Çağlar Bayur 23 Nisan 2020 Paylaş 23 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi benim motorun Sae dökümanını versem okuyup yorum yapsan kullanıcıyım, pistte yorum yapabilirim, Sae üreticinin işi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Nisan 2020 Yazar Paylaş 23 Nisan 2020 Aynaların ne kadar yakıt tüketiğini ölçen amca. izlemeye değer. İzleme Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Nisan 2020 Yazar Paylaş 23 Nisan 2020 İster polo , ister ibiza, ister i10 , ister picanto yada toyota yaris. Bu arabaların hepsi neredeyse aynı tüketime sahip. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Adam mg metro ile yakıt ekonomisi modları denemiş. Mesela benimde merak ettiğim , hava grişlerini kapatma denemesi. Adam öndeki hava kanallarını ve arka tekerlek yuvasını kapatmış. Peki sonuç ne olmuş : 80 km/h ile normal halde 3,1 litre 80 km/h ile tüm hava alıkları ve lastik yuvası kapanınca 3.0 litreye düşmüş. 95 km/h ile normal halde 3.32 litre 95 km/h ile hava alıkları ve lastik yuvaları kapanınca 3,14 yakmış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 arka teker doğru, araba altını dümdüz yapmak da doğru, tepeye kavisli spoiler de doğru . aerodinamik açıdan bakarsak tempra alması lazım her hipermilcinin Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 95km ile 3.32 çok iddialı , benzinli araba için çok zor bence Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 (düzenlendi) Yine aynı arkadaşlar, arabanın son dişli oranını değiştirmiş. 80 km hızla çevirdiği devirler aşağıda . 4 farklı difransiyel ve lastik tipleri ile yapılan devirler grafikte belirtilmiş. Sonuç olarak, en ideal son dişli oranına rağmen arabanın tüketimde pek bir fark yok gibi. 80 km/h ile 3,84 litre tüketim yakalamış. ama yüksek oranlı şanzıman ile 3,58 litreyi yakalamış 25 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 dişli ile oynarsa kolay o iş ama ilk rampada biter.. bizim yolalra gelmez Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 (düzenlendi) Aynı arkadaş gene güzel bir test yapmış. Alternatör iptal etme testi yapmış. Saate 70 km hızla gitmesi için honda civic vx 5,4 beygir gerekiyor. Bunun 0,64 beygirini alternatör sarf ediyor Adam alternatörü iptal ederek ve elektrik tüketimleri kısıtlayarak bir kaç deneme yapmış. Alternatörsüz %11 tasarruf etmiş . Sonuç olarak tüketim 3,23 litreden , 3 litrelere düşmüş. Fakat şunude eklemiş. alternatör olmadan, en büyük akü ile 75 km yol yapabiliceğinide hesaplamış Results @ 70 km/h / 43.5 mph - MPG (US) A = alternator connected B = alternator disconnected (belt off) A/B ... West ... East ... Average MPG (US) / L/100 km / MPG (imperial) A ..... 71.2 ... 68.1 ... 71.65 / 3.28 / 86.05 A ..... 73.4 ... 68.7 ... 71.05 / 3.31 / 85.33 A ..... 73.1 ... 68.5 ... 70.80 / 3.32 / 85.03 B ..... 78.1 ... 76.3 ... 77.20 / 3.05 / 92.72 B ..... 81.3 ... 75.4 ... 78.35 / 3.00 / 94.09 B ..... 82.3 ... 75.1 ... 78.70 / 2.99 / 94.52 A ..... 75.0 ... 66.6 ... 70.80 / 3.32 / 85.03 A ..... 72.0 ... 67.2 ... 69.60 / 3.38 / 83.49 A average ... 70.78 mpg (US) / 3.23 / 85.0 B average ... 78.08 mpg (US) / 3.01 / 93.77 7.3 mpg (US) - difference of between A avg. and B avg. runs 10.3% - increase in fuel economy without alternator Evren Erakçora yazdı: 95km ile 3.32 çok iddialı , benzinli araba için çok zor bence Bahsedilen araba şöyle bişey. 25 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 motor da tez zamanda biter o da ayrı konu Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Tamam 5 litre yerine 3 litre yaktık süper. Kazanım nedir. Sadece en az ben yakarım gibi bir yarış mı bu? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Yine aynı adam gaza basıp çekme yönteminide ölçmüş. Saate 90 km/h kadar hızlanıp, 70 km/h hıza kadar düşmesine izin vermiş. Sürekli bu yöntemi kullanarak yapılan teste sonuçlar ilginç. Grafiğe göre Pulse, yani saate 90 km/h kadar hızlanmanın tüketimi 6,92 litre / 100 km 16 saniyede 70 90 km/h hızlanması, akabinde süzülmesi 16 saniye sürüyormuş . Bunun tüketime etkisi ise 3,46 litre 100 km Ama hızı sabitlersek 80km/h ile 4 litre benzin yakıyorsunuz. Fakat arabamız bir regenartion olan prius ise sonuc böyle Yöntemler aynı tüketim burda 2,16 litreye düşüyor. Servet Aydın yazdı: Tamam 5 litre yerine 3 litre yaktık süper. Kazanım nedir. Sadece en az ben yakarım gibi bir yarış mı bu? Adamın test sonucları ilgi çekici, konu başlığı için güzel içerik. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Gaza bas bırak çok eski yöntemdir ve büyük araçlar yapar bunu. İşe yarıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Bu hazırlanan araba yarışa katılıyor. Bir gölün etrafında yükselti farkı olamdan kıyıdan kıyıdan 127 km yol yapıyorlar . 2,4 litre yakıt tüketimi yakalanıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Aynı adamın aynı araba üzerinde yaptığı çalışmaların sonuçları. Adam arabanın altını karton ile dümdüz yapmış . Tüketim iyileşme oranları 2.3% = dış dikiz aynaları 2.3% = Kuyruk yapmış 2.2% =Altı komple kartonla düzlemiş 2.8% =arka tekere kartondan kapak. 2.9% =Ön ızgaraları kapatmış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 basti işler. gündelik kullanıma uygun değil tabii itest için Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Motorlar üzerinde neden oynama yok Abi son dişli oranı ve Egzantrik değişmiş. onun detayına bakmadım. Lastiklere 50 psi hava basmış ama biraz tuhaf bir ölçümü var. Lastikere fazla hava basınca arabanın süzülme mesafesi artmış. Ama düz sabit hızda pek bişey değişmemiş. Fabrika standartlarında 32 psi ile 189,3 metre süzülüyor ise 55 psi ile 214 metre süzülmüş. Bu testen anlaşılıyorki fabrika verisininin üstüne çıkmak pek bişeye yaramıyor. 25 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: temel aerodinami ye uygun bir tasrım. damla formu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: temel aerodinami ye uygun bir tasrım. damla formu Aynı ayten işte. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Almanların 3.6 litre v6 fsi volkswagen motoru termal verimi sadece %24 olması beni şaşırıttı. Vag ssp 497 numaralı kitabında bunu belirtmişler. Bu fsi motorlar verimsizmiş anlaşılan. Listeden çıkarmak lazım. Çağlar Bayur yazdı: bagajı hiç benzemiyor Adamın arabasının altı full karton kaplama düz. Ben yapsam yangın çıkar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Cmax focustan daha az sürtünme değerine sahip. Çok enteresan 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan 2020 Paylaş 25 Nisan 2020 Servet Aydın yazdı: Cmax focustan daha az sürtünme değerine sahip. Çok enteresan Lokmanın sileceklere taktığı aparat vardı mesela? o bile azaltır. cmax damlaya daha yakın normal, ön alan artabilir ama form daha önemli Ali Darbaz yazdı: Adamın arabasının altı full karton kaplama düz. Ben yapsam yangın çıkar. yazmıştım, gündelik kullanıma uygun değil, test amaçlı yapıyor. Ali Darbaz yazdı: Bu fsi motorlar verimsizmiş anlaşılan. Vw ceo su: yaptığımız en büyük hata fsi idi demişti. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2020 Yazar Paylaş 25 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: Lokmanın sileceklere taktığı aparat vardı mesela? o bile azaltır. cmax damlaya daha yakın normal, ön alan artabilir ama form daha önemli yazmıştım, gündelik kullanıma uygun değil, test amaçlı yapıyor. Vw ceo su: yaptığımız en büyük hata fsi idi demişti. Abi i10 bile %35 verimli. Ama ea211 motor %38 sınırında zorluyor %39u Yorum bağlantısı
Recommended Posts