Ali Darbaz 1 Aralık 2019 Yazar Paylaş 1 Aralık 2019 Ali Gök yazdı: Tesadüf olmuş olabilirmi Elimde bir örnek olsaydı, inceleyip raporlayabilirdim. Uzun dönem kullanıp tüm eksilerini yazardım. Çok güzel kaynak olurdu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Aralık 2019 Yazar Paylaş 1 Aralık 2019 Koray Demir yazdı: Yakıtı binde kaç düşürecek bu cihaz? Bu cihaz kızımın istediği şarkıları çalmak için yapıldı. Tüketime etkisi yok. Bluetooth bir teyip 500 tl. Kablo ise 20 tl 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Aralık 2019 Yazar Paylaş 2 Aralık 2019 Bu çakmak şarjından dolayı arabanın çökmesi sadece benim başıma gelmemiş. Teslada bir araba çakmak şarjından arıza vermiş. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Aralık 2019 Yazar Paylaş 2 Aralık 2019 Aldığım malın ne kadar iyi ne kadar kötü olduğunu ölçmeden duramadım.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Aralık 2019 Yazar Paylaş 3 Aralık 2019 Bir kaç defa dikkatimi çekti. Yakıt ekonomisi için Hypermil yapılıyor deniliyor. Oysaki, son zamanlarda arabam 100 bin km doldurmak üzere olduğundan, arabayı yıpratmamak adına hypermil yapıyorum. Eski bir arabayı bozulmaması sakin sürüyoruz. Aynı şeyi benim 5 yaşındaki ufaklık içinde yapıyorum. Sağlam düzenin yıpranmasının önüne geçmek için hypermil yapıyorum. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 3 Aralık 2019 Paylaş 3 Aralık 2019 o zaman soru şu 2011 model 200k daki aracımı sarf malzeme ve bakım harici değiştirdiğim parçalar (18jant kullanıyorum) teker poryası ve termostat oldu. Ozaman bu mal çok mu sağlam yoksa başka bir sıkıntı mı var. bu arada keyfi yaptığım modifiyeden önce 170k dayken ojinal dpf ve egr si üzerindeydi ve 1 kere sorun çıkartmadı. ben senin tam tersin olarak devir çevirmeyi seviyorum. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Aralık 2019 Yazar Paylaş 3 Aralık 2019 Erdem Dertsiz yazdı: o zaman soru şu 2011 model 200k daki aracımı sarf malzeme ve bakım harici değiştirdiğim parçalar (18jant kullanıyorum) teker poryası ve termostat oldu. Ozaman bu mal çok mu sağlam yoksa başka bir sıkıntı mı var. bu arada keyfi yaptığım modifiyeden önce 170k dayken ojinal dpf ve egr si üzerindeydi ve 1 kere sorun çıkartmadı. ben senin tam tersin olarak devir çevirmeyi seviyorum. Her otomobilin eğrisini doğrusunu sahibi bilir. Ben kendi aracımı kırılgan buluyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Aralık 2019 Yazar Paylaş 5 Aralık 2019 Merhaba Arabanın motor kısmına koruma sacı alıp, yere yaklaştırsam yakıt tüketimi düşermi ? https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-i10-karter-koruma-saci-i10-karter-muhafaza-saci-oem-v2210-664229009/detay Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Aralık 2019 Paylaş 5 Aralık 2019 Merhaba Arabanın motor kısmına koruma sacı alıp, yere yaklaştırsam yakıt tüketimi düşermi ? https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-i10-karter-koruma-saci-i10-karter-muhafaza-saci-oem-v2210-664229009/detay Yakıt tüketimi yönünden olumlu etki yapacaktır Ancak yağ ve su sıcaklığı nasıl değişir gözlemek gerek. Metal mi bu parça. ? 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 5 Aralık 2019 Paylaş 5 Aralık 2019 Aero dinamik açıdan illaki faydası olacaktır. Ferrari gibi hız araçlarının altı özellikle kapatılıyor her hangi pürüzlü bir yer yok. Ayrıca motor iç kısmına hava girişi azaldığı için temiz kalıyor (tecrübe ile sabit). Motor sadece soğutma suyu ile soğutulyor verimlilik açısından çok önemli. Mondeo ve focus araçlarda aktif ızgara var motor belli bir ısıya gelinceye kadar ön kısımdan soğuk hava girişini azaltıyor. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2019 Paylaş 6 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Oysaki, son zamanlarda arabam 100 bin km doldurmak üzere olduğundan, arabayı yıpratmamak adına hypermil yapıyorum. Eski bir arabayı bozulmaması sakin sürüyoruz. Ara sıra biraz performanslı şekilde gazlamak motor sağlığı için faydalıdır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2019 Yazar Paylaş 6 Aralık 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Yakıt tüketimi yönünden olumlu etki yapacaktır Ancak yağ ve su sıcaklığı nasıl değişir gözlemek gerek. Metal mi bu parça. ? Tamamen metal. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2019 Yazar Paylaş 6 Aralık 2019 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Ara sıra biraz performanslı şekilde gazlamak motor sağlığı için faydalıdır. Onu zaten seve seve rampa çıkarken yapıyoz abi. Mecburen vites 3 5000 devir görüyor . https://www.instagram.com/p/B5tDT6CgT3t/?igshid=w1ko8flde74g 6 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Aralık 2019 Paylaş 6 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Tamamen metal. Ben takmazdım.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2019 Yazar Paylaş 6 Aralık 2019 Mert Gulkokan yazdı: 1.2 tsi 90 hp deki vites değişim uyarısı ekonomik sürüş için düşük devire zorluyor sizi 5. Vitese geç dediğinde araç 1400 devirde 60 km ile yürümeye başlıyor son viteste ama bu hız ve devirde gaza basmakta motora yük bindirip ömründen ömür yiyor O nedenle vites değişim uyarısına hiç bakmıyorum artık Bende 3000 devirde değiştiriyorum. Şanzıman en güzel orda vitese geçiyor. Yağ gibi kayarak geçiyor. Şanzımanımıda eskitmem ben. Onuda korumak kollamak lazım. Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 8 Aralık 2019 Paylaş 8 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Arabanın motor kısmına koruma sacı alıp, yere yaklaştırsam yakıt tüketimi düşermi ? https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-i10-karter-koruma-saci-i10-karter-muhafaza-saci-oem-v2210-664229009/detay Koruma sacı en az 5-10 kilodur. Yakıt artar😀 fiyatı da az değil. Aracı yere yaklaştırmak için yay kesmeyeceksen kaliteli yaylara en az 1-1500 lira vereceksin. Montaj ayrı🤔 yakıt tüketimi ni azaltsan bile harcamani amorti etmen çok zaman alacak. Bu yazdıklarımı kesinlikle biliyorsundur diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Aralık 2019 Yazar Paylaş 12 Aralık 2019 (düzenlendi) Şöyle bir teorim var. Birde size anlatayım. İlk koşul Aracın deviri düşük, motor suyu sıcaklığı 90 derecelerde , kabin fanı açık 1 nci kademe , havalandırmadan gelen hava sıcaklığı düşük kalıyor. İkinci koşulda ise Araba yükte olmamasına rağmen yüksek devir ceviriyor. soğutma suyu yine 90 derece ölçülüyor. havalandırmadan gelen havanın sıcaklığı eli yakar vaziyette. Sadede gelelim, soğutma sıvısının pompası motor devrine bağlı çalışmakta. Bizim arabalarda radyatör musluğu yok. Sürekli devir daimde ve klapeli sistem var. Havalandırma kazanı içindeki ısıtıcı radyatör suyun devir daim hızından doğrudan etkileniyor. Devir artıkca daha fazla su basıyor. İşte burda regilatör, bu ısıtıcı radyatörün çıkış hattına bağlı. Düşük devirde, lpg yakıtın buharaştırılmasında daha etkin olması için aracın sürüş devirini artırmak daha mantıklı bir hareket olurmuy du. Özellikle soğuk havalarda. 12 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Aralık 2019 Yazar Paylaş 15 Aralık 2019 (düzenlendi) Tamirini yaptığım ayteni hem denemek, hemde güzel bir kış sabahı ailemi gezdirmek adına güzel bir gün geçirdik. Sonuç Japonların dediği gibi すばらしいです Hanımla bir çılgınlık yapıp öğlen yemeğinde Soba ve Suşi yedik 15 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Aralık 2019 Yazar Paylaş 15 Aralık 2019 Arabamın test ederken aldığım verileri .Torque Pro emisyon ve sürüş testleri. Referans değerler olduklar için paylaşıyorum. Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Ayten’in yıllık periyodik servis bakım maliyetleri lpg bakımı dahil ne tutuyor acaba bir arkadaşım soruyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Aralık 2019 Yazar Paylaş 16 Aralık 2019 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Ayten’in yıllık periyodik servis bakım maliyetleri lpg bakımı dahil ne tutuyor acaba bir arkadaşım soruyor? 6600 tl idi geçen sene. Tabi buna 16500 km yakıt bedeli dahil idi. Bu sene 20000 km aştık ayrıca bakımıda kendim yaptım. Aşağı yukarı aynı çıkıcak. Pardon yanlış anlamışım. Servis 750 tl normal bakımına 250 tl lpg bakımına alıyor. Lpg bakımı 2 senede 1 yapılıyor. 16 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Aralık 2019 Yazar Paylaş 17 Aralık 2019 Depodaki LPG bitirdim. Şimdi kışlık lpg dedikleri şeyden alıp 300 km kullanıp, minimal itreşiminin geçip geçmedini kontrol etmek kaldı. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 17 Aralık 2019 Paylaş 17 Aralık 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hiç hesapladın mı, sabah lpg’ye geçmesini rölantide bekleyerek mi yoksa sakince hareket ederek mi daha hesaplı? ben bi hesap yaptım ama... Mert Yeldan yazdı: Bence sürerek geçmesi daha ekonomiktir. Neticede hem daha çabuk ısınıyor, hem de belli bir mesafe kat etmiş oluyorsun. Rölantide de az buz yakmıyor. Ali Darbaz yazdı: Ben arabayı bekletmeden yürütüyorum. 3 ncü vitesde 2000 devirde %80 yükde yürütünce hemen ısınıyor. Bence arabayı ısıtıp sürünce daha az yakıyor. Çünkü araba motor soğukken ilerlediğinde aşırı yakıt tüketiyor. Ama rolanti de saatte 1 lt 2 lt anca yakar. O yüzden ben kışın lpg’ye geçene kadar bekliyorum öyle hareket ediyorum. Diğer türlü anında hareket etsem benzinin canını okuyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts