İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam, Hyundai i10 Warm Air İntake sistemine sahip. Yani sıcak hava emerek ekonomik sürüş yapıyor. Dez avantajı ise, gereğinden fazla sıcak hava emerse , klima , alternatör , fan devreye girince gücten düşüyor. 

 

Normalde havanın bir miktar soğuk olması istenir. Sen de bilirsin hocam. Soğuk hava daha yoğun. Birimde daha fazla o2 var. Neden sıcak hava istiyor ki motor?

 

Ali Darbaz yazdı:

 

 

Klimanın su gideri, Trasnaxle difransiyelin altındaki bir kanala dökülüyor. O kanal ise yüksek süratte , arabanın altına dolan havayı Katalitik konvertere yönlendiriyor. Bu şekilde yüksek hızda Sıcak hava emmek yerine serin hava emiyor. 

 

 

Adamlar değişik şekilde bir sürü şey düşünmüşler ama

 

Ali Darbaz yazdı:

Hyundai i10 ile bu gün çektiğim videonun çan yakan kısmını açıklamalı video halinde yaptım. 

Arabanın fan açma derecesi 98 derece. Daha önce hiç bu hızlarda 98 derece çıktığını görmemiştim.

Biraz daha ısınsa ne olcaktı bilmiyorum. Mühtemelen güvenli moda geçerdi. 

 

 

 

Bunları da görünce iyice soğudum araçtan. İp üstünde gidiyor hissi geldi bana

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam, Hyundai i10 Warm Air İntake sistemine sahip. Yani sıcak hava emerek ekonomik sürüş yapıyor. Dez avantajı ise, gereğinden fazla sıcak hava emerse , klima , alternatör , fan devreye girince gücten düşüyor. 

 

Havayı sıcak emmesinin ekonomiye katkısı nedir bilmediğimden soruyorum, soğuk havada oksijen çok oluyor, motora oksijen lazım değilmi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Normalde havanın bir miktar soğuk olması istenir. Sen de bilirsin hocam. Soğuk hava daha yoğun. Birimde daha fazla o2 var. Neden sıcak hava istiyor ki motor?

 

 

Adamlar değişik şekilde bir sürü şey düşünmüşler ama

 

 

Bunları da görünce iyice soğudum araçtan. İp üstünde gidiyor hissi geldi bana

 

Hocam, arabanın hararet göstergesi bile yok. 

Şunuda belirteyim. Ben hiç conta yakan i10, yolda kalan i10 veya motor kıran i10 görmedim duymadım. 300 bin km deviren i10 var. 

Ama sana şunu söylüyeyim. İ10larda duyduğum tek ve en büyük felaket katolizör petek yapısı kırılınca, motor içine çekiliyor. Buda bazen ciddi hasara sebeb oluyor. kayıtlara geçen 2 vakka var :). İkisinide garantiden yaptılar. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Havayı sıcak emmesinin ekonomiye katkısı nedir bilmediğimden soruyorum, soğuk havada oksijen çok oluyor, motora oksijen lazım değilmi.

 

 

Bak bu amcada bahsetmiş. Neden cold air intake yapmayın anlatıyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam, arabanın hararet göstergesi bile yok. 

Şunuda belirteyim. Ben hiç conta yakan i10, yolda kalan i10 veya motor kıran i10 görmedim duymadım. 300 bin km deviren i10 var. 

Ama sana şunu söylüyeyim. İ10larda duyduğum tek ve en büyük felaket katolizör petek yapısı kırılınca, motor içine çekiliyor. Buda bazen ciddi hasara sebeb oluyor. kayıtlara geçen 2 vakka var :). İkisinide garantiden yaptılar. 

Hararet göstergesi bende de yok. Bi dönem araçlarda hararet hafif oynaktı. Normal değerler içindeydi. Fakat kullanıcıyı rahatsız edince göstergeyi kaldırdılar. Ama 2.nesil mazda 3’lerde de hararet yok. 

 

Lakin senin anlatmana göre sanki her an bir şey olacakmış hissi geliyor :) Koruma modu falan diyorsun

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hararet göstergesi bende de yok. Bi dönem araçlarda hararet hafif oynaktı. Normal değerler içindeydi. Fakat kullanıcıyı rahatsız edince göstergeyi kaldırdılar. Ama 2.nesil mazda 3’lerde de hararet yok. 

 

Lakin senin anlatmana göre sanki her an bir şey olacakmış hissi geliyor :) Koruma modu falan diyorsun

 

Hocam 2 defa koruma moduna girdi araba.

Birincisinde Cankurtaran rampasında dinlenme tesisinden çıkarken  , barometrik basınç düşmesi sonucu oksijen seviyesi azalınca gaz pedalı sensoru ikaz verip koruma moduna aldı. Kontak açıp barometre tekrar setup yapınca sorun ortadan kalktı 

İkinci vukuat ise boşalan aküden dolayı. Rampada sollamaya çıkınca alternatör kapandı. Aküde besleyemedi. Motor güvenli moda aldı. Stop edip çalıştırdık, yola devam. 

Eve gelincede yeni akü aldım zaten :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yağ lambası gibi, iş işten geçtiği anla, geçmek üzere olan an arasında saliselik anda yanıyor lamba, yandı görmedin motor gitti, hararette aynı, üç kuruşluk göstergeyi koymuyorlara sinir oluyorum...

Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam 2 defa koruma moduna girdi araba.

Birincisinde Cankurtaran rampasında dinlenme tesisinden çıkarken  , barometrik basınç düşmesi sonucu oksijen seviyesi azalınca gaz pedalı sensoru ikaz verip koruma moduna aldı. Kontak açıp barometre tekrar setup yapınca sorun ortadan kalktı 

İkinci vukuat ise boşalan aküden dolayı. Rampada sollamaya çıkınca alternatör kapandı. Aküde besleyemedi. Motor güvenli moda aldı. Stop edip çalıştırdık, yola devam. 

Eve gelincede yeni akü aldım zaten :) 

 

demekki motor az geliyor hemde bayağı az, banımısın dememesi lazım, ne o koruma modu falan,  motor diyorki gücüm yetmiyor aşırı ısınıyorum yemiyor zavallı motorum ben in yumuşatılmış teknik hali demek, koruma modu haaa :tongue: alternatör bile idare et modunda konmuş, aküyü çıkar hiçbir şekilde çalışan motor akım yetmedi diye durmamalı, ne tasarrulu araçamış herşeyden kısmış bu hunday....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

katalizör peteğini motor içine mi çekmiş?

Ali Cihangiroğlu yazdı:

ne o koruma modu falan, 

ne modlar var pyasada bir görsen...... batman modu favorim, gece çıkıyor

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

katalizör peteğini motor içine mi çekmiş?

ne modlar var pyasada bir görsen...... batman modu favorim, gece çıkıyor

:D  benim überdede var bir mod, gaza basarken aynı anda frene dokun hemen şanzıman ikazı yanıyor güç kesiyor motor, aman zorlama abi köpeğin olayım... diyor alet :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yağ lambası gibi, iş işten geçtiği anla, geçmek üzere olan an arasında saliselik anda yanıyor lamba, yandı görmedin motor gitti, hararette aynı, üç kuruşluk göstergeyi koymuyorlara sinir oluyorum...

demekki motor az geliyor hemde bayağı az, banımısın dememesi lazım, ne o koruma modu falan,  motor diyorki gücüm yetmiyor aşırı ısınıyorum yemiyor zavallı motorum ben in yumuşatılmış teknik hali demek, koruma modu haaa :tongue: alternatör bile idare et modunda konmuş, aküyü çıkar hiçbir şekilde çalışan motor akım yetmedi diye durmamalı, ne tasarrulu araçamış herşeyden kısmış bu hunday....

 

Cankurtaran rampasını çıkarken değil. Çıkmışız 1450 rakım tabelasının ordaki dinlenme tesisinde yemek yiyoz. Geri arabaya döndük, marş verdik koruma moduna girdi. Park halinde koruma moduna aldı. :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Cankurtaran rampasını çıkarken değil. Çıkmışız 1450 rakım tabelasının ordaki dinlenme tesisinde yemek yiyoz. Geri arabaya döndük, marş verdik koruma moduna girdi. Park halinde koruma moduna aldı. :)

hadi yırttın yine, bu arada 1450 rakım normal, ben hemen hergün 0-1450 in çık yapıyordum Finikede, fark hissetmek falan olmaz bizde :tongue:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hadi yırttın yine, bu arada 1450 rakım normal, ben hemen hergün 0-1450 in çık yapıyordum Finikede, fark hissetmek falan olmaz bizde :tongue:

 

Abi şu yukardaki videoyu, obd2 bağlayıp telefonda izlemesem ruhum bile duymazdı. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

şaka biryana, yazın helede dağ bayır bu sıcakta dolaşınca harbiden nükleer santrale dönüyor motor, soğutmada bir hata olsa farkedene dek gitti motor....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
şaka biryana, yazın helede dağ bayır bu sıcakta dolaşınca harbiden nükleer santrale dönüyor motor, soğutmada bir hata olsa farkedene dek gitti motor....
Aynen, 2 hafta önce direkten döndüm ben termostat gövdesi yarılmış. Allah'tan klima kendini kapattı önce farkettim, ibre 90 ile 120 arasındaki çizgiye gitmişti ben bakınca. Gösterge de bir işe yaramıyor aslında sürekli göz orada olmuyor. Bugün 43 derece Aydın havasında 1100 metrelerce çıktım klima açık, gözüm hep göstergedeydi.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Benim önceki 1.4 d4d yarı otomatik corollayı rampalarda sıkıştırırdım 5 kişi klima sonda açık bagaj ağzına kadar dolu her ay sabah 7 de çıkıp gece 11 de eve gelirdim samsun ankara- ankara samsun yapardım o fındık motorlu arabanın bir kere fan açtığını bilmem. Toyota bu hararet konusunda çok iyi 1 yıl kullandım çok memnundum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Seyir halinde açar kapar fark edilmez genelde. 

 

40tl maliyet ile motoru korumak kolay. Işığı kaç derece olunca yanar bilmiyorum ama en kötü ihtimalle lede paralel mini buzzer bağlanır. Işığa dikkat etmek zordur ama ses mutlaka duyulur. Ortağın kayınço c2 dizelin motoru yedi öyle 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bizim fiestada ses var diye biliyorum, yol bilgisayarı en küçük şeyde uyarıyor sesli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

ses şart aga,  Evren sendeki iş işten geçtiğinde yada geçti geçecek anında dit diyordur haberin ola...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın

Yakıt kalibrasyonu saçma idi de zor bela çözdüm. Motor hacmini doğru girince hatalı okuyordu. 1.0 litre yapınca düzeldi. Onu da passatı alınca çözdüm. Anlık tüketimi passatın 0.6 litre. Gösterge 1.2 tek tek tüm verileri değiştirdim ve en sonunda motor hacmi değişince aynı okumaya başladı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Bak bu amcada bahsetmiş. Neden cold air intake yapmayın anlatıyor. 

 

 

bu cold air intake şeysi başka bir olay. içeriye sadece soğuk hava vermiyor havanın debisi de değişiyor. ve aracın avans verileri alına havanın miktarı ve sıcaklığı üstünden yürütülüyor. performansı bozacağı aşikar. 

 

şimdi ne diyoruz? ne soğuk ne sıcak. ideal hava sıcaklığı mı olmalı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Türkiyede arabayı gerçekten yükleyen insanlar hariç bu filtreyi takan herkes aracın sesini değiştirdiği için takıyor motor sesi gaz kelebeğ tam açıldığı anda boğazdan gürültülü birşekilde çıktığı için bu kadar çok kullanılıyor yoksa performansa etkisi olduğu için değil. Yrv turbo aracıma filtre kabinini söküp böyle mantar tipi filtre takmıştım turbo flutter sesi geliyordu ama performansta düşüklük yaşadım. Yine de o sesi almak için değerdi o düşüşü gözden çıkarmak. İnsanlarda bu yüzden takıyor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...