İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

grafik alalım. Rekor kırmak için normalde o kadar basılmaz tabii.

chart-z-camry.gif

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Azimler aradım aradım i10 olmasada Picanto üzerinden motorun tüm servis el kitabına ulaştım. Tork değerlerinden tüm bakım periyotlarına herşey bulmak mümkün. 

 

http://www.kpicanto.com/engine_mechanical_system-372.html

 

Timinge kadar herşey var. :) 

 

http://www.kpicanto.com/timing_chain-417.html

 

Repair procedures
Removal
1.
Turn the crankshaft pulley and align its groove with the timing mark of the chain cover & oil pump assembly to set the piston of No.1 cylinder to the top dead center on compression stroke.

sjdem6018l_n.gif

2.
Remove the timing chain cover & oil pump assembly.
(Refer to Timing System - "Timing Chain Cover & Oil Pump Assembly")
3.
Before removing the timing chain, mark the timing chain with an identification based on the location of the sprocket because the identification mark on the chain for TDC (Top Dead Center) can be erased.

sjdem6019l_n.gif

sjdem6020l_n.gif

4.
Remove the timing chain auto tensioner (A) and then remove the tensioner arm (B).

sjdem6017l_n.gif

NOTE_ENG.gif    
 
Before removing the tensioner, fix the piston of the tensioner with a stopper pin (A) through the hole at compressed position.

sjdem6404l_n.gif

5.
Remove the timing chain (A).

sjdem6021l_n.gif

6.
Remove the timing chain guide (A).

sjdem6022l_n.gif

Inspection
1.
Inspect the tensioner arm and chain guide for abnormal wear, cracks, or damage. Replace as necessary.
2.
Check that the tensioner piston moves smoothly.
Installation
1.
Set the dowel pin (A) of crankshaft about 3° with vertical center line. As a result of this, the piston of No.1 cylinder is placed at the top dead center on compression stroke.

spam11007l_n.gif

2.
Align the mark of the exhaust camshaft sprocket and intake CVVT on the top surface of cylinder head. As a result of this, the piston of No.1 cylinder is placed at the top dead center on compression stroke.

spam11042l_n.gif

3.
Install the timing chain guide (A).
Tightening torque :
18.6 - 21.6 N·m (1.9 - 2.2 kgf·m, 13.7 - 15.9 lb·ft)

sjdem6022l_n.gif

4.
Install the timing chain (A).

sjdem6021l_n.gif

INFORMATION_ENG.gif    
 
When installing the timing chain without slack, the following procedure is recommended.
Crankshaft sprocket → Timing chain guide → Intake CVVT → Exhaust CVVT sprocket
The timing mark of each sprocket should be matched with timing mark (color link) of timing chain during installation.

sjdem6019l_n.gif

sjdem6020l_n.gif

5.
Install the timing chain tensioner arm (A) and the timing chain tensioner (B) and then remove the stopper pin.
Tightening torque :
9.8 - 11.8 N·m (1.0 - 1.2 kgf·m, 7.2 - 8.7 lb·ft)

sjdem6129l_n.gif

6.
After rotating the crankshaft 2 revolutions in regular direction (clockwise viewed from front), confirm the timing mark.
NOTE_ENG.gif    
 
Always turn the crankshaft clockwise.
Turning the crankshaft counter clockwise before building up oil pressure in the hydraulic timing chain tensioner may result in the chain disengaging from the sprocket teeth.
7.
Install the remaining parts in the reverse order of removal.
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hay Allahim. 

Yine yeniden yepyeni bir bilgi edindim :) 

 

Bizim dcvvt sistemine göre genelde sadece egzos zamanlaması değiştirilirken, sadece ve sadece düşük devirde yüksek yükde emme egzantriği değişiyormuş. 

T

 

 

Operation Principle
The CVVT has the mechanism of rotating the rotor vane by hydraulic force generated by the engine oil supplied to the advance or retard chamber in accordance with the CVVT oil control valve control.

subec2202l.gif

[CVVT System Mode]

sbhec9110n_n.gif

 
(1) Low Speed / Low Load (2) Partial Load
 

sbhec9111n_n.gif

 

sbhec9112n_n.gif

(3) Low Speed / High Load (4) High Speed / High Load
 

sbhec9113n_n.gif

 

sbhec9114n_n.gif

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

amerikeda dayak yer bunlar,

bir vette alınır, ve lastik yakılır.. adettir...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Ali abi burada da hypermill yapıyorlar.
 

 

Yok hipermil. Artık ekonomik sürüş teknikleri var

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruise kontrol kesinlikle benden daha az yaktığı kesinleşti. Bu gün arabaya yakıt aldım. 3 depo üst üste almıştım. 3 depo boyunca yolculukların %80 oranında hız abitleyici kullandım. 

Benim kendi ayak pedalımla  6,4 olan ortalamam, hız sabitleyicisi ile  5,96 litre çıktı. 

Bu şekilde kullanmaya devam edersem corona bitene kadar ciddi tasarruf edeceğim. Böylece yaza borçsuz girecez. 

 

uNskvo.png

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Son 2000 km dir araba yağ ve su eksilmemiş. Bu yapılan son 2000 km neredeyse araba hiç 100 km üzerine çıkmadığı gibi büyük çoğunlukla 2500 devirde seyir yapılmıştır. 

Cruze motor yağı kapkara iken i10 yağının rengi ilk günkü haline çok yakın durumda. Cruze için c3 dexos 2 en kaliteli yağlardan alacağım. Servisin koyduğu yağı hiç gözüm tutmadı. 

 

rxR2BVgq9VyPPPhX6vh1yuh8O4rZ3yGtlq96_E6W

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Kaliteli yağ önemli, lm koyunca arabanın sesi azaldı resmen.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba değerli arkadaşlar. 

Yaklaşık 8 aydır şikayetci olduğum , arabada rölantiden gelen vuruntuyu egzosda yakalmayı başardım . Yer yer dakida bir kez, bazen ard arda bu tip teklemeler. Egzosta kesiklikler şeklide oluyor. Bu videoyu izlerseniz oluşan sesi duyacaksınız . 5 nci saniyede ilki hemen ardından ikincisini duyabilirsiniz.  Bana kalırsa eskiyen enjektörlerin artık eski verimi kalmadı . Temmuzdan beri takip ettiğim, Temmuzda -7 LTFT ile başlayıp bu gün -  15 LTFT kadar çıktı. Temmuzdaki km si 91000 kmde idi, şu an ise 99600 kmde. 

 

Önümde iki seçenek var, lpg enjektörleri tahamül seviyeme varana kadar kullan. Akabinde benzin enjektörleri ile devam. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Son 2000 km dir araba yağ ve su eksilmemiş. Bu yapılan son 2000 km neredeyse araba hiç 100 km üzerine çıkmadığı gibi büyük çoğunlukla 2500 devirde seyir yapılmıştır. 

Cruze motor yağı kapkara iken i10 yağının rengi ilk günkü haline çok yakın durumda. Cruze için c3 dexos 2 en kaliteli yağlardan alacağım. Servisin koyduğu yağı hiç gözüm tutmadı. 

ben anlamadı, cruze un mu ,10 nin mi yağından memnun değiliz?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ben anlamadı, cruze un mu ,10 nin mi yağından memnun değiliz?

 

Abi cruze içindeki kapkara. Bakmaya tiksiniyor insan. Lukoil diye 100 liralık yağ konmuş. 5 litresi 100 lira olan yağdan ne hayır gelirse artık. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

yağ kirleniyor ise görevini yapıyordur

 

Bu demek oluyorki, LPG de karbon kurumu yok. Öylemidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Km bakımına kaç bin kaldı ?

 

6000 km

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu demek oluyorki, LPG de karbon kurumu yok. Öylemidir. 

her fosil yakıtta karbon vardır, dolayısı ile kurum oluşur

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba, 

Konusunda uzman bir çok LPGci ile görüştüm. Buna arabamın teknik serviside dahil. Ltft - çıkmasındaki en büyük sebebin, gaz basıncından kaynaklı olduğunu söylediler. 

Lpg enjektörlerim yüksek basınçtan dolayı ecu tarafından verilen komuta istinaden  yakıtı kısmasıda bu yüzdenmiş. 

Gaz basıncını artmasındaki sebep ise genelde  regülatörden kaynaklanıyor. 400 liraya satılık regülatör var.

Fakat bir miktar fazla basınç içinde arabayı söktürmek istemiyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ayten ile dördüncü senemizde kapandı. Son 16 gün kalmış bulunmakta 

Bana bu yıl içinde nekadar masraf çıkardı , gelin beraber bakalım . 

 

Yapılan km : 12.251 km (87.340 km to 99.591 km)

Yakıta verdiğim para : 3.211,66 try

Kaskolar : 1.480,00 try

Bakıma verdiğim para : 440,00

Jantlar: 1200 tl (jantları sattığım hız sabitleyici ile aldım) 

 

Jantlar hariç bana km başına mağliyeti : 0,42 kuruş. 

 

Bütün verileri burdan görebilirsiniz. https://www.spritmonitor.de/en/detail/762370.html

 

Jantlarıda dahil edersek, bu arabayı finanse edebilmek için cebimden 6000 tl çıkmış. 

Bu çıkan 6000 tl karşılığında istediğim hizmeti alabildimmi, onunda ayrı bir hesaplama konusu var
 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aracin ogrenilen yakit degerleri sifirlandiginda ltft degerleri normal degerlere ulasir. Bu degeerlerin bozulmasinin nedeni uzun sure kullanim sonucu degerlerin sapmasidir. Duzgun kalibre edildiginde uzun zamanlar degerlerini korur..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Aracin ogrenilen yakit degerleri sifirlandiginda ltft degerleri normal degerlere ulasir. Bu degeerlerin bozulmasinin nedeni uzun sure kullanim sonucu degerlerin sapmasidir. Duzgun kalibre edildiginde uzun zamanlar degerlerini korur..

 

Rölantide derinden gelen o vuruntu ve egzosdaki kesinti haricinde , 4 yıldır kullandığım arabadan hiç bir farkı yok. Bu yıl sonuna kadar bu konuda bir şey yapmayı düşünmüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

AYtenin bana sağladığı faydalara gelelim. 

Ayten sayesinde araba üzerinden bir arge yaptım. Bu yaptığım argeyide sattım. Burdan 1000 tl üzerinde bir kazanc elde ettim. Bunuda jantlara yatırdım. 

1000 km üzerinde yolculuğumun çalıştığım şirket tarafından finanse edildi. 

Ailecek yapılan 6000 km üzerinde yolculuk var. Bununda 3 koltuk dolu şekilde yapıldığından, bu kalemi zarar saymıyorum. Aile saadeti için kullanılan 1080 tl 

54 haftada , haftada 1 defa olmak üzere keyfi 50 km yol yapıldı. Bu keyfi sürüşlerden  2700 km yol yapılmış. Yakıt bedeli üzerinden 18 kuruş ortalama alınırsa 486 tl boşa harcamışım. 

Bakım maliyeti yetkilide 950 lira idi, ben bunu 440 tl en kaliteli parçalarla çözdüm. 

 

 

Seyehatleri bir hatırlayalım.

Kocaeli Jant Opersyonu

Bolu Gezisi 

Düzce Gezisi 

Bodrum - Fethiye Gezisi 

 

Borçlar tavan yapınca gezmeyi tozmayı bırakıp işime baktığımdan pek bir km yapamadık. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Kaskolar : 1.480,00 try

4 senede trafik + kasko mu toplam 1480 tl?

Ali Darbaz yazdı:

Bu yaptığım argeyide sattım.

ben de bazı argeler var? satalım?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

4 senede trafik + kasko mu toplam 1480 tl?

ben de bazı argeler var? satalım?

 

Abi 4 senelik olurmu, sadece geçen senenin kasko ve trafik 1480 tl ödedim. 

Argeden kastım, arabama taktığım hız sabitleyici. Almışken bir kaç tane aldım.

Sonrada hız sabitleyicilerin i10larda çalıştığını piyasaya duyurdum. 

Duyan isteyen geldi. Elimdeki bir kaç tane direksiyon kumandasını sattım, 

Tarif ettim video çektim. Yutubedende biraz para geldi böylece. Ayda 100 tl yutubeden geliyor mesela (son iki aydır ) 

Chevrolet Cruze ve İ10 videolarının yanı sıra , otokocun arabalarını inceliyorum. 

Mesela son gelen yutube geliri ile Cruze parçaları aldım 234 tl :) 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...