İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Ailecek aldığımız kararlar sonunda vites değiştirme devrini 2500 devirden 3000 devire çıkardım. Bulunduğum bölgenin yerel yükseltleri ve debriyajı gebertmemek adına, böyle bir karar aldım. Motorun aşırı optimize durumundan dolayı artan devrin tüketime etki etmediğine ikna oldum. Bu da 500 devir artırma kararıma destek olmuştur. 

3 - 4 - 5 viteslerde değişimi 3000 devirde yapıyorum. 1-2 vitesler ise 2000 devirde yapmaya devam edeceğim :) 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

Ailecek aldığımız kararlar sonunda vites değiştirme devrini 2500 devirden 3000 devire çıkardım.

 

İsabetli bir karar olmuş.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

İsabetli bir karar olmuş.

 

Seyir hızımı böylelikle saate 92 km hıza çıkarmış olum. Öncesinde 75 km idi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Ailecek aldığımız kararlar sonunda vites değiştirme devrini 2500 devirden 3000 devire çıkardım.

 

Nasıl karar verdiniz buna. 

Oturup tartıştınız mı ?  Çok merak ediyorum. 

 

  • Beğen 4
  • Mutlu 10
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Nasıl karar verdiniz buna. 

Oturup tartıştınız mı ?  Çok merak ediyorum. 

 

 

Sanırım artık sabır edemiyoruz :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

 

Sanırım artık sabır edemiyoruz :(

 

Doğru karar 

Zaman paradan daha değerli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Darbaz yazdı:

 

Sanırım artık sabır edemiyoruz :(

 

Bazen güç olsun geç olmasın. Ömür yollarda bitmesin, doğru karar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Doğru karar 

Zaman paradan daha değerli. 

 

Bİrde abi, kilomuz artı. Balkon oldu merdiven yapacaz. Kız bile 3 senede 12 kilo almış.  Hanım desem sorma. Tabi Aytencik ne yapsın. 2000 devirde bizi çekmez oldu. Haliyle ecuk rampa bile görse nefesi kesiliyordu. Önlem olsun diye 2700 devire değiştirmeye başladım. Ama yetmedi. 

2500 devirde 26 beygir tekerde alırken, 3000 devirde 32 beygire çıkıyor. Epey esnek oluyor sürmesi. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Hanım desem sorma.

Bunu hanıma söylerseniz 5bin devirde kaçmanız lazım :D

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Bunu hanıma söylerseniz 5bin devirde kaçmanız lazım :D

Ayteni kafasında parçalar haberi yok 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 

Sani Gerşon yazdı:

Bunu hanıma söylerseniz 5bin devirde kaçmanız lazım :D

 

Abi sen data seversin.. 

Sana çok güzel bir veri vereyim... :) 

Hyundai i10 Kappa motoru kullanır. 

Kappa ikinci nesil bu motor 3 ve  4 silindirli olmak üzere 2 düzende satılıyor. 

3 silindirli olan versiyonu 2000 devirde 2 bar basınc altında 375 g/kwh özgül tüketime sahip. 

4 silindirli olan versiyon ise 2000 devirde 2 bar basınc altında 383 g/kwh özgül tüketim yakalıyor. 

 

Servet Aydın yazdı:

Ayteni kafasında parçalar haberi yok 

 

Ben kaçayım ozaman :(

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Ayteni kafasında parçalar haberi yok 

 

Valla alır arabayı 5000 devirde basar.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabama denk sayılabilcek güce sahip Dualogic Fiat punto arabanın vites değiştirme devirlerini internette aradım. 

Dualogic Punto eco modda iken, 2000 devirde ne güzel yürüyor alet. Sonra dedim ki bir bakayım nasıl oluyor bu iş. 

Arabanın beygiri 77 hp. Aracın ağırlığı ile 55 watt /kg  denk oluyor. 

Hyundai i10 ise 1.0 Bifuel ise 49 watt / kg . Bide buna bizi ekle. 3 kişilik aile için 162 kiloda bizi ekle. 

Watt değerimiz epey düştü :( . 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu videoda çok değişik bir şey gördüm. 1,6 ti vcti Fiesta 6 ileri dual clutch şanzımanı kibar gaza basarak  ilk vitesi 3500 devirde, İkinci vitesi 3000 devirde, Üçüncü vitesi 2500 devirde ve devamında 2500 devirde vitesleri değiştiriyor. Power shift vites değiştirme şekli sanki tam bana göre. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Akşam doğru Bp'ye 

Lpg fullencek :( 

 

Akaryakıt ürünlerinde fiyat artışı
02/10/2019 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere
LPG Oto gazda 27 Krş/Lt
pompa fiyatlarına yansıyacak şekilde artış olmuştur.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ali Darbaz yazdı:

Akşam doğru Bp'ye 

Lpg fullencek :( 

 

Akaryakıt ürünlerinde fiyat artışı
02/10/2019 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere
LPG Oto gazda 27 Krş/Lt
pompa fiyatlarına yansıyacak şekilde artış olmuştur.

hpermil yaparak git abi arabada teksen

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

5 6 lira kar ettik. Ama ayten çok yakmış.. :(

 

 

AIMG-20191001-191826-HDR-1000x750.jpg
IMG-20191001-191958-1000x750.jpg
IMG-20191001-192129-750x1000.jpg

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

2500 3000 sebebi olabilir mi
basmasan gitmiyor
bassan cok yakıyor allahım sabır ver.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Okay Kaygusuz yazdı:

2500 3000 sebebi olabilir mi
basmasan gitmiyor
bassan cok yakıyor allahım sabır ver.

 

Bu depo ile başlıyoruz ona.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Fazla yakacak , 2500 devire düşeceksin gibi geliyor bana. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Fazla yakacak , 2500 devire düşeceksin gibi geliyor bana. 

 

Değişim noktası 3000 devir lakin seyir devri 2000 ve 2500 olarak planlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Bu kadar hesaplama surus keyfini ve guvenligini etkilemez mi?

 

Yok canım ne bozacak. Aksine daha güvenli ve daha zevkli.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...