İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Ben clio ile 3 bin deviri geçmiyorum ama 980 kiloya 1.6 litre 131 nm tork veriyor araba düşük devirde çok rahat yürüyor, bide katalizör iptal düşük devirde cansız olduğu halde öyle rahat gidiyor. Ali abinin bu kadar düşük devir gitmesi motorda kurum yapmazmı ? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burda dediğine göre 2500 devir gayet uygun. 

 

Ensure the following conditions are met: safe road conditions, transmission 3 or above, and engine speed of 1,500-4,000 rpm. Driving at 80 km/h (50 mph) or faster for recommended hours will get the GPF system back to work and stop the GPF warning light.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Aynen ekonomi kasacam diye eldeki sağlıklı motordan oluyorsun her gün farklı bir yerden arıza veriyor. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmiyor.

 

Koray bey, arabanın servis klavuzundan ne diyorsa öyle sürüyorum. Ayrıca arabanın vites değişim okları var. Araba 2000 devirde vites yükselt diyor. Bend 2800 devirde vites değiştiriyorum. EN son arıza 2019 ocağında Helva günü etkinliğinde yaşadım. O günden beri benim arabada arıza çıkmadıki. 18 ay olmuş arıza çıkmayalı.

3 ncü vitesde 3000 devire çıkıncada doğrudan bana 5 e tak diye öneriyor. Ayrıca motor yüke binersede bana vitesi düşür diyor. Hatta takıcağım vitesleride hep yazar. Blue drive özelliği ile gelen akıllı vites seçme ekranı var arabada. Öyle ufak tefek bir ekranda değil. 60 km hızla giderken 5 tak diyen bir ekrandan bahsediyoruz. Ben vites atınca motorun düşütüğü devir 1800e iniyor. Kaldıkı bu modelin olayıda Dcvvt . Dcvvt nin emme egzantriğinin varyatörü 1500 - 2500 arası çalışıyor. Ben var olan teknolojiden faydalanıyorum. 

Açıklaması bile yapılmış. Hacimsel verimliliği artırmak ve performansı yükseltmek için emme subab zamanlaması ileri çekilir. Bu esnada motorun seside vtech açar gibi tır tır tır olur. Bahsettiğimiz devirde 2300 2500 gibi bir devir.

 

vlcsnap-2016-08-12-14h27m51s553+%2528Medvlcsnap-2016-08-12-14h31m54s629+%2528Medvlcsnap-2016-08-12-14h30m16s144+%2528Med

Description
Continuous Variable Valve Timing (CVVT) system advances or retards the valve timing of the intake and exhaust valves in accordance with the ECM control signal calculated by the engine speed and load.
By controlling CVVT, the valve over-lap or under-lap occurs, which makes better fuel economy and reduces exhaust gases (NOx, HC). CVVT improves engine performance by reducing pump loss and internal EGR effect, improving combustion stability and volumetric efficiency, and increasing expansion work.
This system consists of:
the CVVT Oil Control Valve (OCV) which supplies the engine oil to the cam phaser or runs out the engine oil from the cam phaser in accordance with the ECM PWM (Pulse With Modulation) control signal,
the CVVT Oil Temperature Sensor (OTS) which measures the engine oil temperature,
and the Cam Phaser which varies the cam phase by using the hydraulic force of the engine oil.
The engine oil released from the CVVT oil control valve varies the cam phase in the direction (Intake Advance/Exhaust Retard) or in the opposite direction (Intake Retard/Exhaust Advance) of the engine rotation by rotating the rotor connected to the camshaft inside the cam phaser.

subec2201l.gif

Operation Principle
The CVVT has the mechanism of rotating the rotor vane by hydraulic force generated by the engine oil supplied to the advance or retard chamber in accordance with the CVVT oil control valve control.

subec2202l.gif

[CVVT System Mode]

sbhec9110n_n.gif

 
(1) Low Speed / Low Load (2) Partial Load
 

sbhec9111n_n.gif

 

sbhec9112n_n.gif

(3) Low Speed / High Load (4) High Speed / High Load
 

sbhec9113n_n.gif

 

sbhec9114n_n.gif

 

 
 
Driving
Condition
Exhaust Valve Intake Valve
Valve
Timing
Effect Valve
Timing
Effect
(1) Low Speed
/Low Load
Completely
Advance
* Valve Under-lap
* Improvement of combustion stability
Completely
Retard
* Valve Under-lap
* Improvement of combustion stability
(2) Part Load Retard * Increase of expansion work
* Reduction of pumping loss
* Reduction of HC
Retard * Reduction of pumping loss
(3) Low Speed
/High Load
Retard * Increase of expansion work Advance * Prevention of intake back flow (Improvement of volumetric efficiency)
(4) High Speed
/High Load
Advance * Reduction of pumping loss Retard * Improvement of volumetric efficiency
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hyundai i10 1.0 kappa motoru resmi verileri. Pistonlar 71 e 84 çıktı. Hani bunlar 73dü. İnternette bir sürü yalan haber var. 

 

 
Description Specification Limit
General
Type in-line, DOHC  
Number of cylinders 3  
Bore 71.0 mm (2.7952 in.)  
Stroke 84.0 mm (3.3070 in.)  
Total displacement 998 cc (60.9 cu.in.)  
Compression ratio 10.5 : 1  
Firing order 1-2-3  
Valve timing
Intake valve Opens BTDC 40° - ATDC 10°  
Closes ABDC 20.7° - ABDC 70.7°  
Exhaust valve Opens BBDC 61.27° - BBDC 21.27°  
Closes ATDC 10° - ATDC 50°  
Valve clearance (At 20°C [68°F])
Intake 0.20 - 0.26 mm (0.0079 - 0.0102 in.)  
Exhaust 0.39 - 0.45 mm (0.0154 - 0.0177 in.)  
Cylinder head
Flatness of gasket surface Less than 0.05 mm (0.0020 in.)
Less than 0.02 mm (0.0008 in..) / 100 x 100
 
Flatness of manifold Intake Less than 0.1 mm (0.0039 in.)  
mounting surface Exhaust Less than 0.1 mm (0.0039 in.)  
Camshaft
Cam height Intake 41.79824 mm (1.6456 in.)  
Exhaust 41.57000 mm (1.6366 in.)  
Journal outer Diameter Intake/Exhaust No.1 36.464 - 36.478 mm (1.4355 - 1.4361 in.)  
Intake/Exhaust No.2~5 20.964 - 20.978 mm (0.8254 - 0.8259 in.)  
End play 0.1 - 0.2 mm (0.0039 - 0.0078 in.)  
Valve
Valve length Intake 92.85 mm (3.6555 in.)  
Exhaust 93.37 mm (3.6759 in.)  
Stem outer diameter Intake 5.465 - 5.480 mm (0.2151 - 0.2157 in.)  
Exhaust 5.448 - 5.460 mm (0.2144 - 0.2149 in.)  
Face angle
Thickness of valve head (margin) Intake 1.50 mm (0.0590 in.)  
Exhaust 1.75 mm (0.0688 in.)  
Valve stem to valve guide clearance Intake 0.020 - 0.047 mm (0.00078 - 0.00185 in.)  
Exhaust 0.040 - 0.064 mm (0.00157 ~ 0.00251 in.)  
MLA outer diameter 27.964 - 27.980 mm (1.1010 - 1.1016 in.)  
Tappet bore inner diameter 28.000 - 28.025 mm (1.1024 - 1.1033 in.)  
MLA to tappet bore clearance 0.020 - 0.061 mm (0.0008 - 0.0024 in.)  
Valve guide
Inner diameter Intake 5.500 - 5.512 mm (0.2165 - 0.2170 in.)  
Exhaust 5.500 - 5.512 mm (0.2165 - 0.2170 in.)  
Valve seat  
Width of seat contact Intake 0.85 - 1.15 mm (0.0334 - 0.0452 in.)  
Exhaust 1.35 - 1.65 mm (0.0531 - 0.0649 in.)  
Seat angle Intake 44.75° - 45.10°  
Exhaust 44.75° - 45.10°  
Valve spring
Free length 47.9 mm (1.8858 in.)  
Load 15.29 ± 0.82 kgf / 34.2 mm
(150 ± 8.1N / 1.3465 in.)
26.51 ± 0.95 kgf / 25.7 mm
(260 ± 9.4N / 1.0118 in.)
 
Out of squareness 1.5° MAX  
Cylinder block
Cylinder bore 71.00 - 71.03 mm (2.7952 - 2.7964 in.)  
Flatness of gasket surface Less than 0.05 mm (0.0020 in.)
Less than 0.02 mm (0.0008 in.) / 100 x 100
 
Piston
Piston outer diameter 70.965 - 71.995 mm (2.7939 - 2.7951 in.)  
Piston to cylinder clearance 0.02 - 0.04 mm (0.0008 - 0.0016 in.)  
Ring groove width No. 1 ring groove 1.235 - 1.250 mm (0.0486 - 0.0492 in)  
No. 2 ring groove 1.23 - 1.25 mm (0.0484 - 0.0492 in.)  
Oil ring groove 2.010 - 2.025 mm (0.0791 - 0.0797 in.)  
Piston ring
Side clearance No. 1 ring 0.05 - 0.08 mm (0.0020 - 0.0031 in.)  
No. 2 ring 0.04 - 0.08 mm (0.0015 - 0.0031 in.)  
Oil ring 0.050 - 0.125 mm (0.0020 - 0.0049 in)  
End gap No. 1 ring 0.13 - 0.25 mm (0.0051 - 0.0048 in.)  
No. 2 ring 0.25 - 0.40 mm (0.0098 - 0.0157 in.)  
Oil ring 0.2 - 0.7 mm (0.0079 - 0.0276 in)  
Piston pin
Piston pin outer diameter 17.997 - 18.000 mm (0.7085 - 0.7086 in)  
Piston pin hole clearance 0.005 - 0.012 mm (0.0002 - 0.0005 in)  
Connecting rod small end hole clearance 0.005 - 0.014 mm (0.0002 - 0.0006 in)  
Connecting rod
Connecting rod big end inner diameter 42.000 - 42.018 mm (1.6535 - 1.6542 in.)  
Connecting rod bearing oil clearance 0.018 - 0.036 mm (0.0007 - 0.0014 in.)  
Side clearance 0.10 - 0.25 mm (0.0039 - 0.0098 in.)  
Crankshaft
Main journal outer diameter 47.942 - 47.960 mm (1.8874 - 1.888 in.)  
Pin journal outer diameter 38.954 - 38.972 mm (1.5336 - 1.5343 in.)  
Main bearing oil clearance 0.006 - 0.024 mm (0.0002 - 0.0009 in.)  
End play 0.07 - 0.25 mm (0.0028 - 0.0098 in.)  
Engine oil
Oil quantity Total 3.9 L (1.03 U.S.gal., 4.12 US qt, 3.43 lmp qt) When replacing a short engine or a block assembly
Oil pan 3.3 L (0.87 U.S.gal., 3.49 U.S.qt., 2.90 lmp.qt.)  
Drain and refill 3.6 L (0.95 U.S.gal., 3.80 U.S.qt., 3.17 lmp.qt.) Including oil filter
Oil grade Recommended For India, Middle east, Iran, Libia, Algeria, Sudan, Moroco, Tunisia, Egypt
- API SM & ILSAC GF-4 or above / 5W-30
- ACEA A5/B5 / 5W-30
For Australia, General export
- ACEA A5/B5 / 5W-30
For Europe
- API SN & ACEA C2 / 0W-30
 
Allowed - API SL or above
- ILSAC GF-3 or above
- ACEA A3/B3 or A3/B4

- For information on SAE viscosity grades based on ambient temperatures, refer to the “Lubrication System”.
Use if recommended engine oil is not available
Oil pressure (at 1000rpm) 130 kPa (1.3 kgf/cm², 18.9 psi) or above Oil temperature in oil pan : 110 ± 2°C (230 ± 3.6°F)
Cooling method
Cooling system Forced circulation with water pump  
Coolant quantity Approx. 5.3 L (1.40 U.S.gal., 5.60 U.S.qt., 4.66 lmp.qt.)  
Main thermostat Type Wax pellet type  
Opening temperature 88 ± 1.5°C (190.4 ± 2.7°F)  
Full opening temperature More than 8 mm (0.3150 in.) / 100°C (212°F)  
Block Thermostat (for Split Cooling) Type Wax pellet type  
Opening temperature 105 ± 1.5°C (221 ± 2.7°F)  
Full opening temperature More than 8 mm (0.3150 in.) / 120°C (248°F)  
Radiator cap Main valve opening pressure 93.16 ~ 122.58 kPa (0.95 ~ 1.25 kg/cm, 13.51 ~ 17.78 psi)  
Vacuum valve opening pressure Max 6.8 kPa
(Max 0.07 kg/cm, 0.99 psi)
 
Water temperature sensor
Type Thermistor type  
Resistance 20°C (68°F) 2.45 ± 0.14 kΩ  
80°C (176°F) 0.3222 kΩ  
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Dün ve bugün istanbul 30 derece sıcaklığa ulaştı. Araba cayır cayır yanıyor. Klima açtım. Araba klimanın yüküyle sürünüyor. 2 kişi Pendik Kartal istikametinde kartal köprüsü rampasını sabit 80 km hızla tırmanamadık. Araba arkasında bişey sürüklüyor gibi. Tam yüke bindiğinde emme zamanı geri çekildiğinde oluşan tar tar sesi duyorsun. Aylarca duymazsın. Ama 2500 devir altında zorlanınca duyulan garıp bir sesdir. 

Klima kompresoru sabit olunca motor devrine bağlı performans sergileyen yapısı var. 2500 hatta 3000 devir cevirmek gerekiyor. 

Bazen devir düşükse, motoru çok zorluyor. Ecu dayanamayı kapatıyor. Cam acık gezmek daha mantıklı oluyor 

Artık alet nasıl kurum bağlamışsa, verim iyice düşmüş.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Artık alet nasıl kurum bağlamışsa, verim iyice düşmüş.

 

Sani bey, kurum bağladığını düşündürecek sebeb nedir. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Sani bey, kurum bağladığını düşündürecek sebeb nedir. 

Klima açılınca kasılma olayını KA'da yaşamıştım. Carbon clean öncesi 11-12 olan silindir kompresyonlarım carbon clean sonrası 14'e çıkmıştı. Ne kasılma, ne vites düşürme kalmıştı.

Benzinli ve dizel tüm araçlar kurum bağlar. Ancak bazı etkenler bu süreci hızlandırabiliyor. 100bin km'deki bi aracın kurum bağlamamış olması, hele ki ekonomik sürüş modunda biraz imkansız. Güzel bir Carbon Clean dertlerinizi çözecektir.

Unutmadam, bir çok marka bakım süreçlerine dahil ediyor carbon clean'i.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Klima açılınca kasılma olayını KA'da yaşamıştım. Carbon clean öncesi 11-12 olan silindir kompresyonlarım carbon clean sonrası 14'e çıkmıştı. Ne kasılma, ne vites düşürme kalmıştı.

Benzinli ve dizel tüm araçlar kurum bağlar. Ancak bazı etkenler bu süreci hızlandırabiliyor. 100bin km'deki bi aracın kurum bağlamamış olması, hele ki ekonomik sürüş modunda biraz imkansız. Güzel bir Carbon Clean dertlerinizi çözecektir.

Unutmadam, bir çok marka bakım süreçlerine dahil ediyor carbon clean'i.

 

Sani bey doğrudur ama bende şöyle bir ışık var. Bahsettiğiniz durum oluşursa bu ışık yanar.  Henüz bu ışık yanmadı . Ayrıca araba 75000 km bakımında carbon clean yapıldı arabaya. :) 

Exhaust system (GPF) warning light (Gasoline Engine)

page_029.png

This warning light illuminates:

  • When there is a malfunction with Gasoline Particulate Filter (GPF) system.
  • When this warning light illuminates, it may turn off after driving the vehicle:

- The vehicle should be driven for more than 30 minutes at a speed of 80 k m/h (50 mph) and faster.
- Ensure the following conditions are all met: safe road conditions, transmission 3rd gear or above, and engine speed of 1,500 - 4,000 rpm.

If this warning light blinks in spite of the procedure (at this time the LCD warning message will be displayed), have the GPF system checked by a professional workshop. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu egzozdaki birikim için olmalı. Ben silindir içlerinden bahsediyorum.

75000km temizlenmemiş, ilk kez yapılmışsa, tekrar yapılma zamanı gelmiştir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bakım zamanı gelince yaparız. 100 bin oldu. Biraz fazla özeneceğim.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hipermil de kurum oluşması kaçınılmaz garip bir durum yok

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

hipermil de kurum oluşması kaçınılmaz garip bir durum yok

 

Abi 3000 devirde vites değiştirip 2500 devirde araba sürüyorum. Arabamda lpg kullanıyor. Gene kurum oluşur mu? EGT sıcaklığımda 800 derecelerde. Gene kurum oluşurmu. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

4500 6000 gibi devir çevir düşük vites. Çok değil 5 10 km yürü. Hemen fark oluşmaya başlayacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

4500 6000 gibi devir çevir düşük vites. Çok değil 5 10 km yürü. Hemen fark oluşmaya başlayacak

 

Ben bunu çok denedim abi, değişen tek şey şanzıman yağı ve motor yağı çok çabuk ısınıp viteslerin kaymak gibi geçmeye başlaması. Normalde 2500 devirde sürerken şanzıman yağı ancak işe varınca ısınıyordu. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

263 binde multivana carbon clean yaptırayım mı ?

Klima açılınca çok fazla güç kaybı oluyormuş gibi hissediyorum. Sanki yazılım yokmuş gibi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 Bu videonun tam başında önümde bir rampa var görüyorsunuz . Hız ve devir obd olarak kaydetmemişim ama 2500 devirde 80 km hızla sürüyorum. D100 karayolunun yasa sınırı. 

20 nci saniyede araba tırmanışa geçiyor. Motor yükü göstergesi var "load" şeklinde yazmış. Bir anda %80 üstüne çıkıyor. Araba yavaşlamıyor. Farlar açık ve alternatörde yük var. 

Araba sıkıntısız bu rampayı 80 sabit çıkıyor. Ama klimayı açsaydım hızım 70 e kadar düşücek, motor yüküde 100% olucaktı. Yanımda hanımda olsaydı vites 4 de düşerdim. Ama genelde yaptığım hızımı artırıp 90 95 km hızla çıkmak. Debriyaj eskimesin diye genelde hızlanarak çıkarım.sabit hızda vites düşürmeyi sevmiyorum. 

Klasik i10 olayı. 90 newton ile 1119 kilo çekiyoruz. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ebrar Tüfek yazdı:

263 binde multivana carbon clean yaptırayım mı ?

Klima açılınca çok fazla güç kaybı oluyormuş gibi hissediyorum. Sanki yazılım yokmuş gibi.

Yüksek km'ler için her zaman söylenen şu: Sorun varsa kurum gizliyorsa ortaya çıkacak.

Ben olsam yaptırır mıydım, evet :)

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ebrar Tüfek yazdı:

263 binde multivana carbon clean yaptırayım mı ?

Klima açılınca çok fazla güç kaybı oluyormuş gibi hissediyorum. Sanki yazılım yokmuş gibi.

Bu kmleri görene kadar düzenli olarak yapılmadıysa ya hep ya hiç mantalitesi geçerlidir. Çalışıyorsa ellemeyin derim. Yakıt filtreniz mutlaka orjinal olsun arada bir yüksek devirde kullanın yeterli.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sani Gerşon yazdı:

Yüksek km'ler için her zaman söylenen şu: Sorun varsa kurum gizliyorsa ortaya çıkacak.

Ben olsam yaptırır mıydım, evet :)

 

Sorun varsa sorunu çözelim kafasındayım :) genelde evet bizim milletimiz kendine zarar vermeyen sorunları görmezden gelir :D mesela ne olabilir kompresyon kaybı mı :)

Koray Demir yazdı:

Bu kmleri görene kadar düzenli olarak yapılmadıysa ya hep ya hiç mantalitesi geçerlidir. Çalışıyorsa ellemeyin derim. Yakıt filtreniz mutlaka orjinal olsun arada bir yüksek devirde kullanın yeterli.

 

Filtre orjinal, arada yapıştırıyorum ama yazılımlı olduğundan turboya erken veda etmemek için gazlama yolunu pek tercih etmemekteyim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

2500 devirde 80 km hızla sürüyorum

1 vites düşürün, 3000 devirde 80km hızla sürün ara ara.

Ebrar Tüfek yazdı:

mesela ne olabilir kompresyon kaybı mı

en kötüsü bu olabilir zannımca. Ama bana sorarsanız o alet için 2xxk'lı km'ler daha ömrünün baharı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

263 binde multivana carbon clean yaptırayım mı ?

Klima açılınca çok fazla güç kaybı oluyormuş gibi hissediyorum. Sanki yazılım yokmuş gibi.

sen istesen de paranla bile yapmaz kimse,

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

sen istesen de paranla bile yapmaz kimse,

 

Neden ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...