İçeriğe Yönlendir

Bosch Balata Deneyimim


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Geçen yaz sonu disklerimi ve balatalarımı değiştirmiştim.Balatalarımın markası trw idi.Bir süre kullandıkdan sonra şiddetli toz şikayetim oldu.Jantlarımı tabiri yerinde ise katletti.Toz lekeleri artık yıkama ilede çıkmıyor.

 

Geçen hafta balataları bosch marka ile değiştirdim.Balata değişiminde gördümkü eski balatalar sertleşmiş ve diskleri aşşağı yukarı 3-4mm yemiş.Usta tornaya verelim dedi ben kabul etmedim.Bosch balatalar ile 1000 km yol yaptım.Şuan ses yok toz yok.Umarım gelecektede olmaz.

 

Not:İlave etmek istedim;Eski balatalar ile yağmurlu havada firene ilk basışımda sanki kaydırıyor gibi oluyordu ve ben bunun kampanaların içi su almıştır ondan yapıyordur sanıyordum.İşin aslı öyle değilmiş..Boschlar ile böyle bir durum yok.Frene basınca güven veriyor.Demekki eski balatalardan kaynaklanıyormuş.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

şans işi biraz bu iş. 

 

hayatımda en memnun olduğum balata fredo oldu. hiç ses  yok toz yok fren güzel nazar değmesin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
  Ali Gök yazdı:

şans işi biraz bu iş. 

 

hayatımda en memnun olduğum balata fredo oldu. hiç ses  yok toz yok fren güzel nazar değmesin 

Genişlet  

:nazar: nazar değmesin.

Yorum bağlantısı
Halit Demir

80 bin deki 2012 Auris aracimda frene basinca bi ugultu hafiften oluyor yikamada siyah toz akiyor janttan  bide focusa gore frenlemesi zayif  . Basliginizi gorunce bende killandim balatalar eskimis mi diye servisi aradim onler hic degismemis arkalar ise 60 binde diskle birlikte degismis.heralde degismesi gerekecek balatalarin

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
  Fatih Sarıkaya yazdı:

Geçen yaz sonu disklerimi ve balatalarımı değiştirmiştim.Balatalarımın markası trw idi.Bir süre kullandıkdan sonra şiddetli toz şikayetim oldu.Jantlarımı tabiri yerinde ise katletti.Toz lekeleri artık yıkama ilede çıkmıyor.

 

Geçen hafta balataları bosch marka ile değiştirdim.Balata değişiminde gördümkü eski balatalar sertleşmiş ve diskleri aşşağı yukarı 3-4mm yemiş.Usta tornaya verelim dedi ben kabul etmedim.Bosch balatalar ile 1000 km yol yaptım.Şuan ses yok toz yok.Umarım gelecektede olmaz.

 

Not:İlave etmek istedim;Eski balatalar ile yağmurlu havada firene ilk basışımda sanki kaydırıyor gibi oluyordu ve ben bunun kampanaların içi su almıştır ondan yapıyordur sanıyordum.İşin aslı öyle değilmiş..Boschlar ile böyle bir durum yok.Frene basınca güven veriyor.Demekki eski balatalardan kaynaklanıyormuş.

Genişlet  

 

Ben de TRW 'den çok şikayetçiyim. Araba kara trenin fren yapması gibi "gidiyor", bakın fren yapıyor demiyorum, gidiyor. Arada metal-metal ses yapıyor, sonra tık diye kesiyor sonra yine yapıyor. Takılıyor kendince. Hatta, disk yamuk hissi veren frenlemede direksiyon titremesi bile yapıyor. Ama gel gör ki aracı yıkadıktan sonra sanki prenses. Ne bir ses var ne bir titreme var ne frende hissiyatsızlık... Sanki gusül abdesti almış. Daha dün dayanamadım ustama götürdüm, güle güle "hocam balata" dedi. Değiştir dedim, "havalar zaten yağmurlu, yazık günah balatan yepyeni. Biraz yıprat, Mayıs başı gibi değiştirelim" dedi. Güzel bir torna ile FERODO marka denemeyi düşünüyorum bende. F serisi BMW 'lerde orjinalinde FERODO geldiğini duydum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bende Delphi disk ve balata kullanıyorum. 6000km civarı oldu gayet memnunum.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
  Gökhan Albayrak yazdı:

 

Ben de TRW 'den çok şikayetçiyim. Araba kara trenin fren yapması gibi "gidiyor", bakın fren yapıyor demiyorum, gidiyor. Arada metal-metal ses yapıyor, sonra tık diye kesiyor sonra yine yapıyor. Takılıyor kendince. Hatta, disk yamuk hissi veren frenlemede direksiyon titremesi bile yapıyor. Ama gel gör ki aracı yıkadıktan sonra sanki prenses. Ne bir ses var ne bir titreme var ne frende hissiyatsızlık... Sanki gusül abdesti almış. Daha dün dayanamadım ustama götürdüm, güle güle "hocam balata" dedi. Değiştir dedim, "havalar zaten yağmurlu, yazık günah balatan yepyeni. Biraz yıprat, Mayıs başı gibi değiştirelim" dedi. Güzel bir torna ile FERODO marka denemeyi düşünüyorum bende. F serisi BMW 'lerde orjinalinde FERODO geldiğini duydum.

Genişlet  

Sertleşiyor böyle oluncada diskleri yiyor.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
  Fatih Sarıkaya yazdı:

Sertleşiyor böyle oluncada diskleri yiyor.

Genişlet  

 

Tornaya gidecek zaten. 1 takım da meyle disk var elimde.

 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
  Ali Gök yazdı:

şans işi biraz bu iş. 

 

hayatımda en memnun olduğum balata fredo oldu. hiç ses  yok toz yok fren güzel nazar değmesin 

Genişlet  

Fredo iyi balatadır 1 2 kez bende kullandım eski aracımda gayet yumuşak bir balata orjinal balata ile aynı performans 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
  Murat Öngür yazdı:

Fredo iyi balatadır 1 2 kez bende kullandım eski aracımda gayet yumuşak bir balata orjinal balata ile aynı performans 

Genişlet  

 

bide genelde en ucuzu fredo genelde

Yorum bağlantısı
Talat Tekin

Bende bosch orjinal kullandım ciddi toz yaptı. Şimdi nibk balatalar var toz yok ama arada cızırtı yapıyor kronik miş nıbklerde

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

balatalara da bir haller oldu, X marka iyidir diyorsun, sonraki bir takımda sıkıntı yaşanıyor vb. orjinal bulabilen alsın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fabrika çıkışı da trw olan birçok marka var. sanırım kalite kalite fark ediyor aynı marka da olsa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Opelciler bu ara Kore mali Hi-Q markayi cok ovuyolar. En uygunu.

 

Feredo Bosch den pahali baktim.

 

Bosch eski arabada 55 bin km kullandim kendim degistirtmistim ama toz emin olamadim farketmedim. Benim de balata ihtiyacim var bakalim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
  Ali Gök yazdı:

şans işi biraz bu iş. 

 

hayatımda en memnun olduğum balata fredo oldu. hiç ses  yok toz yok fren güzel nazar değmesin 

Genişlet  

fredo nun retainer lerı yumuşak, bu nedenle mesela Mercedes c180 de, arkada bozuk Z rotu gibi tıkır tıkır ses yapıyor balatalar. araya metal sokuşturdum da kesim.

Yorum bağlantısı
Halit Demir

Bugun 2012 aurisimin 80 bin km dir degismemis on fren balatalarini degistirdim.arkalar ise 20 bin km once disk + balatalar degismesine ragmen balatalatin bitmis oldugunu farkettik ve arka disklerin tornaya ihtiyac duyacak sekilde dalgalandigini gorduk ve mecburen tornaya verdim .ustunden cikan balatalar toyota  bosh amblemli olmasina ragmen 20 bin km de disk ve balata nasil bu hale gelir .aurisin oteki kronik sorunlarini da dusununce toyota focus un f si olamaz demeye basladim motor kalitesi haric .tabiki sahsi fikrimdir 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
  Halit Demir yazdı:

Bugun 2012 aurisimin 80 bin km dir degismemis on fren balatalarini degistirdim.arkalar ise 20 bin km once disk + balatalar degismesine ragmen balatalatin bitmis oldugunu farkettik ve arka disklerin tornaya ihtiyac duyacak sekilde dalgalandigini gorduk ve mecburen tornaya verdim .ustunden cikan balatalar toyota  bosh amblemli olmasina ragmen 20 bin km de disk ve balata nasil bu hale gelir .aurisin oteki kronik sorunlarini da dusununce toyota focus un f si olamaz demeye basladim motor kalitesi haric .tabiki sahsi fikrimdir 

Genişlet  

Sertleşince yemeye başlıyor.ALLAH dan ben erken farkettim.Yoksa benimkilerde gidiyordu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...