İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
  Ali Gök yazdı:

 Tesadüf olmuş olabilirmi 

Genişlet  

 

Elimde bir örnek olsaydı, inceleyip raporlayabilirdim. Uzun dönem kullanıp tüm eksilerini yazardım. Çok güzel kaynak olurdu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Koray Demir yazdı:

Yakıtı binde kaç düşürecek bu cihaz?

Genişlet  

 

Bu cihaz kızımın istediği şarkıları çalmak için yapıldı. Tüketime etkisi yok. 

 

Bluetooth bir teyip 500 tl. Kablo ise 20 tl

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu çakmak şarjından dolayı arabanın çökmesi sadece benim başıma gelmemiş. Teslada bir araba çakmak şarjından arıza vermiş. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aldığım malın ne kadar iyi ne kadar kötü olduğunu ölçmeden duramadım.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir kaç defa dikkatimi çekti. Yakıt ekonomisi için Hypermil yapılıyor deniliyor. Oysaki, son zamanlarda arabam 100 bin km doldurmak üzere olduğundan, arabayı yıpratmamak adına hypermil yapıyorum. Eski bir arabayı bozulmaması sakin sürüyoruz. Aynı şeyi benim 5 yaşındaki ufaklık içinde yapıyorum. Sağlam düzenin yıpranmasının önüne geçmek için hypermil yapıyorum. 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

o zaman soru şu 2011 model 200k daki aracımı sarf malzeme ve bakım harici değiştirdiğim parçalar (18jant kullanıyorum) teker poryası ve termostat oldu. Ozaman bu mal çok mu sağlam yoksa başka bir sıkıntı mı var.

bu arada keyfi yaptığım modifiyeden önce 170k dayken ojinal dpf ve egr si üzerindeydi ve 1 kere sorun çıkartmadı. ben senin tam tersin olarak devir çevirmeyi seviyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Erdem Dertsiz yazdı:

o zaman soru şu 2011 model 200k daki aracımı sarf malzeme ve bakım harici değiştirdiğim parçalar (18jant kullanıyorum) teker poryası ve termostat oldu. Ozaman bu mal çok mu sağlam yoksa başka bir sıkıntı mı var.

bu arada keyfi yaptığım modifiyeden önce 170k dayken ojinal dpf ve egr si üzerindeydi ve 1 kere sorun çıkartmadı. ben senin tam tersin olarak devir çevirmeyi seviyorum. 

Genişlet  

 

Her otomobilin eğrisini doğrusunu sahibi bilir. Ben kendi aracımı kırılgan buluyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Ali Darbaz yazdı:

Yakıt tüketimi yönünden olumlu etki yapacaktır
Ancak yağ ve su sıcaklığı nasıl değişir gözlemek gerek.

Metal mi bu parça. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Aero dinamik açıdan illaki faydası olacaktır.  Ferrari gibi hız araçlarının altı özellikle kapatılıyor her hangi pürüzlü bir yer yok. Ayrıca motor iç kısmına hava girişi azaldığı için temiz kalıyor (tecrübe ile sabit). Motor sadece soğutma suyu ile soğutulyor verimlilik açısından çok önemli. Mondeo ve focus araçlarda aktif ızgara var motor belli bir ısıya gelinceye kadar ön kısımdan soğuk hava girişini azaltıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
  Ali Darbaz yazdı:

Oysaki, son zamanlarda arabam 100 bin km doldurmak üzere olduğundan, arabayı yıpratmamak adına hypermil yapıyorum. Eski bir arabayı bozulmaması sakin sürüyoruz.

Genişlet  

Ara sıra biraz performanslı şekilde gazlamak motor sağlığı için faydalıdır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Mehmet Ozyurek yazdı:


Yakıt tüketimi yönünden olumlu etki yapacaktır
Ancak yağ ve su sıcaklığı nasıl değişir gözlemek gerek.

Metal mi bu parça. ?

Genişlet  

 

Tamamen metal. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
  Koray Demir yazdı:

Ara sıra biraz performanslı şekilde gazlamak motor sağlığı için faydalıdır.

Genişlet  

 

Onu zaten seve seve rampa çıkarken yapıyoz abi. Mecburen vites 3 5000 devir görüyor . 

 

https://www.instagram.com/p/B5tDT6CgT3t/?igshid=w1ko8flde74g

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Mert Gulkokan yazdı:

1.2 tsi 90 hp deki vites değişim uyarısı ekonomik sürüş için düşük devire zorluyor sizi
5. Vitese geç dediğinde araç 1400 devirde 60 km ile yürümeye başlıyor son viteste ama bu hız ve devirde gaza basmakta motora yük bindirip ömründen ömür yiyor
O nedenle vites değişim uyarısına hiç bakmıyorum artık

Genişlet  

 

Bende 3000 devirde değiştiriyorum. Şanzıman en güzel orda vitese geçiyor. Yağ gibi kayarak geçiyor. Şanzımanımıda eskitmem ben. Onuda korumak kollamak lazım. 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
  Ali Darbaz yazdı:
Genişlet  

Koruma sacı en az 5-10 kilodur. Yakıt artar😀 fiyatı da az değil.  Aracı yere yaklaştırmak için yay kesmeyeceksen kaliteli yaylara en az 1-1500 lira vereceksin. Montaj ayrı🤔 yakıt tüketimi ni azaltsan bile harcamani amorti etmen çok zaman alacak. Bu yazdıklarımı kesinlikle  biliyorsundur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Şöyle bir teorim var. Birde size anlatayım. 

İlk koşul

Aracın deviri düşük, motor suyu sıcaklığı 90 derecelerde , kabin fanı açık 1 nci kademe , havalandırmadan gelen hava sıcaklığı düşük kalıyor.

 

İkinci koşulda ise

Araba yükte olmamasına rağmen yüksek devir ceviriyor. soğutma suyu yine 90 derece ölçülüyor. havalandırmadan gelen havanın sıcaklığı eli yakar vaziyette. 

 

Sadede gelelim, soğutma sıvısının pompası motor devrine bağlı çalışmakta. Bizim arabalarda radyatör musluğu yok. Sürekli devir daimde ve klapeli sistem var. Havalandırma kazanı içindeki ısıtıcı radyatör suyun devir daim hızından doğrudan etkileniyor. Devir artıkca daha fazla su basıyor. 

 

İşte burda regilatör,  bu ısıtıcı radyatörün çıkış hattına bağlı. Düşük devirde, lpg yakıtın buharaştırılmasında daha etkin olması için aracın sürüş devirini artırmak daha mantıklı bir hareket olurmuy du. Özellikle soğuk havalarda. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Tamirini yaptığım ayteni hem denemek, hemde güzel bir kış sabahı ailemi gezdirmek adına güzel bir gün geçirdik. 

Sonuç Japonların dediği gibi すばらしいです

 

 

Hanımla bir çılgınlık yapıp öğlen yemeğinde Soba ve Suşi yedik :) 

 

elhqJSoiNIamJwkOTQsAcLv_Y1f8K183dMhwhwfC

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabamın test ederken aldığım verileri .Torque Pro emisyon ve sürüş testleri. Referans değerler olduklar için paylaşıyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Ayten’in yıllık periyodik servis bakım maliyetleri lpg bakımı dahil ne tutuyor acaba bir arkadaşım soruyor?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
  Koray Demir yazdı:

Ayten’in yıllık periyodik servis bakım maliyetleri lpg bakımı dahil ne tutuyor acaba bir arkadaşım soruyor?

Genişlet  

 

6600 tl idi geçen sene. Tabi buna 16500 km yakıt bedeli dahil idi. 

Bu sene 20000 km aştık ayrıca bakımıda kendim yaptım. Aşağı yukarı aynı çıkıcak. 

Pardon yanlış anlamışım. 

Servis 750 tl normal bakımına

250 tl lpg bakımına alıyor. 

Lpg bakımı 2 senede 1 yapılıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Depodaki LPG bitirdim. Şimdi kışlık lpg dedikleri şeyden alıp 300 km kullanıp, minimal itreşiminin geçip geçmedini kontrol etmek kaldı.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hiç hesapladın mı, sabah lpg’ye geçmesini rölantide bekleyerek mi yoksa sakince hareket ederek mi daha hesaplı?

 

ben bi hesap yaptım ama...

Genişlet  

 

  Mert Yeldan yazdı:

Bence sürerek geçmesi daha ekonomiktir. Neticede hem daha çabuk ısınıyor, hem de belli bir mesafe kat etmiş oluyorsun. Rölantide de az buz yakmıyor.

Genişlet  

 

  Ali Darbaz yazdı:

 

Ben arabayı bekletmeden yürütüyorum. 3 ncü vitesde 2000 devirde %80 yükde yürütünce hemen ısınıyor. 

Genişlet  

 

Bence arabayı ısıtıp sürünce daha az yakıyor. Çünkü araba motor soğukken ilerlediğinde aşırı yakıt tüketiyor. Ama rolanti de saatte 1 lt 2 lt anca yakar. O yüzden ben kışın lpg’ye geçene kadar bekliyorum öyle hareket ediyorum. Diğer türlü anında hareket etsem benzinin canını okuyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...