İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Selim Bilgin
Cem Işık yazdı:

Uzun yolda 1.4. tsi Kodiaq ile 20 km kadar sabrettim 80km/s i geçmeyecek kadar 4.1 lt /100 KM tüketim değerine ulaşmıştım.. O sabrı sürekli gösterebilsek keşke.. Normalde 7.9-8.2 arası oynuyor aracımın tüketimi.

 

İner abi, 100-110 ile bile 5 küsür yakar. TSI ile 5'li ortalamaları çok yakaladım.

 

Bence önemli olan yokuşlu, virajlı ya da sıkışık trafikli yollardaki tüketim. Ak-kara orada ortaya çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

benim için araba şehir dışı 130 la giderken az yakıyorsa o araba az yakıyordur.

şehir içi paso trafikte soğuk motor 7 litreyi geçmiyorsa dizelde az yakıyordur.

şehir içi ne trafiksiz yerde geziyorum nede şehir dışı 90 la gidiyorum. arabam ya trafikte istanbulda yada şehir dışında 130 140 la hareket halinde 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Wlpt testini bilirsiniz, araba 120 km çıkarıp yapavlıyorlar,  o teste 5,5 litre yakıyormuş. 120 km hızda sabit gidilse kaç yakar kim bilir. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selim Bilgin yazdı:

 

İner abi, 100-110 ile bile 5 küsür yakar. TSI ile 5'li ortalamaları çok yakaladım.

 

Bence önemli olan yokuşlu, virajlı ya da sıkışık trafikli yollardaki tüketim. Ak-kara orada ortaya çıkıyor.

hafif araba lazım o zaman. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aytenimi satıp, Faketenmi yapsam acaba. 

Beyaza boya, köfte lastik 14 jant. Siyah kaporta öğeleri. Tıpkı aytenime benzemiyormu :) 

 

7Q2yVP.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

benim asıl merak ettiğim şu AMT şanzıman, robot kısmı salakmıııı değilmi, esas mesele bu...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

benim asıl merak ettiğim şu AMT şanzıman, robot kısmı salakmıııı değilmi, esas mesele bu...

 

Abi Dualogic fiat kullandınmı. Tıpkısının aynısı. Hiç fark olmuyacak. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi Dualogic fiat kullandınmı. Tıpkısının aynısı. Hiç fark olmuyacak. 

fiorino otomatik kullandım, sinir katsayım fırladı, cinnahı çıkarken 5 e atıyordu, bürsss oğlum diyip (-)yapınca 2 ye, ben çekiyorum 2 ye o atıyor 5 e kalıyoruz rampada, Yozgattan dönerken 3. vites üstü iptal olmuştu, böyle şanzımansa yandı güzelim Ayten, evde kaldı :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

fiorino otomatik kullandım, sinir katsayım fırladı, cinnahı çıkarken 5 e atıyordu, Yozgattan dönerken 3. vites üstü iptal olmuştu, böyşe şanzımansa yandı güzelim Ayten, evde kaldı :)

 

Canım abim, Bende dualogic kullandım. Onun Eco modunu iptal edeceksin uzun yolda. Ayrıca gaz pedalı kombinasyonu var.  

Ayağını gazdan çekersen motor freni yapar

%5 basarsan son vitese takıp süzülür

%20 basarsan ekonomi yapar. ( eco mod acıksa 2000 devirde atar , eco mod kapalıysa 3000 devirde atar ) 

%50 basınca kick down yapar ( 1 vites) 

%50 üzeri basınca yerine göre 2 vites birden düşer. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Canım abim, Bende dualogic kullandım. Onun Eco modunu iptal edeceksin uzun yolda. Ayrıca gaz pedalı kombinasyonu var.  

Ayağını gazdan çekersen motor freni yapar

%5 basarsan son vitese takıp süzülür

%20 basarsan ekonomi yapar. ( eco mod acıksa 2000 devirde atar , eco mod kapalıysa 3000 devirde atar ) 

%50 basınca kick down yapar ( 1 vites) 

%50 üzeri basınca yerine göre 2 vites birden düşer. 

eco zaten iptal, düz ve uzunyolda sıkıntı yok, araba sollarken salak vitesi küçültmüyor yada fazla küçültüyor, rampa çıkarken sürekli byük vitese atıyor, kaçla gideceğini kestiremiyor, 3 le çıkacağı yerde 4-5 yapıyor, ben küçltüyorum o tekrar 2 büyütüyor, alıyordum manuele öyle kullanıyordum, e ne anladım otomatikten, araba rampada yada sollamada olduğunu anlamıyor, hadi sollama tamam, gaza basınca küçültte, 4 le giderken 2 yede atılmazki, aynı salaklık sıfır km clio easy R midir ne halttır ondada vardı...

 

aslında olay robotta değil yazılımda ve eksik sensörlerde sanırım, yoksa şanzıman bildiğimiz manuel şanzıman, o bozulmaz garantideyiz, olay robotta, yağı düzenli değişirse bozulurmu nasıldır durumu ve yazılım, hunday bunları düzelttiyse o zaman alırım valla... fiorinoyu neredeyse çözdüydüm, robotu kendim tamir edecek seviyeye geliyordumki şirket sattı, bıktılar....

 

kardeşimdede fiat punto evo benzinli robotize şanzıman vardı, galiba dualogicti adı, sert kalkışlarda biraz kafa karışıyordu az yavaştı ama fena değildi, bunun gibiyse bu amt hatta daha iyise güzel sayılır...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

eco zaten iptal, düz ve uzunyolda sıkıntı yok, araba sollarken salak vitesi küçültmüyor yada fazla küçültüyor, rampa çıkarken sürekli byük vitese atıyor, kaçla gideceğini kestiremiyor, 3 le çıkacağı yerde 4-5 yapıyor, ben küçltüyorum o tekrar 2 büyütüyor, alıyordum manuele öyle kullanıyordum, e ne anladım otomatikten, araba rampada yada sollamada olduğunu anlamıyor, hadi sollama tamam, gaza basınca küçültte, 4 le giderken 2 yede atılmazki, aynı salaklık sıfır km clio easy R midir ne halttır ondada vardı...

 

Abi motor yüke binmediği için vites büyütüyor. Motorun %80 yüke binmesi lazım. Eğer yüke sokmaz gaza az basarsa yüke binmez, binmeyincede yavaşlar. %70 gaza basman gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi motor yüke binmediği için vites büyütüyor. Motorun %80 yüke binmesi lazım. Eğer yüke sokmaz gaza az basarsa yüke binmez, binmeyincede yavaşlar. %70 gaza basman gerekiyor. 

biliyorumbunları, yüke binsede vites seçimleri genelde yanlış oluyordu.... hele şehir içi sıkışık trafikte ben daha hızlı vites değişirim, süper yavaş alet :) belkide bendeki salaktı, çünki punto bunun kadar kötü değildi, ama yinede çekilmez bu robotizeler, yavaş ve kararsızlar...

Ebrar Tüfek yazdı:

Yahu tam otomatik varken bunun derdi çekilirmi 

he vallahi, güzelim tork konvertörü bırak zalak şanzımana geç, yahu bırak kalsın bir viteste ekle 5 vites yap, ne geçersin amt ye, zaten tasarruf falanda masal araba çok ağır neyin tasarrufu, bari seçeneklere koyda alalım oda yok, ya manuel ya özürlü alacaksın, yok yeaa...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

he vallahi, güzelim tork konvertörü bırak zalak şanzımana geç, yahu bırak kalsın bir viteste ekle 5 vites yap, ne geçersin amt ye, zaten tasarruf falanda masal araba çok ağır neyin tasarrufu, bari seçeneklere koyda alalım oda yok, ya manuel ya özürlü alacaksın, yok yeaa...

 

Koy buna 5 ileri, herşey sorunsuzluk değil biraz da sürüş zevki lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Değerli arkadaşlar. 

Euro 6 d çıktı. Bu yüzden ya manuel öğrenilece yada amt alınacak. 1000 cc motor zar zor avrupa normalarına girdi. 

2015 yılında bu yüzden i10 lar blue tagını kaybetti. Benim araba 2014 model. Arkasında blue logosu var. Dikkat edin 2015 sonrası i10larda blue logosu yok. 

Emisyon standarları değişti. Aktif egr veya dpf tarzı bişey takmamak için adamlar ellerinden geleni yapıyorlar. 

 

Her i10 için 1800 dolarlık ek maliyete sahip oluyor aktif katalizörler. 

 

Ama amt robotu sadece 400 dolar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Değerli arkadaşlar. 

Euro 6 d çıktı. Bu yüzden ya manuel öğrenilece yada amt alınacak. 1000 cc motor zar zor avrupa normalarına girdi. 

2015 yılında bu yüzden i10 lar blue tagını kaybetti. Benim araba 2014 model. Arkasında blue logosu var. Dikkat edin 2015 sonrası i10larda blue logosu yok. 

Emisyon standarları değişti. Aktif egr veya dpf tarzı bişey takmamak için adamlar ellerinden geleni yapıyorlar. 

 

Her i10 için 1800 dolarlık ek maliyete sahip oluyor aktif katalizörler. 

 

Ama amt robotu sadece 400 dolar. 

oda doğruya, amt değil esas çekincem, bence bu daha basit bir sistem ve ucuz tamiri-değişimi (hatta kendim yaparım), olay yazılımda, sinir etmiyorsa alırım,  en güzeli çıktığında test sürüşü yapmak sanırım...

egr dpf vs. onlar zaten boş iş, işe yarayan  sadece klasik katalizör o kadar...

 

adam gibi çalışsa keşke...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

oda doğruya, amt değil esas çekincem, bence bu daha basit bir sistem ve ucuz tamiri-değişimi (hatta kendim yaparım), olay yazılımda, sinir etmiyorsa alırım,  en güzeli çıktığında test sürüşü yapmak sanırım...

egr dpf vs. onlar zaten boş iş, işe yarayan  sadece klasik katalizör o kadar...

 

adam gibi çalışsa keşke...

 

 

İ20 neden almıyorsun. 

1.4 jump at. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

İ20 neden almıyorsun. 

1.4 jump at. 

fazla pahalı, birde hanım istemiyor, aslında i20 almak daha guzel olur ama....  neyse alacağım zamanki durum önemli, az kaldı nasılsa....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

neyse alacağım zamanki durum önemli, az kaldı nasılsa....

daha almadı isen, bol kolaylık dilerim

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

daha almadı isen, bol kolaylık dilerim

hiç sorma, yakında 2. elde algıda değişecek, artık boyalımı yok tavan bilmemnemi diye sormayı bırakacak millet, tek soracakları bu araba yürüyormu arızası varmı, vuruk kırığa kimse bakamaz-bakmaz hale gelecek...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hiç sorma, yakında 2. elde algıda değişecek, artık boyalımı yok tavan bilmemnemi diye sormayı bırakacak millet, tek soracakları bu araba yürüyormu arızası varmı, vuruk kırığa kimse bakamaz-bakmaz hale gelecek...

1 değişen 3 boya tavan hariç artık rutin sıkıntısız demek piyasa rajonunda

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

1 değişen 3 boya tavan hariç artık rutin sıkıntısız demek piyasa rajonunda

Ooo demek furya başladı, hele şükür, artık pırtık araba alıp yapıp kullanmak yada satmak moda olacak, Whelers Dealers tarzı :) 

dingilizi sevmem ama 2. el arabaya bakış açıları güzel, bizde o hale geleceğiz anlaşılan, mecburen :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Ooo demek furya başladı, hele şükür, artık pırtık araba alıp yapıp kullanmak yada satmak moda olacak, Whelers Dealers tarzı :) 

dingilizi sevmem ama 2. el arabaya bakış açıları güzel, bizde o hale geleceğiz anlaşılan, mecburen :)

 

Yani 2950 liralık tramer hasardan sayılmıyacak. Öyleyse ne güzel. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yüksek hız sonrası araçta sorun oluyorsa araç bakımsızdır. Zayıf halka kopuyor demektir. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...