Mustafa Arıkan 3 Ekim 2019 Paylaş 3 Ekim 2019 Akü ve alternatör önemli Mesajımla alakasını anlamasam da Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Akü ve alternatör önemli Mesajımla alakasını anlamasam da Yavaş sürünce akü şarj olmuyor demek istemiştimde . Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ekim 2019 Paylaş 3 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Tabi bunları ancak benim gibi pimpirikli iseniz anlarsınız. Normal sürücünün ruhu bile duymaz Mutluyuz 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ekim 2019 Yazar Paylaş 5 Ekim 2019 (düzenlendi) Amerika menşeili Otomobil Mühendislik odasına 2012 yılında nissan yeni motorunu sunar. Bu motor 1.2 litre 3 silindirlidir. Subab yayları yaban arısı formunda, çift subab zamanlası , karbon kaplama pistonları vs atmosferiğin zirvesi bir motordur. O zamana dek en düşük sürtünme katsayısı olan motoru olur. Diğer tüm motorlardan %25 daha az sürtünme vardır. Sae bunu bir standart haline sokar. Akabinde Hyundai aynı teknikleri kullanan fakat 4 silindirli kappa 1.2 motoru yapar. Baktıki güzel olmuş birde 3 silindirlisini yapar. 1.0 3 silindir kappa motoru çıkar. Sürtünme oranı okadar düşüktürki başarılı olur. Önce Gm l5q sonra Volkswagen 1.0 r3 75 , akabinde son olarak Renault sce75 yapar . Sae sayesinde Nissan 1.2 motorun babaları olduğu 4 üvey evlat birbirinin koyası motorlar çıkar. Dışardan bakılınca tipleri, yerleşimleri, neredeyse aynıdır. 5 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Ekim 2019 Yazar Paylaş 6 Ekim 2019 (düzenlendi) Yerli malı 68 beygirlik Hattat traktörün 50 000 kilo cektiği videoyu seyrettim. Çeken adam öyle güzel çekmişki videoyu prodüksiyon sandım. 1400 devirde 250 tork. 3300 cc ve 3 silindir. Adam ne güzelde gidiyor. Biz 90 newton ile 1300 kilo çekmez diyoruz. Adamlar 280 newton ile neler çekiyor Videoyu sonuna kadar izleyin yerli çekim olduğuna inanmayacaksınız 6 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Ekim 2019 Paylaş 6 Ekim 2019 Alakaları yok. Şanzıman denen aktarma torku ne yapıyor ona bak 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim 2019 Paylaş 6 Ekim 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Mutluyuz Benzin göstergesine bakarım, benzin var mı tamam :) Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Ekim 2019 Yazar Paylaş 6 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Alakaları yok. Şanzıman denen aktarma torku ne yapıyor ona bak Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Ekim 2019 Yazar Paylaş 6 Ekim 2019 Neden motorları giderek küçültüp vites sayılarını artırdıklarını artık çok daha iyi anlıyorum. Son 48 saate çok fazla kaynak pdf döküman inceledim. Motorun en verimli noktasında kullanmak için, ortalama %70 yükte çalışması gerekir. Motor küçüldükçe ihtiyaç duyulan enerjiyi üretebilmek için gereken yük artar. Bu yükü sabit tutup sürati artırmak içinde daha fazla vites oranı gerekir. Saate 70 km hızı tutmak için 7 kw güç gerekir. Doğal olarak devri düşürüp motoru yüke sokmak için yüksek vites oranı gerekir. Ara hızlanmalar içinde 1.3 oran farkıyla sıralanmış 7 veya 8 şanzıman oranı olmalıki motor zorlanmadan hem ekonomik hemde seri hızlansın. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim 2019 Paylaş 6 Ekim 2019 Mümkün olduğunca büyük vites ile git, lastikler şişkin olsun, yavaş hızlan, hızlı gitme, araç bakımlı olsun, yolu oku. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Ekim 2019 Yazar Paylaş 7 Ekim 2019 (düzenlendi) Merhaba Gün geçmiyorki yeni şeyler ögrenmeyelim. Burdada yazdığı gibi bizim Ayten 1.0 kappa motoru sabit emme manifoldlu model. Görüldüğü gibi fixed lenght yani sabit manifold. Bu sebeble maksimum tork devrinde 2000 - 4500 arasında motor çoşuyor. 2000 devrin altında yürümüyor. Sürekli sabit uzun modda çalışıyor. Eğer değişken uzunlukta olsaydı 13 beygir fazladan üretecek olurdu. Değişken emme manfoldu sayesinde motor 80 beygir üretiyor. İşte bu bizde olmayınca, bilincimiz açılıyor. Öğreniyoruzki 2000 devir bizim için ekonomik olmuyor. Bu durumu görmek bir çok şeyi çözüyor. aşağidaki resimde gösterildiği gibi , Long kısmında gösterildiği gibi araba 2000-4500 arasında motorun verimi hat safhada. 7 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ekim 2019 Paylaş 7 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Eğer değişken uzunlukta olsaydı 13 beygir fazladan üretecek olurdu. onlar da durmadan arıza yapıyor, parçası da pahalı ama 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Ekim 2019 Yazar Paylaş 7 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: onlar da durmadan arıza yapıyor, parçası da pahalı ama Hyundai çephesinde arıza çok oluyormu abi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ekim 2019 Paylaş 7 Ekim 2019 tork eğrisini epey iyileştiriyormuş ,faydalı görünüyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Ekim 2019 Yazar Paylaş 7 Ekim 2019 Evren Erakçora yazdı: tork eğrisini epey iyileştiriyormuş ,faydalı görünüyor. Kaç defa dedim. Ben bu arabayı 2000 devir altı yürütemiyorum diye. Bunu sebini bilimsel olarak öğrenmiş olduk. Ve bir şey daha neden 110 km hızla giderken araba 6,4 litre benzin yakıyor onuda çözmüş oldum.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ekim 2019 Paylaş 7 Ekim 2019 Motora göre kasa epey ağır, düşük devirde zor yürüyor demek ki. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ekim 2019 Paylaş 7 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Hyundai çephesinde arıza çok oluyormu abi. marka demedim sistemsel dedim. hunday parçasının kore devleti koruması altında olması ayrı konu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Toyotanın yeni Camry ve Rav 4 için geliştirdiği 2.5litre tnga platformu halen prototip aşamasında. Dünya üzerindeki en verimli araba olucak. Öyleki emisyon değerleri Teslalara yakın deniliyor. Teslaların emisyonu varmı demeyin. Tesla model S için yapılan hesaplamalarda tüketilen elektriğinn üretimi için havaya 111 gram karbon salınıyor. Verimi artılıan motoru, agır olan kasaya koyunca verim yalan oluyorr biiraz. Tnga https://www.epa.gov/sites/production/files/2017-01/documents/process-gen-engine-fuel-consumption-map-toyota-tnga.pdf Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Pilli bebekler çıktığı günden beri diyoruz sıfır emisyon olmaz diye. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Ulen mask; kullandığı elektriğin tamamı termik santralde üretilse bile (ki güneş enerji istasyonları büyük pay sahibiymiş şarj işinde) daha az emisyon var diyordu [emoji848] Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ekim 2019 Yazar Paylaş 10 Ekim 2019 (düzenlendi) Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ulen mask; kullandığı elektriğin tamamı termik santralde üretilse bile (ki güneş enerji istasyonları büyük pay sahibiymiş şarj işinde) daha az emisyon var diyordu Nasıl olduğunu şu videoda öğrendim. 10 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Ekim 2019 Paylaş 14 Ekim 2019 ali abiiiiii 2.4 l200 ler teknik anlamda nasıl araçlar hiç incelediğin oldumu yakıt tüketimi özellikle manuel vitesli olanlar için ne düzeyde seyreder. internette net sonuç çıkaramadım 7 yakıyor diyende var 15 de var. normalde sence kaç litre yaktırrız? senin sürüşün gibi değil ama sıkıştırmadan standart kullanarak Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ekim 2019 Yazar Paylaş 14 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Gök yazdı: ali abiiiiii 2.4 l200 ler teknik anlamda nasıl araçlar hiç incelediğin oldumu yakıt tüketimi özellikle manuel vitesli olanlar için ne düzeyde seyreder. internette net sonuç çıkaramadım 7 yakıyor diyende var 15 de var. normalde sence kaç litre yaktırrız? senin sürüşün gibi değil ama sıkıştırmadan standart kullanarak Bu adam 8,5 litre ile sürüyor 4x4 versiyonu ama https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/989577.html Bu adam ise motor gücü düşük tüketimi fazla https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/917470.html Bu da genel ortalama 8,78 litre https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/291-L200.html?fueltype=1&power_s=154&gearing=1&powerunit=2 14 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Ekim 2019 Paylaş 14 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Bu adam 8,5 litre ile sürüyor 4x4 versiyonu ama https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/989577.html Bu adam ise motor gücü düşük tüketimi fazla https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/917470.html Bu da genel ortalama 8,78 litre https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/291-L200.html?fueltype=1&power_s=154&gearing=1&powerunit=2 genel ortalama 8.7 ise çok iyi değilmi 2.4 motor bir kamyonet için 1800 kilo civarıda ağırlığı var 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts