Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi i10 bile %35 verimli. Ama ea211 motor %38 sınırında zorluyor %39u tofaş karbüratörlü de 35 falandır otto motor sonuçta hepsi. dünya fizik kanunları aynı 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Sürtünme katsayısı dedin mi akla ilk yeni A serisi ve Cla gelir. Sadece 0.22 cd ve ön yüzey alanı ise 2.19 metrekare. Ali Darbaz yazdı: Almanların 3.6 litre v6 fsi volkswagen motoru termal verimi sadece %24 olması beni şaşırıttı. Vag ssp 497 numaralı kitabında bunu belirtmişler. Bu fsi motorlar verimsizmiş anlaşılan. Listeden çıkarmak lazım. Ali bey sınırlı sayıda üretildi bulabilirseniz şu araçtan alın. TF’lerle TS’lerle uğraşmayın.Volkswagen XL1 Dünyanın en an yakan aracı 100 km de sadece 1.1 litre yakıt tüketiyor. 0.19 CD sürtünme katsayısı değere sahip. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: tofaş karbüratörlü de 35 falandır otto motor sonuçta hepsi. dünya fizik kanunları aynı Abi onlar %25 verimlilikte. Karbüratörlü olupda verimli olan motor d15z1. Oda lean burn ve vtec-e sayesinde. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi onlar %25 verimlilikte. Karbüratörlü olupda verimli olan motor d15z1. Oda lean burn ve vtec-e sayesinde. 25-28 evet. anadol yapalım rekor kıralım hiperde? ama yolda eğim olmayacak yoksa hız 60 a düşer Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Koray Demir yazdı: Sürtünme katsayısı dedin mi akla ilk yeni A serisi ve Cla gelir. Sadece 0.22 cd ve ön yüzey alanı ise 2.19 metrekare. Ali bey sınırlı sayıda üretildi bulabilirseniz şu araçtan alın. TF’lerle TS’lerle uğraşmayın.Volkswagen XL1 Dünyanın en an yakan aracı 100 km de sadece 1.1 litre yakıt tüketiyor. 0.19 CD sürtünme katsayısı değere sahip. Ben bu arabayı biliyom. Ondan gelmedi. Gelsede pahalı olur. Bizim amacımız para biriktirmek. Bunu alırken batarız. Peşin batarız. Çağlar Bayur yazdı: 25-28 evet. anadol yapalım rekor kıralım hiperde? ama yolda eğim olmayacak yoksa hız 60 a düşer Abi öğle değil işte. Ncapten 4 yıldız alıp kışın sıcak yazın soğuk, tümseklerden ucmuyan bel ağrıtmayan araba yapıp üstüne 5 litre yakıcaksınki araba olmuş olsun. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi öğle değil işte. Ncapten 4 yıldız alıp kışın sıcak yazın soğuk, tümseklerden ucmuyan bel ağrıtmayan araba yapıp üstüne 5 litre yakıcaksınki araba olmuş olsun. o da var. mercedes... Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Otokoçta yanlış departmanda çalıştığın kanaatindeyim, tasarım veya ar-ge bölümünde daha faydalı olabilirsin tabi bence. Faydalı işler en uç fikirlerden çıkar. 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 @Ali Darbaz aklıma bi fikir geldi, senin arabadaki sıcak hava emiş sistemi sıkışık trafikte yakıt tasarrufu yapıyor ya, bizim arabalarda ondan yok, kaloriferin aşşağıdaki deliğinden hortum çekip hava filtresi kutusuna versem, sıkışık trafikte hava çıkış ayarını alt tarafa alıp en sıcağa açsam motor suyunun sıcaklığını gaz kelebeğine verip yakıt tasarrufu yapabilirmiyim ? Yada rakımı yüksek yere çıktığım zaman araba bayılıyor, sıcak yerine en soğuğa alırım kalorifer motoru direk motora serin hava basar çekiş kaybı olmaz, polen filtresi var zaten, hava filtresinden sonraya açarım deliği. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Senin araç dizel. Dizel soğuk havayı sever. Intercooleri klima ile soğut verimi gör Yüksek rakımda kayıp yaşamamak için vgt elektronik olmak zorunda 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Servet Aydın yazdı: Senin araç dizel. Dizel soğuk havayı sever. Intercooleri klima ile soğut verimi gör Bitane de clio 2 varya abi, onun için söyledim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Hee okey. Elektiriki turbo takalım. Verim artar yakıt düşer Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 İntercooler için bagaja bitane su bidonu, bi 12v pompa, intercooler a hortumu çekeceksin, ucuna da nozulu tak. Düğmeye basınca suyu püskürtsün intercooler peteğine, mis gibi Hiç elektrik harcamasın dersen ufak çiçek sulama şişesine koyarsın üstten hava basıp püskürten, onuda yanına alırsın elle pompalayıp bas Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Servet Aydın yazdı: Hee okey. Elektiriki turbo takalım. Verim artar yakıt düşer Turbo takılınca fazla hava basacak, ne kadar hava o kadar yakıt değilmi aslında doğru haklısın atmosferik dizel, turbo dizelden daha fazla yakıyor. Elektrikli turbo kaç kw elektrik harcar 100 km de şehir içi ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Nisan 2020 Paylaş 26 Nisan 2020 0.1 bar basıyor sistem. Gaz pedalına göre ayarlı. 500watt tüketim tam güçte. Tüketim azalır. Yanma verimi artıyor. Daha Fazla hava girişi ile. Yakıt aynı hemen hemen Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 26 Nisan 2020 Paylaş 26 Nisan 2020 https://m.tr.dhgate.com/product/universal-electric-turbo-supercharger-kit/387800744.html Bu diye tahmin ediyorum, 3.500 tl iyi para, 174 lük multivan turbosundan daha pahalı Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 26 Nisan 2020 Paylaş 26 Nisan 2020 2 tane lastik şişirme kompresörü takmalı aslında. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Nisan 2020 Paylaş 26 Nisan 2020 Yetmez ve hadi yetti basıncı çok fazla Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Nisan 2020 Yazar Paylaş 26 Nisan 2020 Bizim arabanın üzerinde motorun sıcağını emen çelikten emme manifoldu var. Bunun VIS sistemi yok, 13 newtona kadar devir bandına göre düşük güç üretiyor. Hiç lpg li almasamda VIS sistemli i10 alsaydımda, bu kullanım şekliyle 3,9 litrelere düşerdim. Ama tabi lpgnin ezici fiyat üstünlüğü var. Bir diğer olayda arabanın yedekli olması. Nasıl yani dersen, lpg sistemine aternatif benzin sistemide olması ikisinden birinin arıza vermesi durumda bir birlerini yedekliyor ve güven veriyor. Aytenin hiç kullanmadığım ama acil durumlarda devreye alabildiğim doğrudan lpg ile çalışma özelliği var. Fakat tavsiye edilmiyor. Gelelim lean burn zararlarına, lean burn arabada intake 50 üzeri sıcaklığa çok çabuk cıkıyor. 70 80 dereceleri görmek bile mümkün. Klima açınca dur kalk yapmak biraz sorun teşkil ediyor. Bu sebeble, nerde trafik görsem kaçma odaklı bir sürüş sergilemeye başladım. sıkışık trafiği atlatmak için paralı yola bire girerim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Nisan 2020 Yazar Paylaş 26 Nisan 2020 (düzenlendi) Hyundai i10 modellerinde 90 amper 13,5 volt güce sahip Valeo alternatör bulunmakta. Bu alternatörün kayış makara çapı küçük. Krank makarası çapı ise büyük .. Krank çapı ile CS olarak gösterilirken , AN diye gösterilen ise alternatör çapı. 26 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Nisan 2020 Yazar Paylaş 26 Nisan 2020 (düzenlendi) Şimdi merak ettiğim meseleye gelelim.. Krank mili kasnağının çapı, Alternatör kasnağı çapının 3 katı. Krank 1000 devir atsa, Alternatör 3000 devir yapıyor gibi. Valeo Alternatörlerin Effiency göstergesine bakalım. Şimdi bilgi patlamasına hazır olun yazıyorum... Alternatörlerde verimlilik %60 civarına ulaşabiliyor. Ve bunu rölanti devrinde yakalıyor. Genelde alternatör mili dakikada 3000 devir çevirdiğinde maksimum enerji üretimine oluşıyor. İSterseniz devir 10 bine dayansın hiç bişey kazanmıyorsunuz. Aksine verimi düşmekte. Rölantide hyundai i10 tahminen 1500 devir ile alternatör mili çeviriyor. Ben 2500 devirde sürdüğümde ise zaten alternatörün maksimum amper çıkışına çoktan ulaşmış oluyorum. Arabanın rölantisi bile arabanın şarj olması için fazla fazla yetiyor. 26 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Nisan 2020 Yazar Paylaş 26 Nisan 2020 Alternatörün verimini düşüren şeyler arasında sıcaklık faktörü var. ALternatör sıcak hava emdikce, verimi düşerken, soğuk havada verimi artıyor. Benim gibi sıkışık trafikte 75 derece kaput altı ısıya ulaşan otomobiller için kötü haber. Sonuçda alternatörün fabrika verisi 25 derece hava için verilmiş. Grafiğe göre 25 derecede 14.65 volt üreten alternatör 75 derecede 13.95 kadar düşerbiliyor. Bu grafik ise alternatörlerin genel verimlilik haritası. i10 gibi rölantide 850 devir ceviren bir otomobil, alternatör milini rahat 2000 devire yakın çevirebiliyor. Alternatörler 2000 devir bandında 65 70 verimlilikle çalışabiliyor. Buda gayet güzel bir bilgi. Yani gönül rahatlığı ile arabamı rölanti ile şarj edebilirim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Nisan 2020 Paylaş 26 Nisan 2020 En bedava tasarruf yöntemi lastiklere 40 hava basmak. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Nisan 2020 Yazar Paylaş 26 Nisan 2020 Evren Erakçora yazdı: En bedava tasarruf yöntemi lastiklere 40 hava basmak. Adamın yaptığı teste bakınca avantajı fazla yok. Ben yaptım araba hopur hopur hopluyo. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Nisan 2020 Paylaş 26 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Adamın yaptığı teste bakınca avantajı fazla yok. Ben yaptım araba hopur hopur hopluyo. grafik alalım. Rekor kırmak için normalde o kadar basılmaz tabii. Yorum bağlantısı
Recommended Posts