İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Fatih Evcin

Bende civic su eksiltiyor diyordum, meğersem radyatör giriş borusu gevşekmiş, sıktık sorun çözüldü.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Fatih Evcin yazdı:

Bende civic su eksiltiyor diyordum, meğersem radyatör giriş borusu gevşekmiş, sıktık sorun çözüldü.

 

 

Benim genleşme kapağı yerine tam oturmamış. Ne zaman su eksiltse , dolum kapağı tam oturmadığını gördüm. 

Sık sık kapağı açıp parmaklıyorum. Yağ mağ kaçırma varmı , genleşme labındaki suyun sıcaklığını kontrol ederim. 

 

Ama ne zaman parmaklasam hep soğuktur. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba değerli arkadaşlar, 

Üyesi olduğum bir Facebook Grubu var. Epeyde emek vermiştim. Lakin yöneticilerinden biri ile çok uzun süredir benimle uğraşıyordu. Yazığım konu başlıklarında laf sokmalar , ilgim olmyan yerlerde etiketlenmeler, kaba özel mesajlar. Bir müddet sineye çektim. 

Lakin bir noktadan sonra dayanamadım, gruptan ayrıldım. 

 

Bu da küçük bir açıklama olsun burda, bilgi vermiş olayım. Emeklerim boşa gitti sanıyordum ama, gruptan çıkmam üzülen insan sayısı çok olunca önemsendiğimi bilmek teselli oldu. :)

bende yaptıgım işleri paylasıyordum grup yönetici yasak böyle seyler atma dedi bende ne sadece arabaların resimlerini jantlarını mı paylasacagız dedim sen hayatında hiç arabanın neresini söktün hiç turbo aldın mı eline felan laf giydirdim sonra inatla hep attım müsteri baglıyordum sonuc olarak hem yardım ediyorum hem para kazanıyorum. sonra beni gruptan attı ama müsteri buluyor yine beni.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Okay Kaygusuz yazdı:

bende yaptıgım işleri paylasıyordum grup yönetici yasak böyle seyler atma dedi bende ne sadece arabaların resimlerini jantlarını mı paylasacagız dedim sen hayatında hiç arabanın neresini söktün hiç turbo aldın mı eline felan laf giydirdim sonra inatla hep attım müsteri baglıyordum sonuc olarak hem yardım ediyorum hem para kazanıyorum. sonra beni gruptan attı ama müsteri buluyor yine beni.

 

Nerdeyse aynı durumdayız :)

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ali Darbaz yazdı:

 

Nerdeyse aynı durumdayız :)

bugun karabükten biri aradı c.tesi gelecek gecen 3gün önce sanayiden elektirikci aradı kendileri yapamamış kısmet buluyor yine beni

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Okay Kaygusuz yazdı:

bugun karabükten biri aradı c.tesi gelecek gecen 3gün önce sanayiden elektirikci aradı kendileri yapamamış kısmet buluyor yine beni

 

Bende lpg sistemine çözüm arıyorum arabanın :) Garantisi biten enjektörü bolzulan arkadaşlar için arge yapmaya çalışıyorum :) 

Hız sabitleyici konusunda sıkıntım yok :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Arabamın 12 volt prizlerini çok fazla kullanmaya başladım. Bu nedenle , aracın sistemindeki yükü azaltmak adına bugün 10000 mahlık bir powerbank satın aldım. Arabada 2 adet 12 volt priz var. Bu ikisinide kapaklarını kapatıp aktif kullanıma kapatıyorum. 

 

ouK25Q6-OogH8DqllPuzH85wYaY3y1q2_Lx4u9pbabBBC5x4VD_xVlq2M_FrhyN8W9KsXAcPtABduVza

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

10 amperlik powerbank şarjı için harcanan enerji maliyeti ile araçta 12volt hattından kullanılan cihazların harcanan enerji maliyetine bakmak lazım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

10 amperlik powerbank şarjı için harcanan enerji maliyeti ile araçta 12volt hattından kullanılan cihazların harcanan enerji maliyetine bakmak lazım 

 

Abi sana şöyle bir olay anlatayım. 

İğne ada dönüşü dayanamadım yardırıyorum. Hanım özellikle ısrar etti, telefon şarjı bitmiş. Çakmaklıktan telefonu şarj etsin diye uzattım kabloyu. 

Xiaomi marka çakmak şarjı arkadaki prize taktı , akabinde telefona usb fişini takınca güm.... 

Tamda rampada tırı saate 135 km hızla solluyordum. Tam gücde ilerliyorduk. Araba gaz yemeyi bıraktı. Debriyaja bastım , rölantide devir deli  gibi dalgalanıyor. 

 

Klima 2 kademe açıktı, Benim telefon müzik setinin usb portundan şarj oluyordu. hanımın telefonuda sisteme girince, bende gaza abanınca, alternatör kapandı. Akü bu yükü kaldıramadı. 

Tüm sistem çöktü. Arabayı düzeltmek için kenara çekip yeniden kontak açmak zorunda kaldım. 

 

Yine topuk yaylası tırmanışında, telefon neredeyse hiç şarj olmadı. Dağa çıktım, telefon çakmaktan şarj olmasını umarken %5 şarj olmuş. Normalde düz yolda %40 %45 olması gerekirdi Arabaya epey bir elektrik lazım. Alternatör yetmiyor. Ben bunu her türlü hissediyorum. Çok fazla ceyran lazım. Aynı Apollo 13 filmindeki gibi her amperin önemi var. 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

En dandik şarj cihazı dahi şarj eder telefonu. Kaliteli şarj cihazı kullan bir, ikincisi ise çakmak hattı sigortası bağımsız ve 15 amper sigorta ile korunur normalde. Araçta seyir halinde sigorta atması aracın sistemini çökertiyor ise o arabayı yakayım daha iyi 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

Bence sorunu arabada ara 

ben çakmaklıkta 2 telefon bağlı

kamera bağlı

sis dahil tüm farlar açık

+bagajdaki güç çıkışında buzdolabı bağlı vaziyette mersine gittim kulağı duymadı

 

yada hiçbir arabamda telefon şarj ediyorum diye arabada bi tuhaflık hissetmedim

yada hayatımda hiçbir arkadaşımdan telefon şarj ederken arabada şu oldu die bişe duymadım

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Beyler bilmediğiniz unuttuğunuz bir konu var. 

Hyundai ilk defa "Hyundai Blue Drive " teknolojisini, kappa 1.0 motorlu i10 modelinde kullandı. Yani ilk demosunu bizim arabada yaptı. 

Daha açık olmak gerekirse hyundai firması "Blue Drive" özelliğinin betasını bizim arabada yapmış. Sonra diğer modellere aktarmış. Bende "beta" bir sistem var. 

 

"The Blue Drive Strategy is Hyundai's new and upcoming strategy for fuel efficient vehicles, which encompasses environmental-friendly vehicle technologies. This has started with some of the Hyundai vehicles such as the i10, more fuel efficient version of the Elantra and Accent."

 

https://www.wikiwand.com/en/Hyundai_Blue_Drive_Strategy

 

İ10 normal bir arabadan farklı olarak "drive By wire" denen bir istem kullanıyor. 

 

https://www.wikiwand.com/en/Drive_by_wire

 

Elektrik sisteminde bir parazit olunca kendini safe moda alıyor. 

 

Başıma gelen arızları sayıyım. 

 

2016 haziran gaz pedalı sensör hatası, sebebi akü yeterli elektrik iletmemesi. Akü değiştirildi. 

2018 Ağustos elektrikli direksiyon hatası ve gaz kelebek hatası, Otobanda arabanın korumaya geçmesi. Sebebi Akü bozulmuş, şarj tutmuyor.

2019 Eylül Topuk yaylası sonrası akünün ciddi boşalması. Arabanın  kendini toparlaması  zaman aldı. Akü sağlam ama önlem almak lazım. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kappa ve blue. Basit bir benzinli motor ve akıllı şarj sistemi var sadece. Arabada akü olduğu sürece çakmaklık üzerindeki şarj cihazı bozulması nedeniyle araç susmaz, seyir halinde çakmak voltajı düşmez. En dip gerilimi 12.5 volt altı olamaz ki 5 liralık çakmak şarjı dahi telefonu şarj eder. Telefon usb c ise o zaman yavaş şarj olur sadece. 

Şu akıllı şarjı kontrol eden ufak bir modül var eksi kablosu ucunda. Onu iptal et, araç kendine gelsin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Kappa ve blue. Basit bir benzinli motor ve akıllı şarj sistemi var sadece. Arabada akü olduğu sürece çakmaklık üzerindeki şarj cihazı bozulması nedeniyle araç susmaz, seyir halinde çakmak voltajı düşmez. En dip gerilimi 12.5 volt altı olamaz ki 5 liralık çakmak şarjı dahi telefonu şarj eder. Telefon usb c ise o zaman yavaş şarj olur sadece. 

Şu akıllı şarjı kontrol eden ufak bir modül var eksi kablosu ucunda. Onu iptal et, araç kendine gelsin 

 

Bunun sigotasını sök diyorsun. Ama o zamanda sevmediğim bir hale dönüşüyor araba. Ayağını gazdan çekince hızla devir kaybediyor. Sevmediğim bir durum . Eski aküm şarj tutmayınca çok canımı sıkmıştı. 

 

kofKpJVnpOdWl3K6rdNojja-amm6G9wC7rmMEKti

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Debrüyaja bas vitesi boşa al, daha fazla akar. Cutoff yakıtını tolare eder, akü uzun ömürlü olur, yüksek voltaj ile sistem daha düşük akım çeker vs 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aracta telefonu sarja takinca gucmu dusermis? Ya bu nasil istir? Vallahi ben bisey anlamadim.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Alpay Sumer yazdı:

Aracta telefonu sarja takinca gucmu dusermis? Ya bu nasil istir? Vallahi ben bisey anlamadim.

Güç düşme değil, çakmak şarjı patlayınca kafayı yemiş araç 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Servet Aydın yazdı:

Güç düşme değil, çakmak şarjı patlayınca kafayı yemiş araç 

Arada sigorta Olayi tolere edemez mi peki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Normalde eder ama hiper i10 aküyü fazla boşaltmış herhalde. 

 

Bahsettiğim vukuat bu yolculukta oldu. 

Beni bilirsiniz. Başıma bir vukuat gelirse, önlemlerimi alırım.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

95 broadweylerde böyle bir problem yok mesela 

 

Hacı aynı yolu 1997 model Brodway ile dönerken komple alternatör bozuldu. Babam zar zor bir tamirci buldu. Alternatörü tamir etti. Yolda gene patladı. Son 100 km yolu akü ile eve döndük. 

 

Bu video o zamana ait.. Ama o anın kaydı yok. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

Hacı aynı yolu 1997 model Brodway ile dönerken komple alternatör bozuldu. Babam zar zor bir tamirci buldu. Alternatörü tamir etti. Yolda gene patladı. Son 100 km yolu akü ile eve döndük. 

 

Bu video o zamana ait.. Ama o anın kaydı yok. 

 

 

 Tesadüf olmuş olabilirmi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...