İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Size 98000 km de benzinli 3 silindir 1 litre motorun saf istanbul yakıt tüketim verisi ile geldim. 

Araba 338 km de lpgden Benzine gecti. Bu da demek oluyorki, araba şehir içi 7,6 litre lpg yakıyor. 

Ümraniye trafiği bu konuda en büyük sebeb. Hiç bir hipermilci tekniği işe yaramıyor. 

İyi günler . 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Niye o kadar pahalı

 

Zam geldi bol bol. Bende 37000 tl den çıka çıka 55000 tl diyom. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Zam geldi bol bol. Bende 37000 tl den çıka çıka 55000 tl diyom. 

 

Senin araban kaç bine geldi, 200 bindeki araba 50 istiyor sen 55 diyorsun 5 bin liradan fazla eder o fark. Seninki tertemiz. Bu araba 50 ye satılırsa sende kendi fiyatını yükselt. 2003 yarise 49 bin lira isteyen var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Senin araban kaç bine geldi, 200 bindeki araba 50 istiyor sen 55 diyorsun 5 bin liradan fazla eder o fark. Seninki tertemiz. Bu araba 50 ye satılırsa sende kendi fiyatını yükselt. 2003 yarise 49 bin lira isteyen var.

 

Ben anormal bir insanım, kıymet değer bilirim. Bu araba en fazla 55000 eder. 98000 km de gösterge. Al satcı alır 60000 bine satar beni enterese etmez. 5000 kazanırmı kazanmazmı umursamam. Ama arabam için biçtiği paha şu anki koşullar altında 55000 tl. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben anormal bir insanım, kıymet değer bilirim. Bu araba en fazla 55000 eder. 98000 km de gösterge. Al satcı alır 60000 bine satar beni enterese etmez. 5000 kazanırmı kazanmazmı umursamam. Ama arabam için biçtiği paha şu anki koşullar altında 55000 tl. 

 

Ben piyasaya göre adım atarım, satınca yine araba alacağım çünkü. Ucuza versem muadil araba almak için cebimden para çıkacak. Neden o kadar para vereyim, benden alan adam 5 bin koyup satacak, bu kadar emek verdim sanayilerde koşturdum niye ekmeğini o yesin. Arabanın değerini piyasa belirliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ben piyasaya göre adım atarım, satınca yine araba alacağım çünkü. Ucuza versem muadil araba almak için cebimden para çıkacak. Neden o kadar para vereyim, benden alan adam 5 bin koyup satacak, bu kadar emek verdim sanayilerde koşturdum niye ekmeğini o yesin. Arabanın değerini piyasa belirliyor.

 

Zaten piysaya göre artırıyorum. Pazarlık payımda yok. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Biraz canım sıkıldı, bende biraz araştırma yaptım. Yeni şeyler öğrendim ufkum değişti

Hyundai i10 lpg tankı 27,7 litre 

1 litre LPG 6,75 kw/h elde ediliyor 

27,7 litre lpg tankı 187 kw enerji içermekte. 

Tesla Model S 100 kw bataryasının enerji kapasitesi özünde 14 litre LPG eşitir.

Tesla elektrik motorları %98 verimlidir.  100 kw elktrik enerjisinden %98 iş üretir

Hyundai kappa motoru %35 verimlidir, yani 187 kw elektrik enerjisinin sadece %35 iş üretir. Gerisi ısı ışık olarak çöpe gider 

Toyota  TNGA motoru en verimli motordur. %40 verimliliğe  sahiptir. 

Turbo i10 motor ise %38 verimliliği vardır. 

 

Bagajımda tesladan daha büyük bataryaya sahip olupda, Tesladan daha verimsiz olmam nedeniyle, Model s 100d den daha kısa menzilim var  : )  

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bagajımda tesladan daha büyük bataryaya sahip olupda, Tesladan daha verimsiz olmam nedeniyle, Model s 100d den daha kısa menzilim var  : )  

Tesladaki batarya lpg tankından daha mı küçük?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tesladaki batarya lpg tankından daha mı küçük?

 

Enerji yoğunluğu bakımından küçük. 

3 galon benzine denk enerji taşıyabilir.

Fiziksel olarak devasa tabi ona diyecek lafım yok. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Elimi vites üzerinde tutma gibi bir adetim yoktur. Ama direksiyonun sol tarafı, sağ tarafından fazla parlamış. Çok fazla vites değiştiriyorum galiba.  

 

QyEGjr.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Elimi vites üzerinde tutma gibi bir adetim yoktur. Ama direksiyonun sol tarafı, sağ tarafından fazla parlamış. Çok fazla vites değiştiriyorum galiba.  

 

Normal bir durum, sağ elin illaki uzaklaşıyor direksiyondan 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sol virajlarda daha tedirgin olunmuş gibi. direksiyonu hiç tutmayan var

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Normal bir durum, sağ elin illaki uzaklaşıyor direksiyondan 

 

Çağlar Bayur yazdı:

sol virajlarda daha tedirgin olunmuş gibi. direksiyonu hiç tutmayan var

 

 Aynı yıpranma vites topzunda yok. Dokusu aynen korunuyor. 

 

Ama şuna inandım. Arabanın km si direksiyondan belli olurmuş. 98000 kmde olan hypermilerin direksiyonu böyle ise başkalarının direksyonu nasıldır. Parlamış i10 direksiyonu görsem, km 80 bin yazsa biraz zor inanırım heralde. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

sol virajlarda daha tedirgin olunmuş gibi. direksiyonu hiç tutmayan var

Nasıl yani? Araba kullanırken direksiyon tutmamız mı gerekiyor?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir yerlerden para vurmuş, parayı faize yatırmışım. Faizle geçiniyorum. 

Evi değiştirmişim. Müstakil kocaman kapalı garajımız var. 

Babamla e38 alıp toplayıp istifliyoruz. 

10 12 tane böyle araba alıp sökmeye başlamışız. Her gün birini parçası geliyor. Hiç boş durmuyoz. 

Zor işler için usta kiralıyoruz. Kendime ait garajda motor vincim birde liftim bile var. 

E38 750 il arıyorum her yerde. Bulamıyom bir türlü. Bizim garaja bi de yutube kanalı açmışız. Darbaz restorasyon diye ismi var. 

İşi gücü bırakmışız derdimiz tasamız arabalarımız. 

Sonra ne oldu sabahın 9 unda uyandım. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Bir baktim yorgan ustumden dusmus kombi hypermille girmis oda isisi 13 derece. 😂😂

  • Beğen 2
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

Bir baktim yorgan ustumden dusmus kombi hypermille girmis oda isisi 13 derece. 😂😂

 

Evde çoçuk var, combide hipermil yapmıyorum. yapsam 300 tl fatura gelmezdi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Ali abi, ayten de koltuk ısıtma varmı ? 

 

Koltuk ısıtmam yok. Kombisi var işte yeter. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Koltuk ısıtmam yok. Kombisi var işte yeter. 

 

Arabaya yapacak birşeyler arıyordun, yeni kasasını alana kadar bunu satmazsın heralde. Oda daha tr ye bile gelmedi, aytene güzel donanım olur. 

Merak ettiğim birşey var, kalorifer en sıcak moddayken harcadığı enerji koltuk ısıtmanın harcadığı enerjiden fazla mı ? 

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Arabaya yapacak birşeyler arıyordun, yeni kasasını alana kadar bunu satmazsın heralde. Oda daha tr ye bile gelmedi, aytene güzel donanım olur. 

Merak ettiğim birşey var, kalorifer en sıcak moddayken harcadığı enerji koltuk ısıtmanın harcadığı enerjiden fazla mı ? 

 

Benim arabada en sıcak modda alırsan, arabnın içinde oturamazsın. beynini haşlar. Sonucta motorda yakıtın ısıl kaybı var. Kaloriferi sonuna kadar açman bu kaybı etkilemez. En fazla fanın çektiği voltajdan dolayı alternatöre bir parça yük binecek. 

 

Otomobillerde kalorifer sistemi israf olan enerjiden sağlanıyor. Buna kombine çevrim diyorlar. Günümüzde kombine çevrim sayesinde %65 varan yakıt verimliliği sağlanıyor. Ben kaloriferi açtığımda kombine çevrimi devreye almış bulunuyorum, elektriksek kaynaklı ısı üretimi sana daha fazla yakıt tüketimi olarak döner. Her n kadar elektrik kaynaklı ısı üretimi %98 verimli olsada, enerji motordan sağlanmakta. 

Ama kalorifer zaten boşa giden bir enerjiyi hayatımıza dahil etmekte. İşte bu sebeble cam filmi, kombine çevrimde çok iyi bir katalizördür. Çünkü otomobillerde ısıtmaktan çok soğutmak daha fazla enerji israfına sebeb olur. Gün ışığını araca girmesini önlemek, motorun ısısıyla ısıtmak kombine çevrime bir örnektir. 

Günümüzde doğalgaz santralleri kombine çevrim örneklerinden sayılır. Egzos gazının sıcaklığı ile su buharlaşır ve türbinler çevrilir. 

Turboda buna benzer bir kombine çevrimdir. Ama verimi %35 den %40 lara çıkarmakta. Sonucta Turbo genleşen yakıt temelli gazların yarattığı basınç ile dönmekte. Egzos gazının ısısı ile yapılacak yeni kombine çevrimler bulunmalı. Katalizörde bir kombine çevrim ürünüdür. Ama bu çevrim doğaya faydalıdır. 

 

Umarım ufkunu genişleten bilgiler paylaşmışımdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu resim sık sık önüme çıkar, ilk defa paylaşacak bir yer buluyorum. 

 

Overview-of-the-energy-losses-in-an-ICE-

 

Resimde görüldüğü gibi , benzinden elde ettiğimiz enerjinin %30 kadarı yakıtın yanması sonucu oluşan ısı ile gidiyor . 

Geri kalan enerjininde %30 kadarı egzozdan boşa gitmekte. Kalan enerjinin %5 kadarı motorun kendi kompamentlerine harcanıyor. (su pompası, yağ pompası, vs.) 

Kalanın %5 de sürütünmede kayboluyor vs. 

Ama biliyorumki 3 silindirli i10da kazanılan enerji %35 . Bu sayı net rakam Koreli mühendisler vermiş. 

Bu cizelgede geri kalan nerelere gidiyor göstermiş. Burda tipik bir motorda verim %25 gösteriyor. Ama bizim i10 3 silindirli ve ams felan filan derken %35 verim yakalamış. 

 

Energy_flows_in_car.svg

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Darbazmatik şanzımanlı i10num ile şehir içinde araba kullanmak çokda sıkıntı olmuyor.  Uzun bir aradan sonra video koyam dedim. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...