Çağlar Bayur 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Zengin karışıma yükselmesi hakkında gaza basınca zenginleşir karışım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: gaza basınca zenginleşir karışım Arabada uyarı varmış. Eğer yakız zenginleşirse p0172 uyarısı veriyormuş. Bakalım, uyarı vermediği sürece devam edecem. https://www.700r4transmissionhq.com/p0172-hyundai-i10/ Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Arabada uyarı varmış. Eğer yakız zenginleşirse p0172 uyarısı veriyormuş. Bakalım, uyarı vermediği sürece devam edecem. https://www.700r4transmissionhq.com/p0172-hyundai-i10/ bu dtc yi böyle mi yorumlamak lazım yani? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: bu dtc yi böyle mi yorumlamak lazım yani? Nasıl yorumlamalıyım abi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Nasıl yorumlamalıyım abi. dtc de teknikte yorum olmaz zaten, link verdiğin yerdeki bilgide uyarı değil o kod, dtc bir arıza kodudur, ilgili kod da hatalı ateşleme kaynaklı, olmaması gereken derecede zengin karışım algılar ise verdiği arıza kodu o. yani gaza basınca zenginleşen karışım başka , arıza kodu yazdıracak kadar zenginleşmesi başka. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: dtc de teknikte yorum olmaz zaten, link verdiğin yerdeki bilgide uyarı değil o kod, dtc bir arıza kodudur, ilgili kod da hatalı ateşleme kaynaklı, olmaması gereken derecede zengin karışım algılar ise verdiği arıza kodu o. yani gaza basınca zenginleşen karışım başka , arıza kodu yazdıracak kadar zenginleşmesi başka. Gaz pedalının %18 , motor yükü %35 olduğu rampanın tepesinde, araba kendini salınca LTFT ve STFT çoşuyor. Video o noktada başlıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: LTFT ve STFT çoşuyor. uzun veya kısa dönem yakıt değerleri çoşmaz uyumaz , onlar sürüş süresince oluşan yardımcı değerlerdir, hani başkasının kullanıdğı araca binice motor sağır deriz, 2 saat gazlarız motor açıldı deriz (öyle sanırız tabii kapanan açılan bir şey yok) o değerler bize uygun hale doğru geldikçe açıldı sanırız. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Volkswagen Bifuel Drive 2009 Golf 1.6 litre 75 kw LPG Merhaba Eski kitapları kurcalıyordum. Karşıma Hyundai i10 teknolojisine benzer bir araba çıktı. Karşılaştırma yapmak için güzel bir paylaşım olacağına inanıyorum. 2009 yılında üretilen Volkswagen Golf modellerinde LPG yakıtla çalışan bifuel bir motor eklendi. Aslında kullanılan motor 1,6 litre 75 kw gücünde BSE kodlu klasik 8 valfli motordu. Bu motor özelikleri aşağidaki resimdede görüldüğü gibi benzinde 103 beygir, LPG yakıt ile 98 beygir üretiyor. Motorun en güzel özelliği ilk 1500 devirden itibaren çok güzel tork üretmesi. Volkswagen golf 1,6 bse motoru , lpg yakıt tüketirken normalden %30 yakıt tüketiyor. Volkswagen verilerine göre benzinde 7,1 litre benzin yakan otomobil, lpg 9,2 litre yakıt tüketiyor. Bu sistemin çalışma sıcaklığı -40 derecelere kadar düşüyor. Lpg ve benzin tankları beraber kullanıldığında 1000 km üzerinde menzil sunuyor. Lpg yakıt tankı 39 litre kapasiteye sahip. Enjektörler -40 +120 derecelerede çalışabiliyor. Yakıt tankı 55 litre benzin alabiliyor. Volkswagen bu Golf modeli için her 30000 kmde filtre değişimi, he 90 bin kmde buharlaştırıcı regülatörün filtre değişimini. Her 60000 kmde regülatör temizliği uygun görmüş. Enjektörler için verilen ömür bilgisi ise 290 milyon döngü. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2020 Yazar Paylaş 11 Nisan 2020 (düzenlendi) Ea211 1.0 l 44/55 kW MPI benzin motorları Merhaba, Covit19 salgını beni eve kapatınca, bende geçmişte birikip yazmadığım bir çok şeyi paylaşmaya karar verdim. Küçük motorlara meraklıyım. Sizler için Kappa ile Ea211 motoru karşılaştırmak istedim. EA211 ve Kappa 1.0 MPI motorları İki motorunda özeliklerine bakıldığında birbirlerine çok benzedikleri görülüyor. Görsel olarak baktığımız dada iki motor temel yapı olarak neredeyse kopya gibiler. Teknik özeliklere bakalım. 1.0 mpi EA211 motoru Kia Kappa 1.0 Mpi motoru İki motorunda verileri ufak farklılıklar . Ama tork ve beygir diagramlarına bakıldığında hemen hemen aynı noktalarda aynı karakteri sergiliyorlar. İki motor arasındaki temel fark, termostad ve subab zamanlaması sistemleri. Ayrıca Ea 211 4 kw daha güçlü. Ea211 sadece egzoz tarafında subap zamanlaması kullanmışlar. 42 ° 'ye kadar olan bir krank mili açısı için sürekli değişken bir emme eksantrik mili ayarı kullanılmıştır. Giriş eksantrik milindeki kanatçık tipi ayarlayıcı, ayarı motor yüküne ve hızına göre yapar. Kanatlı tip ayarlayıcı, doğrudan yağ devresine entegre edilen değişken vana zamanlaması için vana tarafından ayarlanır. Ayarlama açısı Hall göndericisi G40 kullanılarak ölçülür. Değişken valf zamanlaması şunlarla sonuçlanır: - Azot oksit emisyonları ile birlikte yanma sıcaklığını düşüren çok iyi iç egzoz gazı devridaimi - Tork bandı iyileştirildi. Soğutma sistemi Soğutma sistemi tamamen sıfırdan tasarlandı Soğutucu pompaları ve tahrikleri artık şanzıman tarafındadır ve soğutucu genleşme tankı ön uca yerleştirilmiştir. Soğutma sisteminin özellikleri: - Silindir kapağı ve silindir bloğundaki farklı soğutma suyu sıcaklıkları için çift devreli soğutma sistemi - Daha düzgün bir sıcaklık dağılımı için silindir kapağında (giriş tarafından çıkış tarafına) çapraz akışlı soğutma - Entegre soğutucu pompalı termostat gövdesi - Dişli kayış kullanarak egzoz eksantrik mili tarafından tahrik edilen soğutma sıvısı pompası - Ön tarafa monte edilmiş soğutma sıvısı genleşme tankı - Entegre egzoz manifoldu için soğutma 1.0 Ea211 motorun bence en büyük özelliği iki adet termostadı olması. Silindirin kafası ve Silindirin bloğu için farklı iki termostad kullanılması. Silindir kapağı için termostat 1 87 ° C veya daha yüksek bir sıcaklıkta açılır ve radyatörden soğutucu pompasına giden yolu açar. Silindir bloğu için termostat 2 103 ° C veya daha yüksek bir sıcaklıkta açılır ve silindir bloğundan radyatöre giden sıcak soğutucu yolunu açar. Soğutucu devresinin tamamı açık. Peki yakıt tüketimi ne kadar etkileniyor . Aşağidaki videoya göre sahibi arabayı bir kaç faklı süratte tüketimi ölçümlemiş. Motor VW Up ve Skoda Citigo modelinde ölçümlemiş. Spritmonitör verileri. Vw Up! Hyundai i10 4. vites 40 km/h 3,5 litre 5. vites 60 km/h 3,5 litre 5. vites 80 km/h 3,6 litre 5. vites 100 km/h 4,8 litre 11 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Nisan 2020 Yazar Paylaş 14 Nisan 2020 Sıcak soğuk ayrımını yapmak bu kadar basitmiş. Ben daha çaf çaflı bişey bekliyordum. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 15 Nisan 2020 Paylaş 15 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Patlamış Ayten katalizörü Keşke benimkide patlasa Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 18 Nisan 2020 Paylaş 18 Nisan 2020 Yeni i10 parasına ikinci el hybrid yaris düşünmezmisin ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Nisan 2020 Yazar Paylaş 19 Nisan 2020 Yazın kavurucu sıcağında, gerekirse diye gündüz farlarının sigortasını sökmeyi düşünüyorum. Şimdilik bir keşif yaptım. Enerji tasarufu için sökmek istiyorum. Tabi bunu yaz ayları için planlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Nisan 2020 Paylaş 19 Nisan 2020 Gündüz farı led mi halojen mi? Oradan halojen diyelim. Toplam 42watt kaba hesapla tüketim olacak. Araç rölanti anında veya 2500 dd iken kaç kw harcıyor bulmak lazım. Ne kadar ekonomik yapar çıkar ortaya Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Nisan 2020 Yazar Paylaş 19 Nisan 2020 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Gündüz farı led mi halojen mi? Oradan halojen diyelim. Toplam 42watt kaba hesapla tüketim olacak. Araç rölanti anında veya 2500 dd iken kaç kw harcıyor bulmak lazım. Ne kadar ekonomik yapar çıkar ortaya Abi en çok yazın klima devredeyken gündüz farını kapatmak istiyorum. Dur kalk trafikte motor ısınınca kalkışta knock knock yapıyor. Rahatsız oluyorum. Ampül tipi denmiş benimkine 19 Nisan 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Nisan 2020 Paylaş 19 Nisan 2020 Klima kasnağı devreye giriş çıkışı o. Ciğersiz motorda gaza basma anında klima devreden çıkar ki motor güç kaybı yaşamasın.. Ha bu arada klima 1.5 kw veya biraz üstünde güç harcıyor ampül 45watt. Ampülden bir yılda yapılacak tasarrufu klima 1 saniye içinde harcıyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Nisan 2020 Yazar Paylaş 19 Nisan 2020 Servet Aydın yazdı: Klima kasnağı devreye giriş çıkışı o. Ciğersiz motorda gaza basma anında klima devreden çıkar ki motor güç kaybı yaşamasın.. Ha bu arada klima 1.5 kw veya biraz üstünde güç harcıyor ampül 45watt. Ampülden bir yılda yapılacak tasarrufu klima 1 saniye içinde harcıyor. Arabada yaptığım ölçümde Gündüz farı acıkken 12.6 volta yürüyor İ10 da park lambaları açılınca hem park hemde gündüzler yanar. Toplamda 6 tane ampül yanar. 12.6 volt gösterir yine. 2 kademe fan açılırsa yine 12.6 volt gösterir. Ne zaman kısa farlar yanar 14.0 volt cıkar. Yada 3 kademe fan. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Nisan 2020 Paylaş 19 Nisan 2020 Talep olunca. Farları ve gündüz farlarını led yap. 6 ayda amorti eder herhalde Kısa far 130 watt. Parklar 28watt. Gündüz farı 42watt. Led olunca toplam 40 watt anca olur. Atılan taş kurbağayı korkutur 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Nisan 2020 Yazar Paylaş 19 Nisan 2020 Servet Aydın yazdı: Talep olunca. Farları ve gündüz farlarını led yap. 6 ayda amorti eder herhalde Kısa far 130 watt. Parklar 28watt. Gündüz farı 42watt. Led olunca toplam 40 watt anca olur. Atılan taş kurbağayı korkutur Abi led takarken genelde farlar yuvaları hiç oluyor. Sonra içinde buharı oluşuyor. Benim şu an hiç buhar yapmıyor. Düzenim bozulur diye yapmıyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Nisan 2020 Paylaş 19 Nisan 2020 Öyle birşey yok. Doğru malzeme takılacak Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Nisan 2020 Paylaş 20 Nisan 2020 önce güvenlik. ben gündüz farım yok diye yeni far yapmıştım 1500 TL gitti. güvenlik için değer Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Nisan 2020 Yazar Paylaş 20 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: önce güvenlik. ben gündüz farım yok diye yeni far yapmıştım 1500 TL gitti. güvenlik için değer Şafak vakti ve gün doğumunda faydası varmış. El kitabı öyle yazıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts