Ali Darbaz 21 Mart 2019 Yazar Paylaş 21 Mart 2019 Çok uzun bir zamandır, bilgisayar başına geçip sizlere paylaşım yapamıyorum . İnşallah bu hafta sonu 4 başlık daha yazarım, aklımdaki unutmak istemediğim dataları paylaşırım. Ayrıca bir ev alma durumu söz konu oldu. İster istemez Ayteni elden çıkarmamda gerekebilir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Mart 2019 Yazar Paylaş 26 Mart 2019 (düzenlendi) Olurda işler yolunda gitmezev alamaz isek. yeni hypermil proje aracım bundan olsunmu https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-2003-bmw-5.20-dizel-standart-sanrofflu-full-paket-165-hp-674267806/detay https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-safir-auto-bmw-5.28i-ilk-sahibinden-hatasiz-borusan-cikisli-668138558/detay Bakın daha cazip https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-ilk-sabihibden_1997_model_5.20i_borusan_bakimli_masrafsiz-672340706/detay 26 Mart 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 1 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Olurda işler yolunda gitmezev alamaz isek. yeni hypermil proje aracım bundan olsunmu https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-2003-bmw-5.20-dizel-standart-sanrofflu-full-paket-165-hp-674267806/detay https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-safir-auto-bmw-5.28i-ilk-sahibinden-hatasiz-borusan-cikisli-668138558/detay Bakın daha cazip https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-ilk-sabihibden_1997_model_5.20i_borusan_bakimli_masrafsiz-672340706/detay Aranmak bu olsa gerek 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 (düzenlendi) mil yapmanın kuralı: -pedalın altında yumurta değil pimi basılmış mayın varmış gibi sürmek -aracı hissetmek, rampa çıkarken motorun zorlandığı noktayı hissedip gazı bir tık kısıp stabil gitmek, inişe geçincede cut-off yaptırmak, ama bunu yaparken dediğin gibi baktın araç yavaşlıyor kompresyona biniyor ama sen gitsin istiyorsun, milimetrik bir gazlama ile minimum yakıt harcayıp aracın boşluğunu almak süzülmeye devam etmek.... yalnız cut-off şart, dizel olacak araç, benzinli lpg li falan anca yarışırsınız ama geçemezsiniz, beyhude çabalara girmeyelim [emoji14] Bu arada dün yolda ubermiling yaparken beni duman eden araç, son derece kızgınım, tokat yemekte cabası Tesla model S 75D tokat edişın... 26 Mart 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart 2019 Yazar Paylaş 31 Mart 2019 (düzenlendi) Hypermil Projem Akü Büyütme ve Hız Sabitleyici Hyundaiş i10 aracımı aldığımdan beri, en çok üzüldüğüm donanım eksiği Hız sabitleyici olmuştur. Avrupa versiyonlarında, sabitleyici var iken, yurdum insanına çok görmüşleri. Hyundai i10 modellerinde, Hıs sabitleyici altyapı hazır geliyor. Bunu devreye sokmak için direksiyondaki bir buton takımı yeterli Ben bu tuş takımını ve kablosunu çeşitli kaynaklardan öğrendim. Topu topu 2 adet parçadan oluşuyor. Ortadaki tuş takımı parca kodu 96700-B9200. Bu tuş kumanda takımını, mevcut prize takmak için ise gereken kablonun kodu ise kablo parca kodu 56190-B9130 Bu aksesuarı çeşitli şekillerde temin ettikten sonra , aracıma uyguladım. Sorunsuz çalıştı. Benim asıl korkum benzinli versiyonlarda, bu donanım veriliyor iken lpg versiyonlarda opsiyon dahil olmaması. Bunun aslında kolay bir cevabı var. Ama önce Hız sabitleyici nasıl çalışıyor önce bunlar bir anlatalım. Sonra sadete geliriz. İlk gol. Yaptığım ölçümler, arabanın hız sabitleme aktif iken, 13,8 volt olan çalışma değeri, 14,1 volta yükseldi. Görünürde bir sıkıntı olmamasına rağmen, ben aracı güvene almak için, Avrupa versiyon i10 modellerinde olduğu gibi 60ah'lık yüksek akım verebilen Varta aküye güncelledim. Avrupa i10larında 60 lık akü olmasını bir sebebi vardır. Bizde Avrupa'lı olmak istediğimizden, gereken uprade yaptık . Hyundai Blue teknolojisi kapsamında, akıllı alternatör sisteminin geri kazandırdığı miktarı 15 amper artış olduk. Bu şekilde her fren ve rampa inişinde, geri dönüşüm esnasında kazanılan elektrik yeni 60 lık akümüzü depolanıyordu. Eski akumuz 45 amper ve 2 yaşında Hyundai marka ufak yapıdaydı. Fakat 60 lık akü takmak, çok zor olmadı. Tercih Alman'dan yana kullandık. Gece sürüşü yapıp Akünün durumunu denedim. İlk sürüşlerimiz, sürekli şarj yaparak geçse de, daha sonra normalleşti. Hyundai i10 Ne kadar elektrik harcıyor. İ10 3 silindir motoru 12 volt elektrikle marş basabiliyor. Sırasıyla tüketimleri ise şöyle : Gündüz lambaları açık motor rölantide : 12,5 volt ve %20 motor yükü Gündüz ve Park farlar motor rölantide : 12,6 volt %20 motor yükü Park ve kısa farlar motor rölantide : 14,1 volt %23 motor yükü Park, arka Sis, kısa farlar motor rölanti : 14,3 volt %23,5 motor yükü Park, arka Sis, uzun farlar motor rölanti : 14,3 volt %23,5 motor yükü Park, arka Sis, uzun farlar, klima full acık, yan dikiz aynaları ve arka cam rezistansı acık motor rölanti : 14,3 volt %30 motor yükü Hyundai 10 parça kodu 3730004700 olan Valeo marka alternatör kullanır. Bu alternatör, rölantide aküyü 13,8 volt ile şarj eder. Arac hareket halinde süzülme esnasında veya frenleme sırasında 14,3 volt hızda aküyü şarj edebilir. Fabrika standardı 13,5 volt olan alternatör , tüm ekipmanlar çalıştığında aküden ekstra enerji tedarik etmektedir. Arabanın sistemini elektrik açığı bu şekilde kapatılır. Bu Valeo firmasının geliştirdiği, Hyundai firmasının kullandığı bir sistemdir. Yakıt tüketimini %15e kadar düşürdü öngörülmüştür. Fakat bence akünün ömrünü erken öldürmesine sebep olan bir sistemdir. Fakat iyi yanlarda vardır, özelikle sollama esnasında alternatör ve klima kompresörü iptal edilip, tüm gücün tekerlere iletilmesi sağlanır. Büyük bir rampayı tırmanırken, motor yükü sınırı aşarsa devreye girer. Bur da Akü önemli bir etkendir. Aracın tüm elektronikler Akü ile beslenir. Akü deki depolanmış enerji ne kadar çok ise hızlanma ve tırmanma sırasındaki ihtiyaç olan ekstra enerjinin sürekliliği o kadar uzun olacaktır. Valeo i-start sistemi barındıran i10 , malesef ülkemizde stop-start sistemini kullanmamaktadır. Bence doğru olan budur. Sistem yerli yerinde fakat yazılımsal olarak aktif değildir. Aynı şekilde Hız sabitleme sisteminde hazır olmasına rağmen aktif değildir. Bunun sebeplerinden biri ülkemizin bol rampalı olmasıdır. Hyundai klima sistemi olarak Hanon markasını kullanır. Hanon thermal yönetim sistemleri, Kore menşeli olup,ülkemizde Kocaeli'nde yan sanayi parçalar üretmekte. Aynı zamanda Toyota'da bu firmadan klima sistemi almakta. Klimanın , Alternatörün ve akünün yükünün üstüne, hız sabitleyici yükü de bindiğinde sıkıntı oluşa bilme ihtimaline karşı, LPG ile çalışan motorumun Aküsünü büyütmek yaptığım en mantıklı iş olduğunu düşünmekteyim. Böylesi micro hybrid bir yapının, yeterince enerji depolanamaması sonucu yaşadığım bir sıkıntı beni çok endişelendirmiş, uzun süren araştırmalar sonucunda problemi çözmüştüm. Elektrik Sistemindeki Sorunlar. 1 Agustos 2018 günü, arabamı neredeyse limitlerinde yükledim. İki aile Çanakkalende İğneadaya gitmek için yola çıktık. Yolda biraz geç kaldığımızı hissettik. Burda biraz gaza fazla yüklendim. Güneşin sıcağında, klima açık iken full yüklü arabamı zorladım. Çanakkale Feribot iskelesinde beklerken, aracım EPS arızası verdi. Yani Elektrikli direksiyon arıza verdi. Vapurdan inip biraz düşük hızla seyredince sorun ortadan kalktı. klimamız açık, ortalama hızımız 80 km hızı aşmayacak şekilde yolumuza devam ettik. Aracım yüklü olması sebebiyle motor normalden daha fazla yükle çalışması gerekiyordu. İki bebek yolcu olmasından dolayı birinci kademe klimamız ortamı ferahlatıyordu. Birinci kademe klima 10 saniyede bir klima kompresörünü devreye sokan bir yapıya sahipti. 30 derece sıcakta saate 80 km hızla giderken oldukca yeterli geliyordu. Klima devreye girerken, elektrikli kavrama sistemi elektrik harcamaktadır. Klima kompresörü her devreye girdiğinde, Radyatör fanı çalışmaya başlar. Alternatöre ve motora sık aralıklarla yüke sokmaktadır. Bu şekilde İğne ada yolunun bol tırmanmalı yollarında ilerleryip, sık sık aküden beslendik. Tırmanışlar esnasında aşırı yüklü araba çekemeyince , alternatör kapatıyor akü ile beslenerek tırmanışları tamamlıyorduk. Fakat rampaları inerken şarj etmeye yetecek re-jenerasyon sağlayamıyorduk. Bunun senelerinden biri, gaz pedalında ki %8 lik ölü bölgedir. %8 olan ölü bölgede gaz pedalını tutarsanız aracını gaz yemez ama alternatör de şarj etmez. Daha uzun süre süzülür, hızınız düşmez. Biz bu şekilde aküyü çok büyük stres altında bıraktık. Fakat bu konuda akünün ölmek üzere olduğunu anlayamadık. İlk belirtisi Gaz pedalı sensör hatası vermek olmuş, akabinde feribot kuyruğunda eps arızası almıştık. Aşırı sıcaklar ve sürekli doldur boşalt yapması aküye zarar vermişti. Aracı yüklü kullanıp bu durumu ön göremedik. Eve dönüş yolunda olan olmuştu. Saate 140 km hızla rampa tırmanırken, araba open-loop denilen alternatör kapatıp aküyü devreye alınca araba iflas etti. Motor koruma moduna aldı. Paniklemeden 5nci vitesde ayağımı debriyaja bastım. Motor rölantide deli gibi dalgalanıyordu. Yakıt düzenli gelmiyordu. Tekrar şanzımanı motorla birleştirdim. Araba süzülerek kenara çektim. Obd 2 bağlayıp neden motor arıza ışığı yandığını görmek istedim. İçimden bir oh çektim. Bu Gaz pedalı sensor arızası idi. Akü öldüğü için araba open-loop esnasında elektronik bir şok geçirmişti. Derin bir nefes aldım. Tekrar gaza marşa bastım. Motor çalıştı, her şey yolunda idi. O zaman anlamıştım. Akünün devreye girmesini beklediğim anda arabanın bozulduğunu biliyordum. Akü'nün bittiği fikrini ozaman karar kıldım. Motoru yüke düşürmeden, gidebildiğim en ideal otoban hızıyla evime döndüm. Open-loop yapmadan, aküyü şarj edecek şekilde sürmeye devam ettim. Sorunsuz eve varmıştık. O günden sonra akü tekrar şarj olana kadar hemen hemen her gün gaz pedalı sensor hatası verdi. Akü iyice şarj olduktan sonra arıza kesildi. Hız sabitleyici bağladığımda ise aküme güvenemedim. Hız sabitleyici, sürekli 14,1 volta çalışıyor olması , sık sık motoru yüke sokup open-loop'a düşürmesi, aküyü değiştme fikrini kafama koydu. O gün bugündür, hiç bir elektronik arıza yaşamadı. 31 Mart 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Nisan 2019 Yazar Paylaş 1 Nisan 2019 20 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı: bu olaylar yenimi eskimi 7 ay öncesinin hikayesi. @Servet Aydın abi hatirlar. Aku aku diye kafa şişirmiştim forumda. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Nisan 2019 Paylaş 1 Nisan 2019 mil yapmanın kuralı: -pedalın altında yumurta değil pimi basılmış mayın varmış gibi sürmek -aracı hissetmek, rampa çıkarken motorun zorlandığı noktayı hissedip gazı bir tık kısıp stabil gitmek, inişe geçincede cut-off yaptırmak, ama bunu yaparken dediğin gibi baktın araç yavaşlıyor kompresyona biniyor ama sen gitsin istiyorsun, milimetrik bir gazlama ile minimum yakıt harcayıp aracın boşluğunu almak süzülmeye devam etmek.... yalnız cut-off şart, dizel olacak araç, benzinli lpg li falan anca yarışırsınız ama geçemezsiniz, beyhude çabalara girmeyelim [emoji14] Bu arada dün yolda ubermiling yaparken beni duman eden araç, son derece kızgınım, tokat yemekte cabası Tesla model S 75D tokat edişın... İzmir yolu değil mi burası 1 Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 1 Nisan 2019 Paylaş 1 Nisan 2019 Lpg bile kurum yapar Dizel kadar yaparmı. Onu konuşalım mangal başında. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Nisan 2019 Paylaş 1 Nisan 2019 (düzenlendi) 4 saat önce, Evren Erakçora yazdı: On 26.03.2019 at 11:09, Ali Cihangiroğlu yazdı: İzmir yolu değil mi burası Doğrudur, Edremit-Finike güzergahım.... 1 Nisan 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Nisan 2019 Paylaş 1 Nisan 2019 3 saat önce, Arda Bülent Güzel yazdı: Dizel kadar yaparmı. Onu konuşalım mangal başında. Gariptir, lpg kurumu daha sert ve daha fazla zarar veriyor. Bahsettiğim motor yapısı tabi ki sadece lpg ile çalışan fsi ve karbüratör alt yapılı olanlar. 6 saat önce, Ali Darbaz yazdı: 7 ay öncesinin hikayesi. @Servet Aydın abi hatirlar. Aku aku diye kafa şişirmiştim forumda. He ya Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Nisan 2019 Yazar Paylaş 2 Nisan 2019 Para harcamamak adına, cam film çektirmek yerine tanesi 8 liradan aldığım örtüler. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 2 Nisan 2019 Paylaş 2 Nisan 2019 Harika bir tasarruf. Tekrar cam filmi yasagi gelirse; Müshade ederseniz sökeyim diyebilirsiniz.😊 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Nisan 2019 Yazar Paylaş 2 Nisan 2019 30 dakika önce, Alpay Sumer yazdı: Harika bir tasarruf. Tekrar cam filmi yasagi gelirse; Müshade ederseniz sökeyim diyebilirsiniz.😊 Yazın uzun yolda kızın gözüne güneş vurmasın diye aldım. Kız çok rahatsız oluyor. Ayrıca camıda açabilirsin içeri hava filtre edilerek girer. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 2 Nisan 2019 Paylaş 2 Nisan 2019 38 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Yazın uzun yolda kızın gözüne güneş vurmasın diye aldım. Kız çok rahatsız oluyor. Ayrıca camıda açabilirsin içeri hava filtre edilerek girer. polen filtresi iste😉 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Nisan 2019 Yazar Paylaş 2 Nisan 2019 Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı: polen filtresi iste😉 Bir tane ikinci el 3,5 inç pirana navigasyon aldım. Telefonu kullanmaktan kurtulcaz. Böylece telefon boşa düşünce, bol bol video çekebilcez. bana 50 liraya maliyeti oldu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2019 Yazar Paylaş 8 Nisan 2019 Geçtiğimiz Cuma, aracın yetkili servisine öğlen misafir oldum. Bazı sorularıma cevap arıyordum. Sorduklarıma gayet net bir şekilde cevap verdiler. İ10 kappa motorları, %87 motor yüküne ulaştığında, vites düşürmek gerekiyor. Ayrıca %87 motor yüküne ulaşıldığında Alternatör open loop olup güç kesiyor. Bir diğer öğrendiğim bilgi ise, aracın genel sürüş esnasında çalışma voltajları. Araba 13,3 volt / 14,5 volt / 14,3 volt gibi değerlerde çalışıyor. Bifuel versiyonda, sisteme ekstra lpg sistemin yükü binmekte. Otomatik versiyonda motor yükü %87 ulaştığında vites küçültmekte. Bir diğer ayrıntı, aracın manual versiyonda vites düşürme ışığı %87 motor yüküne ulaşıldığında yanıyor olması. Bu durumda anladığım, motorun %87 motor yüküne kadar sıkıntısız sürebileceğimiz. Benim toleransı %70 olarak almıştım. Öğrendiklerim sayesinde, motorun kapasitesini 17% puan kadar fazla kullanabilceğim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2019 Yazar Paylaş 10 Nisan 2019 Buraya yapacağım güncellemeleri not alayım istiyorum. Unutursam okuyup aklıma gelsin. Arabayı satmaz elimizde kalırsa, sıradaki yapacağım modifkasyon jant lastik olucak. i10 için üretilen 13 inç jantlardan alacapım. : https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/orijinal-jant-13-i10-12-13-389011961 Bu janta uygun, 145 80 R13 lastik takıcağım : https://www.hepsiburada.com/riken-145-80-r13-75t-allstar-2-p-HBV0000058TRQ Araba üstüne i3 lastiği takılmış gibi olucak. Ama en az 1000 tl maliyeti var bu işin. Ayrıca lastiğin yakıt değerleri yüksek. Ama hypermiler adamlar bu tip lastikler kullanıyorsa vardır bir bildikleri. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2019 Yazar Paylaş 10 Nisan 2019 3 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: 40 hava basmalı, o zaman olur Merhaba, bunun denemesi yapıldı. Aşağidaki i10 sahibi, tekerler 40 psı hava basıp, %90 karayolu, %10 şehir içi kullanımda tüketimi 4,46 litrede kalmış. Ortalama hızı ise saate 55 km. https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/653934.html 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 10 Nisan 2019 Paylaş 10 Nisan 2019 30 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Merhaba, bunun denemesi yapıldı. Aşağidaki i10 sahibi, tekerler 40 psı hava basıp, %90 karayolu, %10 şehir içi kullanımda tüketimi 4,46 litrede kalmış. Ortalama hızı ise saate 55 km. peki nekadar guvenli? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2019 Yazar Paylaş 10 Nisan 2019 7 dakika önce, Alpay Sumer yazdı: peki nekadar guvenli? Ben 35 psi dan fazla basmadim. Cunku hiz rampalarinda cok ziplatiyor. Suruste fark goremedim. Ekonomi lastikleri kullaniyorum. Cok zorlamadim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 10 Nisan 2019 Paylaş 10 Nisan 2019 4 saat önce, Alpay Sumer yazdı: peki nekadar guvenli? güvenlikte pek sorun olacağını sanmıyorum ama konfor sıfır olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts