İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Oda gaz kesici sanirim o daha onemli.

Bendeki gaz kesici filtrenin 10 bin km deki durumu:

0aad5c478b2a08a7f14df8b5d3917fb2.jpg

 

Benim alttaki genelde temiz çıkar. Ama üsteki bu halde olur. Bu bizim filtre 

 

z7hLvKN1Ve-O6nIO0O63L2ObhWmaXuPbWTPAcHRj

Bu benim üst ve alt filtremin 30 bin km sonraki hali. 

 

20160920_202344+%2528Small%2529.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Filtresi de mi değişmiyor?

den başlayan 400 kusur tl içinde filtre yok demekki, dileyene ilave edilebilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

den başlayan 400 kusur tl içinde filtre yok demekki, dileyene ilave edilebilir

 

Abi ben onun detayını öğrenicem. Haftasonu rahatsız etmiyim insanları. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın deposunu doldurdum. Lastiklerini şişirdim. 

Lastik 26 psi düşmüş. Gideyim artık çiviyi söktüreyim artık dedim. 

5 aylık vidayı söktürdüm. 

HM4vZierNQXRZES3N5I28zlN8zarirKm7wA8hrtu

HXNOCeINq1t28j7PpkS2GYEDv-8qGwlZDTHBAaA6

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Darbaz yazdı:

Arabamı dümdüz zemimde yağ ve su kaybını ölçtüm.  Resimlerde km bilgisi  vardır. 

 

SU kaybı canımı sıktı. 1500 km önce F ye getirmiştim. Sonra Bolu seben etkinliği, akabinde ailecek Düzce Bolu topuk yaylası gezisi derken kayıp işaretledim. Takribi 900 mililitre su kapasitesi olan genleşme kabında 1500 kmde eksilme resimde işaretledim. 

 

w2Af2tIrYTmsdfqpcqpAweaRArQbPkm70dC-uond

 

 

Motor yağımdaki eskilme ise 90000 kmde fulden bir parça yüksek iken, Şimdi ful noktasının altına inmiş. 

 

fOUvNey3y7FqY6nXcvGq1Es2KGgnDsMlvvRA5kUz

 

 

95524 km den, 98139 km ye kadar araba çay bardağı kadar su eksilmiş gene . Geçen seferki ile aynı oranda. Ama km fazlamız var bu sefer. 

1500 kmde bir çay bardağı ekilmişdi. Bu sefer 2615 kmde 1 çay bardaşı su ekilmiş. 

 

a_P8wfzIWJskBrJC8BIR38w0f2OEyLHAL6MLNl9x

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kapalı çalışan bir sistemde bu şekilde aşırı su eksilmesi normal değil.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Kapalı çalışan bir sistemde bu şekilde aşırı su eksilmesi normal değil.

 

Aradım taradım hiç kaçak bulamıyorum. Şehir içi trafiğinde su yükselme sorunu var. Su ısınınca genleşip , genleşme kapağının tahliyesinden boşalıyor. 

Ben buna yoruyorum :(

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Aradım taradım hiç kaçak bulamıyorum. Şehir içi trafiğinde su yükselme sorunu var. Su ısınınca genleşip , genleşme kapağının tahliyesinden boşalıyor. 

Ben buna yoruyorum :(

Kompresyon belirtisi gibi geliyor bana..

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Aradım taradım hiç kaçak bulamıyorum. Şehir içi trafiğinde su yükselme sorunu var. Su ısınınca genleşip , genleşme kapağının tahliyesinden boşalıyor. 

Ben buna yoruyorum :(

Kapaktan kaçak varsa ya kapak arızalı ya da basınç fazla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Aradım taradım hiç kaçak bulamıyorum. Şehir içi trafiğinde su yükselme sorunu var. Su ısınınca genleşip , genleşme kapağının tahliyesinden boşalıyor. 

Ben buna yoruyorum :(

Bu tehlikeli.

Ya conta yanık, su kanallarına kompresyon veriyor. Ya kapak hasarlı, basıncı içeride tutamıyor ya da daha da kötüsü, soğutma sisteminde bi tıkanıklık var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Peki buna ne dersiniz, 

Önce tam yük tam gaz Sivas - İstanbul sonra Sivas İstanbul

Tam yük tam gaz İstanbul Balıkesir - Balıkesir İstanbul, İstanbul - Balıkesir Balıkesir İstanbul. 

Tam gaz İstanbul - İzmir, İzmir-İstanbul. 

2016 yazında iki ayda yapılan 4400 km yoldan sonra  kalan yağ :) 

Geriye kalan motor yağı bu :) 

 

OV5Z-sfp8fYbVLOvtFoDiwwZqmdSKIz_7M07yvXo

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kat ı çatlatır bu tüketim

 

iki nokta arası 1 litre imiş.  Resme göre 5 de 3 ü gitmiş :). 650 mililitre yağ yakmışım 4400 km otoban sürüşünde. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kuvvetle ihtimal segman arası kurum birikimi çok fazla, ara ara gazlamalı bol bol, tahmini tabii bu, yağlı/yağsız kompresyon ölçmlee

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bu tehlikeli.
Ya conta yanık, su kanallarına kompresyon veriyor. Ya kapak hasarlı, basıncı içeride tutamıyor ya da daha da kötüsü, soğutma sisteminde bi tıkanıklık var.
Devirdaimde sorun olabilir o zaman.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kuvvetle ihtimal segman arası kurum birikimi çok fazla, ara ara gazlamalı bol bol, tahmini tabii bu, yağlı/yağsız kompresyon ölçmlee

 

Abi 5 martta Sivas'a Cruze yerine İ10 ile gideyim istersen. Full benzin yaksın. :) 

 

Bu resim 2017 yılından kalma, Nerdeyse boşalmış  su tankı :)

 

D16fWudbV4i-muwjmPst_lYwj06spjJ0_gnH_f0b

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba  40 000 kmde yine su ve yağ eksilmiş. Bu su tankının bu hali 4400 km uzun yol yaptıktan sonra, üstüne bir 2000 km daha yapıldıktan sonra ölçülen değer. :) Arabayı aldığım ilk bir yıl içindeki kaybımız. :) 

 

upPRaTU_sOFgzJIrqscKNJbQOdrp2vgZuLrzECgP

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Kapagi cok garip geldi..Hidrolik deposuna daha cok benziyor.

 

Benim kapta devirdaim yok . Radyatör ile aynı seviyede, Radyatördeki su alçalınca, basınç farkı genleşme kabındaki  ile suyu çekiyor. 

 

Burda km oldu 60000 km. Gene azalmış. Bu kabın alabildiği miktar 1 litre değil. Büyük bişey sanmayın. Burdaki eksilme 1,5 su bardağı kadar değil. 

 

Td9dJojYqtFREv4RyWK_ilygPb9bhqijFjm2quaJ

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Su eklemesini buradan mı radyatör kapağından  mı yapıyorsunuz, hyundai ustası radyatörden koy diyor. Fordlarda biliyorsunuz farklı sistem. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Su eklemesini buradan mı radyatör kapağından  mı yapıyorsunuz, hyundai ustası radyatörden koy diyor. Fordlarda biliyorsunuz farklı sistem. 

 

Bizim araba genelde servisde fullerdim. Hep kapaktan koydular. 

 

Hyundai i10 modellerinde 3500 devirden sonra yağ yakmaya başlaması , sıkışık trafikte uzu süre kalıncada su eksiltmesi standart bir donanımda içerisinde. :) Şikayet var konu başlıklarını okumanız kafi. 

 

https://www.sikayetvar.com/hyundai-assan/hyundai-assan-yag-eksiltme

 

https://www.sikayetvar.com/hyundai-assan/hyundai-assan-i10-10-yag-eksiltme-bitmedi

 

https://www.sikayetvar.com/hyundai-assan/hyundai-assan-i10-arac-sorununu-giderememe

 

https://www.sikayetvar.com/hyundai-assan/hyundai-assan-i10-aracimin-yag-sorunu

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Evren Erakçora yazdı:

Su eklemesini buradan mı radyatör kapağından  mı yapıyorsunuz, hyundai ustası radyatörden koy diyor. Fordlarda biliyorsunuz farklı sistem. 

Genleşme kabında devirdaim olmadığı için buradan yapılan ekleme sürekli kapta kalıyor. O yüzden radyatörden eklemek daha mantıklı. Homojen dağılım olur böylece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...