İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Tatilden dödüğümden beri kısa yolculuklar sarmıyor. Sıkıcı geliyor. Sürüşten zevk alamaz oldum. Ah şöyle İstanbul İzmir veya Ankara yolculuğu çıksada sürsem. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Benim gibi Hypermiler bir arkadaş var. Hyundai i10 1.0 lpg arabasını beni bloglarımdan ve youtube videolarımdan ilham alarak satın almıştı. Gectiğimiz günlerde kendisine hız sabitleyici bulup takmıştık. Bayramda iki hafta izin alıp aşağidaki yolu yapmış. Malum Türk insanı hız sabitleyici manual arabada işe yaramaz der. Biz o tipleri boş verelim Ful hız sabitleyici kullanarak tek depo lpg ile (28 litre) 430 km yol yamış. Bunuda Erzurum Tokat arasında saate 100 km hızla başarmış. 

Rekorumu egale etti :(

 

 

p555Br.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dünden beri peco 310 manuel dizel kullanıyorum, hız sabitleyici über bir olay bence, manuelde olmaz diyenler halt etmiş, bu arada  bu alette cruise kullandığımda menzil gittikçe artıyor, full depo menzil başlangıcı 1300 km. zaten, dünden beri Edremit-Ankara-Çankırı-Ankara  über nükleer mil yaptım resmen :)

 

Not: araba tırt, motor iyi ses berbat, ön tekerler sanki yanımda dönüyor, inince kafamda br uğultuyla dolaşıyorum resmen, duster bu 301 den çok daha rahat ve sessiz, fiestamın zaten yanına bile yaklaşamaz bu açıdan, ne tırt araba yahu şu 301 ler..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Efkar bastı .. şu filme başladım.. uzunyol yapasım hat safhada...

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

lpg ile (28 litre) 430 km yol yamış.

focus 1 ile nerdeyse aynı. cruise suz

Ali Cihangiroğlu yazdı:

ne tırt araba yahu şu 301 ler..

o paraya bmw arama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Dünden beri peco 310 manuel dizel kullanıyorum, hız sabitleyici über bir olay bence, manuelde olmaz diyenler halt etmiş, bu arada  bu alette cruise kullandığımda menzil gittikçe artıyor, full depo menzil başlangıcı 1300 km. zaten, dünden beri Edremit-Ankara-Çankırı-Ankara  über nükleer mil yaptım resmen :)

 

Not: araba tırt, motor iyi ses berbat, ön tekerler sanki yanımda dönüyor, inince kafamda br uğultuyla dolaşıyorum resmen, duster bu 301 den çok daha rahat ve sessiz, fiestamın zaten yanına bile yaklaşamaz bu açıdan, ne tırt araba yahu şu 301 ler..

 

301 in citroen olanı c elysee vardı bende geçen yaz, 2017 model 13 binde almıştım boş paket teneke kapak jantlı. Uzun yolda 120 ile giderken uçuşa geçerdi sağa sola gezerek giderdi yolda. Replika bitane çelik jant alıp taktım uzun yolda gezmesi durmuştu tekerlerin ağırlığından dolayı. Kaporta 2017 model şahin, ama acaip tasarruflu arabaydı bide yazılım yaptırdıydım bastınmıda giderdi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

Malum Türk insanı hız sabitleyici manual arabada işe yaramaz der. Biz o tipleri boş verelim Ful hız sabitleyici kullanarak tek depo lpg ile (28 litre) 430 km yol yamış. 

Halt etmiş onlar, manuel Focus ile 5 seneden fazladır severek kullandığım bir donanım, (kuzen 160 bine BMW 320d almış, hiz sabitleme yok, çok dalga geçtim :) )

 

6 sene önce dayimda 2004 Audi A4 vardı, 1.6 LPG li. Karadeniz turuna giderken (4 yetişkin 3 çocuk) 8 litre LPG yakmıştı, o kasa ve yeni teknoloji için çok değil mi bu yakıt.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Benim gibi Hypermiler bir arkadaş var. Hyundai i10 1.0 lpg arabasını beni bloglarımdan ve youtube videolarımdan ilham alarak satın almıştı. Gectiğimiz günlerde kendisine hız sabitleyici bulup takmıştık. Bayramda iki hafta izin alıp aşağidaki yolu yapmış. Malum Türk insanı hız sabitleyici manual arabada işe yaramaz der. Biz o tipleri boş verelim Ful hız sabitleyici kullanarak tek depo lpg ile (28 litre) 430 km yol yamış. Bunuda Erzurum Tokat arasında saate 100 km hızla başarmış. 

Rekorumu egale etti :(

 

Çağlar Bayur yazdı:

focus 1 ile nerdeyse aynı. cruise suz

 

 

Ben bu işi anlamıyorum, Giulietta ile daha yüksek süratlere çıkarak benzer ortalamayı yakalayabiliyorum ben benzin ile. TSI ile daha da az yakıyordum. 1.8 Focus ile kasmadan 6.8-7 ile geziyorduk. Bu kadar uğraşa daha düşük olması gerekmez mi ortalamaların?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 Bu kadar uğraşa daha düşük olması gerekmez mi ortalamaların?

ufak motordaki vites dişli oranları farklıdır, bu da tüketime negatif yansır her zaman. fark oradan gelir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

ufak motordaki vites dişli oranları farklıdır, bu da tüketime negatif yansır her zaman. fark oradan gelir.

 

O zaman tdci alıp kafa rahat gezsinler. :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Değerli arkadaşlar. 

Verdiğim değerler Lpg yakıt tüketimidir.

İ10 lpg benzin tüketim oranı 1.37 olduğuna göre, aynı yolda benzinli i10 100 km yolda 4.7 litre yakmaktadır.

Ancak düz benzinli i10 bu değeri yakalayabilir. 

Fabrikasyon lpg motorun benzin tüketimi , düz benzin versiyondan daha fazladır. Yani benim i10 benzinde kullanımda biraz fazla yüksek tüketiyor.  

Selim Bilgin yazdı:

 

O zaman tdci alıp kafa rahat gezsinler. :) 

 

yahu bu veri lpg verisi. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

ufak motordaki vites dişli oranları farklıdır, bu da tüketime negatif yansır her zaman. fark oradan gelir.

 

İ10 5nci vites dişli oranı, Accent Blue 1.6 tdci 6ncı vites dişli oranı aynı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

tasarrufsa dizel, hala durum değişmedi, haa şu skyaktiv olayına bakmak lazım...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Değerli arkadaşlar. 
Verdiğim değerler Lpg yakıt tüketimidir.
İ10 lpg benzin tüketim oranı 1.37 olduğuna göre, aynı yolda benzinli i10 100 km yolda 4.7 litre yakmaktadır.
Ancak düz benzinli i10 bu değeri yakalayabilir. 
Fabrikasyon lpg motorun benzin tüketimi , düz benzin versiyondan daha fazladır. Yani benim i10 benzinde kullanımda biraz fazla yüksek tüketiyor.  
 
İ10 5nci vites dişli oranı, Accent Blue 1.6 tdci 6ncı vites dişli oranı aynı. 
Bir yanlışlık var onda bence
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Değerli arkadaşlar. 
Verdiğim değerler Lpg yakıt tüketimidir.
İ10 lpg benzin tüketim oranı 1.37 olduğuna göre, aynı yolda benzinli i10 100 km yolda 4.7 litre yakmaktadır.
Ancak düz benzinli i10 bu değeri yakalayabilir. 
Fabrikasyon lpg motorun benzin tüketimi , düz benzin versiyondan daha fazladır. Yani benim i10 benzinde kullanımda biraz fazla yüksek tüketiyor.  
 
İ10 5nci vites dişli oranı, Accent Blue 1.6 tdci 6ncı vites dişli oranı aynı. 

Bir yanlışlık var onda bence

 

Hagi madde için dediydin... :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Hypermilling olayı için en ideal araç manuel dizel 208 veya corsa. Makul hızlarda 3-3,2 litrelere düşüyor tüketim. Lpg’den farkı, yüksek tork, rakıma az duyarlılık ve bezin tüketmemesi. 

 

Benim 4 ileri tam otomatik sıralı sistem 1600cc atmosferik motor 100km sabit hızla tek kişi ile 6 litre tüketiyor. Bunun lpg karşılığı 6x1,2= 7,2lt lpg. Yani her zaman dediğim gibi. Küçük motor fayda getirmiyor. Aksine daha çabuk yıpranıyor. 

 

Hız sabitleyici de çok işe yarıyor. Muhtemelen gaz pedalı sensörüyle ilişkili bir olay var. Aynı hızda pedala basar giderken ve hız sabitleyiciyle giderken anlık tüketimlerde fark var. 

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

tasarrufsa dizel, hala durum değişmedi, haa şu skyaktiv olayına bakmak lazım...

 

Turbosuz skyactiv teknolojisi standart sıralı sistem atmosferiğe göre 1,5-2 litre düşük tüketiyor abi. Mazda 3 otomatik ile uzun yolda 110 hız bandında 5-5,5lt oluyor. Şehir içinde istanbul yoğun trafikte 8lt’yi’i geçmiyor. 2.0 mazda 6 da 8 lt’yi geçmiyor. Sakin

 şehirde şehir içi 6,5-7 lt’lerde. Benzinlilerden bahsediyorum. 

 

Skyactiv x pahalı bir teknoloji. Ama o da yukarıdaki değerlerden %35 daha ekonomik. Özellikle şehir içinde bujisiz benzinli çalışıyor. 24v elektrikli kalkış desteği de var. 

 

Ali Darbaz yazdı:

İ10 lpg benzin tüketim oranı 1.37

 

1,37 neden? Yakıt özgül ağırlıklarına ve hesaplamalarına göre lpg ayarları en optimum düzeydeyken bu oran 1,2’dir. 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

Turbosuz skyactiv teknolojisi standart sıralı sistem atmosferiğe göre 1,5-2 litre düşük tüketiyor abi. Mazda 3 otomatik ile uzun yolda 110 hız bandında 5-5,5lt oluyor. Şehir içinde istanbul yoğun trafikte 8lt’yi’i geçmiyor. 2.0 mazda 6 da 8 lt’yi geçmiyor. Sakin

 şehirde şehir içi 6,5-7 lt’lerde. Benzinlilerden bahsediyorum. 

 

Skyactiv x pahalı bir teknoloji. Ama o da yukarıdaki değerlerden %35 daha ekonomik. Özellikle şehir içinde bujisiz benzinli çalışıyor. 24v elektrikli kalkış desteği de var. 

 

 

pahalı ve hala dizeli geçemiyor, liste dışı :)

 

araç ya dizel olacak, ya tam elektrikli

yada benzinin fiyatı dizelden öyle az olacakki dizelin yaktığı mazotla aynı paraya denk gelsin, uzun yolda litre başına maliyete göre yani, mazottan ucuza gelecek ve özelllikle araç yüklü ve araca yüklenip hızlı gitsende bu oran değişmeyecek,   benzini bu ayarda ucuzlatsınlar benzinli motoruda dizele yüklendiğimde yaktığı lt. kadar yakar halde tutsunlar o zaman tamam :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hypermilling olayı için en ideal araç manuel dizel 208 veya corsa. Makul hızlarda 3-3,2 litrelere düşüyor tüketim. Lpg’den farkı, yüksek tork, rakıma az duyarlılık ve bezin tüketmemesi. 

 

Benim 4 ileri tam otomatik sıralı sistem 1600cc atmosferik motor 100km sabit hızla tek kişi ile 6 litre tüketiyor. Bunun lpg karşılığı 6x1,2= 7,2lt lpg. Yani her zaman dediğim gibi. Küçük motor fayda getirmiyor. Aksine daha çabuk yıpranıyor. 

 

Hız sabitleyici de çok işe yarıyor. Muhtemelen gaz pedalı sensörüyle ilişkili bir olay var. Aynı hızda pedala basar giderken ve hız sabitleyiciyle giderken anlık tüketimlerde fark var. 

 

 

Turbosuz skyactiv teknolojisi standart sıralı sistem atmosferiğe göre 1,5-2 litre düşük tüketiyor abi. Mazda 3 otomatik ile uzun yolda 110 hız bandında 5-5,5lt oluyor. Şehir içinde istanbul yoğun trafikte 8lt’yi’i geçmiyor. 2.0 mazda 6 da 8 lt’yi geçmiyor. Sakin

 şehirde şehir içi 6,5-7 lt’lerde. Benzinlilerden bahsediyorum. 

 

Skyactiv x pahalı bir teknoloji. Ama o da yukarıdaki değerlerden %35 daha ekonomik. Özellikle şehir içinde bujisiz benzinli çalışıyor. 24v elektrikli kalkış desteği de var. 

 

 

1,37 neden? Yakıt özgül ağırlıklarına ve hesaplamalarına göre lpg ayarları en optimum düzeydeyken bu oran 1,2’dir. 

 

 

 

Neden 1,37 olduğunu anlatayım. Kimsenin kafasında eksik bişey kalmasın. 

1- Ateşleme sistemi daha fazla voltaj cekiyor

2- Subablarım benzinli modeldeki gibi Magnezyumdan değil, Çelikten.

3- Bifuel yakıt manifoldu Çelikten. 6 tane enjektör yuvası var.

4- VIS sistemi lpg versiyonda yok. Enjektör yuvalarından dolayı yer kalmamış. 

5- Son dişli oranım farklı, daha fazla devir çeviriyorum. 3 tane modele göre difransiyel oranı var. En büyük olanı LPG versiyonu. 4 kişilik i10 olan Blue drive modelin dişli oranı 4,0 . Normal benzinli olanın son dişli oranı 4,4. Benim i10 ise 4.6 

 

Fabrika veriside paylaşayım tam olsun. 

1.0 motoru kullanan i10lar için geçerli kombine kullanım verileri 

Vites oranı 4,0 olan Blue modelin yakıt tüketimi : 4.0 litre benzin

Vites oranı 4,4 olan normal Style modelin tüketimi : 5,8 litre benzin

Vites oranı 4,6 olan Fabrikasyon lpg modelin tüketimi : 6,5 litre benzin ( 7,4 litre lpg) 

 

 

Eğer Extra urban diye tabir edilen şehir dışı sabit hızda ise 

Vites oranı 4,0 olan Blue modelin yakıt tüketimi : 3,5 litre benzin

Vites oranı 4,4 olan normal Style modelin tüketimi : 4,8 litre benzin

Vites oranı 4,6 olan Fabrikasyon lpg modelin tüketimi : 5,1 litre benzin ( 6,5 litre lpg) 

 

Kaynak https://www.hyundai.news/eu/press-kits/new-hyundai-i10-technical-specifications/

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Fabrika verilerini verdiğime göre hypermil ne kadar bu değerleri tutmama yardımcı olduğunu anlamışsınızdır. 

İstanbul şehir içi gibi bir yerde 7 tepenin rampaları ve trafiği ile boğuşurken , şehir içi teknik fabrika verisi 7,4 litre olan arabayı 6,8 litre ile kullanıyorum. 

Kimse kolay kolay fabrika verisini yakalayamaz iken , ben bu değerinde altına iniyorum. Yani bazen söylüyorsunuz , "Az yakması için boşa kendini kasıyorsun" Fakat değerler ortada. İstanbul şehir için 8,8 litre ile gezen Hyundai i10 1.0 lpg var . Normal sürsem 8 litre üstüne çıkarım. Zaten çıkıyorumda. Birazcık koy versem 8,5 litre çıkıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Neden 1,37 olduğunu anlatayım. Kimsenin kafasında eksik bişey kalmasın. 

1- Ateşleme sistemi daha fazla voltaj cekiyor

2- Subablarım benzinli modeldeki gibi Magnezyumdan değil, Çelikten.

3- Bifuel yakıt manifoldu Çelikten. 6 tane enjektör yuvası var.

4- VIS sistemi lpg versiyonda yok. Enjektör yuvalarından dolayı yer kalmamış. 

5- Son dişli oranım farklı, daha fazla devir çeviriyorum. 3 tane modele göre difransiyel oranı var. En büyük olanı LPG versiyonu. 4 kişilik i10 olan Blue drive modelin dişli oranı 4,0 . Normal benzinli olanın son dişli oranı 4,4. Benim i10 ise 4.6 

 

Fabrika veriside paylaşayım tam olsun. 

1.0 motoru kullanan i10lar için geçerli kombine kullanım verileri 

Vites oranı 4,0 olan Blue modelin yakıt tüketimi : 4.0 litre benzin

Vites oranı 4,4 olan normal Style modelin tüketimi : 5,8 litre benzin

Vites oranı 4,6 olan Fabrikasyon lpg modelin tüketimi : 6,5 litre benzin ( 7,4 litre lpg) 

 

 

Eğer Extra urban diye tabir edilen şehir dışı sabit hızda ise 

Vites oranı 4,0 olan Blue modelin yakıt tüketimi : 3,5 litre benzin

Vites oranı 4,4 olan normal Style modelin tüketimi : 4,8 litre benzin

Vites oranı 4,6 olan Fabrikasyon lpg modelin tüketimi : 5,1 litre benzin ( 6,5 litre lpg) 

 

Kaynak https://www.hyundai.news/eu/press-kits/new-hyundai-i10-technical-specifications/

 

 

Supap takımında magnezyum yok bu arada. Kullanılan bir element değil

 

Hmm anladım. Sen aracı lpg’ye göre tasarlanmamış modellerle karşılaştırıyorsun. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pahalı ve hala dizeli geçemiyor, liste dışı :)

 

araç ya dizel olacak, ya tam elektrikli

yada benzinin fiyatı dizelden öyle az olacakki dizelin yaktığı mazotla aynı paraya denk gelsin, uzun yolda litre başına maliyete göre yani, mazottan ucuza gelecek ve özelllikle araç yüklü ve araca yüklenip hızlı gitsende bu oran değişmeyecek,   benzini bu ayarda ucuzlatsınlar benzinli motoruda dizele yüklendiğimde yaktığı lt. kadar yakar halde tutsunlar o zaman tamam :D

Senede 10-15 bin km yapan için bence şu anki skyactiv benzinli rakamları ideal abi. Daha fazla km’lerde elbette ocak dışı kalıyor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Supap takımında magnezyum yok bu arada. Kullanılan bir element değil

 

Hmm anladım. Sen aracı lpg’ye göre tasarlanmamış modellerle karşılaştırıyorsun. 

 

Düz benzinli versiyonda Egzos  valfi parça kodu : 2221204000 parça fiyatı 70 tl 

Lpg versiyonda Egzos valfi parça kodu : 2221204070 parça fiyatı 120 tl 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim i10 motorunda VIS sistemi yok. VIS olan yerde 3 yane enjektör barındıran yeni bir hat var. Manifold yüksek türbilans ayarında sabit bırakılmış . Oysaki benzinli modelin düşük devirde daha fazla güç üretmesi için 2 kademeli VIS var. Aşağidaki şablonda Normal benzinli solda, LPG sistemi ise sağda. VIS ne diye sorucaksanda, onunda videosunu atıyorum. En alta ise VIS sistemin komple hali. 

 

M1120k.png

 

yGG139.png

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu eksik olmasın hazır boşken şunuda atayım. 

Düz benzinli i10 motor güç eğirsi 

LvvNvJ.png

 

Fabrikasyon Lpg i10 motor güç eğrisi

4ppQ90.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Benim i10 motorunda VIS sistemi yok. VIS olan yerde 3 yane enjektör barındıran yeni bir hat var. Manifold yüksek türbilans ayarında sabit bırakılmış . Oysaki benzinli modelin düşük devirde daha fazla güç üretmesi için 2 kademeli VIS var. Aşağidaki şablonda Normal benzinli solda, LPG sistemi ise sağda. VIS ne diye sorucaksanda, onunda videosunu atıyorum. En alta ise VIS sistemin komple hali. 

 

M1120k.png

 

yGG139.png

 

 

Ford tumble kapakçıkları deniyor bizde. Türkiye’de yok ama yurt dışında bu kapakçıkları sökenler var. Honda mesela supap seviyeleriyle oynayarak bu kapakçıklara gerek duymuyor. Amaç zaten soğuk motorda türbülanslı hava yaratmak. Üst devirlerde ise hava akışını engellediği varsayılıyor. Ayrıca bizdeki tek eksenli mile bağlı. İlk çalıştırmada dikkatli dinlenirse sesi de geliyor. Hem Yüksek km’lerde tıngırtı da yapabiliyor. Ford 1,6’lar da aynı motor. 

 

seab-abfm10_357__3.jpg&key=1c0a655b772cb

 

hyundai ciddi ciddi tasarım yapmış lpg için. Bravo valla. Bir çok şey değişikmiş.

 

ama sende kapakçıkları hafif kapalı bırakması güç istenildiği zaman sorun yaratması lazım. Hava girişinde azalma olacaktır diye düşünüyorum 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...