İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ford tumble kapakçıkları deniyor bizde. Türkiye’de yok ama yurt dışında bu kapakçıkları sökenler var. Honda mesela supap seviyeleriyle oynayarak bu kapakçıklara gerek duymuyor. Amaç zaten soğuk motorda türbülanslı hava yaratmak. Üst devirlerde ise hava akışını engellediği varsayılıyor. Ayrıca bizdeki tek eksenli mile bağlı. İlk çalıştırmada dikkatli dinlenirse sesi de geliyor. Hem Yüksek km’lerde tıngırtı da yapabiliyor. Ford 1,6’lar da aynı motor. 

 

seab-abfm10_357__3.jpg&key=1c0a655b772cb

 

hyundai ciddi ciddi tasarım yapmış lpg için. Bravo valla. Bir çok şey değişikmiş.

 

ama sende kapakçıkları hafif kapalı bırakması güç istenildiği zaman sorun yaratması lazım. Hava girişinde azalma olacaktır diye düşünüyorum 

 

 

Benim motorun tasarımı 2011 yılına aittir. Özünde 82 beygir bir motordur.

EOON08.png

 

2013 yılında ise hizmete sokulurken gücü dayanıklılığı artırmak adına 67 beygire düşürülmüştür. Fakat torku aynı kalmıştır. Bunu test etmesi kolay, arabamın yakıt pompası saate 15 litreden fazla lpg püskürtmüyor.  Ayrıca motor çokta ekonomik değildir. Aşağidaki ingilizce makalede yazdığına göre 2 bar basınç altında ürettiği her 1 kw güç için 375 gram yakıt tüketmektedir. Volkswagen turbo motorları 240 gram yakarken, Honda düşük emisyon motorları 220 grama kadar düşmekte. 

 

yGG1WL.png

 

Peki bu motor ile nasıl ekonomi yapmışlar dersen, büyük oranlı şanzımanlar ve alternatör yönetim sistemi gibi bazı öğeler ile motorun güç çeken yükleri azaltılmış. Bu ekonomi sağlayan sistemler bütününe ise  Hyundai Blue Drive technology demişler.

Kaynak:  https://www.read-motorgroup.co.uk/hyundai/news-and-events/www-hyundai-bluedrive-technology/

 

Bir tane beygir için 375 gram benzin yakan motoru ekonomik kullanmak için ne yaparsın, ihtiyac duyulan beygir sayısını azaltırsın. İşte bu sebeble 0,31 sürtünme katsayısı yanı sıra küt ve dar bir burunu vardır. Ön yüz alanı 2 m2 den az olduğu için sürtünmede fazla beygir kaybetmez. 

 

2011 tasarımı olan a sınıfı otomobilde fren rejenerasyon özelliği var. Arabanın beyninde özel bir yazılım sayesinde gaza fazla bastığında arabayı şarj etmesini söyleyen birde israf önleyici  var. Araba 3 farklı voltajda çalışıyor. 12,5 / 13,8 / 14,1 volt . Birde rampa aşaği ayak gazdan çekilince 14,3 volta şarj moduna geciyor.  Dipgaz basınca veya sakin sürüşlerde alternatör kapatıp 12,5 volt ile aküden beslenerek çalışıyor . 

 

 

Böyle böyle bir sürü ilginç şeyleri var. 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Kondisyonum zayıftı, sıcakta helak oldum. Klimayı açtım birazda anormal kullandım. Sıcak havadan dolayı emilen hava sıcaklığı 60 dereceyi aşınca motor hepten laylaylom oldu. Telefonda piştiği için frame atlayarak kaydetmiş. Bunaldığımdan Hız sabitleyicisine yüklendim. O'da şilenin rampa yollarında vurdu kırbacı motora 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Kat ısısı gerçek mi? 925 derece diyor sanki?

 

Evet gayet gercek. 1000 derece cıktığı oluyor.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Görür. Dpf hele kor gibi olur 

 

O aptal katalizör yüzünden, motor odası içi alev alev oluyor. Katalizör motora yapışık. Isı kalkanı var ama ne kadar etkili tartışılır. Dur kalk trafikte motor kaputunun altı 85 dereceye kadar cıkıyor. Motorda bunu emiyor. Sonra motor şişiyor. Kalkışta bildiğin yanma odasındaki patlamaları sayıyorsun. Öyle bir ses veriyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Kondisyonum zayıftı, sıcakta helak oldum. Klimayı açtım birazda anormal kullandım. Sıcak havadan dolayı emilen hava sıcaklığı 60 dereceyi aşınca motor hepten laylaylom oldu. Telefonda piştiği için frame atlayarak kaydetmiş. Bunaldığımdan Hız sabitleyicisine yüklendim. O'da şilenin rampa yollarında vurdu kırbacı motora 

 

Hangi uygulama bu? Torque imiş. Ciddi para istiyor app store de. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

O aptal katalizör yüzünden, motor odası içi alev alev oluyor. Katalizör motora yapışık. Isı kalkanı var ama ne kadar etkili tartışılır. Dur kalk trafikte motor kaputunun altı 85 dereceye kadar cıkıyor. Motorda bunu emiyor. Sonra motor şişiyor. Kalkışta bildiğin yanma odasındaki patlamaları sayıyorsun. Öyle bir ses veriyor. 

Hava emişi motor yaşam alanı dışında değil mi 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hangi uygulama bu? Torque imiş. Ciddi para istiyor app store de. 

17tlye almıştım Android için 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Hava emişi motor yaşam alanı dışında değil mi 

17tlye almıştım Android için 

nrrLRD.png

 

daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

nrrLRD.png

 

daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. 

 

Hacı ben 9 liraya aldım. 

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

O aptal katalizör yüzünden, motor odası içi alev alev oluyor. Katalizör motora yapışık. Isı kalkanı var ama ne kadar etkili tartışılır. Dur kalk trafikte motor kaputunun altı 85 dereceye kadar cıkıyor. Motorda bunu emiyor. Sonra motor şişiyor. Kalkışta bildiğin yanma odasındaki patlamaları sayıyorsun. Öyle bir ses veriyor. 

katalizörde ısı kaynağı yoktur, motor katalizöre yapışık onun için ısınıyor. o egzos gazının sıcaklığı dolayısı ile. kaynak motor, emen motor değil

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Hava emişi motor yaşam alanı dışında değil mi 

17tlye almıştım Android için 

 

 

Resimde kırmızı kutu içindeki boru. Sağ farın arkasından çekiyor havayı. 

odd52m.png

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Emiş çok ciddi sıcaklıklara çıkıyor, farın arkasından bir sekikdet dışarıdan alıyor dimi havayı? Eski araçlar bile dışarıdan ön panjur dan alır hep.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Emiş çok ciddi sıcaklıklara çıkıyor, farın arkasından bir sekikdet dışarıdan alıyor dimi havayı? Eski araçlar bile dışarıdan ön panjur dan alır hep.

 

Hocam, Hyundai i10 Warm Air İntake sistemine sahip. Yani sıcak hava emerek ekonomik sürüş yapıyor. Dez avantajı ise, gereğinden fazla sıcak hava emerse , klima , alternatör , fan devreye girince gücten düşüyor. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

nrrLRD.png

 

daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. 

Yazılım bu değil.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eski motorların emme ve egzos manifoldu bir olanlar var. Emişi ısıtmak için. Benzinli olanlarda. Veya egsoz hattından bir şekilde sıcak hava üfleniyor manifolda. Mühendis bu aracın çöl sıcağında dahi çalışacağını hesaplanmıştır. Sorun çok düşük güç olması nedeniyle en ufak harici yükün hissedilmesi. Bunun karşılığında sunduğu ise düşük yakıt tüketimi. Yine de iyi 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Allah belasını versin bu emisyonun [emoji16] az yaksin diye sürüş zevkini zımparalamislar hep

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

nrrLRD.png

 

daha pahalıydı. Dolar az bişe düşünce ucuzlamış hali. 

Değil, tork pro yazılım 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Eski motorların emme ve egzos manifoldu bir olanlar var. Emişi ısıtmak için. Benzinli olanlarda. Veya egsoz hattından bir şekilde sıcak hava üfleniyor manifolda. Mühendis bu aracın çöl sıcağında dahi çalışacağını hesaplanmıştır. Sorun çok düşük güç olması nedeniyle en ufak harici yükün hissedilmesi. Bunun karşılığında sunduğu ise düşük yakıt tüketimi. Yine de iyi 

 

Burda çok güzel anlatmış adam. Güç kaybetmek pahasına yakıt ekonomisi sağlıyormuş. . 

 

https://www.wikiwand.com/en/Warm_air_intake

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Ali Darbaz yazdı:

 

Hacı ben 9 liraya aldım. 

 

Şu anda Play Store'da 10 TL.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Eski motorların emme ve egzos manifoldu bir olanlar var. Emişi ısıtmak için. Benzinli olanlarda. Veya egsoz hattından bir şekilde sıcak hava üfleniyor manifolda. Mühendis bu aracın çöl sıcağında dahi çalışacağını hesaplanmıştır. Sorun çok düşük güç olması nedeniyle en ufak harici yükün hissedilmesi. Bunun karşılığında sunduğu ise düşük yakıt tüketimi. Yine de iyi 

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Allah belasını versin bu emisyonun emoji16.png az yaksin diye sürüş zevkini zımparalamislar hep

 

Klimanın su gideri, Trasnaxle difransiyelin altındaki bir kanala dökülüyor. O kanal ise yüksek süratte , arabanın altına dolan havayı Katalitik konvertere yönlendiriyor. Bu şekilde yüksek hızda Sıcak hava emmek yerine serin hava emiyor. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hyundai i10 ile bu gün çektiğim videonun çan yakan kısmını açıklamalı video halinde yaptım. 

Arabanın fan açma derecesi 98 derece. Daha önce hiç bu hızlarda 98 derece çıktığını görmemiştim.

Biraz daha ısınsa ne olcaktı bilmiyorum. Mühtemelen güvenli moda geçerdi. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Değil, tork pro yazılım 

ios’ta ismi böyle. Torque bu

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Hava o kadar da sıcak değil aslında, benim ardımdan gelse ölecekmiş bugün [emoji16]
Aydın...
98d2ed9d4a0ee849ab0ec5a5c0ce5633.jpg

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...