İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

korkar,

 

Evet, sanayiden birisi olduğum için arabama riskli bişey yaptımak istediğimde, ya bu bizim arabamız böyle şeylere gerek yok boşver diyorlar hep. Karşı komşu egzozcuya gidip katı sök dedim sövmediği kaldı. Sokaktaki vatandaş olsa kasap gibi dalarlar ama. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Evet, sanayiden birisi olduğum için arabama riskli bişey yaptımak istediğimde, ya bu bizim arabamız böyle şeylere gerek yok boşver diyorlar hep. Karşı komşu egzozcuya gidip katı sök dedim sövmediği kaldı. Sokaktaki vatandaş olsa kasap gibi dalarlar ama. 

teknik alt yapı eksik olunca korkarlar...

ezbere işe alışınca....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Aynen öyle, geneli şanzıman yağı değişmez diyen insanlar.

 

Siz benim arabanın sadece son 1 yılını biliyorsunuz. Arabanın debriyajını bir şüphe uğruna yeniledim. Üstüne aynı şüphe uğruna komple şanzıman yağımıda değiştirdim. Hepsinide yetkili servisinde yaptırdım. 75000 kmde sıfır debriyaj, sıfır şanzıman yağı ve sıfır baskı oldu. Şanzıman yağım değişince hiç bir şey değişmedi. 

 

Şanzıman yağı soğukken , vitesin geçişleri esnasında motor çok hızlı devir kaybediyor. Senkronizasyon prüzlü hissetiriyor. Bunuda ancak ben hissediyorum. Ama şanzıman yağı ısınsın, oda mubarek ekonomik sürüş yaparken  çok yavaş ısınıyor. Isınınca lastik gibi oluyor şanzıman, tork konverterli araba gibi lıkır lıkır çalışıyor. 

 

Şanzıman yağını ısıtmak için devir çevirmek yerine vites değiştirmeyi bir kenera atıyorum. 80 geçince frene basıp hızımı kaybetmemek için, yani vitesi değiştirmem gereken bir hamle yapmamak için elimden geleni ardıma koymuyorum. 

 

Siz benim ilk 2 senenmi görseydiniz benden bıkardınız. Şimdi eski defterleri açmıyayım. :) 

Bir sonraki bakımda en kaliteli şanzıman yağını koyacağım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Aynen öyle, geneli şanzıman yağı değişmez diyen insanlar.

değişince uğultu başlarsa ustaya ne derdin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Çağlar Bayur yazdı:

değişince uğultu başlarsa ustaya ne derdin?

 

2 sene evvel bir i10 kullanıcısı, şanzıman yağını mobil 1 ile değiştirimiş. Şanzıman geçişleri aşırı iyi olmuş. Aşağidaki yağın böyle bir gücü varmı . Bir incelermisin abi. 

 

https://www.hepsiburada.com/mobil-gear-oil-fe-75w-1-litre-pm-HB0000068DEC

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

değişince uğultu başlarsa ustaya ne derdin?

 

Otomatik şanzıman yağı abi, mmt toyota varken mesela. Otomatik arabanın yağının değişmemesi sorun yaratmaz mı ? Uğultu başlasa dişlileri değiştirelim derim, bir sorun, gizli halde iken de sorundur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Otomatik şanzıman yağı abi, mmt toyota varken mesela. Otomatik arabanın yağının değişmemesi sorun yaratmaz mı ? Uğultu başlasa dişlileri değiştirelim derim, bir sorun, gizli halde iken de sorundur.

manuel şanzıman 250bin km de , şanzıman yağı sıfır değiştin uğultu başladı? ne dersin ustaya?

Ali Darbaz yazdı:

2 sene evvel bir i10 kullanıcısı, şanzıman yağını mobil 1 ile değiştirimiş. Şanzıman geçişleri aşırı iyi olmuş. Aşağidaki yağın böyle bir gücü varmı . Bir incelermisin abi.

yağın gücü olmaz da eski yağda sorun vardır tek verili örnek ile fikir yütürtmek hatalı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

manuel şanzıman 250bin km de , şanzıman yağı sıfır değiştin uğultu başladı? ne dersin ustaya?

 

Abi "şanzıman yağı değişmez" lafına katılmıyorum ben, 250 binde değiştiğimde uğultu başlayacağını zaten bilirim, demekki dişliler aşınmış değişmesi gerekli. Her 80 binde bir şanzıman yağı değiştirseydim yine öyle uğultu olacakmıydı önemli olan bu ? 263 bindeki arabamı ustaya götürüp şanzıman yağını değiştir dediğimde uğultu olursa şanzıman içini revizyon ettiririm, sıfır şanzıman sıfır yağ ile 80 binde bir değişim ile yoluma devam ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu yüksek devirli kullanımı 2 haftada 1 kere yapsanız yeter. 7-8dk 4bin devir gayet iyi.

Ben sürekli şehir içi kullandığımdan aracımı her bulduğum uzun yolda vitesi manuele ayıp ayağımı gazdan çekmiyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Malum arabanın cruze control aktif iken , ams sistemi ve klima sistemi yüke ve pedal konumuna göre kullanımı çalışması kapatılıyor.  Bunun dezavantajına rağmen araba 5,8 litre tüketime düştü. 

Hel böyle olunca bu depoyu hız sabitleme kullanmadan bitene kadar kullanıcam. Bakalım tüketim kaç litre çıkıcak. Dezavantajına rağmen CC benden az yakıyor ise bunu görmüş olucaz. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gün hava cayır cayır yanıyordu. 30 derece sıcaklık ölçüyordu araba. Arabanın kabini alev alv yanıyordu. Önce tüm camlarını açtım. Saate 80 km hızla sürdüm. Ama yetmiyordu. 4 cam açık olmasına rağmen arabanın içerisi alev alev yanıyordu. Klima devre dışı iken sadece fanı açayım camlard açık kalsın istedim. Hava mazgallarını pürmüz lambası gibi alev atıyordu. Adamın elini yakacak sıcaklıkta alev alev hava fışkırıyor ( burda şair sıcak hava üflüyor demek istemiş) 

Actım klimayı, verdim kademe ikiyi. Tez anda soğumaya başladı kabin. Camları kapadım. iç sirkülasyon getirdim. Araba hasbel kader anca soğuta bildim. Kozyatağından yukarıya doğru tırmanınca klima kompresörüde okadar vasıfsız çalışmaya başladıki sormayın. performansı üçte bire düştü. Motor yüke bindikce klima iptal. Motorun 3000 devirde tutayım diye 4 ncü vitesde tırmandım. Bu yöntemin bir miktar faydası oldu. Arabanın kabin sıcaklığı 20 derecelere düşmüştür. Neyseki Şile yolundan aşaği rampa inmeye başlayıncada , üşüteceke kadar soğuk üflemeye başladı araba. İç sirkülasyonu kapattım. Yoluma devam ettim. Eve vardım. Merak ettim bunun gideri nerde. Hafif meyilli yerde önce video çektim. Sonrada gideri buldum. 

4 yıl olmuş ben gideri daha yeni görüyorum. Gider torpidonun altında kalıyormuş :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Bu gün hava cayır cayır yanıyordu. 30 derece sıcaklık ölçüyordu araba. Arabanın kabini alev alv yanıyordu. Önce tüm camlarını açtım. Saate 80 km hızla sürdüm. Ama yetmiyordu. 4 cam açık olmasına rağmen arabanın içerisi alev alev yanıyordu. Klima devre dışı iken sadece fanı açayım camlard açık kalsın istedim. Hava mazgallarını pürmüz lambası gibi alev atıyordu. Adamın elini yakacak sıcaklıkta alev alev hava fışkırıyor ( burda şair sıcak hava üflüyor demek istemiş) 
Actım klimayı, verdim kademe ikiyi. Tez anda soğumaya başladı kabin. Camları kapadım. iç sirkülasyon getirdim. Araba hasbel kader anca soğuta bildim. Kozyatağından yukarıya doğru tırmanınca klima kompresörüde okadar vasıfsız çalışmaya başladıki sormayın. performansı üçte bire düştü. Motor yüke bindikce klima iptal. Motorun 3000 devirde tutayım diye 4 ncü vitesde tırmandım. Bu yöntemin bir miktar faydası oldu. Arabanın kabin sıcaklığı 20 derecelere düşmüştür. Neyseki Şile yolundan aşaği rampa inmeye başlayıncada , üşüteceke kadar soğuk üflemeye başladı araba. İç sirkülasyonu kapattım. Yoluma devam ettim. Eve vardım. Merak ettim bunun gideri nerde. Hafif meyilli yerde önce video çektim. Sonrada gideri buldum. 
4 yıl olmuş ben gideri daha yeni görüyorum. Gider torpidonun altında kalıyormuş [emoji4] 
 
 
 
60 kimden sonra cam açmak daha çok yaktirir paraşüt etkisi yapar diye bir muhabbet hatırlıyorum abi ben o yüzden uzun yolda gece bile açmam cami 24 ayarlarım klima kafasına göre takılır sen daha iyi bilirsin klima mi yoksa cam mi açmalı
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Levent Güzelkalp yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Bu gün hava cayır cayır yanıyordu. 30 derece sıcaklık ölçüyordu araba. Arabanın kabini alev alv yanıyordu. Önce tüm camlarını açtım. Saate 80 km hızla sürdüm. Ama yetmiyordu. 4 cam açık olmasına rağmen arabanın içerisi alev alev yanıyordu. Klima devre dışı iken sadece fanı açayım camlard açık kalsın istedim. Hava mazgallarını pürmüz lambası gibi alev atıyordu. Adamın elini yakacak sıcaklıkta alev alev hava fışkırıyor ( burda şair sıcak hava üflüyor demek istemiş) 
Actım klimayı, verdim kademe ikiyi. Tez anda soğumaya başladı kabin. Camları kapadım. iç sirkülasyon getirdim. Araba hasbel kader anca soğuta bildim. Kozyatağından yukarıya doğru tırmanınca klima kompresörüde okadar vasıfsız çalışmaya başladıki sormayın. performansı üçte bire düştü. Motor yüke bindikce klima iptal. Motorun 3000 devirde tutayım diye 4 ncü vitesde tırmandım. Bu yöntemin bir miktar faydası oldu. Arabanın kabin sıcaklığı 20 derecelere düşmüştür. Neyseki Şile yolundan aşaği rampa inmeye başlayıncada , üşüteceke kadar soğuk üflemeye başladı araba. İç sirkülasyonu kapattım. Yoluma devam ettim. Eve vardım. Merak ettim bunun gideri nerde. Hafif meyilli yerde önce video çektim. Sonrada gideri buldum. 
4 yıl olmuş ben gideri daha yeni görüyorum. Gider torpidonun altında kalıyormuş emoji4.png 
 
 
 

60 kimden sonra cam açmak daha çok yaktirir paraşüt etkisi yapar diye bir muhabbet hatırlıyorum abi ben o yüzden uzun yolda gece bile açmam cami 24 ayarlarım klima kafasına göre takılır sen daha iyi bilirsin klima mi yoksa cam mi açmalı

 

Araba güneş altında kalmış. İçerisi fırın gibi. O sıcak kokpitin havasını soluyamazsın o derece. Sağlık daha önemli olunca tüm camları açıp içerdeki havayı atma yoluna gittim. Klimayı bekleseydim, şimdiye kadar akciğer kanseri olmuştuk :) 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

Ali abi, klimanın fanını söküp temizlesen performansında bi artış olur mu ? Arkadaki hvac yazan kutuyu söküp temizleyecem yarın.

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Haydaa 

2018 tarihinden trafik cezası geldi. Nasıl olurda ceza gelir anlamadımki :( 

Ebrar Tüfek yazdı:

Ali abi, klimanın fanını söküp temizlesen performansında bi artış olur mu ? Arkadaki hvac yazan kutuyu söküp temizleyecem yarın.

 

Sen ne ara yazdın daha yeni gördüm. Bu gün arabaya inecem, bakacam neler yapabilirim. inceliyim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bu gün hava cayır cayır yanıyordu. 30 derece sıcaklık ölçüyordu araba. Arabanın kabini alev alv yanıyordu. Önce tüm camlarını açtım. Saate 80 km hızla sürdüm. Ama yetmiyordu. 4 cam açık olmasına rağmen arabanın içerisi alev alev yanıyordu. Klima devre dışı iken sadece fanı açayım camlard açık kalsın istedim. Hava mazgallarını pürmüz lambası gibi alev atıyordu. Adamın elini yakacak sıcaklıkta alev alev hava fışkırıyor ( burda şair sıcak hava üflüyor demek istemiş) 

iç kabin soğumasın diye elinden geleni yapmışsın, sağlıklı aslında D vitamini açısından

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Sabah indim arabaya, uzun süredir aklımda olan önemli bir onarımı yapmak için. Arabanın bagaj düğmesi plastik dokusu dökülmüştü. Tuş korumasız kalmıştı. Üzerine kaplamada kullanılan siyah vinly yapıştırdım. Çok büyük emek ve çaba harcadım. Ortasını ecuk elimle esnettim. Böylece düğme basılı kalmıyacak. Çiçek gibi iş. 

ACtC-3ejovb2junfip9J8qShuaS5EGhVcbU13S2lACtC-3eworTo3-Z4spp98nlJp9S3LbYkkWSv5Kp6ACtC-3ezYj1-fa9Cd7s3pbSjpCKdU_J75MCtGnSI

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çalışdığım kurumun bir yan faydası olarak arabam için 1000 liralık yakıt kartı seçmiştim. O yakıt kartı geldi, 2 depodur kullanıyorum.  Oysaki o yakıt kartını ben haziranda gitmeyi planladığım Akdeniz Ege turunda kullanmak için istemiştim.Şimdi mesaiye giden arabanın yakıtı için kullanıyorum. Oda tabi mesaiye gidebilirsek :( 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Oysaki o yakıt kartını ben haziranda gitmeyi planladığım Akdeniz Ege turunda kullanmak için istemiştim

artık o tur da olmayacağına göre kullan gitsin şimdiden

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...