İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Bu gün işe arabayla geldim, Malum sebebden rev match alıştırması yaptım. Rev match 2000 2500 devirde vites değiştiriken gerek yoktu. Motorun yağ gibi aktığı ayağını gazdan çeksende çok yavaş devir kaybettiği, 2000 devirde duraksadığı bir bandır. Devir bandını 3000 yapınca otomatikman devir kayıp hızı artı. Vites küçültme esnasında senkronizasyon bir miktar motor freni oluşturuyor. Bu nedenle biraz gaz vermek sorunu ortadan kaldırıyor. Uyuşuk ayağım yüzünden biraz zahmet vermeye başladı. dizden aşağisinda bazı ortopedik sorunları olan bir sağ bacağım var. Hız sabitleme sayesinde bu ayak sıkıntılarıma %90 oranında çözüm bulmuştum. 

 

REv Match teknikleri en basiti olan debriyaja tam basınca gaza az basıp çekince fazladan 500 1000 devir artan motoru , vites düşürünce senkronize etmek çok yumuşak oluyor. Ama ayağım uyuşuk olunca biraz alışması gerekiyor :( 

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

İyiki merkezi konumda değil eviniz yoksa Ayten yelkenli olurdu yada Servet abide hibritlenirdi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Ali Darbaz yazdı:

 

Bİrde abi, kilomuz artı. Balkon oldu merdiven yapacaz. Kız bile 3 senede 12 kilo almış.  Hanım desem sorma. Tabi Aytencik ne yapsın. 2000 devirde bizi çekmez oldu. Haliyle ecuk rampa bile görse nefesi kesiliyordu. Önlem olsun diye 2700 devire değiştirmeye başladım. Ama yetmedi. 

2500 devirde 26 beygir tekerde alırken, 3000 devirde 32 beygire çıkıyor. Epey esnek oluyor sürmesi. 

 

@Servet Aydın abi 3000 devirde kaç beygirdi benim ki :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Erdem Dertsiz yazdı:

 

@Servet Aydın abi 3000 devirde kaç beygirdi benim ki :) 

200 taneden sonra saymayı bıraktım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bak bak, torka bak mühteşem :) 

3500 devirde tekerde 79 newton 0,9 ile bölünce 87 newton çıkıyor. Orjinali zaten 90 newton. Sadece 3 newton kayıp var şanzımanda :) 

 

 

DYNO2.jpg

Bu veri Dyno sonrası tırmanman kapasitesi. 

 

image.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Erdem Dertsiz yazdı:

 

@Servet Aydın abi 3000 devirde kaç beygirdi benim ki :) 

 

Yükledin mi ne yaptın? Konusunda okusak yaa

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Mert Yeldan yazdı:

 

Yükledin mi ne yaptın? Konusunda okusak yaa

 

Bir video çekeyim anlatıcam 200+ beygir 400+ tork diyelim şimdilik :) 

ama yakıt sakin kullanımda uzun yolda 3 lt lerde dolaşıyor Ali Bey  

sizinle bi challenge mı yapsak :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Bir video çekeyim anlatıcam 200+ beygir 400+ tork diyelim şimdilik :) 

ama yakıt sakin kullanımda uzun yolda 3 lt lerde dolaşıyor Ali Bey  

sizinle bi challenge mı yapsak :) 

 

Olur... Hep beraber Uludağa tırmanalım: 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Olur... Hep beraber Uludağa tırmanalım: 

 

Olmaz öyle, biz çıkacağız mangalı yakacağız eti pişireceğiz sen pişmiş ete anca yetişip gelip hazıra konacaksın :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

Olmaz öyle, biz çıkacağız mangalı yakacağız eti pişireceğiz sen pişmiş ete anca yetişip gelip hazıra konacaksın :D

 

Yok yahu korkma en fazla 30 dk geçikirim. bak oda en fazla . :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Santrallerde Kombine jeneratör sistemleri sayesinde, egzos gazı ile buharlaşma yaparak elektrik üretiyorlar. Yakıttan alınan verimi %62 çıkarıyorlar. 

%62 termal verim veren motorun olayı 135 g/kwh demek. Bizim motor ise 375 g/kwh verimliliğe sahip. Motordan çıkan  gazların 1000 dereceye ulaştığını biliyoruz. EN kötü 550 derece ısı üretmekte. Bu sıcaklığı katalizörde harcamak yerine suyu kaynatıp buhar üretsek . Buhar ilede bişeyleri tahrik etsek nasıl olurdu . 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Ali abi uzun yolda arka tamponun yaptığı paraşüt etkisi yakıtta ne kadar fark ettirir ? Rolling yapan araçların arka tamponlarını delip bu şekilde hava portu takıyorlar, alttan giren hava tampona çarpıp direnç oluşturmasın, deliklerden geçip gitsin diye takılıyor. Denesene :) ec9520d6d88959c4a29aa492018aaba3.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Arka tampon altı kapalı olur normalde. Açık olan mı var 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Rolling aracı yapıpda takmayanı dövüyorlar. Hatta işi abartıp yarışa çıkacağı zaman komple arka tamponu çıkarırlar genelde, önden gelen rüzgarı tutmasın diye. Bide yüklü dizeller yapar bu hava çıkış işini. Tampondan hava çıktığı için duman arabanın arkasını daha az pisletir bagaj kapağı simsiyah olmaz, egzozdan çıkan hava direk çıkar gider arkada bulut şeklinde gözükmez90681638cecdbc001987ba6104203712.jpgb437821bfa5e32f1de3dbc85c89613f4.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Saate 90 km hızı gecsem bişey farkederde benim intkal hızım epey yavaş. Ayrıca benim tekerlerde davlumbaz var. Tamponlarımda kapalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Rolling aracı yapıpda takmayanı dövüyorlar. Hatta işi abartıp yarışa çıkacağı zaman komple arka tamponu çıkarırlar genelde, önden gelen rüzgarı tutmasın diye. Bide yüklü dizeller yapar bu hava çıkış işini. Tampondan hava çıktığı için duman arabanın arkasını daha az pisletir bagaj kapağı simsiyah olmaz, egzozdan çıkan hava direk çıkar gider arkada bulut şeklinde gözükmez

 

Bunu sana çektim. Ne kadar mutlu ve mesudum.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Bunu sana çektim. Ne kadar mutlu ve mesudum.. 

 

 

 

Ne kadar güzel. Yaris varken bende aynı böyle kullanırdım geçen sene. Bikere yapacak birşey bulamayınca plastik saklama kabının içine 3 tane buz bataryası koyup çamaşır makinası su hortumunun bi ucunu havalandırma girişine diğer ucunu buz dolu kutunun içine koyup klimayı açmadan arabanın içini soğutup daha az yakıt yakarak yol almıştım. Buz bataryasına bağlı hava girişi harici diğer girişleri kapatmıştım sadece soğuk hava esiyordu kutunun içinden. Hangi arabaya biniyorsam ona göre karakterim değişir. Multivanda uzun yol meraklısı biri dönüştüm mesela. Yrv turbo varken turbodan çıkan çuf çuf sesleriyle gaza gelip 120 kilometre hızda 2 den 3 e atardım. Şuan bi 8 silindir arabam olsa gece 1 de aşşağı inip çalıştırırım 15 20 dk rölanti sesini dinleyip eve çıkar geri uyurum. Ama bi i10 olsa altımda, aynı senin gibi hypermill yaparak giderim. Babam taksitleri bitirince multivanın yanına minik birşey koyacağım, büyük ihtimal 25 bin civarı 2004 1.3 vvti yaris olur. Ozaman multivan kapıda yatar seninle hergün birbirimize yakıt tüketimi atarız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ne kadar güzel. Yaris varken bende aynı böyle kullanırdım geçen sene. Bikere yapacak birşey bulamayınca plastik saklama kabının içine 3 tane buz bataryası koyup çamaşır makinası su hortumunun bi ucunu havalandırma girişine diğer ucunu buz dolu kutunun içine koyup klimayı açmadan arabanın içini soğutup daha az yakıt yakarak yol almıştım. Buz bataryasına bağlı hava girişi harici diğer girişleri kapatmıştım sadece soğuk hava esiyordu kutunun içinden. Hangi arabaya biniyorsam ona göre karakterim değişir. Multivanda uzun yol meraklısı biri dönüştüm mesela. Yrv turbo varken turbodan çıkan çuf çuf sesleriyle gaza gelip 120 kilometre hızda 2 den 3 e atardım. Şuan bi 8 silindir arabam olsa gece 1 de aşşağı inip çalıştırırım 15 20 dk rölanti sesini dinleyip eve çıkar geri uyurum. Ama bi i10 olsa altımda, aynı senin gibi hypermill yaparak giderim. Babam taksitleri bitirince multivanın yanına minik birşey koyacağım, büyük ihtimal 25 bin civarı 2004 1.3 vvti yaris olur. Ozaman multivan kapıda yatar seninle hergün birbirimize yakıt tüketimi atarız.

 

Ben gezmek tozmak istiyom. Altımda 5 litre v8 bile olsa 90 sabit giderim. Her zaman söylediğim gibi . Bana nakit para lazım. Bana birisi bedave a8 verse Aha böyle sürerim..

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben gezmek tozmak istiyom. Altımda 5 litre v8 bile olsa 90 sabit giderim. Her zaman söylediğim gibi . Bana nakit para lazım. Bana birisi bedave a8 verse Aha böyle sürerim..

 

 

Bende böyle sürerim a8 i. Kendi kalp atışını duyacak kadar sessizlikte, sakin huzurlu bi yolculuk yapılır bununla. Ama gazlamalık v8 in canını alırım tabi o ayrı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

 

Bunu sana çektim. Ne kadar mutlu ve mesudum.. 

 

 

 

1.23 dakkada yolu gösterdiğin sürece saydım... 26 araç geçti seni.. Kesinlikle tehlikeli bir sürüş yapıyorsun.

Hedefin az yakmak değil. Yol şartlarına göre az yakmak olmalı. Bu yılda seyir hızına uyum sağlamalısın. 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Ben geçen deneme amaçlı bölünmüş yolda 60km hızla gittim ama 4 lüleri yakma ihtiyacı hissetim ve 4 lüler açık devam ettim 😁 sürekli böyle kullanmanız büyük sabır işi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

LOL

image.png
dodecahedron net

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

1.23 dakkada yolu gösterdiğin sürece saydım... 26 araç geçti seni.. Kesinlikle tehlikeli bir sürüş yapıyorsun.

Hedefin az yakmak değil. Yol şartlarına göre az yakmak olmalı. Bu yılda seyir hızına uyum sağlamalısın. 

 

 

SAğ şerid ilerde kapanacağı için ortaya gectim. Normalde ortada değilim. O sağ şerit kavşaktan otobana bağlanıyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Vasfi Gişten yazdı:

Ben geçen deneme amaçlı bölünmüş yolda 60km hızla gittim ama 4 lüleri yakma ihtiyacı hissetim ve 4 lüler açık devam ettim 😁 sürekli böyle kullanmanız büyük sabır işi.

80’den aşağısında kesinlikle tırcılar ve kamyoncular sıkıştırıyor. Hız limitleri müsade ediyorsa kesinlikle güvenli bir sürüş değil. Defalarca denedim mutlaka bir büyük araç tamponunuza yapışıyor. Açıkçası arkamdan bir kamyonun yakın mesafe takip etmesinden aşırı derece rahatsız oluyorum. 
Sağ şeritte arkamdan sellektör yapan bile oldu :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Arıkan yazdı:

80’den aşağısında kesinlikle tırcılar ve kamyoncular sıkıştırıyor. Hız limitleri müsade ediyorsa kesinlikle güvenli bir sürüş değil. Defalarca denedim mutlaka bir büyük araç tamponunuza yapışıyor. Açıkçası arkamdan bir kamyonun yakın mesafe takip etmesinden aşırı derece rahatsız oluyorum. 
Sağ şeritte arkamdan sellektör yapan bile oldu :) 

 

Bu şekilde sürünce farkettimki akü şarj olmamış. Bu sabah işe araba ile geldim otoyola çıkmadan akü şarj etmeye başladı. Bir yerden kısınca bir yerlerden açık oluyor. 2200 devirde sürünce blue drive sistemi yeterli  motor rahat çalışması için aküyü şarj etmemiş. Akşam olduğu için ve farlarda yandığından zorunlu şarj kapasitesine kadar düşmüş akü. Bu sabah olduğu gibi akü olması gereken noktaya kadar bir müddete yolda şarj edildi. Şirkete varmama 4 5 km kala ancak alternatör etkisi kesildi.

 

Tabi bunları ancak benim gibi pimpirikli iseniz anlarsınız. Normal sürücünün ruhu bile duymaz

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...