Ali Darbaz 10 Nisan 2019 Yazar Paylaş 10 Nisan 2019 2 saat önce, Evren Erakçora yazdı: güvenlikte pek sorun olacağını sanmıyorum ama konfor sıfır olur. Ben lastik basınçları ile oynamam, Sadece eksildiğinde fabrika verilerini basarım. Arabanın 2 tane fabrika değeri var , 32 ve 35. Araba yüklü ise 35 basın der. Benim arabada hep yüklüdür. 35 basarım . Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 10 Nisan 2019 Paylaş 10 Nisan 2019 Bluemotion poloda önler 38 arkalar 35 diyor bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? Her zaman üreticinin uygun gördüğü basınçtan yanayım ama bana biraz yüksek geldi ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 10 Nisan 2019 Paylaş 10 Nisan 2019 Şimdi, Vasfi Gişten yazdı: Bluemotion poloda önler 38 arkalar 35 diyor bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? Her zaman üreticinin uygun gördüğü basınçtan yanayım ama bana biraz yüksek geldi ? araç tasarruf odaklı, mantıklı öneri. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 12 Nisan 2019 Paylaş 12 Nisan 2019 38 cok sanırım herseyi hissettirir cok vurur gibi. arac hafif zaten. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Nisan 2019 Yazar Paylaş 13 Nisan 2019 (düzenlendi) Burda güzel bir resim buldum. Elin amerikalısı 55 psi olan normal lastik basınçlarını 65 psi bastığı lastikler ile 105 bin mil yapmış. Neredeyse 170 bin km Accord rears after 105,000 miles at 55 to 65 psi. Accord fronts after 105,000 miles at 55 to 65 psi. 13 Nisan 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 13 Nisan 2019 Paylaş 13 Nisan 2019 Bir lastik ile 170 bin km [emoji848] yolları çok düzgün demek ki. Kaç sene kullanmış acaba? 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Nisan 2019 Paylaş 13 Nisan 2019 Düşük basınç lastiği bitirir, balans bozukluğu bitirir. Bu adamlar 1.6mm olana kadar kullanıyorlar bir de. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 13 Nisan 2019 Paylaş 13 Nisan 2019 (düzenlendi) On 10.04.2019 at 16:25, Ali Darbaz yazdı: Ben 35 psi dan fazla basmadim. Cunku hiz rampalarinda cok ziplatiyor. Suruste fark goremedim. Ekonomi lastikleri kullaniyorum. Cok zorlamadim. Ali Bey tasarruf yapman taktir edilebilir bir davranış faka Alpay Beyin “ Ne kadar güvenli “ uyarısını değerlendirmek lazım. Siz ekonomik bir sürüş sağlamaya çalışırken alt takımı yıpratıyorsunuz, çünkü yumuşak lastik darbeyi emer alt takımda amortisman sağlar[emoji4] Ayrıca sizin kullandığınız lastik gövdesinin güvenirliği hangi boyutta ? Lastikte Hız Sınırı. Hız Sembolü. J. K. L. M. N. P. Q. R. S. T. U. H. V. W. Y. Z(*). Hız Limiti (km/saat) . 100. 110. 120. 130. 140. 150. 160. 170. 180 km diye artar. S sınıfı bir lastik ile ve yüksek basınçla 200 km sürat yapmak delilik, hatta120 KM hızla gitmek bile büyük risktir.Otoyolda sürdüğünüz bir aracın ön lastiğin araçtan ayrıldığın düşününüz. Ailenizin ve kendi sağlığınız için isterseniz lastikleri fabrika verilerinde kullanmaya dikkat ediniz. İyi bir arkadaşsınız size huzurlu ve sağlıklı seyirler dilerim. 13 Nisan 2019 tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi Hızı seven arkadaşların Lastiklerinin hız sembolü Z hava basınçları fabrika verilerinde olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 13 Nisan 2019 Paylaş 13 Nisan 2019 13 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Bir lastik ile 170 bin km yolları çok düzgün demek ki. Kaç sene kullanmış acaba? ABD kullandıysa yollar düzgün olduğundan en fazla 4 ay kadar kullanmıştır ☺️ çünkü Ali Bey "Elin amerikalısı 55 psi olan normal lastik basınçlarını 65 psi bastığı lastikler ile 105 bin mil yapmış. Neredeyse 170 bin km" yorumunda yanlış değerlendirme yapmış. 10 psi fazla basınç lastiğin ortasını düşük hava ise kenarlarını yer; ideal kullanım şekli fabrika verilerine uymak seyir esnasındaki alışkanlıklarımız ve sürüş teknikleridir. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 14 Nisan 2019 Paylaş 14 Nisan 2019 On 01.04.2019 at 16:29, Evren Erakçora yazdı: On 26.03.2019 at 11:09, Ali Cihangiroğlu yazdı: mil yapmanın kuralı: -pedalın altında yumurta değil pimi basılmış mayın varmış gibi sürmek -aracı hissetmek, rampa çıkarken motorun zorlandığı noktayı hissedip gazı bir tık kısıp stabil gitmek, inişe geçincede cut-off yaptırmak, ama bunu yaparken dediğin gibi baktın araç yavaşlıyor kompresyona biniyor ama sen gitsin istiyorsun, milimetrik bir gazlama ile minimum yakıt harcayıp aracın boşluğunu almak süzülmeye devam etmek.... yalnız cut-off şart, dizel olacak araç, benzinli lpg li falan anca yarışırsınız ama geçemezsiniz, beyhude çabalara girmeyelim Bu arada dün yolda ubermiling yaparken beni duman eden araç, son derece kızgınım, tokat yemekte cabası Tesla model S 75D tokat edişın... İzmir yolu değil mi burası İzmir yolu 140 cı kilometresi, öndeki de benim araç. 70 Bine aldığım benzinli Corolla Toyota ile Ali Beyi sollamıştım hızımdan markayı seçememiş Tesla S75 sanmış ☺️ On 26.03.2019 at 11:09, Ali Cihangiroğlu yazdı: Dizel olacak araç, benzinli lpg li falan anca yarışırsınız ama geçemezsiniz, beyhude çabalara girmeyelim Bu arada dün yolda ubermiling yaparken beni duman eden araç, son derece kızgınım, tokat yemekte cabası Tesla model S 75D tokat edişın... . As is now regarded as typical of bat-pollinated flowers, ☺️the COROLLA is sturdy the nectary reliable car this topic is indisputable. Not: Coralla'yı geçtim deme takipteyim; elimde Dr. Barış Dostelin Yönünü Arayan Türkiye kitabı var, arada bir de senin yazılarını takip ediyorum.🚲 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Nisan 2019 Paylaş 14 Nisan 2019 Benim olması gereken 33-30Ben 36-33 yaptım. Hem dağ tepe çok geziyorum lastiği korur diye düşünüyorum. Hem de tasarruf yapsın. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 14 Nisan 2019 Paylaş 14 Nisan 2019 170 bin km yi kac yilda yapmis merak konusu. Insanin et yemesi de gerekir ekmek yemesi de gerekir biri 40 lira digeri 1 lira. 17 jantlarima bile en fazla 34 bastim. Onda bile tabandan yedigini farkedebiliyorum. 40 hava basmanin bana yapacagi ekonomi lastik masrafindan daha fazla olamaz. Amac dunyayi daha az kirletmekse 2 yilda bir attigimiz veya atacagimiz lastikler daha fazla zarar verir benim dusunceme gore. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Nisan 2019 Yazar Paylaş 14 Nisan 2019 11 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Ali Bey tasarruf yapman taktir edilebilir bir davranış faka Alpay Beyin “ Ne kadar güvenli “ uyarısını değerlendirmek lazım. Siz ekonomik bir sürüş sağlamaya çalışırken alt takımı yıpratıyorsunuz, çünkü yumuşak lastik darbeyi emer alt takımda amortisman sağlar Ayrıca sizin kullandığınız lastik gövdesinin güvenirliği hangi boyutta ? Lastikte Hız Sınırı. Hız Sembolü. J. K. L. M. N. P. Q. R. S. T. U. H. V. W. Y. Z(*). Hız Limiti (km/saat) . 100. 110. 120. 130. 140. 150. 160. 170. 180 km diye artar. S sınıfı bir lastik ile ve yüksek basınçla 200 km sürat yapmak delilik, hatta120 KM hızla gitmek bile büyük risktir.Otoyolda sürdüğünüz bir aracın ön lastiğin araçtan ayrıldığın düşününüz. Ailenizin ve kendi sağlığınız için isterseniz lastikleri fabrika verilerinde kullanmaya dikkat ediniz. İyi bir arkadaşsınız size huzurlu ve sağlıklı seyirler dilerim. Hocam arabanin fabrika verisi olan 35 psi basiyorum. Lastiklerlim Falken snecra Ecorun. 92t lastik kullaniyorum. Bu arada şu lastik muhabbeti biraz uzadi. Hypermilingde lastik basinci 133 maddeden bir tanesi. Bu gun ailecek Hypermilining yaptik. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 14 Nisan 2019 Paylaş 14 Nisan 2019 Fabrika ne değer vermişse +1 yada +2 başarım oda bir sonraki kontrole kadar normal değerine yaklaşır yada aynı kalır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 16 Nisan 2019 Paylaş 16 Nisan 2019 On 14.04.2019 at 10:41, Ali Darbaz yazdı: Hocam arabanin fabrika verisi olan 35 psi basiyorum. Lastiklerlim Falken snecra Ecorun. 92t lastik kullaniyorum. Bu arada şu lastik muhabbeti biraz uzadi. Hypermilingde lastik basinci 133 maddeden bir tanesi. On 14.04.2019 at 10:42, Selçuk Bakış yazdı: Fabrika ne değer vermişse +1 yada +2 başarım oda bir sonraki kontrole kadar normal değerine yaklaşır yada aynı kalır. https://www.muhendisbeyinler.net/lastik-uzerindeki-yazilar-ne-anlama-gelir/ On 14.04.2019 at 09:32, Metin Akbal yazdı: Amac dunyayi daha az kirletmekse 2 yilda bir attigimiz veya atacagimiz lastikler daha fazla zarar verir benim dusunceme gore. https://www.muhendisbeyinler.net/lastik-uzerindeki-yazilar-ne-anlama-gelir/ On 14.04.2019 at 10:41, Ali Darbaz yazdı: On 14.04.2019 at 09:27, Mehmet Ozyurek yazdı: Benim olması gereken 33-30 Ben 36-33 yaptım. Hem dağ tepe çok geziyorum lastiği korur diye düşünüyorum. Hem de tasarruf yapsın. Şuna bir göz atın isterseniz sizin için araştırdım; lastiklerinizi iyi tanımanıza yardımcı olacak bir bilgilendirme. https://www.muhendisbeyinler.net/lastik-uzerindeki-yazilar-ne-anlama-gelir/ Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Nisan 2019 Paylaş 16 Nisan 2019 44 dakika önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Şuna bir göz atın isterseniz sizin için araştırdım; lastiklerinizi iyi tanımanıza yardımcı olacak bir bilgilendirme. https://www.muhendisbeyinler.net/lastik-uzerindeki-yazilar-ne-anlama-gelir/ Teşekkür ederim. güzel bilgiler.. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Nisan 2019 Paylaş 16 Nisan 2019 On 14.04.2019 at 09:32, Metin Akbal yazdı: 170 bin km yi kac yilda yapmis merak konusu. Insanin et yemesi de gerekir ekmek yemesi de gerekir biri 40 lira digeri 1 lira. 17 jantlarima bile en fazla 34 bastim. Onda bile tabandan yedigini farkedebiliyorum. 40 hava basmanin bana yapacagi ekonomi lastik masrafindan daha fazla olamaz. Amac dunyayi daha az kirletmekse 2 yilda bir attigimiz veya atacagimiz lastikler daha fazla zarar verir benim dusunceme gore. 2 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Şuna bir göz atın isterseniz sizin için araştırdım; lastiklerinizi iyi tanımanıza yardımcı olacak bir bilgilendirme. https://www.muhendisbeyinler.net/lastik-uzerindeki-yazilar-ne-anlama-gelir/ Naki abi araştırma güzel de, konunun yazımla ilgisini çözemedim. Ben fazla hava basarak aracın tabandan yiyeceğini, bu yüzden de daha erken yıpranacağını aktardım. Bu durumunda fazla hava basarak yakıt tüketimini düşürse de uzun vadede bana lastik değişimi olarak geri döneceğini aktardım. Amaç çevreyi kirletmemek ise lastik kullanımınında yakıt tüketimi kadar etkisi olacağını belirttim. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 16 Nisan 2019 Paylaş 16 Nisan 2019 Naki abi araştırma güzel de, konunun yazımla ilgisini çözemedim. Ben fazla hava basarak aracın tabandan yiyeceğini, bu yüzden de daha erken yıpranacağını aktardım. Bu durumunda fazla hava basarak yakıt tüketimini düşürse de uzun vadede bana lastik değişimi olarak geri döneceğini aktardım. Amaç çevreyi kirletmemek ise lastik kullanımınında yakıt tüketimi kadar etkisi olacağını belirttim.İyi ya en güzel sen yazmışsın, blok da genç mühendiste güzel yazmış belki takip etmek istersin diye seni ayırmadım.İyi ya en güzel sen yazmışsın, blok da genç mühendiste güzel yazmış belki takip etmek istersin diye seni ayırmadım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Nisan 2019 Yazar Paylaş 17 Nisan 2019 Boş depo kullanıldığında, yakıt tankı patlama riski artığını öğrenince, bu gün depoyu fulledim 150 tl gitti. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 17 Nisan 2019 Paylaş 17 Nisan 2019 4 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Boş depo kullanıldığında, yakıt tankı patlama riski artığını öğrenince, bu gün depoyu fulledim 150 tl gitti. nereye gitti? Kullanirsiniz. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Nisan 2019 Yazar Paylaş 17 Nisan 2019 37 dakika önce, Alpay Sumer yazdı: nereye gitti? Kullanirsiniz. Bu gün arabanın eski direksiyon tuş takımınıda sattım. 100 tl de ordan kazandım 50 gün sonra, yapacağım uzun yol için saklıyacam 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 18 Nisan 2019 Paylaş 18 Nisan 2019 (düzenlendi) 22 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Boş depo kullanıldığında, yakıt tankı patlama riski artığını öğrenince, bu gün depoyu fulledim 150 tl gitti. Ali Bey bu konuda ironi yapıyorsunuz ülkemizde boş depo ile dolaşan araç sayısı % 50 den fazladır bu sebepten bütün araçların kızgın tenceredeki mısır gibi patlaması lazım Benzin deposunda depo basınç sensörü de mevcuttur. Depoda vakum oluşursa veya benzin fazla genleşirse sensörün gönderdiği sinyallere bakılarak valfler elektronik kontrol ünitesi tarafından açılarak sorun çözülür. Sizin de bildiğiniz gibi depo dalgakıranı 2014 sonrası araçların hepsinde var. onlarda çalkantı sesi de yok, dolayısıyla benzin yaz sıcağında bile çalkalanmadığı için fazla genleşmez. 18 Nisan 2019 tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi Microsoft Word patlama kazası 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 19 Nisan 2019 Paylaş 19 Nisan 2019 On 17.04.2019 at 20:43, Ali Darbaz yazdı: Boş depo kullanıldığında, yakıt tankı patlama riski artığını öğrenince, bu gün depoyu fulledim 150 tl gitti. On 17.04.2019 at 20:47, Alpay Sumer yazdı: nereye gitti? Kullanirsiniz. Ali Bey o benzini uzun süre içinde kullanırsanız benzinin oktanı düşer. Hypermilingde zarar yazmayan tek akaryakıt türü dizel yakıttır bekledikçe setan sayısı artar. Alpay Bey Hypermiling konusunda Forumda destekler bir yazı yazarsanız şimdiden teşekkür ederim. Benzinli motorlarda oktan sayısı yüksek olan bir yakıt tutuşmaya karşı dirençlidir kendiliğinden kolaylıkla tutuşmaz. Bu durum benzinli motorlarda yanma buji tarafından oluşturulan bir kıvılcımla başlar. Eğer dizel motordaki gibi yakıtın kendiliğinden tutuşmasını isterseniz ve bu koşulları sağlarsanız oluşan yanma çok vuruntulu ve oktan sayısı yüksek olmaz ise yakıt yanma odasında ki sıcaklığın,basıncın kızgın köşelerin etkisi ile kendiliğinden düzensiz olur daha düzenli ve verimli bir yanma için Buji kullanılır. Kullanılan yakıtın tutuşur ve yanmaya başlar oluşan alev cephesi diğer taraftan bujinin oluşturduğu kıvılcım ile tutuşan ve yanan yakıtın alev cephesine çarpar bu iki alev cephesinin birbirine çarpması da vuruntuya sebep olur. Dizel yakıtlar benzine oranla daha zararlıdır çünkü yakıt içerisinde bulunan kükürt oranı yakıt ile yanıp oksijenle birleşerek kükürt dioksit oluşur, su buharı kükürt dioksit birleşimi sülfürik asit meydana getirir bitki örtüsüne ve insan sağlığına çok zarar verirler. Bu sebepten dolay büyük metropollerde küçük dizel motorlara kullanılan yakıttaki kükürt miktarı azaltılmış SETAN sayısının yüksek olması gerekmektedir fakat ülkemizde akaryakıt fiyatlarının yüksek olması nedeni ile 10 numara yağ ile karıştırılmış kalitesiz rus akaryakıtı kullanılmaktadır. Ülkemizde Kuah yani Kronik Obstrüktif Akciğer hastalığı teşhis edilen hasta sayısı 3 milyon kişidir ! Hasta sayısı giderek artmaktadır ve hastalıktan yılda 150 Bin kişi ölmektedir ! Bu rakamlar çok yüksektir. Temiz hava solumak bizim hakkımızdır, durum çok ciddidir devletin bu konuda acil önlemler alması gerekmektedir. Not : Büyük dizel motorlarda düşük setanlı dizel yakıt tercih edilir gemilerde kullanılır; Hypermiling temiz sağlıklı bir çevre için olumlu bireysel bir teşebbüstür. 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Nisan 2019 Yazar Paylaş 20 Nisan 2019 Bu gün, peak torque manyağı, elektrikli otomobillerle buluştuk. Gercek bir model 3 inceleme şansına eriştim. Model 3 tam benim aradığım araba. Kullanma şansım olmadı. Canlı canlı görmek beni mutlu etti. Malesef araba Kemerburgazda sahibinin gözüne güneş gelmesi sonucu, bariyerlere sürtmüş ve hasar almış Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2019 Paylaş 20 Nisan 2019 Şeritten nasıl çıkmış da vurmuş acaba? 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts