İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
  Mustafa Karaca yazdı:

 

 

 

Bence arabayı ısıtıp sürünce daha az yakıyor. Çünkü araba motor soğukken ilerlediğinde aşırı yakıt tüketiyor. Ama rolanti de saatte 1 lt 2 lt anca yakar. O yüzden ben kışın lpg’ye geçene kadar bekliyorum öyle hareket ediyorum. Diğer türlü anında hareket etsem benzinin canını okuyor. 

Genişlet  

Günde ort 2,5 kere soğuk motorda marş yapıyorum. Ayda 900-1000 km civarı sürüyorum. Kışın sürerek motoru ısıtırsam ayda 4-5lt benzin yakıyor   

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bende yaz aylarıda kış aylarıda fazla fark etmiyor. Kışın soğuk hava daha verimli olunca , yanma sonucu açığa çıkan güç sayesinde bir denge tutturabiliyoruz. Daha düşük devirde nispeten daha iyi çekiş var. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Günde ort 2,5 kere soğuk motorda marş yapıyorum. Ayda 900-1000 km civarı sürüyorum. Kışın sürerek motoru ısıtırsam ayda 4-5lt benzin yakıyor   

Genişlet  

Ölçtünüz mü peki, ısıtıp hareket ettiğinizde ne kadar yakıyor

Direkt hareket ettiğinizde ne kadar yakıyor diye

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Mustafa Karaca yazdı:

Ölçtünüz mü peki, ısıtıp hareket ettiğinizde ne kadar yakıyor

Direkt hareket ettiğinizde ne kadar yakıyor diye

Genişlet  

Eski aracımda ölçmüştüm. Aynı diyebilirim. Bende geçiş sıcaklığı 35 derece + 6 saniyeye ayarlı. Çalıştırıp 10-15sn sonra harekete geçince 600-700m’de lpg’ye geçiyor. Yazın da erken. O yüzden bekleyip zaman kaybetmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bende geçiş sıcaklığı 35 derece + 6 saniyeye ayarlı.

Genişlet  

+6 saniye derken, 35e ulaştıktan sonra 6 saniye bekleyip mi geçiyor? Bende 40 derece de ayarlı 1km de anca geçiyor kışın direkt hareket edersem. Bende bu ölçümü bu ay yapacağım. Bu ay ısıtıp hareket ediyorum diğer ay da beklemeden yapacağım bakalım ne çıkacak. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Mustafa Karaca yazdı:

+6 saniye derken, 35e ulaştıktan sonra 6 saniye bekleyip mi geçiyor? Bende 40 derece de ayarlı 1km de anca geçiyor kışın direkt hareket edersem. Bende bu ölçümü bu ay yapacağım. Bu ay ısıtıp hareket ediyorum diğer ay da beklemeden yapacağım bakalım ne çıkacak. 

Genişlet  

Evet 6 sn bekleyip geçiyor. Derece artı saniye ayarı vardır. Bekleriz sonuçlarınızı

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Mustafa Karaca yazdı:
 
Bence arabayı ısıtıp sürünce daha az yakıyor. Çünkü araba motor soğukken ilerlediğinde aşırı yakıt tüketiyor. Ama rolanti de saatte 1 lt 2 lt anca yakar. O yüzden ben kışın lpg’ye geçene kadar bekliyorum öyle hareket ediyorum. Diğer türlü anında hareket etsem benzinin canını okuyor. 
Rolantide 30 dk de isinan araba yolda 10 dk de isiniyor, o yuzden bosa bekleme isik misik takildigina sayarsin araba yolda isinmis olur :) Rolantide saatte 1 2 litre yakmiyor, anlik tuketim aldatmasin :)
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet 6 sn bekleyip geçiyor. Derece artı saniye ayarı vardır. Bekleriz sonuçlarınızı

Genişlet  

Bende böyle bir ayar yok. Varsa da usta yapmamıştır. Beklemesinin mantığı veya yararı nedir ki 😊 

  Metin Akbal yazdı:

Rolantide 30 dk de isinan araba yolda 10 dk de isiniyor, o yuzden bosa bekleme isik misik takildigina sayarsin araba yolda isinmis olur :) Rolantide saatte 1 2 litre yakmiyor, anlik tuketim aldatmasin :)

Genişlet  

Anlık tüketimi baz alarak böyle yapıyordum ama şimdi kendim ölçmek istiyorum 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Mustafa Karaca yazdı:
Anlık tüketimi baz alarak böyle yapıyordum ama şimdi kendim ölçmek istiyorum 
Ayrica rolantide 3 dk bekleyen arabanin yaktigi yakitla 1 km yol alinabiliyor bu da ek bilgi. 3 dk bekliyorsun zaten benzin yaniyor, arac lpg ye gectikten sonra yola cikiyorsun 1 km yi de lpg de gidiyorsun varilacak noktaya giderken 1 birim yakit yanacakken 2 birim yakit yaniyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
  Metin Akbal yazdı:
  Mustafa Karaca yazdı:
Anlık tüketimi baz alarak böyle yapıyordum ama şimdi kendim ölçmek istiyorum 
Genişlet  

Ayrica rolantide 3 dk bekleyen arabanin yaktigi yakitla 1 km yol alinabiliyor bu da ek bilgi. 3 dk bekliyorsun zaten benzin yaniyor, arac lpg ye gectikten sonra yola cikiyorsun 1 km yi de lpg de gidiyorsun varilacak noktaya giderken 1 birim yakit yanacakken 2 birim yakit yaniyor.

Genişlet  

Motor soğukken aracın yaktığı yakıtla ısınmışken yaktığı yakıt miktarı aynı değil ki. Rölantide yüksüz bir şekilde çalışıyor. Lpg yaksın benzinin yanında pek önemi yok. Benim derdim benzin tasarrufu. Ne kadar az benzin kullanırsa benim için kar. Lpg ucuz zaten 😊 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

YouTube da candan mühendislik söz konusu ölçümü yapmış. Direkt yola çıkınca 18 lt benzin  yakmış  rölantide ısıtınca 9 lt civarında benzin yakmış. Videoyu yoruma ekledim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu 220 depo ölçümü var. Yaz kış tüketim aynı. Yazın klima kışın soğuk hava her türlü dengeliyor tüketim verilerini. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

15 saniyede motor ve varsa turbo yağlanır. Beklemek bence de totalde fazla tüketime sebep oluyor. 
 

şöyle bir hesap yapacak olursak rölantide 3 dk’da lpg’ye geçen bir araba seyirde 1km’de lpg’ye geçtiğini düşünelim. 
 

soğuk havada rölantide ort 1,5lt benzin harcar. 3dk’da 0,075lt benzin eder. Paraya çevirince 6,9’liradan, 52krş. 
 

bu araç 1km’de lpg’de gidecek. Bu esnada ort tüketim 10lt olsa, 1km sonunda 0,1x1,2=0,12lt lpg tüketecek. Bugün 3,4’dan 0,41krş eder. 

 

Toplam maliyet 93krş 

 

şimdi çalıştırıp hareket edelim. 
 

1km’de ort 13lt tüketim olsun. Motor soğuk çünkü. 0,13ltx6,9=90krş ediyor. Buna 15sn’lik beklemeyi de eklersek ilk hesapla aynı değer çıkar yaklaşık. 
 

rakamlar yaklaşık tahmini. Ama bence hem rölantide bekletmek gereksiz ve vakit kaybı. 


 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Chevrolet Cruze ile geç sürüşü yaptım. Hava 9 derece felan. Yağmurda var. 

Arabayı çalıştrıdım. İlk yağlama bitince yola çıktım. 30 litre ile başladık. Eve varana kadar 7,7 litreye düştü. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

aynı değer çıkar yaklaşık. 

rakamlar yaklaşık tahmini. Ama bence hem rölantide bekletmek gereksiz ve vakit kaybı. 

 

Genişlet  

 

Videoyu izledim bir çok şeye değinmiş. O zaman en mantıklısı fazla devir çevirmeden 2000 devir civarında kullanmak oluyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Böyle bir akü yapmak kaça patlar acep. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aytene 

arabanın sistemlerinden bağımsız

*voltaj göstergesi

*hararet göstergesi

 

Çok ucuz yollu çözüm varmıdır. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Vardır. Takarız. çok ucuz nedir? 52mm gösterge yuvası al üçlü. içine de bi voltaj bi hararet bi de yağ basıncı göstergesi koy. aliexpress den çok ucuza alınabilir. sensör bağlantılarını da unutmazsan gayet kolay olur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk

Güzel. takalım. Üçlüsünü al almışken yağ basıncı da olsun.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Mehmet Göktürk yazdı:

Güzel. takalım. Üçlüsünü al almışken yağ basıncı da olsun.

Genişlet  

 

Abi sistemde yama felan istemiyom. Yağ basıncına nerden ölçeçek. Benim arabada dışarda hiç yağ borusu yok. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Ali Darbaz yazdı:

 

Abi sistemde yama felan istemiyom. Yağ basıncına nerden ölçeçek. Benim arabada dışarda hiç yağ borusu yok. 

Genişlet  

 

Yağ filtresine yükseltme takılıyor yanda çıkışı var. Bir şey anlamazsın. Su sıcaklığı için ise boruları kesmeden uç kısmına bir boru daha ve aparat takılıyor. Ha istersen kesersin de :) 

 

Orjinali gibi olur sorun yok. 

 

https://www.ebay.com/itm/Universal-Oil-Filter-Temperature-Pressure-Gauge-Sensor-Adapter-Sandwich-Plate-BL-/271660437863

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...