İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

kasa yenilenmiş bence güzel olmuş amaaa şanzımanda saçmalamışlar, tek kavramalı robotik şanzıman koyarak arabayı öldürmüşler, beş para etmez robotik şanzımanlı fiorinoya çevirmişler güzelim aleti :angry:

 

toytanın mmt si gibi zalak şanzımanla gelirse direk elendi, yazık oldu, Aloo Hunday Türkiye, duy sesimi, adam gibi tam oto şanzımanlı seçenekte olsun, delirtmeyin adamı, robotik nedir, hangi yıldayız ayıp yahu...

2020-hyundai-i10-on-gorunum.jpg

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Hyundai buna 1.4 litre 150 160 hp turbo benzinliyi koyacak bide 7 ileri dct şanzıman, aldığın gün yazılım filtre egzoz dp 200 beygir yapıp çatır çatır gezeceksin, rengi de mürdüm eriği, jantlar siyah, wide body geniş çamurluk, egzozlar difüzörde ortadan çift çıkışlı, kaliperler bronz. Tansiyonum düştü..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Hyundai buna 1.4 litre 150 160 hp turbo benzinliyi koyacak bide 7 ileri dct şanzıman, aldığın gün yazılım filtre egzoz dp 200 beygir yapıp çatır çatır gezeceksin, rengi de mürdüm eriği, jantlar siyah, wide body geniş çamurluk, egzozlar difüzörde ortadan çift çıkışlı, kaliperler bronz. Tansiyonum düştü..

1.0 turbo motolu N-line verisyonuda var, ama şanzıman robotik olayına takıldım, koyarlarsa yazık olacak arabaya, eski versiyon daha değerlenecek, 4 ileri tam oto sorunsuz şanzıman...

 

robotik yada çift kavramalı koydukları an TIRT damgasını yer aga, şanzıman ya Manuel olacak yada Tork Konvertörlü tam  oto, gerisi tamamı gözümde Tırttır benim...

hiç değilse robotik yerine dct koyda bir nebze hadi diyim, robotik ne yahu... fiorino yaptılar arabayı....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

1.0 turbo motolu N-line verisyonuda var, ama şanzıman robotik olayına takıldım, koyarlarsa yazık olacak arabaya, eski versiyon daha değerlenecek, 4 ileri tam oto sorunsuz şanzıman...

 

robotik yada çift kavramalı koydukları an TIRT damgasını yer aga, şanzıman ya Manuel olacak yada Tork Konvertörlü tam  oto, gerisi tamamı gözümde Tırttır benim...

 

Abi hyundai globale göre sadece ve sadece bir tane amt model olucak geri kalan tüm modeller manual vitesli. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi hyundai globale göre sadece ve sadece bir tane amt model olucak geri kalan tüm modeller manual vitesli. 

 

amt ne oluyor, robotikmi, ve hangi model olacak?

 

buldum, otomatikleşmiş manuel şanzıman, tabiri caiz robotik tırt şanzıman, fiorino yada ford asm gibiyse yazık olsu i10 a, hemde sevmiştim son kasayı almaya karar vermştim...

yalnız bunun tek balata masrafı dct den daha ucuz, sonuçta manuel şanzıman bu, şanzımanı bozulmaz...

bunun bozulan kısmı yada salak olan kısmı robotik kısmı, bakalım düzgünmü yoksa hala zalakmı, çıkınca göreceğiz artık...

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

1.0 turbo motolu N-line verisyonuda var, ama şanzıman robotik olayına takıldım, koyarlarsa yazık olacak arabaya, eski versiyon daha değerlenecek, 4 ileri tam oto sorunsuz şanzıman...

 

robotik yada çift kavramalı koydukları an TIRT damgasını yer aga, şanzıman ya Manuel olacak yada Tork Konvertörlü tam  oto, gerisi tamamı gözümde Tırttır benim...

hiç değilse robotik yerine dct koyda bir nebze hadi diyim, robotik ne yahu... fiorino yaptılar arabayı....

 

Benim eski corollanın mmt şanzımanı da öyleydi beşikte sallanıyoruz sanki. Yarı otomatikten olmaz, dsg olur ama fabrika çıkışı hızlı arabanın dsg si alınır rs3 rs7 rs6 vs. Onları da alacak para olmadığı için manuele devam, tam otomatik çok güzel ama bi bozulunca 1 senelik yakıt parasını yiyor. Benim gözümde hepsi birbirinin laciverti. Debriyajlı araba candır. 1 sene mmt corollaya binip, manuel multivanı alınca şimdi gerçekten araba sürmeye başladım dedim kendi kendime. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

Aynen öyle, robotik koyarlarsa i10 biter, manuelinide zaten almam, hanıma vereceğim zaten, almanın anlamı kalmadı, sürekli yarım debriyaj dur kalk cortlar bu

 uzun yolda dik rampa ve sollamalarda zaten salaklaşıyor, anlaşıldı eski kasa 4 ileri tam oto alacağız yada hunday defterini kapatacağız...

 

Yazık etmişler yenisine, nede güzel yapmışlar halbuki... Hundaya yazdım ama kim dinler beni zaten...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Benim eski corollanın mmt şanzımanı da öyleydi beşikte sallanıyoruz sanki. Yarı otomatikten olmaz, dsg olur ama fabrika çıkışı hızlı arabanın dsg si alınır rs3 rs7 rs6 vs. 

Ebrar rs6 rs7lerin sanziman zf :) dsg degil 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Ebrar rs6 rs7lerin sanziman zf :) dsg degil 

 

Ben hepsini dsg zannediyordum, düzelltiğin için teşekkür ederim abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

Aynen öyle, robotik koyarlarsa i10 biter, manuelinide zaten almam, hanıma vereceğim zaten, almanın anlamı kalmadı, sürekli yarım debriyaj dur kalk cortlar bu

 uzun yolda dik rampa ve sollamalarda zaten salaklaşıyor, anlaşıldı eski kasa 4 ileri tam oto alacağız yada hunday defterini kapatacağız...

 

Yazık etmişler yenisine, nede güzel yapmışlar halbuki... Hundaya yazdım ama kim dinler beni zaten...

 

Abi fiyata bakarmısın. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-sahibinden-temiz-servis-bakimli-arac-791072031/detay

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu arkadaş 55000 tl diyordum. 65000 yapayım.. Satınca yerine araba alamıycaz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni i10 motoru , soğuk hava emme sistemi ile 2 newton kazanmış görünsede, peak torque devri 3750 devire çıkartılmış. Yalnız bir tuhaflık var. İngiltere sitesindeki grafik 3750 devirde 96 tork derken , Almanya kaynaklı siteye girince veri değişyor. Almanlara göre araba 1500 devire ** 96 newton torkunu vermeye başlıyor. 

 

nZnnC5VKOl-qq2hShHDM23jOnPBBf-OoLvoWTrf7W8v6rk3CrlRELcwOsZrzBQgnOzf1sdYVYD0aLzvI

 

Burda ise 2017 makyajlı kasada, Hyundai i10 1.0 ile 1.0 lpg modelin tork eğrileri. Değişken emiş sistemi olmayan lpg modelin tork bandı dalgalı. 

EKran görütüleri Hyundai global adresinden alındı. 

 

dAX3tafVablBIA77aTF8ORXrjKxdmOdkc3nUPAZ8qGjUFVPQyE7f8JH4ehpawvcudG9GsgDHkaipzmeo

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Yeni i10 motoru , soğuk hava emme sistemi ile 2 newton kazanmış görünsede, peak torque devri 3750 devire çıkartılmış. Yalnız bir tuhaflık var. İngiltere sitesindeki grafik 3750 devirde 96 tork derken , Almanya kaynaklı siteye girince veri değişyor. Almanlara göre araba 1500 devire ** 96 newton torkunu vermeye başlıyor. 

 

nZnnC5VKOl-qq2hShHDM23jOnPBBf-OoLvoWTrf7W8v6rk3CrlRELcwOsZrzBQgnOzf1sdYVYD0aLzvI

 

Burda ise 2017 makyajlı kasada, Hyundai i10 1.0 ile 1.0 lpg modelin tork eğrileri. Değişken emiş sistemi olmayan lpg modelin tork bandı dalgalı. 

EKran görütüleri Hyundai global adresinden alındı. 

 

dAX3tafVablBIA77aTF8ORXrjKxdmOdkc3nUPAZ8qGjUFVPQyE7f8JH4ehpawvcudG9GsgDHkaipzmeo

İngiltere ve almanya test şartları farklı. Olsun o kadar. Soğuk hava çekmeyle bir şey olmaz. 95 model araçlar hala günümüz araçlarıyla kapışacak durumda. Turbo haricinde kayda değer güç/yakıt iyileştirmesi yok. Direkt enjeksiyonlu atmosferik motorlar bile çok yakıyor az kaçıyor. O yüzden içten yanmalı motorlarda ben artık fazla bir şey beklemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

fiyatlar harbiden uçmuş, adam malum bir arabaya 165 isterken şimde 185 istiyor, hayalinde satar tabii, dediğiniz gibi 93 bin i10 a isteyen var, iyice komedi oldu 2. el, sıfır alırım yine gider 2. el almam, adam 197 bine kuga almış sıfır koymuş kenara şimdi 240 isitiyor, ne bu diyorum Eee 4. 5. ayda gelince bu fiyata olacak beklemek istemezsen aha fiyat bu diyor, iyide bu arabalar ihtiyaçtan alınmaz genelde, yani beklerim aga... neyse...

 

şimdi bu 2020 i10 nasıl acep, amt yani otolaştırılmış manuel şanzıman adam gibi çalışacakmı, çıksında test edeyim hele, bakalım rampada ne yapıyor, araç sollamaya çıkınca renodaki easyR gibi salakça bekliyormu, fiorinodaki gibi rampada çekmesede 5 e 6 ya atıyormu gaza basıncada 2 ye falan düşüp bar bar bağırıp sonra yine üst vitese atıyor bayılıyormu kısaca salakmı göreceğiz...

aslında bu robotikler daha sağlam, şanzıman manuel zaten sıkıntısız, robot yazılımı önemli olan birde arabada jiroskop falan varmı yani rampa eğimini falan biliyormu bunlara bakmak gerek, inşallah adam gibidirde alınır, robot olayı basit sistem çünki, tamiride basit şanzıman indirmeden halledilir mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şimdi bu 2020 i10 nasıl acep, amt yani otolaştırılmış manuel şanzıman adam gibi çalışacakmı, çıksında test edeyim hele, bakalım rampada ne yapıyor, araç sollamaya çıkınca renodaki easyR gibi salakça bekliyormu, fiorinodaki gibi rampada çekmesede 5 e 6 ya atıyormu gaza basıncada 2 ye falan düşüp bar bar bağırıp sonra yine üst vitese atıyor bayılıyormu kısaca salakmı göreceğiz...

aslında bu robotikler daha sağlam, şanzıman manueş zaten sıkıntısız, robot yazılımı önemli olan birde arabada jiroskop falan varmı yani rampa eğimini falan biliyormu bunlara bakmak gerek, inşallah adam gibidirde alınır, robot olayı basit sistem çünki, tamiride basit şanzıman indirmeden halledilir mesela...

İkinci el tamamen sapıtmış durumda ama kör atın kör alıcısı misali. Robotik şanzımana gelince ise milletin otomatik beklentisini ucuz yolla gidermeye çalışıyorlar. Ucuz etin tiridi olmaz demiş atalarımız. Ya manuel ya tork konvektörlü tam otomatik pahalı dersen ucuzu cvt bence diğerleri sıkıntılı. Arkadaşım robotik şanzımanlı c5 aldı. Baskı balata ve volan 100~120 bin km de değişiyormuş maliyeti 5~6 bin tl arasında.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

İkinci el tamamen sapıtmış durumda ama kör atın kör alıcısı misali. Robotik şanzımana gelince ise milletin otomatik beklentisini ucuz yolla gidermeye çalışıyorlar. Ucuz etin tiridi olmaz demiş atalarımız. Ya manuel ya tork konvektörlü tam otomatik pahalı dersen ucuzu cvt bence diğerleri sıkıntılı. Arkadaşım robotik şanzımanlı c5 aldı. Baskı balata ve volan 100~120 bin km de değişiyormuş maliyeti 5~6 bin tl arasında.

aslında baskı balata volan pahalı değil, servisler öpüyor işçlik uçuk,   neyse ..  dediğin doğru, bu şanzıman dertli, bu durumda eğer yeni i10 da değişiklik olmazsa 2. el 4 ileri tam oto olanlara bakacağız mecburen....

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

@Ali Darbaz  ayteni sürekli benzinde kullanmayı düşünüyormusun ? 

 

Tabiki benzinle lpg arasında 3 kuruş tüketim farkı var. 

Lpgde rölantide derinden gelen vuruntu ve sesiz ortamda kafa ütüleyen enjektör sesi var. 

 

Ama benzinde 1800-3000 arası bariz şekilde iyi. 

Lpgde ise 2500 - 3500 arası çok iyi araba. 

 

Hep 2500 3000 devirde kullanırken lpgde kullanıyorum. 

Trafikte Avm ve sokak arası kullanırken benzinde kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Tabiki benzinle lpg arasında 3 kuruş tüketim farkı var. 

Lpgde rölantide derinden gelen vuruntu ve sesiz ortamda kafa ütüleyen enjektör sesi var. 

 

Ama benzinde 1800-3000 arası bariz şekilde iyi. 

Lpgde ise 2500 - 3500 arası çok iyi araba. 

 

Hep 2500 3000 devirde kullanırken lpgde kullanıyorum. 

Trafikte Avm ve sokak arası kullanırken benzinde kullanıyorum. 

 

3 kuruş fiyat farkı varsa komple sistemi kapatsana, bi fuel tasarlanmış bir motor ama yine de zararı vardır lpg nin. Zaten yeni i10 alana kadar satmayacağına adım gibi eminim, ama bi yandan da senin gözünde eskidiğini hissediyorum. Ne olursa olsun benzinde daha sağlıklı ise 3 kuruş fark göz ardı edilmeli bence tamamen. Benimkinde ne kadar fark ediyor bilmiyorum ölçeceğim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

3 kuruş fiyat farkı varsa komple sistemi kapatsana, bi fuel tasarlanmış bir motor ama yine de zararı vardır lpg nin. Zaten yeni i10 alana kadar satmayacağına adım gibi eminim, ama bi yandan da senin gözünde eskidiğini hissediyorum. Ne olursa olsun benzinde daha sağlıklı ise 3 kuruş fark göz ardı edilmeli bence tamamen. Benimkinde ne kadar fark ediyor bilmiyorum ölçeceğim.

 

Ebrar arabanın el kitabı lpg ile kullanılması konusunda vurgu yapmış.  

Birde emme manifold tasarımı yüzünden orta devirde lpg hissedilir şekilde çekişi yükseltiyor. 

100000 km gecsin bakacaz. Ejektörlerin iyice bozulmasını bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Ebrar arabanın el kitabı lpg ile kullanılması konusunda vurgu yapmış.  

Birde emme manifold tasarımı yüzünden orta devirde lpg hissedilir şekilde çekişi yükseltiyor. 

100000 km gecsin bakacaz. Ejektörlerin iyice bozulmasını bekliyorum. 

 

Harikaymış, bende galiba hacim ağırlık oranının ekmeğini yiyeceğim bu arabada. 274 bin km de ve benzinde iken en ufak sorun sıkıntı duman vs hiçbirşey yok. Gaza basınca zıplıyor resmen. Lpg ye geçince astım hastası modunda öksürüyor ama :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Ayten artık 60 bin tl. 

 

LGPJBa.png

 

Şuan 60 veren olursa satarmısın ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Şuan 60 veren olursa satarmısın ?

 

Yok satamam. Dün Hyundai showroomunda araba beğendik, sonra 125000 tl deyince çıktım :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...