebide 10w 30 motor yağindan 5w 30 yağına geçiş yapıldığından, servis tarafindan yapilmasi tavsiye edilmişti. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Mayıs 2019 Paylaş 27 Mayıs 2019 Hocam servisin koyduğu yağ Castrol Magnatech 5w 30 professional. Varilden çekip dolduruyorlar. Varilleri inceleme şansim oldu. İrsaliyeleri üzerinde yeşil varillerde castrol magnatech 5w 30 yagi olarak duzenlenmiş. Kisa mesafelerde soguk havada köpürme yapabiliyor. O kisa mesafeden degil Castrolun tipik ozelligidir Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Mayıs 2019 Paylaş 27 Mayıs 2019 55 dakika önce, Metin Akbal yazdı: O kisa mesafeden degil Castrolun tipik ozelligidir Bazı araçlarda motor yapısına özgü bir durum olarak karşımıza çıkabiliyor. Castrol şöyle açıklamış resmî sitesinde: Köpürme neden olur? Motora zararı nedir? Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Mayıs 2019 Paylaş 27 Mayıs 2019 Fmy opet yağında mayonezleşme görmüştüm hafif, castrolde görmedim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Mayıs 2019 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2019 8 dakika önce, Koray Demir yazdı: Bazı araçlarda motor yapısına özgü bir durum olarak karşımıza çıkabiliyor. Castrol şöyle açıklamış resmî sitesinde: Köpürme neden olur? Motora zararı nedir? Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir. Bahsettiğim köpüklenme bu hocam... Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Mayıs 2019 Paylaş 27 Mayıs 2019 Bazı araçlarda motor yapısına özgü bir durum olarak karşımıza çıkabiliyor. Castrol şöyle açıklamış resmî sitesinde: Köpürme neden olur? Motora zararı nedir? Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.Yogurdum eksi dememis tabikisi 2 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Mayıs 2019 Paylaş 27 Mayıs 2019 23 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Bahsettiğim köpüklenme bu hocam... Bence bu görünüm normal ve muhtemel sınırlar düzeyinde. Yağ eksiltme, yağa su karışması benzer durumlar mevcut değilse temizleyip yola devam. Hava filtre kutusu içerinde bulunan üst kapak havalandırma hortumunda buharlaşan yağı absorbe etmedi için konulan emme süngerini her bakımda temizlerim mesela şimdi araç yağ mı üfürüyor tabiki hayır. Ve Castrol yağ gerçekten iyidir belki araca özgüdür bilemiyorum 260 bin km’dir çeşitli araçlarımda kullandım ve halen kullanıyorum yerli ve yabancı forumlarda sıkça bahsedilen köpürme, mayonez kıvamı tortu, çamurlaşma vs. gibi sorunların hiçbirisini yaşamadım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Mayıs 2019 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2019 Bir saat önce, Koray Demir yazdı: Bence bu görünüm normal ve muhtemel sınırlar düzeyinde. Yağ eksiltme, yağa su karışması benzer durumlar mevcut değilse temizleyip yola devam. Hava filtre kutusu içerinde bulunan üst kapak havalandırma hortumunda buharlaşan yağı absorbe etmedi için konulan emme süngerini her bakımda temizlerim mesela şimdi araç yağ mı üfürüyor tabiki hayır. Ve Castrol yağ gerçekten iyidir belki araca özgüdür bilemiyorum 260 bin km’dir çeşitli araçlarımda kullandım ve halen kullanıyorum yerli ve yabancı forumlarda sıkça bahsedilen köpürme, mayonez kıvamı tortu, çamurlaşma vs. gibi sorunların hiçbirisini yaşamadım. Benimde arabada yaşadiğim tüm problemler lpg kaynakli. Fabrikanin montajini yapip 5 yil garanti verdigi lpg sistemi bir kac kez bozuldu. İlk önce birinci jenerasyon enjektorler bozuldu. İkinci jenerasyon enjektorler garantiden takildi. Sirayla 3 ateşleme bobini bozuldu. Garantiden değişti. Arac gecici sure lpg gecis sistemi bozuldu. Motor isinmadan lpg geciyordu. Tekleme oluyordu. Hic bir zaman temel motor sistemi bozulmadi. Hep lpg ve yan etkilerinin sebeb oldugu arizalar. Tôvbeliyim. İlk ve son lpgli otomobilim i10 olcaktir. 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Mayıs 2019 Paylaş 27 Mayıs 2019 37 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Benimde arabada yaşadiğim tüm problemler lpg kaynakli. Fabrikanin montajini yapip 5 yil garanti verdigi lpg sistemi bir kac kez bozuldu. İlk önce birinci jenerasyon enjektorler bozuldu. İkinci jenerasyon enjektorler garantiden takildi. Sirayla 3 ateşleme bobini bozuldu. Garantiden değişti. Arac gecici sure lpg gecis sistemi bozuldu. Motor isinmadan lpg geciyordu. Tekleme oluyordu. Hic bir zaman temel motor sistemi bozulmadi. Hep lpg ve yan etkilerinin sebeb oldugu arizalar. Tôvbeliyim. İlk ve son lpgli otomobilim i10 olcaktir. Bu araca bu motorun hafif ve yeteriz geldiğini düşünmekteyim. İ10 daki kappa bifuel 1.0 lt motor pek tutulmadı keza sebebi sizinki ile ortak olsa gerek. Hyundai’nin alınası ve dünyanın lpgye en dayanıklı motorlarından biri olarak kendini bu konuda ıspatlamış ünite olan 1.4 D-CVVT 100 PS Accent Blue’dir milyon km yapar tık demez. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 Merhaba değerli arkadaslar. Tam 10 saate 764 km yolu katedip Bodruma ulaştim. Ailem ile yaptigim en uzun yolculuktu. Normal intikal hizim 67-68 km averaj ile olurken , hiz sabitleyici ile 76 km ortalama hiz yaparak kişisel hypermil rekorumu kirdim. 2 depo lpg ve rampalarda atesleme sistemini rahatlatmak icin ceyrek depo benzin yakarak Bodrum'a vardim. Halan 100 km yetecek lpg ve ceyrek depo 200 km yetecek benzinim var. İki defa lpg dolumu ve otobanlar icin toplam 176 tl para ödedim. Yolun %98 oraninda hiz sabitleyici kullandim. Tem yolunda 90 km sabitledim. Korfezi dolanirken 80 km sabitledim. Otoyol A.Ş. otobaninda en sağ şeritte 100 km sabit hizla ilerledim. Otoyol bitince 30 tl ödedim . Balikesir Bursa Sabuncubeli tunelinden Aydin - Çesme otoyoluna kadar 80 - 90 sabit geldim. Aydin otoyolunda 68 km yolu en sağ şeritte 100 km sabit hizla geldim. Çok az araba solladim. Solladiklarimda genelde rampada çekişen tirlardi. Otoyoldan cikip bodruma kadar 80 sabit hizla geldim. Tüm dik rampalarda benzin kullandim. Bu yolculugun neredeyse tamami hiz sabitleyici ile yapildi. Araliksiz 04:30 saat araba kullandigim oldu. Benim için harika bir deneyimdi. Hiz sabitleyici muhtesem bir cihaz. Beni muthiş rahat ettirdi. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Geçmiş olsun, aile olarak sabırlısınız Maşallah Ben bir kere 90a sabitleyip gitmek istedim, sıcak asfalta çıkınca eşim "böyle mi gideceğiz" dedi ve deneme bitti [emoji16] 4 6 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 4 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Geçmiş olsun, aile olarak sabırlısınız Maşallah Ben bir kere 90a sabitleyip gitmek istedim, sıcak asfalta çıkınca eşim "böyle mi gideceğiz" dedi ve deneme bitti Ailecek uyuduklarindan, onlar için göz açip kapanincaya kadar surdü. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 İyi sabır varmış ya, ben 110-120 ye sabredemiyorum. 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Cok gecmis olsun kazasiz belasiz olmasi sevindirici 😊 Hesabiniza benzini de ekleyin.Ceyrek depo da benzin gitmis sonucta. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 Şimdi, Alpay Sumer yazdı: Cok gecmis olsun kazasiz belasiz olmasi sevindirici 😊 Hesabiniza benzini de ekleyin.Ceyrek depo da benzin gitmis sonucta. Ceyrek depo benzin ve bitmeyen lpg deposu nedeniyle tam bir hesap cikaramiyorum. Bir birlerini amorti edebilirde, etmeyebilirde. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 3 dakika önce, Mert Yeldan yazdı: İyi sabır varmış ya, ben 110-120 ye sabredemiyorum. Bu benim en yuksek ortalama hiz yaptigim yolculuktu. Normalde dahada yavaş surebilirdim. Ayten ile 16. Uzun yolumuz oldu. Pazartesi fethiyeye 03:30 saatlik bir sürüşüm daha olcak. Malumunuz ege turu yapiyorum. Haftaya Cuma ise 800 km dönüş yolumuz olcak. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı: Bu benim en yuksek ortalama hiz yaptigim yolculuktu. Normalde dahada yavaş surebilirdim. Ayten ile 16. Uzun yolumuz oldu. Pazartesi fethiyeye 03:30 saatlik bir sürüşüm daha olcak. Malumunuz ege turu yapiyorum. Haftaya Cuma ise 800 km dönüş yolumuz olcak. Hayırlı yolculuklar şimdiden. Göcek tüneline girmeyin o zaman gelirken. Dağ yolunda da sabrınızı koruyun 5 -10 dk sürüyor en fazla.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 14 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Hayırlı yolculuklar şimdiden. Göcek tüneline girmeyin o zaman gelirken. Dağ yolunda da sabrınızı koruyun 5 -10 dk sürüyor en fazla.. Göcek tunelinden gecerim abi. Arabayi dağa bayira vurmak istemiyom. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Ben 110-120 ile gideyim desem araba gitmiyor, bi bakıyorum kaymış gitmiş altımdan. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 3 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: Ben 110-120 ile gideyim desem araba gitmiyor, bi bakıyorum kaymış gitmiş altımdan. Valla haci, dun sabah 07:00 gibi uyandim. Gece 20:35 iftarda yola ciktim. 10 saat araba surdum. Sabah otele vardim. Bodrumda 5 km sahilde yürüdüm. Saat şu an 21:48 olmuş. 36 saat olmuş hayla uykum gelmedi. Aile komple uyudu. Ben hayla dimdik ayaktayim. Var sen düşün keramet nerde. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2019 Yazar Paylaş 1 Haziran 2019 Navigasyon icin telefonu kullaninca, oldukca ısındı. İşlemci hizi düşünce normal bir resmi cekmesi bile oldukca zorlasti. Ailemi riske atmamak ve isinan telefonu dahada sıkıştirmamak adina video yapmadim. İlk molada cektigim resim, sanki ruhlar aleminden. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 2 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Göcek tunelinden gecerim abi. Arabayi dağa bayira vurmak istemiyom. Tırmanması 5 dk sürüyor 2. viteste zorlamadan rahatlıkla çıkılır, ben 3’le çıkıyorum. İnerken de hiç gaza basmadan inmeye çalışarak hiperkilometre yapıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Ben de yarın Denizli tarafından Köyceğiz'e gideceğim. Yağ, su , stepne , lastik kontrolü yaptık,benzin aldım. Müzikler , filmler hazır yol için. Bu tarafa doğru yol , trafik nasıl olur acaba? 1 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Geçmiş olsun.İyi tatiller diliyorum. Merak ettiğim : yola çıkmadan önce nerede ne zaman varacağınızı ve nasıl mola yapacağınızı planlamıştınız , bu planlar ne kadar tuttu ? 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Haziran 2019 Paylaş 1 Haziran 2019 Bayramda yol = çile. Azami dikkat ve sabır istiyor. Bilmem kaç kaza olmuş ülke genelinde. Ali Bey’e laf ediyoruz ama belki en güvenlisi de odur. Denizli Muğla yolu nispeten rahattır herhalde ama o bölgeden de azımsanamayacak kadar insan tatillerde bu bölgeye taşınıyor. Sakin olmak lazım. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts