Mustafa Arıkan 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 Gerekli Malzemeler; 1-Aracın boya koduna göre alınmış sprey boya 2-Sprey vernik 3-Sprey astar 4-Macun ve sertleştirici 5-Zımpara (220-500-1000) 6-Zımpara takozu 7-Maskeleme bandı ve eski gazete 8-Eldiven 9-Maske 10-Su 11-Spatula veya macun çeliği -Öncelikle lokal boyanacak yüzeyin sınırları belirlenmeli. Bu sınırlar boyada ton geçişini belli etmeyecek bir kuşak çizgisi veya çıta olursa çok daha iyi olur. Bu mümkün değilse hasarlı yüzeyin 5-10cm etrafı olabilir. -Boya esnasında işleme engel olacak parçalar varsa sökülmeli. Çamurluk ağzındaki plastik parçayı söktüm. -Lokal boya yapılan alan belirledikten sonra maskeleme bandı ile maskeledim. Zımpara yaparken başka yere zarar vermemek için. 500 zımpara ile boyayı zımparaladım. Elinizi sürdüğünüzde bozuk pürüzlü bir yüzey hissediyorsanız yüzeyi pürüzsüz hale getirene kadar zımpara yapabilirsiniz. Zımpara ile gitmesi mümkün değilse macun gereklidir. Zımpara esnasında saca kadar inmemekte fayda var. Zımpara ile düzelmeyen pürüzleri macunlamak için macun ve sertleştiriciyi karıştırdım. Burada macun çeliğiniz varsa onu kullanabilirsiniz. Yoksa 2 tane spatula da iş görüyor. Aşırıya kaçmadan kusurları örtelecek şekilde macunu sürüyoruz. Yarım saat macunun kurumasını bekledikten sonra kalın zımpara ile macunu düzleştirdim. Sonra sulu 1000'lik zımpara ile yüzeyi pürüzsüz hale getirdim. Elle kontrol ettiğinizde yüzeyde dalgalanma ve pürüz olmaması gerekir. Etrafını komple maskeleyip boyaya hazır hale getirdim. Bir kaç kat astar attım. Astar kuruduktan sonra çamurluğun devamı olan taraftaki maskeleme bantlarını söktüm. Astar ile boya geçişinde oluşan kat farkını 1000'lık sulu zımpara ile aldım. Astarın üzerine bastırmadan 1000'lik zımpara geçtim ve son olarak mumlu bez ile sildim. Astarın bittiği yerin 10cm yukarısından tekrar maskeleyip iki kat toz boya attım. Katlar kurudukça yeni katlar atmaya devam ettim. Tamamen kapandığından emin olana kadar. Son kat kurumaya yakın vernik attım. Sonuç; Vernik kuruduktan sonra söktüğüm parçayı tekrar taktım. 29 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 (düzenlendi) Ellerine saglik. Geecekten cok ama cok guzel bir is cikmis..👏👏peki plastik aksam olsaydi ayni uygulama gecerli olurmuydu? 24 Şubat 2019 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 Kendin yap gibisi yok. Harika bir çalışma olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 Ben iç parçalarda ve plastik aksamlarda boya çok yaptım.. Ancak dışında denemedim hiç.. Benim bildiğim boyada başarının en önemli aşaması, parçayı boyaya hazırlamak.. Mustafa zaten her aşamayı güzel yapmış.. Çok beğendim. Maşallah 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 Elinize sağlık, bir çok servisteki ustadan kaliteli bir çalışma olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 güzel çalışma . biraz bilgi ilave edelim faydalı olursa. şekilde araçta zaten altta boya var o konu dışı. macunu plastik esnek spatula ile sürerseniz işlem hem kolay hem daha pürüzsüz olur. Hava şartları dolayısı ile macunu en az 1 gün astaro en az 2 gün bekletmek ilerisi için iyi olur. tam kuruyup çeksin diye. mumlu bezi her fıs öncesi yapmanız zemini sağlamlaştırır. sprey boya hazırlatırken içine extra biraz vernik girilirse işler çok daha kolaylaşır, ancak sprey içeriği daha erken donar rafta bilginize. macun sanırım çelik macun, son kat için biraz kaba durur, son sulu zımparada pütür bırakabilir. 8 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 24 Şubat 2019 Paylaş 24 Şubat 2019 Alpay Sumer yazdı: Ellerine saglik. Geecekten cok ama cok guzel bir is cikmis..👏👏peki plastik aksam olsaydi ayni uygulama gecerli olurmuydu? Genişlet Sana dediğim buydu. Adamın tampon çizilmiş, sanırsın kamyon çarpmış 😁 antidepresana başladı. 😂 5 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Şubat 2019 Paylaş 25 Şubat 2019 Serkan Aktay yazdı: Sana dediğim buydu. Adamın tampon çizilmiş, sanırsın kamyon çarpmış 😁 antidepresana başladı. 😂 Genişlet O kadar ilerledi mi Müstafa maşallah eline sağlık. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Şubat 2019 Paylaş 26 Şubat 2019 Gri de son atılan katın yönü de önemli. Işıkta ton farkı yapabiliyor. Bı de eski boyada kod ile alinsada varyasyon mu ne bir fark ile tonu eski boyaya uydurma büyük meziyet. Güzel olmuş elinize sağlık 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 1 Nisan 2019 Paylaş 1 Nisan 2019 Sanayide boyandığı halde grinin 50 tonu gibi olan araçları gördükten sonra çok temiz olmuş. Elinize sağlık. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts