Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ford tumble kapakçıkları deniyor bizde. Türkiye’de yok ama yurt dışında bu kapakçıkları sökenler var. Honda mesela supap seviyeleriyle oynayarak bu kapakçıklara gerek duymuyor. Amaç zaten soğuk motorda türbülanslı hava yaratmak. Üst devirlerde ise hava akışını engellediği varsayılıyor. Ayrıca bizdeki tek eksenli mile bağlı. İlk çalıştırmada dikkatli dinlenirse sesi de geliyor. Hem Yüksek km’lerde tıngırtı da yapabiliyor. Ford 1,6’lar da aynı motor. hyundai ciddi ciddi tasarım yapmış lpg için. Bravo valla. Bir çok şey değişikmiş. ama sende kapakçıkları hafif kapalı bırakması güç istenildiği zaman sorun yaratması lazım. Hava girişinde azalma olacaktır diye düşünüyorum Benim motorun tasarımı 2011 yılına aittir. Özünde 82 beygir bir motordur. 2013 yılında ise hizmete sokulurken gücü dayanıklılığı artırmak adına 67 beygire düşürülmüştür. Fakat torku aynı kalmıştır. Bunu test etmesi kolay, arabamın yakıt pompası saate 15 litreden fazla lpg püskürtmüyor. Ayrıca motor çokta ekonomik değildir. Aşağidaki ingilizce makalede yazdığına göre 2 bar basınç altında ürettiği her 1 kw güç için 375 gram yakıt tüketmektedir. Volkswagen turbo motorları 240 gram yakarken, Honda düşük emisyon motorları 220 grama kadar düşmekte. Peki bu motor ile nasıl ekonomi yapmışlar dersen, büyük oranlı şanzımanlar ve alternatör yönetim sistemi gibi bazı öğeler ile motorun güç çeken yükleri azaltılmış. Bu ekonomi sağlayan sistemler bütününe ise Hyundai Blue Drive technology demişler. Kaynak: https://www.read-motorgroup.co.uk/hyundai/news-and-events/www-hyundai-bluedrive-technology/ Bir tane beygir için 375 gram benzin yakan motoru ekonomik kullanmak için ne yaparsın, ihtiyac duyulan beygir sayısını azaltırsın. İşte bu sebeble 0,31 sürtünme katsayısı yanı sıra küt ve dar bir burunu vardır. Ön yüz alanı 2 m2 den az olduğu için sürtünmede fazla beygir kaybetmez. 2011 tasarımı olan a sınıfı otomobilde fren rejenerasyon özelliği var. Arabanın beyninde özel bir yazılım sayesinde gaza fazla bastığında arabayı şarj etmesini söyleyen birde israf önleyici var. Araba 3 farklı voltajda çalışıyor. 12,5 / 13,8 / 14,1 volt . Birde rampa aşaği ayak gazdan çekilince 14,3 volta şarj moduna geciyor. Dipgaz basınca veya sakin sürüşlerde alternatör kapatıp 12,5 volt ile aküden beslenerek çalışıyor . Böyle böyle bir sürü ilginç şeyleri var. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 (düzenlendi) Kondisyonum zayıftı, sıcakta helak oldum. Klimayı açtım birazda anormal kullandım. Sıcak havadan dolayı emilen hava sıcaklığı 60 dereceyi aşınca motor hepten laylaylom oldu. Telefonda piştiği için frame atlayarak kaydetmiş. Bunaldığımdan Hız sabitleyicisine yüklendim. O'da şilenin rampa yollarında vurdu kırbacı motora 25 Ağustos 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Kat ısısı gerçek mi? 925 derece diyor sanki? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Sani Gerşon yazdı: Kat ısısı gerçek mi? 925 derece diyor sanki? Evet gayet gercek. 1000 derece cıktığı oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Görür. Dpf hele kor gibi olur O aptal katalizör yüzünden, motor odası içi alev alev oluyor. Katalizör motora yapışık. Isı kalkanı var ama ne kadar etkili tartışılır. Dur kalk trafikte motor kaputunun altı 85 dereceye kadar cıkıyor. Motorda bunu emiyor. Sonra motor şişiyor. Kalkışta bildiğin yanma odasındaki patlamaları sayıyorsun. Öyle bir ses veriyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Kondisyonum zayıftı, sıcakta helak oldum. Klimayı açtım birazda anormal kullandım. Sıcak havadan dolayı emilen hava sıcaklığı 60 dereceyi aşınca motor hepten laylaylom oldu. Telefonda piştiği için frame atlayarak kaydetmiş. Bunaldığımdan Hız sabitleyicisine yüklendim. O'da şilenin rampa yollarında vurdu kırbacı motora Hangi uygulama bu? Torque imiş. Ciddi para istiyor app store de. 25 Ağustos 2019 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: O aptal katalizör yüzünden, motor odası içi alev alev oluyor. Katalizör motora yapışık. Isı kalkanı var ama ne kadar etkili tartışılır. Dur kalk trafikte motor kaputunun altı 85 dereceye kadar cıkıyor. Motorda bunu emiyor. Sonra motor şişiyor. Kalkışta bildiğin yanma odasındaki patlamaları sayıyorsun. Öyle bir ses veriyor. Hava emişi motor yaşam alanı dışında değil mi Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hangi uygulama bu? Torque imiş. Ciddi para istiyor app store de. 17tlye almıştım Android için Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Hava emişi motor yaşam alanı dışında değil mi 17tlye almıştım Android için daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. Hacı ben 9 liraya aldım. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: O aptal katalizör yüzünden, motor odası içi alev alev oluyor. Katalizör motora yapışık. Isı kalkanı var ama ne kadar etkili tartışılır. Dur kalk trafikte motor kaputunun altı 85 dereceye kadar cıkıyor. Motorda bunu emiyor. Sonra motor şişiyor. Kalkışta bildiğin yanma odasındaki patlamaları sayıyorsun. Öyle bir ses veriyor. katalizörde ısı kaynağı yoktur, motor katalizöre yapışık onun için ısınıyor. o egzos gazının sıcaklığı dolayısı ile. kaynak motor, emen motor değil 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Hava emişi motor yaşam alanı dışında değil mi 17tlye almıştım Android için Resimde kırmızı kutu içindeki boru. Sağ farın arkasından çekiyor havayı. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Emiş çok ciddi sıcaklıklara çıkıyor, farın arkasından bir sekikdet dışarıdan alıyor dimi havayı? Eski araçlar bile dışarıdan ön panjur dan alır hep. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Emilen hava soğuk ama boru ısısınıca değerler uçuyor demekki Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Emiş çok ciddi sıcaklıklara çıkıyor, farın arkasından bir sekikdet dışarıdan alıyor dimi havayı? Eski araçlar bile dışarıdan ön panjur dan alır hep. Hocam, Hyundai i10 Warm Air İntake sistemine sahip. Yani sıcak hava emerek ekonomik sürüş yapıyor. Dez avantajı ise, gereğinden fazla sıcak hava emerse , klima , alternatör , fan devreye girince gücten düşüyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. Yazılım bu değil. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Eski motorların emme ve egzos manifoldu bir olanlar var. Emişi ısıtmak için. Benzinli olanlarda. Veya egsoz hattından bir şekilde sıcak hava üfleniyor manifolda. Mühendis bu aracın çöl sıcağında dahi çalışacağını hesaplanmıştır. Sorun çok düşük güç olması nedeniyle en ufak harici yükün hissedilmesi. Bunun karşılığında sunduğu ise düşük yakıt tüketimi. Yine de iyi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Allah belasını versin bu emisyonun [emoji16] az yaksin diye sürüş zevkini zımparalamislar hep Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. Değil, tork pro yazılım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Eski motorların emme ve egzos manifoldu bir olanlar var. Emişi ısıtmak için. Benzinli olanlarda. Veya egsoz hattından bir şekilde sıcak hava üfleniyor manifolda. Mühendis bu aracın çöl sıcağında dahi çalışacağını hesaplanmıştır. Sorun çok düşük güç olması nedeniyle en ufak harici yükün hissedilmesi. Bunun karşılığında sunduğu ise düşük yakıt tüketimi. Yine de iyi Burda çok güzel anlatmış adam. Güç kaybetmek pahasına yakıt ekonomisi sağlıyormuş. . https://www.wikiwand.com/en/Warm_air_intake Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: Hacı ben 9 liraya aldım. Şu anda Play Store'da 10 TL. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Eski motorların emme ve egzos manifoldu bir olanlar var. Emişi ısıtmak için. Benzinli olanlarda. Veya egsoz hattından bir şekilde sıcak hava üfleniyor manifolda. Mühendis bu aracın çöl sıcağında dahi çalışacağını hesaplanmıştır. Sorun çok düşük güç olması nedeniyle en ufak harici yükün hissedilmesi. Bunun karşılığında sunduğu ise düşük yakıt tüketimi. Yine de iyi Ahmet İhsan Akşen yazdı: Allah belasını versin bu emisyonun az yaksin diye sürüş zevkini zımparalamislar hep Klimanın su gideri, Trasnaxle difransiyelin altındaki bir kanala dökülüyor. O kanal ise yüksek süratte , arabanın altına dolan havayı Katalitik konvertere yönlendiriyor. Bu şekilde yüksek hızda Sıcak hava emmek yerine serin hava emiyor. 25 Ağustos 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2019 Hyundai i10 ile bu gün çektiğim videonun çan yakan kısmını açıklamalı video halinde yaptım. Arabanın fan açma derecesi 98 derece. Daha önce hiç bu hızlarda 98 derece çıktığını görmemiştim. Biraz daha ısınsa ne olcaktı bilmiyorum. Mühtemelen güvenli moda geçerdi. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Değil, tork pro yazılım ios’ta ismi böyle. Torque bu Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 25 Ağustos 2019 Paylaş 25 Ağustos 2019 Hava o kadar da sıcak değil aslında, benim ardımdan gelse ölecekmiş bugün [emoji16]Aydın... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts